maas bij eijsden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

29-01-2008 16:35

heren.

ik als beginnend maasvisser zit toch met een paar vragen.
Maar heel belangrijk, ik wil niemand zijn stek verpesten, dus antwoord gerust met een pb'tje.

1) wanneer valt er te beginnen?
2) kan er op dit moment al gevist worden?

en ik zou graag nog wat over de go en nogo's weten, maar dat is niet noodzakelijk.

ik hoor het graag,

MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

13-02-2008 09:52

Tom, op het moment staat de maas extreem hoog en denk ook dat de bovenmaas bevissen nu harde papieren vergt, misschien wel ter vergeefs onmogelijk is!
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen omdat ik zelf de ondermaas bevis.
Meestal begin ik tegen April met het maken van de stek(ken) en het zaakje eens rustig te observeren en eventueel met voeren als ik snel een sessie kan draaien.
De maas zakt toch nog altijd wel n paar goede 10tale centimeters als het richting zomer wordt dus dit is wel een factor om rekening mee te houden.
Succes
Kijk net even verder dan je neus lang is!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

13-02-2008 11:10

hoog water waar in maastricht , hij staat wel wat hoog maar is goed te vissen.waterstanden boeihu.
vis er nu gewoon, was wel tijdje terug hoog maar dan neem ik de grintgaten of t kleine grintgat nabij eysden.
hoog water vind ik geen rede om niet te vissen.tenzij de misisipie uit de haven drijft en in me straat voorbij drijft.
tom stuur me maar eens een pb tje dan gaan we eens een kijkje nemen of vissen.vervoer geen probleem me escalade is groot genoeg voor 2 man met uitrusting.
breek me de slurf niet open
Plaats reactie