Utrecht, wie o wie kan er helpen!?!

Plaats reactie
janwillem hilverts

11-12-2007 12:56

Hallo medeboarders / -vissers!

Sinds kort woon ik in Utrecht en ben hier op zoek naar een paar leuke wateren om eens een kijkje te nemen om dan mijn keuze te maken om aan te pakken voor volgend jaar.

Nu is mijn vraag of er iemand een (paar) leuk(e) meer(tjes) weet. De grootte maakt niet uit!

Tevens of je er ook het gehele jaar mag nachtvissen. Mocht je het niet graag hier willen neerzetten, pben mag ook altijd! Verder hoef ik niet veel te weten, je mag het prijsgeven, maar zelf erachter komen doe ik ook wel hoe en wat verder.

Ik hoop van jullie te horen.
Kanalen mag, maar geniet niet echt mijn voorkeur.. Let wel dat ik beperkt met mijn vervoer zit :( Ik meot dus alles met de fiets doen. Of er moet iemand zijn die het aanspreekt om samen wat aan te pakken :lol:
janwillem hilverts

12-12-2007 12:54

Nobody :o
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

14-12-2007 19:32

waar precies woon je in utrecht?
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
janwillem hilverts

14-12-2007 21:45

Zuilen, jij dan?
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

14-12-2007 22:39

Zuilen, fiets... wordt het toch al gauw het kanaal.. Of als je een stukje verder gaat richting uithof, is de kromme rijn erg interessant. Dit riviertje komt uit in de grachten, en ja, ook daar is het ook goed vissen. Verder zijn er nog wat forten. Richting de meern heb je plas stijkviertel. Maar dit is weer een stukje fietsen...
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

16-12-2007 14:54

KOm zelf ook uit zuilen, maar bij ons in zuilen heb je niet echt veel leuk water om te karperen ja het rijnkanaal is dan nog wel aantrekkelijk! Maar ik vis hier eigenlijk nooit op, misschien komt dat nog! Je hebt wel een paar leuke watertjes richting overvecht (autoboulevard) om te vissen maar echt zwaar zal je ze daar niet trekken!!
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
janwillem hilverts

17-12-2007 08:34

Pep,

Echt zwaar hoeft (nog) niet perse! Gewoon een nieuwe uitdaging is al lekker genoeg om je vissen te vangen. Ik ga volgend jaar nl toch me hele stratgie omgooien en proberen in zo'n kort mogelijke tijd, zoveel mogelijk te vangen.

"Geluk kan je immers afdwingen zeggen ze......"

Op internet kon ik nog niet echt veel vinden.. Heb wel wat kleien putjes kunnen vinden, dus daar ga ik binnenkort maar is een keer naar op zoek met de fiets
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

18-12-2007 08:07

Jan-Willem,

V.w.b. permanent nachtviswater ben je snel klaar rond Utrecht, want alleen in het Inundatiekanaal 2e Veld, het Amsterdam-Rijnkanaal en het Lekkanaal mag het hele jaar worden genacht.

Groet, Omar.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

18-12-2007 17:47

Amsterdamrijnkanaal is al een uitdaging waar je rustig twee tot drie seizoenen terecht kan Janwillem ik zou de Kanaal visserij oppakken als ik jouw was.Je ken je eigen dat kanaalvissen trekt aan je
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
janwillem hilverts

19-12-2007 08:42

Remon,

Kanaal trekt me juist NIET! ben nooit een echte kanaalvisser geweest, al zat ik in Nijkerk wel vaak op het kanaal. (dit omdat de put daar een hopeloos water is) En verder zat ik het liefst op het randmeer!

Maar vanwege tijdgebrek kon ik er niet vaak genoeg vissen! En nu heb ik wel meer tijd, maar woon er niet meer :) Dus zoek ik hier een leuke put o.i.d! Kanaal zal het voorlopig niet worden
Mika Leber
Berichten: 103
Lid geworden op: 24-05-2007 16:05

31-12-2007 08:24

Janwillem,
je hebt put van Balk op lage weide, fort blauwkapel, de watertjes in overvecht ( start langs het ziekenhuis tot aan blauwkapel en de Maarssenveense plassen.
Succes met het vangen van je vis.
Wil je wat meer weten pb me maar ff.

gr Mika
janwillem hilverts

02-01-2008 16:45

Mika,

Bedankt voor je antwoorden! Mocht ik nog wat nadere info willen weten, dan hoor je het van me! Ik moet eerst ff verder kijken hoe ik het met vervoer allemaal ga doen :(
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

02-01-2008 22:24

Op Laagraven achter de Gamma ligt een put, ik weet dat er leuk karper heeft gezeten, maar de omgeving is nu erg kaal geworden na grondwerkzaamheden.
Misschien eens leuk om te gaan kijken.
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

02-01-2008 22:42

Ja klopt, daar achter de gamma is idd een mooie plas! Maar naar mijn weten mag je daar niet vissen(water schijnt nogal vervuikd te zijn), het schijnt dat er vaak gecontroleerd wordt. ik ben daar zij die slootjes nog wel eens wezen snoeken en toen kreeg ik ook gelijk controle. Veldpolitie samen met een boa(volgens mij). Nadat ze mij gecontroleerd hadden gingen ze ook even een kijkje nemen bij de plas!!
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
janwillem hilverts

08-01-2008 12:48

Allen heel erg bedankt :)

Mocht er iemand nog wat hebben, pb is altijd welkom (al komen ze niet altijd aan bij mij :S :()
Gebruikersavatar
Richard Senli
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-01-2008 11:47
Locatie: Zuilen, Utreg

12-01-2008 11:56

Net buiten Utrecht, bij Bunnik heb je nog Plas Vechten ;)
Moet je alleen een aparte nacht vergunning hebben.
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

13-01-2008 14:49

Richard Senli Geplaatst: 12-01-2008 12:56 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Net buiten Utrecht, bij Bunnik heb je nog Plas Vechten
Moet je alleen een aparte nacht vergunning hebben.

Richard dat klopt, maar je moet daar niet een speciale nachtvergunning hebben! Je mag daar sowieso niet vissen zonder die speciale vergunning, dus ook niet overdag!! De vergunning kan je aanvragen door even een aan je zelf geadresseerde envelop op te sturen naar het secretariaat( als ik het goed heb) van de AUHV. Dan wordt er een speciale vergunning naar je opgestuurd!
Maar dat neemt niet weg dat het met je visspullen vanuit Zuilen een eind fietsen is naar Plas Vechten! Daarom heb ik de plas niet genoemd!
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

15-01-2008 10:18

Op Plas Laagraven, achter de GAMMA, (ook wel bekend als de "Veilingplas") mag, zolang de werkzaamheden op het terrein nog niet gereed zijn, niet worden gevist! De verwachting van de AUHV (de visrechthebbende) is dat de plas in de loop van 2008 weer open wordt gesteld voor vissers.

Let op: zodra iemand zich op dit moment op dat terrein begeeft maakt hij zich schuldig aan terrein-vredebreuk (art. 461 WvS).
Gebruikersavatar
Richard Senli
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-01-2008 11:47
Locatie: Zuilen, Utreg

18-01-2008 10:47

pep plomp schreef:
Richard Senli Geplaatst: 12-01-2008 12:56 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Net buiten Utrecht, bij Bunnik heb je nog Plas Vechten
Moet je alleen een aparte nacht vergunning hebben.

Richard dat klopt, maar je moet daar niet een speciale nachtvergunning hebben! Je mag daar sowieso niet vissen zonder die speciale vergunning, dus ook niet overdag!! De vergunning kan je aanvragen door even een aan je zelf geadresseerde envelop op te sturen naar het secretariaat( als ik het goed heb) van de AUHV. Dan wordt er een speciale vergunning naar je opgestuurd!
Maar dat neemt niet weg dat het met je visspullen vanuit Zuilen een eind fietsen is naar Plas Vechten! Daarom heb ik de plas niet genoemd!


Ik dacht dat je alleen een speciale nachtvergunning moest aanvragen bij de AUHV. Maar dan heb ik 't mis.. My bad :D

En idd, vanuit zuilen fietsen is niet echt te doen nee.. Maar ja, in en rond om zuilen is zowiezo vrij weinig. Maarsseveen is beetje doodgevist, stille plas is niks meer..

Sja en met je fiets naar de Gamma op Laaggraven is ook niet echt je van het, dan ken je in dat geval beter naar Bunnik :P

In kanaleneiland zit nog een klein parkje, Transwijk. Zitten ook leuke visjes..
Afbeelding

Me love it...
kile brinkman
Berichten: 47
Lid geworden op: 05-03-2007 13:57
Locatie: utrecht

05-02-2008 11:13

hahaha omar omar toch ga eens je vrouw lastig vallen in plaats van ons vissers en kan uit eigen ervaring vertellen dat ik vorig jaar heb gezien hoe er weekend achter weekend werdt gevist en politie drbij en al maar de beste mannen mochten gewoon blijven zitten dus zolang jij dr niet loopt rond te stakkeren valt het allemaal best mee bij laagraven

FUCK THA LAWWW HAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

07-02-2008 07:43

Kile,

Maak je vooral geen zorgen: zolang de Plas nog gesloten is zal je mij daar niet tegen komen. De collega BOA's van het het recreatieschap des te meer! En die schrijven meestal wel. Aangezien het recreatieschap het beheer over Plas Laagraven heeft en de AUHV het visrecht daar graag wil behouden, raad ik iedereen aan om je aan de regels te houden. Of je moet er natuurlijk geen probleem mee hebben om het voor andere (karper)vissers te verzieken!
Geloven is mooi, controleren is beter.
Plaats reactie