W.O.R. wet vervallen kan hier dan nog voor worden bekeurt?

janwillem hilverts

15-04-2008 12:02

Kees,

Heel erg bedankt! Hier heb ik veel aamn, nu hopen dat ik nog het e.e.a. aan medegenoten kan vinden die hier ook wel aan mee willen werken om samen naar de vereniging te stappen :)
koen Baaijen
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-04-2008 00:04

16-04-2008 02:33

Kees Ouwehand schreef:De KSN site bevat veel voorlichtend materiaal hierover.

Als je niet de visrechthebbende bent, valt er niks aan te kaarten bij gemeentes. Begin bij de HSV dus.

Groet, Kees


Hallo, hierbij wat info, de verboden wateren staan hier echter niet op gebruik daarvoor deze link:

http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet_en_regels/?page=nachtvissen

Nachtvissen (stand van zaken per 7 maart 2008)
Hieronder staan de wettelijke regels over waar en wanneer het nachtvissen door de overheid wordt
toegestaan.
Maar, let op: de visrechthebbende (diegene waarvan u toestemming heeft om te mogen vissen) kan
toch verbieden dat er op “zijn” water ’s nachts mag worden gevist. De visrechthebbende kan ook aan
het nachtvissen bepaalde voorwaarden verbinden, zoals het bezit van een nachtvispas. Kijk dus ook
altijd in de voorwaarden van uw toestemming (vergunning) of het nachtvissen is toegestaan!
De wettelijke regels:
Hoofdregel:
Op grond van artikel 7, lid 1 van het “Reglement voor de binnenvisserij 1985” is het verboden tussen
twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopgang te vissen. Op dit verbod gelden de volgende
uitzonderingen:
Uitzondering 1: nachtvissen is het hele jaar toegestaan in een aantal grote wateren
Het gaat om de volgende wateren:
1°. de Rijn, de Maas en alle andere stromende water en, welke met de twee eerstgenoemde in open
gemeenschap staan en daarvan water afvoeren;
2°. de wateren gelegen in de Dordtsche en Brabantsc he Biesbosch, voor zover zij in open gemeenschap
staan met enig in het eerste onderdeel bedoeld water;
3°. de Hollandsche IJssel beneden de afdamming bij Gouda;
4°. de Donge, beneden de lijn, gaande van het punt van samenvloeiing met de 's-Gravenmoersche
Vaart, haaks over de stroom;
5°. het Oude Maasje en het Zuiderkanaal tot de Schu tsluis in de haven van Waalwijk en de daaraan
gelegen open havens en de daarmee in open gemeenschap staande inhammen, kreken, stranken,
hanken, killen en gaten beneden de volgende grenzen:
1°. in de Lek: de lijn gaande van de Waag te Ammers tol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de
grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
2°. in de Merwede: de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde
van de Kraaiweg onder Dalem;
3°. in de Bergsche Maas: de as van de brug westelij k van Heusden.


Hoop dat jullie er wat aan hebben,

groetjes Koen
janwillem hilverts

16-04-2008 08:51

Over de regio Utrecht is weinig tot niets te vinden aan veranderingen. Helaas! Het ging mij specifiek om 1 water, maar ik zal het hier maar niet prijsgeven. Zullen vele mij niet in dank afgeven ;)

Het is jammer, maar we zullen het er maar mee moeten doen.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

16-04-2008 15:14

Jan-Willem,
De AUHV is al enige tijd bezig met uitbreiding van het aantal permanente nachtviswateren. Is echter een lange procedure: overleg met gemeentes (eventuele inspraakrondes), watereigenaren (waterschap!!) en als die accoord zijn ontheffing aanvragen bij het Ministerie van LNV. Bovendien zijn in de meeste gemeentes waarin AUHV-water ligt de APV's nog niet aangepast v.w.b. de tentjes-problematiek.
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

17-04-2008 22:35

hallo allemaal!

ben sinds gisteren in het bezit van een NACHTVISVERGUNNING voor regio rotterdam.
nu heb ik weer gehoord dat ze ons lekker hebben gemaakt met een dode mus, je mag wel vissen maar...............een heleboel regeltjes!
vissen mag dus,alleen niet je tent gebruiken want dan is het weer wild kamperen :x :x (dit staat overigens niet in de brief/vergunning)
wat moet ik hier nu weer mee??
wat willen ze nou, dat je in de regen gaat zitten zonder plu of tentje??

iemand daar wat nieuws over te melden?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-04-2008 22:48

Ja, een nacht visvergunning geeft alleen vrijstelling voor het vissen 's nachts in periodes dat het anders niet mag. Buiten de in de visserijwet genoemde periode juni, juli en augustus. Dit heeft nog niks met een tentje te maken. Hiervoor moet een vrijstelling worden gegeven van de lokale door de gemeente gestelde verordeningen voor wildkamperen. Dit kan de HSV niet doen, maar de gemeente. De HSV zou het wel kunnen vragen. Geen idee verder welke verordening daar geldt die wildkamperen tegen gaat. Als het regent zal niemand bezwaar maken als je schuilt onder een pluutje trouwens. Maar of het je daar om was te doen. :roll:

Is trouwens een wijd verspreid misverstand. Maar nacht vissen en kamperen worden niet in dezelfde wetgeving geregeld.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

18-04-2008 17:25

dus.......je hebt dus nog steeds erg weinig aan de vergunning,je kan nu niet meer bekeurd worden voor illegaal nachtvissen maar wel voor kamperen.
mogen ze je dan wel weg sturen?
of krijg je alleen een dikke prent voor je tent? :roll:
ik wordt er in iedergeval niet goed van :x :x
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-04-2008 20:12

Of jij ergens niet goed van wordt doet er niet toe. Iedereen is verzekerd tegen ziektekosten. :D

Gerben,

De situatie in Rotterdam ken ik niet. Een nachtvisvergunning verleent toestemming om in de gegeven periode 's nacht te vissen. Het verleent geen toestemming tot het verblijf in een tentje. Als er in Rotterdam een plaatselijke verordening van kracht is die dit niet toestaat en er is in die verordening geen uitzondering gemaakt voor nachtvissen, dan kan je daarvoor bekeurd worden. Volgens je eigen verhaal lijkt er volgens zeggen geen toestemming te zijn voor het verblijf in een tentje. Nou, dat is al heel lang zo, dus is er in niks veranderd ten opzichte van vroeger. Je overnacht in een tentje en kan een prent krijgen. What is new?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-04-2008 20:17

@ Gerben,
probeer deze dan bij te wonen voor wat info ed ;
viewtopic.php?f=18&t=47339&p=587101&hilit=svbd#p587101
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-04-2008 20:27

Kijk aan Gerben. Grijp je kans. Er wordt gewerkt aan Groot Rotterdam.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

20-04-2008 10:54

Marco Mensing schreef:@ Gerben,
probeer deze dan bij te wonen voor wat info ed ;
viewtopic.php?f=18&t=47339&p=587101&hilit=svbd#p587101


bedankt allemaal !!!
eff in de agenda kijken of ik deze bij kan wonen,tis aardig om de hoek dus dat hoeft geen excusses te zijn :wink:

gr gerben
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

16-06-2008 12:56

Hier is de jacht weer begonnen.....
LINK naar bericht
Gr.
Edward