vissen op kanaal

Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

01-12-2007 18:10

gelukkig heb ik daar weinig last van.
en ik stort niet!!!!!!!!!!!! :evil:
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

01-12-2007 19:01

Wie zegt dat ... Storte daar heb ik het geld nog niet eens voor
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

01-12-2007 20:14

Goed dat jullie zo sportief reageren. Het is ook zeker niet mijn bedoeling om het beter te weten dan anderen, maar als je te veel voert maak je een hoop kapot. Voor jezelf maar ook voor andere vissers.

Stefan, je moet ook goed lezen wat ik schrijf. Het heeft ook te maken met de bezetting. Als er op die treksloot van jou tientallen karper(tjes) op een kluit zitten is die halve emmer misschien niet te veel. Op de meeste kanalen en putten is het echter VEEL te VEEL. Persoonlijk ben ik het overigens ook eens met de visser die opmerkte niet teveel waarde te hechten aan het voeren met maïs. Ik voer zelf ook vooral met boilies, hoewel ik ook nog wel eens met tijgers en hennep aan de slag wil (ook in de winter). Maar ook hier niet meer dan 100 - 200 gram. Dat is echt genoeg. Voer licht verspreid zodat de vis wat moet zwemmen. Geen tientallen meters maar ook 's winters kun je makkelijk 10 bij 10 of zelfs 20 bij 20 meter aanhouden. Zeker als er in de directe omgeving ook nog wat beschutting te vinden is voor de vis. Succes.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

01-12-2007 23:32

inderdaad en zeker in de winter maanden rustig voeren, maar ik zal zeker geen particals voeren, ,je houd de karper niet aan met particals. welk soort dan ook, veel mensen zeggen dat jeje vissen op kanalen niet vasthoud op je voer, nou ik heb meerdere seesie gehad dat het zeker zo was, maar met particals was dat helaas nooit het geval. en ik heb ook goed gevangen met particals maar niet op deze manier.

voer met boilies en ga met dezelfde boilie zitten.
stel je gaat toch met particals voeren, ga dan ook met die partical vissen, vissen hebben voedsel herkening en selecteren echt het voedsel tussen uit.

kijk maar naar de film: door de oog van de karper of de Korda dvd's deel 1 tot deel 6 het is overduidelijk.

en begin inderdaad pas wanneer het water boven de 10 graden komt, met voeren, en als je in de winter gaat vissen probeer het instant en zoek vooral de havens op. suc6
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

02-12-2007 15:28

Vissen niet vasthouden op partikels???????
Hoe bedoel je?????????
Op waters waar de mais nog niet ''doodgevist'' is,hou je ze van oktober
tot april net zo goed met 250 gram mais als met 250 gram boilies per dag aan de gang!
Zolang je iets pakt wat snel verteerd,aantrekkingskracht heeft en je doet niet aan "overdaad",maakt het niet uit of je met bollen vist of met partikels,wat dacht je bv van tarwe?

groetjessssss Chris.
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

02-12-2007 22:02

hmmm, weet ik niet klinkt wel logisch dat je ze met 200 gram mais en/of tijgers en 200 gram boilies wel vast kan houden toch,,

morgen ga ik me ff ziek melden op school zodat ik even kan uitpijlen her en der,,

even langs het haventje vaargeultje opzoeken en dergelijken...
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

02-12-2007 22:37

chris den heijer schreef:Vissen niet vasthouden op partikels???????
Hoe bedoel je?????????
Op waters waar de mais nog niet ''doodgevist'' is,hou je ze van oktober
tot april net zo goed met 250 gram mais als met 250 gram boilies per dag aan de gang!
Zolang je iets pakt wat snel verteerd,aantrekkingskracht heeft en je doet niet aan "overdaad",maakt het niet uit of je met bollen vist of met partikels,wat dacht je bv van tarwe?

groetjessssss Chris.


Chris ik heb dit erg veel geprobeert, en mij lukt het ook niet..en het blijkt uit de theorie (staat erg veel boeken geschreven:) dat er te weinig voedings waarde in tarwe of mais of andere particals zitten om de vis volledig te voorzien met het voer, dus ze moeten op zoek om de exstra voedings waarde alsnog binnen te krijgen.

wat ze in bolle wel kunnen bewerken. maar hellaas niet in particals. Je kan natuurlijk goeie resultaten behaald hebben, dat heb ik ook.

maar niet op langer termijn (althans ik heb het het nooit voor elkaar gekregen, en veel maten van me ook niet.)

als jij daadwerkelijk op een kanaal vis vasthoud met alleen particals, dan ben jij een van de weinige en jongens en zeker in die maanden die jij opnoemd.
luc van der vegt
Berichten: 27
Lid geworden op: 02-07-2007 23:54
Locatie: NH

03-12-2007 01:22

Zoek een brug het liefst tweebaansweg , zeker weten dat ze zich daar ophouden in de winter.Probeer maar langs de betonenmuren en een hengel iets dieper .Drie keer in de week een pondje schrale ballen over bijde kanten (ze zijn eral dus alleen maar wennen aan je aas en zorgen dat er wat te bikken is) vermijd oost,noorderwind ,zuidwest met veel wind is helemaalgoed (beste tijd is s,morgens tien tot s,vonds negen).
Na een paar keer vissen weet je waneer ze lopen en pas je daar schema op aan veel suc gr luc
vanaf de boot vang je groot
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

03-12-2007 09:29

Jason,als ik me niet vergis hebben we het over "het aan de praat houden" van de vis.
Dit zal net zo goed met partikels als met een bal met lage voedingswaarde gaan,mits deze licht verteerbaar zijn.
Ga je op de zogenaamde trekroutes zitten voeren/vissen,hou je in de winter zowiezo met welk aas dan ook geen vis vast.
Allerbelangrijkste is de vis opzoeken in zijn"winterschuilplaats",ga je hier vanaf oktober aan de gang,hou je ze aan de praat,om het even met welk
(goed verteerbaar) aas!
Davey,met de tijgernoten zou ik enige terughoudendheid in acht nemen in de winter,deze zijn zowiezo al slecht verteerbaar,ook in de goeie seizoenen word dit aas vaak in kleine stukjes weer "uitgescheten" door onze vriend,ga je hiermee voeren dan kun je er dus een optelsom van maken wat je dagelijks voert.
Jason voor wat kanalen betrefd,heb een schitterend kanaal voor de deur liggen en veel van mijn ervaringen zijn dan ook gestoeld op de praktijkervaring op dit water.
Bedoelde het niet grof,alleen zijn mijn ervaringen een iets anders als de jouwe.
Groeten en voor een ieder veel visplezier,Chris.
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

03-12-2007 10:20

dit is nou een een topic waar idereen wat aan heeft,
iederen word geholpen en dus idereen weer een stukje beter haha :P

maar al met al is het wel goed dat iedereen een keer positief opin gaat en dat iedereen ontopic blijft :)

ik hoop snel meerderen suggesties te zien
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

03-12-2007 15:33

chris kijk nou wat die vraagt, en lees alles terug in dit topic.

het gaat om een voerplek aan maken. Er is afgeraden om dit in de winter te doen (helemaal mee eens) instant is de beste optie ook mee eens.

de trek route's in de winter zijn ook op kanalen heel minimaal ik weet het want ik woon al heel me leven aan kanalen en heb hier ook heel het jaar door gevist. je kan geluk hebben met een schol die toevallig langs je plek zwemt en er een vis uithalen kans is erg minimaal, en dan is particals inderdaad een goed althernatief in zo'n situatie, zelf als je weet waar de karper zich vestigd blijft het nog een hele andere tak van karper vissen.

als je vis actief wil houden dan had je 2 mnd geleden moeten beginnen met voeren, dan ben je nu echt te laat met deze water tempraturen.

het vereist erg veel uren, en weinig vangsten, maar je hebt van die dagen dat het ineens zelf in de winter los kan gaan. :roll:

en inderdaad geen tigers gebruiken in de winter maanden, doe dat als het water boven de 15 graden is, werkt kwa olieen ook veel beter dus een beter resultaat.

wacht nou maar tot het voorjaar met voeren schildt erg veel geld en uren blanken, je kan beter instant gaan vissen en wie weet heb je een super dag. :roll:
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

03-12-2007 16:21

neej niels dat zij jij niet dat zij ron srry :oops:

peter! je heb helemaal gelijk :wink: :D

groete

stefan
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

03-12-2007 16:44

Klein detail misschien maar kan me een verslag van zo`n korda dag voor visjournalisten herinerren. Daar was danny airbras de enige die vis vond toen hij 1,5 kilo duivenvoer gevoert had, waatvan 1 vis een dertiger was midden in de winter. Volgens hem lusten karpers in de winter ook best wat.
groet`n ramon
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

03-12-2007 19:25

Klein detail misschien maar kan me een verslag van zo`n korda dag voor visjournalisten herinerren. Daar was danny airbras de enige die vis vond toen hij 1,5 kilo duivenvoer gevoert had, waatvan 1 vis een dertiger was midden in de winter. Volgens hem lusten karpers in de winter ook best wat.


hmmm...
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

03-12-2007 20:04

davey knol schreef:nou ik hoop het, dat ik eindelijk een keer een dikke kanaal karper ga vangen...



Nou dikke vissen kom je hier in het kanaal niet vaak tegen hoor Davey.
Ik vis zelf ook wel vaak op de kanalen hier in de regio Leiden.
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

03-12-2007 20:29

nou Rene dan moet je toch wat meer uren gaan maken want ze zitten er echt wel. :lol: en zeker regio Leiden.

en ramon ansing als je goed leest heb ik ook vertrouwe in particals maar ik denk er anders over als het op langer termijn gaat, en als instant voer is het goed, maar dan moet je maar even terug in het topic lezen :wink: voordat je dit soort dingen neerzet :o
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

03-12-2007 20:33

jason slater schreef:nou Rene dan moet je toch wat meer uren gaan maken want ze zitten er echt wel. :lol: en zeker regio Leiden.



Ik vang hier ook echt wel me grote vissen hoor kijk me avarter bijvoorbeeld maar. :wink:
Maar op de openbarewateren hier moet je echt door de kleine vis heen vangen hoor want het gemiddelde licht hier op mischien 13 pond.
Gianluca Casalini
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-02-2007 00:24
Locatie: Houten

03-12-2007 22:43

luc van der vegt schreef:Zoek een brug het liefst tweebaansweg , zeker weten dat ze zich daar ophouden in de winter.Probeer maar langs de betonenmuren en een hengel iets dieper .Drie keer in de week een pondje schrale ballen over bijde kanten (ze zijn eral dus alleen maar wennen aan je aas en zorgen dat er wat te bikken is) vermijd oost,noorderwind ,zuidwest met veel wind is helemaalgoed (beste tijd is s,morgens tien tot s,vonds negen).
Na een paar keer vissen weet je waneer ze lopen en pas je daar schema op aan veel suc gr luc


Luc? Zit je op mijn stek? :lol:
Alleen de aastijden kloppen niet bij mij is het precies anders om.
Maar dat heeft meer te maken met voer tijden.
Het is hoe je ze went he?
GR. Luca :wink:
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

04-12-2007 09:13

Jason,heb het idee dat je mijn reacties niet helemaal begrijpt en dat je
mijn woorden een beetje verdraaid.
Wie heeft het over "trekroutes in de winter",als je mijn reactie goed leest
schrijf ik juist dat het in de winter geen zin heeft om op de zogenaamde trekroutes te gaan vissen voeren en dat het belangrijkste is dat je de vis lokaliseert.
Tevens heb ik het over starten in oktober,als je even goed leest,niet midden in de winter,verder was de discussie met jou of je vis op partikels vast kunt houden.(op kanalen)
Mijn ervaring is dus wel en heb al uitgelegd waarom.
Zo wilde ik ff kwijt,verder geen kwade bijbedoelingen en wil ook een ieder in zijn waarde laten,maar als je op mijn reacties reageerd,lees dan eerst even goed wat erstaat :wink:
Wederom voor een ieder veel visplezier en Jason,sorry maar moest dit ff kwijt :D
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

04-12-2007 09:30

beste chris,

Je zal wel je ei kwijt moeten... maar dan moet jij niet zeggen dat ik me woorden verdraai, beetje overdreven reactie. ik weet precies wat je schrijft...

Kijk jij kijkt er gewoon anders tegen vissen/voeren als ik, misschien maar beter ook, maar uit erg veel evaring durf ik wel te zeggen: dat jij een van de weinig bent die er zo over denkt. met alle respect hoor.! :wink:


maar laten we het bij het topic houden! suc6
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

04-12-2007 09:39

Jason,dat zijn dus 2 mensen met erg veel kanaal ervaring die botsen op 1 theorie,moet kunnen toch?
Verder on topic,mee eens,ook sucses voor jou!
groeten
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-12-2007 10:07

Evalueren dan maar.
Peter heeft groot gelijk om daar maar mee te beginnen.

In de winter late najaar beginnen met voeren, heeft geen zin, tenzij je de juiste plek weet te vinden.
Kun je de vis vasthouden? heel simpel nee dat kan niet, je moet immers daar voeren en vissen waar de vis in de winter te vinden is.
Je kunt de vis zo wie zo op uitgestrekte kanalen slecht vasthouden.
Trekroute in de winter is geen item de vis trekt niet, verplaatst zich nauwelijks ook hier is de temperatuur van het water doorslaggevend.

Je kunt je tijd in de winter beter besteden aan het licht aanvoeren van bruggen ed in ieder geval de beschutte plekken opzoeken dan het zo maar in the blind gaan voeren en vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

04-12-2007 21:46

Hee rene sta jij toevallig in de spiegel van het ksn vissen op sloterplas ?
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

06-12-2007 17:18

niels van gerven schreef:Hee rene sta jij toevallig in de spiegel van het ksn vissen op sloterplas ?


Ja dat klopt. :wink:
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

06-12-2007 19:52

Oke mooi spiegel was dat ;)
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk