Biesbosch

Plaats reactie
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

12-03-2008 22:12

Hallo allemaal,

Ten eerste ik ben NIET op zoek naar een regelrecht stek of informatie over de visstand.

Wij hebben een bootje gekocht waarop we kunnen overnachten. Het bootje ligt in waspik. Nu is mijn vraag aan jullie wat precies de regels zijn mbt tot het vissen in de biesbosch. Aangezien dit ons eerste bootje is weten wij ook niets van waar je wel of niet het anker uit mag gooien. Zijn er nog regels mbt eisen aan de boot of iets dergelijks ?

Als jullie nog andere tips hebben voor mij hoor ik die natuurlijk ook graag !!

Groeten Jeroen
Sessie's 2008: 1
Boot sessie's 2008: 4
Karpers 2008: 3
Bijvangsten 2008: 0
Blanks 2008: 0
Boot blanks 2008: 4
jeffrie de groot
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-03-2008 16:01
Locatie: utrecht

13-03-2008 17:18

hoi jeroen
ik ben 2 jaar geleden in de biesbosch geweest ook met een bootje je mag op heel veel stukken gewoon je anker uitgooien daar
ik heb er niet gevist maar er zitten wel mooien stukken tussen om te vissen en zeer mooie natuur
koop wel een waterkaart van de biesbosch (anwb of watersportwinkels) want anders kom je gegarandeert een keer vast te liggen want het kan erg ondiep zijn ineens
alleen er is op somige stukken veel lawaaioverlast van jongelui die er komen maar dan vaar je gewoon stukje verder
wel een toplicht (rondschijnend wit licht van alle kanten te zien) aandoen als je voor anker gaat en een ankerbol ophangen in de mast
ik zouw wel 2 ankers gebruiken als ik jouw was anders kon je als je dicht bij de kant ligt wel eens op de kant liggen als je waker wordt (wisselende waterstanden)
bij de anwb/watersportwinkel kan je ook 2 boekjes kopen: 1 waar de regels voor het varen instaan en 1 waar alle bruggen/sluizen van nl instaan voor de tijden waneer ze open/dicht gaan/zijn (erg handig) en ook plaatsen waar je kan tanken staat er in
eissen aan boot zonder vaarbewijs: niet harder dan 20 km/pu en niet langer dan 15 mtr
goede verlichting is ook erg handig voor als je moet verkassen in het donker
verder weet ik geen eisen aan een boot ik had ook niks aan boord alleen een redingsvest voor me zoontje van toen 1 jaar
vraag dat anders bij een watersportwinkel na die helpen je graag want het kan voorkomen dat de politie bij je aan boord komt om te chekken
dat heb ik veel gezien daar op het kanaal wat langs de biesbosch gaat
nou meer weet ik niet maar ben wel jaloers op je want het is daar echt heel mooi (heb bootje verkocht)
o ja sávonds goed opletten er zwemmen bevers daar erg luek om te zien :)
veel plezier jeffrie
for the finishing touch god created the dutch
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

16-03-2008 20:43

Hey Jeffrie,

Bedankt voor je reactie! Heb meteen die kaarten van de anwb aangeschaft. Zijn de boot nu aan het opknappen, is helemaal gestript nu ;) Aankomende week gaan we de plafonds, bed en keuken inbouwen en dan zullen we eens een weekeind gaan vissen ;)

Heb je eventueel nog bruikbare tips voor het bevestigen van twee rodpods achter op de boot :P

Groeten Jeroen
Sessie's 2008: 1
Boot sessie's 2008: 4
Karpers 2008: 3
Bijvangsten 2008: 0
Blanks 2008: 0
Boot blanks 2008: 4
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

16-03-2008 20:54

Jeroen..ff bij boten topic kijken.
staan volgens mij meerdere mogelijkheden beschreven
Ach man..Ga toch vissen !!
Plaats reactie