Het Leukermeer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lars Berendsen
Berichten: 21
Lid geworden op: 21-05-2007 21:33
Locatie: Didam
Contacteer:

10-12-2007 14:23

beste vissers,

ik ga deze zomer op vakantie naar het leukermeer. En ik vroeg me af of iemand mij wat kan vertellen over dit meer.
Nu staan er wel wat topics op carpboard maar de meest recente daarvan is uit 2006.
Maar ik heb toch liever wat recentere info. En dan gaat het mij vooral om het bestand aan karpers, diepte en bodemverloop, en waar ik het beste een stek zou kunnen bouwen. En dan hoeft het niet te zijn van: voor de grote eikelboom de derde wortel van rechts. Maar meer van, in de buurt van het strand ofzo.
OF: kan ik misschien toch beter aan de maas gaan zitten?
Deel je ervaring(en) met me.

Alvast bedankt.
*De beste rig is goed aas*
Als ze me missen, dan ben ik vissen.
Gebruikersavatar
Lars Berendsen
Berichten: 21
Lid geworden op: 21-05-2007 21:33
Locatie: Didam
Contacteer:

16-12-2007 10:28

het is niet echt een heel bekend meer of wel ?? :evil:
*De beste rig is goed aas*
Als ze me missen, dan ben ik vissen.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

16-12-2007 11:30

Lars,

Wat ik er van weet is dat bijna nooit op karper gevist word.
Wel veel op snoekbaars.
Het leukermeer bestaat uit 2 plasse die met elkaar en de maas in verbinding staan.
op het kanaaltje tussen de 2 wateren is wel eens op karper gevist.
Nachtvissen verboden, strenge controle !
2e plas mag je niet overal vissen !
Verder weet ik er weinig van, heb er zelf nooit gevist, ondanks dat ik er vlak bij woon.
Gr.
Edward
Gerrit Hees

16-12-2007 12:33

Edward ik had begrepen dat je op het 2de meer helemaal niet mag vissen? Ik ben er ook een keer geweest ( alleen wezen kijken meer niet) en het viel me op dat het 2de meer erg helder was. Op het kanaal zijn zo op het eerste oog stekken zat ( een brug, de sluis) en daar zat toen ook een man te karperen. Ik geloof dat de bodem van het kanaal vol lag met kiezels en stenen maar weet het niet meer zeker
Gebruikersavatar
Lars Berendsen
Berichten: 21
Lid geworden op: 21-05-2007 21:33
Locatie: Didam
Contacteer:

11-02-2008 19:49

bedankt :D

al ben ik niet erg blij met het antwoord :roll: :cry:
ik denk dat ik het dan maar op de maas moet gaan proberen he :wink:
*De beste rig is goed aas*
Als ze me missen, dan ben ik vissen.
Robbert van Geffen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Den Bosch

18-02-2008 03:39

Hey Lars,

Heb er jaren lang op de camping gestaan en heb er gevist en gezwommen ook van de brug gesprongen, die brug wat overigens geen optie is , s´nachts kan er nog weleens een afterparty opdoen of zoiets je begijpt wat ik bedoel, dat springen kan niet meer er hangen tegenwoordig draden voor ieders veiligheid ,ben er 3 weken terug nog langs gereden.De plas aan de camping is een zandgat ...als je nou rechts van het restaurant van de camping naar beneden gaat kun je onderaan rechts van het strand evt vissen let wel ik was er nooit in de zomer alleen in het voorjaar en heb er enkele nachtjes gevist zonder resultaat op een platte na de andere plas is grind en diep na mijn inzicht moeilijker ..korte sessies oke maar voercampagne opbouwen sterk aangeraden het blijft de maas er is veel scheepvaart alleen al van de binnenvaart laat staan de plezier bootjes en waterfietsen.
Boot en dieptemeter toch wel makkelijk en niet zo in het zicht gaan zitten van de camping (wild camperen politie bla bla)..........

Succes
Plaats reactie