winter vissen sloterplas.

Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-02-2008 20:46

[quote]Veel plasvissers vinden het leuk om lang door te slapen en zijn te lui om hun spullen een aantal keren per dag in te pakken. [/quote]

Zou het schaamrood op mijn gezicht krijgen. Zij niet, als ze niet slapen staan ze dan met twee vingers hun plasser te drillen??

Vandaar de naam plasvisser??

Peter
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-02-2008 22:32

Peter
Het is gewoon een ander slag vissers die daar op de drukke stekken vissen. Meestal zijn het jongens die gezellig sociaal een weekendje willen zitten. Eigenlijk is dat nogmaals gewoon hun keus! Niks mis mee als dat je doel is. Daar komt nog bij dat een groot aantal nog niet zo lang op karper vist en vanaf bijvoorbeeld de bosbaan direct eenn grote plas wil bevissen. Een water met één diepte zoals de bosbaan is natuurlijk compleet anders als een zandafgraving met steile taluds. Daarom moeten ze zoveel uren maken voor een vis. Het is op die plas gewoon dat je een marker plaatst op 10/12 meter een emmer voer erbij en dan maar wachten. Inderdaad kun je dan soms heel lang wachten want als de vissen met velen ergens anders zitten (door de wind of paaitrek) komen ze niet zo snel een keer langs dat voer. Een water als de Sloterplas moet je tijd in steken om de gewoontes van de karpers te ontdekken. Pas daarna veel uren maken.
Gr Piet
peter andrae

16-02-2008 00:04

PJ dat soort vissers vind je door heel nederland dat geld niet alleen voor de plas.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

16-02-2008 07:57

in mei heb ik nog eens elf vissen gevangen in de vuilhoek naar mijn idee een super kantstek op het zwartepad kun je ook super vangen als je er weet te vissen

groeten uit Nijkerk remon van dusschoten
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
frank de beer
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-10-2007 21:20
Locatie: harderwijk

16-02-2008 13:51

Yeah Right, en ik denken te kunnen gaan slachten met de MSB gebrande noot boillie op de Plas
Blijkt dat een boot toch ook wel een voorname rol speelt :lol: :lol: :lol:

Herinner mij ineens iets over een standaard(...) Frankrijk onderlijn van 55 cm :lol: :lol: :lol:
Ach ja...vooruitschreidend...
Aju
Wraak is het enige dat mensen onderscheidt van dieren - A. Bundy
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

16-02-2008 17:04

Piet Vogel schreef:Beste Willem
Ten eerste zeg ik altijd dat niemand zich met mij moet gaan spiegelen hier want ik heb vele voordelen. Een boot, een huis in de buurt van de plas, en de tijd om de beste uren van de dag te vissen of veel tijd te spenderen aan het zoeken van de vis. De dag daarop heb ik daar enorm veel voordeel van. Toch moet ik je wel een beetje tegenspreken want er is hier veel te vangen door te verkassen. Dat heeft niets met spullen en geld te maken. Veel plasvissers vinden het leuk om lang door te slapen en zijn te lui om hun spullen een aantal keren per dag in te pakken. Sorry maar ik kan er niet anders van maken. Niets mis mee want zij vinden het misschien al leuk om te camperen. Ik vang een groot deel van mijn vissen ook op stekken waar iedereen zonder boot ook bij kan komen. In sommige periodes gebruik ik alleen mijn fiets en fietskar. dat kan iedereen! De plas is een heel gemakkelijk water mits je niet lui bent en het water leert kennen. Struinend zijn iedere dag 4 vissen mogelijk, voor iedereen! Maar niet op 12 meter diep!! Zoek plekken waar de wind op staat en vis daar overdag niet dieper dan 2 meter. Als ik naar Peter Andrea kijk die zag ik ook altijd verkassen als de beten minder werden op de nachtstekken. Dat kan dus iedereen.

Gr Piet



Beste Piet,

Ik zat je een klein beetje te pesten met het wonen aan de plas en en je boot :D :D :D
Want zo als de meeste al van jou weten fiets jij meestal de plas af en gaat/ging dan gewoon kijken wat de karper deed en waar hij verbleef ( dit is ook te lezen in een karper blad __Ben daar de naam van kwijt ).
Ik ben het zeker met je eens dat als je gaat verkassen dat je dan meer kans maakt dan dat je op een plek blijft hangen.
Maar ik denk dat je het met eens bent dat als je de plas niet kent het best moeilijk is en dat je dan blijft hangen en hopen op een mooie karper run.

En het is nu zo dat ik jammer genoeg verkast ben naar Apeldoorn en dat het even vissen met een hengeltje op de plas er niet zo snel meer in zit :-? :-? :-?
Ik zal dan ook zeker de plas gaan missen want qua mensen heb ik er altijd leuk gezeten en best ok wel dingen geleerd.
Want ook ik ben een beginneling ( 3 jaar bezig ) en moet nog zeer veel leren :D
en ik zal hier dan weer op zoek moeten naar mooie plekjes en stekjes :D :D :D
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
martijn boer

16-02-2008 22:47

Met mijn bb-tje van vijf tientjes kom ik lekker overal. Mijn oude bootje, van minder dan 10 tientjes, is inmiddels vervangen. Leek mij wel zo veilig.

Zo nu en dan rijd ik nog wel eens de provincie Groningen uit om een paar dagen en nachten de Sloterplas te belagen.

Verkassen is daar inderdaad wat de klok slaat.

Ook ik heb weleens geprobeerd om op de oost meerdere nachten te 'zitten'. Is echter niks voor mij. Hier en daar een beetje vissen en wat variatie in het uitzicht vanonder je beschutting brengt veel meer vis in het netje.

Binnenkort nog wel een paar daagjes vrij. Hopen dat de temperatuur wat meezit. Gaat ik misschien nog wel effe buurten op de plas.

Willem, hoe krijg je het voorelkaar? Een drietal vissen in een aantal jaar en allen boven de 15 kg. Je zeker ingegraven op de oostoever? :lol:
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

17-02-2008 05:28

martijn boer schreef:Binnenkort nog wel een paar daagjes vrij. Hopen dat de temperatuur wat meezit. Gaat ik misschien nog wel effe buurten op de plas.

Willem, hoe krijg je het voorelkaar? Een drietal vissen in een aantal jaar en allen boven de 15 kg. Je zeker ingegraven op de oostoever? :lol:



Nou nee dat niet helemaal maar tja ze willen wel of niet bijten he :D
Ik weet dat er iemand heeft gezeten op de oostoever 3WEKEN LANG en nog niet eens een run heeft gehad :-? :o kijk dat noem ik dan pas ingegraven op de oostoever :P :P
Maar als je echt wat wil vangen en het maakt je niet uit of het knollen zijn :roll: dan kan je ook eens gaan kijken in spaarnwoude op de grote plas daar van je voor 100% zeker karper :wink:
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie