winter vissen sloterplas.

Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

10-01-2008 19:09

hallo mede boarders,ga begin februari een paar dagen op de sloterplas vissen,heb er al vaker gevist maar nog nooit in de winter.
misschien nog iemand wintertips,mag ook via pb.

bvd leon.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
martijn boer

10-01-2008 21:15

Ga nu heen. Lekker zacht. Hier reageert de karper op de sloterplas meteen op.
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

11-01-2008 16:31

als ik nu moet gaan,op vrijdag uit m'n werk,zijn we denk ik pas
om tien uur op de sloterplas,als we dat redden.
als het hier karnaval is,gaan we vissen op de sloterplas.
dan kunnen we 5 nachten vissen,weer zien we dan welweer.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-01-2008 09:08

Leon
De Sloterplas is een uitstekend winterwater. Vis tussen de 5 en 7 meter overdag op plekken waar de zon als eerste opkomt. Ga niet op de makkelijk bereikbare stekken zitten want die zijn doodgevist. Neem een boot mee en verkas veel. Maak kleine voerstekken en vis per dag een aantal af. Asl je het water begrijpt zijn mega aantallen ook in de winter mogelijk. Dit jaar pas één keer gevist met Koen op onze winterstek van vorig jaar. 8 vissen in 4 uurtjes. Koen een 18 en een 16,5 kilo erbij. Dit keer hebben we die stek niet opgebouwd zoals vorig jaar maar gewoon 1 keer van te voren gevoerd. Inmiddels zijn we wel door aan het voeren om te zien of het door blijft lopen zoals vorig jaar. Lees het artikel in Spiegel magazine er maar eens op na 'Zomerse taferelen in de winter'.
Veel succes Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-01-2008 10:34

Leon
Nog even een aanvulling, zuidwesten wind, een temperatuur boven de
7 graden zijn de gunstigste omstandigheden. Plannen is dus de beste optie. Locals vissen er bijna niet in de winter dus je hebt de plas vaak alleen.
kom je er niet uit tegen die tijd mail me maar even dan help ik je graag op weg.
gr piet
richard emperpoll
Berichten: 50
Lid geworden op: 04-08-2007 14:36
Locatie: heerenveen

12-01-2008 10:56

ik denk dat hij er na 4x wel uitkomt hoor piet! maar je kan het soms niet vaak genoeg zeggen.... :wink: groet richard.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-01-2008 11:32

Volgens mij heb ik maar één keer het bericht verzonden. Ik zal kijken of ik er drie kan laten verwijderen.
Gr
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

12-01-2008 22:36

Kijk Piet dat siert jou weer he, mensen een beetje op weg helpen.
Dat vind ik dus echt prachtig!
Zal je waarschijnlijk niet door iedereen in dank afgenemen maar ik vind het erg netjes van je.
Hoe met de kleine Piet?
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

12-01-2008 23:37

Jezus Jeroen, mag ik even een teiltje. Piet heeft zoveel geschreven over zijn thuiswater ( recent nog in Spiegel) dat dit toch niet echt verrassende informatie is. :roll: Piet je verwijst naar je artikel over wintervissen 2006, mag ik een kanttekening plaatsen dat de omstandigheden in de winter van 2006/2007 niet echt winters waren en dat de temperatuur van zowel het water als daarboven lang hoog bleef. Zolang ik je maat Koen midden in de winter in jouw boot met een paar witte Nike gympen zie zitten spreek je natuurlijk niet over winter. Bij een echte winter waren z'n voeten eraf gevroren. Deze winter is niet te vergelijken aangezien er al een koude ijsperiode is geweest. Overigens dit is negatief bedoeld maar ik vind niet dat je appels met peren moet vergelijken.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

13-01-2008 08:53

Ja in Spiegel ja, maar nu bied hij iemand persoonlijk aan om hem te helpen. Toch iets heel anders lijkt mij, succes met je teiltje, hou je vooral niet in...
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-01-2008 09:55

Beste Tom
Inderdaad zijn deze winters niet te vergelijken. We hebben ook de stek niet aangevoerd vanaf oktober zoals vorig jaar. Toch zijn de resultaten van de drie keer die wij tot nog toe gevist hebben afgelopen week zelfs nog beter als vorig jaar. Het is dus een goed winterwater. Tijdens de zachtere periodes zijn hier iedere winter goede resultaten mogelijk mits je weet hoe het werkt. Trekroutes en holding area's zijn de belangrijkste gegevens. Nu doe ik al drie jaar een lezing over dat water het lijkt mij dat velen toch inmiddles wel weten waar die hotspots zijn. Helaas de praktijk zegt mij heel andere dingen. Ik zie nog steeds de meeste vissers op compleet verkeerde stekken zitten.
De meeste locals zitten liever op een mooi grasstukje bij elkaar dan dat ze moeite moeten doen door b.v. met een boot meerdere stekken per dag afvissen. Juist die manier levert veel op. En kom nu niet aan met "jij hebt een boot" Die manier die ik toepas kan met iedere gewone rubberboot ook worden gedaan.
Gr Piet
Gr Piet
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

13-01-2008 12:16

Ja piet tot klopt helemaal, het gros van de vissers zal altijd kiezen voor makkelijk, gezellig en lekker dicht bij de auto. Wat moeite doen voor je vissen is er dan niet bij en het resultaat zal vaak tegenvallen. Ik ben geen sloterplas kenner ( weet niet meer dan dat ik uit de tijdschriften heb gelezen ) maar ook daar zal de karper op bepaalde plekken samenscholen. D.w.z. op andere plekken kun je wachten tot je een ons weegt. Dat jullie nu meer vangen dan de afgelopen winter vindt ik netjes, samen met mijn maat krijgen wij gewoon veel minder aanbeten dan voor de ijsperiode. Wel met de kanttekening dat wij wel op groot water vissen maar het is een stuk ondieper dan de sloterplas, het water lag dan ook gewoon helemaal dicht met ijs.
Natuurlijk ben je open met je informatie maar dat mag ook geen verrassing meer zijn na al jullie artikelen over de plas. Met de hoevelheid karpervissers van dit moment is het echter niet mogenlijk om over alle stekken open te zijn, zeker niet als je van de kant af vist. Ik ben van mening dat het avontuur er bij hoort, ondekken van nieuwe visgronden, anders dan anderen, leren van je blunders en genieten van succes. Dat maakt het karpervissen voor mij zo geweldig. Informatie en tips zijn altijd welkom en niet iedereen hoeft het wiel uit vinden maar allemaal achter de meute aan en alleen vertrouwen hebben in wat iemand anders zegt dat vindt ik jammer.
Genoeg negatief gelul, nog even en ze denken dat ik vissen niet leuk vindt. :wink:
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-01-2008 12:51

Tom
Helemaal mee eens, ook ik kies graag voor avontuur. Wat ik echter constateer is dat veel vissers dit water zo moeilijk vinden en heel veel uren moeten maken voor een vis. Ik help iedereen op weg die daarom vraagt zodat ze daarna zelf aan de gang kunnen. Zelf heb ik afgelopen jaar bijna niet gevist en komend jaar zal in het teken van de Lot staan. Maar ook als ik er wel zou vissen help ik graag mensen op weg. Juist die blijde gezichten als het gelukt is vind ik mooier dan daar nog zelf een vis vangen. Dat geeft mij nu eenmaal een goed gevoel.
De reden waarom wij hier zo een gemiddelde hebben is omdat wij alleen de goede uren vissen. Die uren zijn in de zomer met het opkomen van de zon tot een uur of 9. In de winter van 9 tot een uur of 12. Daarna valt het dood (ook al wordt er dan nog wel eens een keer een vis gevangen) en dat kost uren. Dat kan natuurlijk alleen als je hier een local bent maar juist die locals doen het niet. Dit is voor mij absoluut onbegrijpelijk. Als ik van buiten zou komen dan zou ik diverse plekken met de boot aanvoeren en die om de beurt afvissen. Ik zou nooit s'nacht doorgaan maar de nacht gebruiken om de vissen op te zoeken.
Dat is de manier op deze moeilijke plas. Passief vissen is de slechtste manier hier.
Gr Piet
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

13-01-2008 17:57

piet,alvast bedankt tot hier,en wat jij hier doet zouden meer mensen moeten doen op dit board.
tenslotte is een forum om elkaar te helpen, en niet om elkaar voor
de gek te houden ,of andere onnozele dingen te vertellen.
we willen toch allemaal een visje vangen. :wink:
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
martijn boer

14-01-2008 18:05

Piet Vogel schreef:Beste Tom
Inderdaad zijn deze winters niet te vergelijken. We hebben ook de stek niet aangevoerd vanaf oktober zoals vorig jaar. Toch zijn de resultaten van de drie keer die wij tot nog toe gevist hebben afgelopen week zelfs nog beter als vorig jaar. Het is dus een goed winterwater. Tijdens de zachtere periodes zijn hier iedere winter goede resultaten mogelijk mits je weet hoe het werkt. Trekroutes en holding area's zijn de belangrijkste gegevens. Nu doe ik al drie jaar een lezing over dat water het lijkt mij dat velen toch inmiddles wel weten waar die hotspots zijn. Helaas de praktijk zegt mij heel andere dingen. Ik zie nog steeds de meeste vissers op compleet verkeerde stekken zitten.
De meeste locals zitten liever op een mooi grasstukje bij elkaar dan dat ze moeite moeten doen door b.v. met een boot meerdere stekken per dag afvissen. Juist die manier levert veel op. En kom nu niet aan met "jij hebt een boot" Die manier die ik toepas kan met iedere gewone RUBBERBOOT ook worden gedaan.
Gr Piet
Gr Piet


Rubberboot, Piet?
Je meent het ?:wink:

Afbeelding

Hé Henk Kostense! Nog bedankt voor het maken van de plaat.

De meest'n benn'n gewoon te lui?

Groet'n van die Grunninger.
Gebruikersavatar
aldwin janssen
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-01-2008 23:54
Locatie: groesbeek

25-01-2008 23:57

ha die litje

het is bijna zo ver we gaan er voor
je vis maat

groetjes piew
peter andrae

26-01-2008 15:10

Een rubberboot dat is toch achterhaald.

Dat is nog uit de tijd van de batavieren.


Afbeelding


binnen 3 seconden liggen we voor het ganzeneiland,en binnen 2 voor het zwembad.


8).
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

26-01-2008 17:40

alleen niet al te lang je vinger op de spoel houden tijdens het uitvaren :lol: :lol:
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

15-02-2008 09:55

Piet Vogel schreef:
De meeste locals zitten liever op een mooi grasstukje bij elkaar dan dat ze moeite moeten doen door b.v. met een boot meerdere stekken per dag afvissen. Juist die manier levert veel op. En kom nu niet aan met "jij hebt een boot" Die manier die ik toepas kan met iedere gewone rubberboot ook worden gedaan.
Gr Piet



Beste Piet,

Tja ik kom toch wel een beetje met jij hebt wel een boot en ja ik ben zo een local die op het gras zit , je vergeet dat er mensen zijn die net als ik gek zijn op het karper vissen en met het beetje geld dat ze dan hebben spullen kopen voor hun sport.
Dan zal jij zeggen dan koop/spaar je toch voor een boot tja dan moet je het ook nog eens allemaal kunnen vervoeren enz enz enz. ( niet iedereen heeft het voordeel aan de sloterplas te wonen :D :D :D )
Ik ben een van de mensen die vist met redelijke spullen die voor mij betaalbaar zijn en niet met de massa meeloopt met allelij merk spullen om er zo ook nog bij te horen want ik blijf van mening dat een vis niet komt kijken of je nu met merk spullen vist of niet.
Ik denk dat de sloterplas nu eenmaal een water is waar op het vissen zeer moeilijk op kan zijn, ik weet dat er mensen hebben gezeten die daar dan 3 weken of meer hebben gevist en nog niet eens een run hebben gehad.
Tja hij had dan wel een bootje voor de marker uit te zetten en een voerstekje te maken maar ook dit mocht niet baten.
Ik zelf heb nu in de paar jaar dat ik vis op de sloterplas pas 3 karpers gevangen ( dit waren een 32, 34 en 30 ponder) maar heellaas heb ik meer brasum gevangen op me bolies :-? :-?
Ik ben een van de mensen die gaat zitten voor me plezier en als ik dan wat vang is dat mee genomen ik geniet nu eenmaal ook van de dingen om me heen op de sloterplas.
Ik wil van deze ook even gebruik maken en de mensen er op wijzen dat er steeds meer zwerf vuil langs het water blijft liggen na de sessies en ik snap dat niet er staan overal afval bakken dus ruim je troep op als je weg gaat. Kleine moeite zeer veel gewadeerd door u medevissers :D :D :D


Ik hoop dat je begrijpt dat niet alles voor iedereen is wegglegt en dat je meestal moet roeien met de riemen die je hebt :P :P :P

Niet te min wens ik iedereen die gaat vissen een goed vangst en veel vis plezier
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2008 10:35

Ik denk zo maar dat Piet doelt op de rij tentjes langs het zwarte pad.

Op en rond de Sloterplas is echt veel meer karper te vangen dan 3 in een paar jaar. Moet je wel een beetje mobiel vissen en afwijken van de groep die steevast bij elkaar kluit.

Een bootje is handig en wellicht nog succesvoller. Uren vast zitten op de vaste oeverstekken tussen collega's is zeker het minst succesvol. Zoek een middenweg en bedenk dat het water en de stekken veel meer zijn dan die plekken aan de plas waar het gras kaalgetrapt is.

Succes.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

15-02-2008 12:46

en zelfs op een kluitje kan je er nog vangen,er is zelfs een artikel over geschreven door reggie(zijn achternaam ben ik kwijt)die riedelde er de top van het water op de geijkte stekken uit.
en zeker in de omgeving van de plas kan je een berg vis vangen als je inventief bent,zelfs 3 dertigers op een ochtend is meer dan eens voorgekomen ,niet mij bij maar ik vis er ook niet meer.wel bij mijn vismaten.
peter andrae

15-02-2008 15:27

Je kan lullen wat je wilt zelfs tot je een ons weegt maar op de plas is een boot de manier om veel vis te vangen mits je weet waar en hoe,zo zijn er ook kantstekken die weleens veel vis op kunnen leveren maar alleen onder bepaalde omstandigheden en een beetje kennis van de plas is niet weg.

Zwarte pad

Oostoever

Zwembadstek

zijn de drukst beviste plekken maar leveren onder bepaalde omstandigheden genoeg vis op.
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

15-02-2008 16:45

Ja dat klopt ook maar er wordt veel gekeken naar wat de mensen wel vangen en als er eens iemand zit die dan 3weken geen stoot krijgt dan hebben we het daar maar niet over.
En ja er zijn meer plekken aan de sloterplas waar je leuk kan vissen en wat kan vangen maar hoe veel dat is alleen maar puur geluk als je dan zonder bootje zit en weinig weet over de sloterplas.
Dus ben het zeker eens met peter andrae eens dat een beetje kennis van de sloterpls niet weg is, en nee ik ben ook geen kluitjes persoon :D laat mij maar lkkr alleen of met me maatje zitten.

Maar ik vang dan nog wel niet veel maar dat maakt de vangst dan wel leuker en gaver dan als ik er 10 per dag vang :D :D dat laat ik liever aan andere over :P :P :P

Maar ik wens dan iedereen ook veel visplezier en een goede vangst
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-02-2008 19:35

Beste Willem
Ten eerste zeg ik altijd dat niemand zich met mij moet gaan spiegelen hier want ik heb vele voordelen. Een boot, een huis in de buurt van de plas, en de tijd om de beste uren van de dag te vissen of veel tijd te spenderen aan het zoeken van de vis. De dag daarop heb ik daar enorm veel voordeel van. Toch moet ik je wel een beetje tegenspreken want er is hier veel te vangen door te verkassen. Dat heeft niets met spullen en geld te maken. Veel plasvissers vinden het leuk om lang door te slapen en zijn te lui om hun spullen een aantal keren per dag in te pakken. Sorry maar ik kan er niet anders van maken. Niets mis mee want zij vinden het misschien al leuk om te camperen. Ik vang een groot deel van mijn vissen ook op stekken waar iedereen zonder boot ook bij kan komen. In sommige periodes gebruik ik alleen mijn fiets en fietskar. dat kan iedereen! De plas is een heel gemakkelijk water mits je niet lui bent en het water leert kennen. Struinend zijn iedere dag 4 vissen mogelijk, voor iedereen! Maar niet op 12 meter diep!! Zoek plekken waar de wind op staat en vis daar overdag niet dieper dan 2 meter. Als ik naar Peter Andrea kijk die zag ik ook altijd verkassen als de beten minder werden op de nachtstekken. Dat kan dus iedereen.

Dennis
Reggie vist echt niet op stekken waar iedereen komt want ook reggie vist vanuit een boot. Vroeger viste hij nog wel eens op de oostoever maar daar heb ik hem al 3 jaar niet meer gezien. Hij vist gewoon op stekken die soms zeer productief zijn op bepaalde tijden. Goed kijken en voorvoeren is zijn strategie. Daarnaast verkast hij iedere dag van een dag naar een nachtstek. deze stekken worden bepaald door de trekroutes. Water leren kennen en je weet waar.

Vissen op veelbezochte stekken.
De meeste vissers hebben op de plas een boot bij hun dus ook zij kunnen overdag een andere stek bevissen en niet de dooie uren blijven hangen op een stek van 12 meter diep. Zoek en gij zult vinden.
Het is niet een gemakkelijk water als je passief bent maar geloof me als je actief bent op die plas zijn enorme aantallen vis mogelijk.
Dit is niet denigrerend bedoeld maar slechts een constatering. Iedereen moet doen wat hij leuk vind maar ga dan niet zeggen dat het niet mogelijk is om veel te vangen als je geen boot bezit.
Gr Piet