Vissen op de maas ( omgeving Roerond)

Plaats reactie
Rick Op het veld
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2007 00:52

08-12-2007 11:41

Hallo

Sinds kort woon in Roermond.
En ben hier helemaal niet bekend met de wateren in de omgeving.
Nu wilde ik in het voorjaar de maas eens aanpakken, maar weet niet waar te beginnen .

Welk gedeelte (omgeving Roermond) is de moeite waard?
Hoe zit het met de mossels? is een voorslag noodzakelijk ?
Wanneer begint het seizoen en eindigt het seizoen aan de maas?
Wordt er vooral met boilie gevist?
Hoe wordt er gevist ? aan eigenkantje?
Mag je er nachtvissen zoja is er strenge controle ?
Heb je er veel last van wier ?


Als jullie nog andere tips hebben dan hoor ik die ook graag.

Greetz Rick
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

10-12-2007 18:59

ik zou zeggen lees eens op andere forums en je krijgt genoeg informatie en loop eens langs de maas en praat met vissers.
Succes groetjes ron
Rick Op het veld
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2007 00:52

10-12-2007 19:21

Hoi ron,

Heb ook wel al t een en ander uit andere forums gehaald.
Schrok wel een beetje van de Grote boze ''polen''.
Merk je dit zelf ook of valt het wel mee (met nachtvissen)?
k bedoel ben zuinig met mn spullen heb er namelijk wel voor moeten werken :P
Nu heb ik zelf in Roermond al een een paar keer op de maasplassen gezeten. Was niet egt een succes :p.
En er was geen karpervisser in de weide omtrek te bekennen.
Opzich niet erg natuurlijk, ma als je niet bekend bent met dat water dan heb je zo je twijfel of je wel op de juiste plas bezig bent.

Ben wel bekend met grote wateren, vroeg me alleen af of de karpervisser het hier alleen van de maas moet hebben .
Heb zelf geen enkele ervaring op een rivier, wel veel op plassen en op het twente kanaal gevist.
Vandaar dat ik me afvroeg wat de karpervissers rondom Roermond zoal bevist.

uiteindelijk kom k hier natuurlijk zelf ook wel achter, na een x aantal blanks. :roll:
Maar eem duwtje in de de goede richting zou wel fijn zijn .

Greetz Rick
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

10-12-2007 19:31

Er zijn inderdaad veel polen, hongaren en andere oostblokkers die hier vissen. Veel van hen nemen het niet te nauw met vergunningen, aantallen hengels, minimum maten van vis en dergelijke. Ik wil ze niet allemaal over één kam scheren want er zal hier en daar ook best een goede tussen zitten maar er zit ook heel veel gespuis tussen. Ik heb er al eens 2 moeten wegjagen die 's nachts heel geïnteresseerd naar mijn rodpot en piepers stonden te kijken.

Sindsdien ga ik liever niet meer in mijn eentje daar zitten. Ik ben niet bang uitgevallen, maar wel zuinig op mijn duurverdiende materiaal. Een infra rood alarmpje is al een heel handig item in mijn vistas geworden.

Vissen vooral aan de eigen kant ja. Met de stroom en scheepvaart is het meestal niet zo dat je naar de overkant kunt vissen. Boilies doen het over het algemeen wel goed. Soms is de karper wekenlang spoorloos en vervolgens vang je er zomaar ineens weer een paar.

Vooral veel tijd steken in er aanwezig zijn, observeren, praatje maken en vissen.

Succes.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Rick Op het veld
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2007 00:52

10-12-2007 20:12

Hoi peter,

bedankt voor je advies.
jah mijn spul is laatst gestolen (thuis),
Heb nu bijna alles weer compleet.

Dat het zo erg is hier met die houthakkers is wel minder dan. Doordeweeks heb je hier geen last van polen ?
Werk namelijk in ploegen dus dat zou een voordeel kunnen zijn .
Maar wanneer houd het seizoen op aan de maas?
Wordt er gewoon doorgevist in de winter, of trekken ze dan juist de grindgaten op ?

wel triest eigenlijk dat een infrarood alarmpje je spullen veilig moet stellen aan het water.
heb zelf altijd wel een losse bankstick in de buurt voor het geval dat.....
Gelukkig nog ma 1 keer in mn handen gehad, bleek gelukkig een boa te zijn :p die ff om half 2 snacht langs kwam :roll:

Dit soort praktijken kwamen in het verleden ook wel voor rondom het twentekanaal maar lang veel als ik hier op forums lees over de maas.....

Wanneer houd het seizoen op aan de maas?
Wordt er nog veel doorgevist in de winter?, of trekken ze dan juist de grindgaten op ?
Na een half jaar niet meer te hebben gevist begint t al aardig te kriebelen :P Ben zelf namelijk wel zn doorgewinterde karpervisser:p


als de paai er weer zit aan te komen zal ik veel rondom de maas te vinden zijn om een indruk te krijgen wat er zoal zwemt.
En zal eens een middagje langs de maas struinen, goed om me heen kijken waar visvretende houthakkers zitten. Weet ik in iedergeval waar ik niet moet zitten.

Greetz Rick
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

11-12-2007 13:07

Nou zal ik het zo zeggen als je in roermond woont dan zit je goed, je hoeft niet lang te rijden voor water en dat is hier in heerlen wel anders. Dus je kunt overal wel lekker proberen. Tja en met die polen en ander gespuis dat is overal en het word steeds erger omdat een karpervisser een makkelijke prooi is als ie slaapt en er staat duur materiaal.
Tja en voor de rest op de maas is het meestal kantje vissen en je kunt er inderdaad snel ene vangen of je zit een paar weken te blanken dat is altijd een verrassing, de plassen in jouw omgeving zijn al veel bevist dat is een feit is al veel over geschreven en zijn ook zeer mooie vissen gevangen maar dat maakt het dus alleen maar moeilijker.
Succes.
Groetjes ron
Rick Op het veld
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2007 00:52

11-12-2007 16:00

Hoi ,

Heb ook gezien dat veel rechten voor nachtvissen verleend zijn voor leden van hsv st petrus te weert. ook voor 3 of 4 stokken .
Het gaat hier om de volgende kanalen

De Zuid-Willemsvaart en de daarbij behorende bermsloten vanaf de Belgische grens tot aan de grens tussen Limburg en Noord-Brabant.

De Noordervaart en de daarbij behorende bermsloten vanaf 30 meter boven de sluis in de Noordervaart tot aan de rotonde in de weg van Meyel naar Roggel.

Het Voedingskanaal der Noordervaart, te Nederweert.

Het Kanaal Wessem-Nederweert vanaf de Zuid Willemsvaart tot aan de sluis in Panheel.

Zijn er mensen die hier vissen ? en hoe is het hier gesteld met de polen ?????

Zal hoop ik wel n stuk minder zijn ? aangezien dit onder beheer van een hsv is.
Afbeelding
Greetz rick
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

11-12-2007 16:05

hoi,

daar kun je idd beter zitten qua polen en dergelijke
is ook een stukje eenvoudiger om een visje te vangen
gr roy
Marijn van den goor
Berichten: 228
Lid geworden op: 07-09-2007 17:26
Locatie: Haelen

12-12-2007 21:10

Hallo Rick,
Ik ben op het moment alles aan het regelen voor op de maas, Ik wil eigelijk liever eerst op een kanaal vissen, maar het is zo ver voor mij de noordervaart of kanaal wessem nederweert. Voedingskanaaltje is volgens mij een perfecte plaats voor het instant vissen.

MVG
Marijn
I love Carp
Bodo Nicolai
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-12-2007 00:22

22-12-2007 00:49

Hallo,
Ik ben duits en voor het eerste keer in een Nederlands Board actief. Daarom hoop ik,dat je met mijn nederlands schrijbwijs klaarkomt.

En paar jaar geleden heb ik en paar keer op de Maas en ook oft op de Kanalen bij Weert gevist.Gevangen heb ik direkt aan de aaltarm an het haventje bij Roermond-bij de inloop in de vaargeul,en an de ijsenbaanbrug (achter de overloop).
Tegenover is overigens ook een van de twee waarmwaterinleidingen in de buurt (de tweede is bekend-de watercrachtcentraale bij Maasbracht).
Wat de Kanalen betreeft is het echt aan te raden,vanaf April an de Wessem-Nederweert met het vissen te beginnen.
Ook de Noordervaart is heel goed bezet maar door groote hengeldruk (Lijndruk!) niet het eenvoudigste water.Bij de kontrollen is het ook raatsam de zijvlakken van de brolly opterollen-het word werkelik daarnar acht gegeven!!
Bollen werden overal vangen-mijn aanrader zijn nooten,-en vismeelmixturen.En ook grag an het Noordervaart zijn Tigernooten(ook in combinatie met kleinere Nootenboilies) net verkeerd.
Wat de mannen uit het oosteuropäische ruim betreft-de meest komen uit duitsland,en ook hier is het en groot probleem met de mentalitaet van deze mensen.Ook wat de aantal betreeft-overal waar je an de maas kunt vissen werde je ze ook aantreffen en meestal in "Partylaune"-waneer het waarm genoeg daarvor is... Naja,maak da je eigen ervaringen met.
Ik hoop,dat ik je ook wat kunnen helpen.

Prettige kerstdagen en en succesvol nieuwe jaar an de kant...
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

29-12-2007 00:07

Bodo Nicolai schreef:Hallo,
Ik ben duits en voor het eerste keer in een Nederlands Board actief. Daarom hoop ik,dat je met mijn nederlands schrijbwijs klaarkomt.

En paar jaar geleden heb ik en paar keer op de Maas en ook oft op de Kanalen bij Weert gevist.Gevangen heb ik direkt aan de aaltarm an het haventje bij Roermond-bij de inloop in de vaargeul,en an de ijsenbaanbrug (achter de overloop).
Tegenover is overigens ook een van de twee waarmwaterinleidingen in de buurt (de tweede is bekend-de watercrachtcentraale bij Maasbracht).
Wat de Kanalen betreeft is het echt aan te raden,vanaf April an de Wessem-Nederweert met het vissen te beginnen.
Ook de Noordervaart is heel goed bezet maar door groote hengeldruk (Lijndruk!) niet het eenvoudigste water.Bij de kontrollen is het ook raatsam de zijvlakken van de brolly opterollen-het word werkelik daarnar acht gegeven!!
Bollen werden overal vangen-mijn aanrader zijn nooten,-en vismeelmixturen.En ook grag an het Noordervaart zijn Tigernooten(ook in combinatie met kleinere Nootenboilies) net verkeerd.
Wat de mannen uit het oosteuropäische ruim betreft-de meest komen uit duitsland,en ook hier is het en groot probleem met de mentalitaet van deze mensen.Ook wat de aantal betreeft-overal waar je an de maas kunt vissen werde je ze ook aantreffen en meestal in "Partylaune"-waneer het waarm genoeg daarvor is... Naja,maak da je eigen ervaringen met.
Ik hoop,dat ik je ook wat kunnen helpen.

Prettige kerstdagen en en succesvol nieuwe jaar an de kant...


beste Bodo,

leuk dat je de mede forum lezers over jou evaring vertelt.. maar wanneer, en hoe, en vooral waar !! kan je beter voor je houden. Daar maak je meer vijanden mee dan vrienden. respect the locals in dat gebied.

En ik woon er niet, dus daar zal het niet aan liggen.

guten abend!
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

29-12-2007 16:00

Joh Jason laat hem lekker. Of geloof je echt dat een Duitser zo goed Nederlands schrijft. hahahahahahahaha.
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

29-12-2007 16:01

Joh Jason laat hem lekker. Of geloof je echt dat een Duitser zo goed Nederlands schrijft. hahahahahahahaha.
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

30-12-2007 00:33

Erik Buitenhuis schreef:Joh Jason laat hem lekker. Of geloof je echt dat een Duitser zo goed Nederlands schrijft. hahahahahahahaha.


nauh, daar had ik al heel wat twijfels over!! maar vooral dan moet die geen reclame maken over wateren in Nl

laat dan wat mooie plekken horen (waar wat biggen zwemmen) waar hij vandaan komt!! dan komen we met ze alle even gezellig dressuur.. aanbrengen op zijn local water!! :lol: :lol:

hopelijk worden we snel uitgenodigd en misschien tot ziens.

gaben vreund!!
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

30-12-2007 08:57

@ Bodo

Heel goed dat je probeert te helpen. Je vertelt volgens mij ook helemaal niets verkeerd. Ik ben zelf als bestuurslid van de karpercommissie ook verbonden aan St Petrus en ik zou dezlefde informatie gegeven hebben.

Als iemand specifieke info wil hebben over de kanalen van St Petrus en het beleid van de karpercommissie daarin, stuur dan gewoon even een mailtje of een PB.

Peter
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
ricardo heijenrath
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-07-2006 20:31
Locatie: gulpen(limburg)

30-12-2007 21:05

wat weer zielig van sommige hier.

snap dat niet,liggen ze wat te zeiken over een PAAR TIPS van een duitse meneer over de maas rond roermond. Locals? iedereen mag vissen waar die wil.
Als mensen komen vissen op het vijvertje waar ik vis,zeg ik zelf ook de beste plaatsen en al omdat ik vind dat als iemand serieus met vissen bezig is,hij ook de kans moet hebben om op vakantie een leuek karper te vangen.Kan hem ook laten vissen op een stek waar geen karper zwemt op dat moment van de week/dag/tijdstip.
dat is andere een beetje helpen bij het vangen van karpers,en elkaar wat gunnen
maar ja wie ben ik.

goedenavond
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

30-12-2007 21:43

ja leuk net als vorige week drie ned bij ons in frechen met 3 karpers in auto.,levend wel te verstaan om weer ergens in ned op vijver gezet te worden.of geld te maken no mather wat:is engels:
na 5 dagen werden ze met 380 euro boete de man vrij gelaten.
als de volgende maand de recht zaak af is meld ik de uitslag weer.maar weet wel komen de heren 2 uit bergen op zoom en een uit geleen.dan gaan ze of wij ze halen. die wat ze betrapte was goede maat.d.k uit keulen.
alles bij alles niks wat dit goedpraat.
petrie heil.
een vernederlandse belg met echt duits bloed.
:D lol hier dat forum
beter alle rotte bijmekaar, dan los verspreid:bedoel ik maar somige mee.
hoi.
breek me de slurf niet open
Bodo Nicolai
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-12-2007 00:22

26-01-2008 22:31

jaja...wat een boos mof ik toch ben en nederlands kan de kerel ook niet...
ts...ts..ts..
Goed,dat ik al over vele jaren kun kennis maken met en over werkelijk vriendlijke nederlandse karperhengelars aan nederlands en ook duitse waters (ja,ook an een van mijn thuiswaters!).
Da is dat slechts gepraat hier niet erg.
Ik denk zo daarover wie ricardo-iedere,die en vis vangt en ook goed behandelt,heeft mijn respect en ook een helpende hand an de waterkant-da is net van belang waar hij vandaan komt en waar hij hengelt.Punt.

En-ook als je nog zoveel over prijs geeft (wat ik nu hier net als teveel vind)-ga ze eerst ens vangen...!

"guten abend"...
Plaats reactie