vergunningen al eens goed bekeken??

Plaats reactie
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

21-01-2003 16:36

Ik wordt er niet goed van.

Maasplassen vergunning zuid Limburg. Verschrikkelijk!!!!

Het lijkt wel een cd wat blijft hangen:

NACHTVISSEN TEN STRENGSTE VERBODEN!!!!

Ze zijn er iets bij vergeten te zetten:

Dit heeft u te danken aan Duitsland Polen Rusland en uw eigen varkensachtige landgenoten die zich nog steeds niet weten te gedragen langs de waterkant.
Daarom naaien wij U en uw collega's die dat wel kunnen, voor de zoveelste keer een oor aan!!

Ik wordt hier langzaam gestoort van!!!
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

21-01-2003 16:39

Alleen jij daar zijn we mooi klaar mee


ik denk dat alle limburgse nachtvissende karpervisser er gek van worden.

Dan moeten het maar op een andere manier en dat kan duur worden
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-01-2003 17:10

Je mag er nog vissen, de wateren waar ik vis bij de maasplassen zijn van natuurmonumenten en limburglandschap. Die laatste besloot doodleuk om heel het vissen van het water af te gooien. Dit door die randdebielen al dan niet van buitenlandse afkomst. Ik heb er al in de zomer met deze lui een discussie over gehad, maar nu is het dan een feit. Maar goed dat het lik op stuk beleid nog niet is doorgevoerd in Limburg, na een 10 controles had ik twee bekeuringen (nachtvissen € 28.- en drie hengels € 54.-) De laatste heeft de controleur de volgende keer dat hij kwam kwijtgescholden door een goed gesprek en een bak koffie. Die Limburgers zijn dus echt niet zo stug als ze zeggen, je moet ze alleen leren kennen. Dat heb ik dit jaar wel geleerd.

Eindbalans,

Heb dus het hele jaar kunnen vissen zowel 's nachts als overdag voor € 28,- je zou haast zeggen WAAROM KOPEN WE EIGENLIJK NOG EEN VERGUNNING!!!! Wat ik er wel bij moet zeggen is dat het wel verstoppertje spelen is, zowel de auto als jezelf, in het donker aankomen en voeren, altijd wakker blijven en op je hoede zijn, geen geluid maken, optonics op zijn zachtst en op een stoeltje over het water kijken tot je hopelijk beet krijgt. En mensen maar zeggen dat karpervissen een relaxte hobby is.

Tim, we moeten met het feit leren leven en omgaan. Maar er zijn altijd mazen in het net waar je jezelf doorheen kan wurmen. Maar stretcher en tent zou ik zowiezo al thuis laten.

JAMMER!

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

21-01-2003 18:33

Tja, dat komt ervan. En zoals ik in een ander topic al zei: als de overheid iets doorvoert is het al te laat, dan is het antwoord simpel, nl. "verbod".

Triest. En het ergste is dat we gvd weten aan wie we dit te danken hebben.

Met steeds kwader wordende groet, Mark
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

21-01-2003 19:13

Jep Bart,

Je hebt gelijk. Ik weet het. Helaas ben ook ik niet te houden en zal ook ik in het donker zo stil als de nacht mijn waters moeten betreden. Helaas maar ik word gedwongen!!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

21-01-2003 20:57

Tot mijn eigen verbazing is er bitter weinig gereageerd op de topic het einde(bedreigingen van de karpervisserij) hier melde ik al in juli dat het nachtvissen hier(Limburg)teneinde liep.
In september was het definitief dat er een nachtvis verbod kwam op de maasplassen en net niet op de maas(het scheelde weing)ook toen geen reactie.
NU MAG JE RADEN WAT VOLGEND JAAR OP DE ZWARTE LIJST KOMT.
Ben je er al uit of is het moeilijk.
Juist ja de maas zelf en weer met zijn alle zullen we weer niets doen en hopen dat het overwaait.
ECHT NIET.
Doe er wat aan,sluit je aan bij de K.S.N. en ga naar jaarvergaderingen van je visclub en roer daar je mond(op een nette manier)en probeer ook zelf er iets tegen te doen.
Klagen achteraf is niet echt een oplossing.

Wil.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

22-01-2003 08:16

Met alle respect Wil, denk ik niet dat de visclub er veel heeft op in te brengen!! Ik zie namelijk overal van die natuurmonumenten borden. In ohe en laak ( hsv de snoek) ligt nog 1 plas waar genachtvist mag worden. En weet je waarom?? Omdat die natuurgabbers het daar NOG NIET voor het zeggen hebben.

En met alle respect voor de KSN, ik heb mijn als lid alweer een hele tijd geleden aangemeld maar tot op vandaag nog niks gehoord.

Maar wat denkt de KSN hieraan te gaan doen dan? Praten met natuurmonumenten??? Forget it, vergeven moeite, kun je net zo goed tegen een betonnen muur gaan lullen.

Het frustreert onoemelijk, altijd hetzelfde rijtje, mooi rustig water, lekker vissen, het wordt drukker, er komen polen, er gebeurd een hoop wat niet door de beugel kan, het is voorbij, ik voel me alweer genaaid!!

Jep, het gaat beslist de goede kant op met onze visserij..........................
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-01-2003 08:37

Tim, hier in Maastricht zijn we er in ieder geval mee bezig !

Gelukkig is er nog wel een stuk in Maastricht waar je wel mag nachtvissen, alleen nu heb je een grote kans dat het hiero erg druk gaat worden.

mvg
stefan
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

22-01-2003 08:53

hey stefan!!

Als je het hebt over die vereniging die de vergunningen uitgeeft via de flamingo aan de meersenderweg dan zet mij en mijn vismaat ook maar bij je actie groep!! Ik ga die vergunning toevallig vandaag na het werk ophalen in die zaak!! ( vergunning voor de plas O-M e.d als je begrijpt wat ik bedoel)
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-01-2003 09:14

Hoi Tim, op dit moment mag je wel alleen maar overdag vissen op O-M, niet vergeten.

Ik zal je bij de lijst zetten

mvg
stefan
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

22-01-2003 09:18

Ik wilde er sowieso overdag gaan vissen (maas) niet op de plas zelf.
groetjes Tim
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

22-01-2003 09:28

Hallo mensen ik heb een kleine update:
Van diverse kanten wordt aangedrongen op een extra ledenvergadering waar dan met name over de beperking van de mogelijkheden tot nachtvissen zal worden gesproken. Een datum daarvoor zal dinsdag in de bestuursvergadering worden vastgesteld.. Ik zal in de loop van vandaag de datum hier plaatsen en dan allemaal wel komen dan kunnen we er misschien nog iets aan doen. Deze vergadering zal zijn van de visstandverbetering maas en zal plaatsvinden in maastricht.

Met vriendelijke groet,
Josse de Bruin
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-01-2003 11:00

Precies Josse, en ik heb marcel, patrick, john, bert, henk, riz, de lange, roger, lewie, sjuul, guy, math, tim, martin, enz. achter me staan, en samen met hun gaan we proberen de nachtvisserij terug te krijgen.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

22-01-2003 18:37

Op 2003-01-21 16:36, schreef Tim Boelema:
Ik wordt er niet goed van.

Maasplassen vergunning zuid Limburg. Dit heeft u te danken aan Duitsland Polen Rusland en uw eigen varkensachtige landgenoten die zich nog steeds niet weten te gedragen langs de waterkant.
.....
Hebben we in twente ook last van.. en dan nog niet zo zeer dat gedragen, maar het meenemen van karper..
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

23-01-2003 09:12

Tja, ze vreten inderdaad alles op wat ze vangen, karper, brasem, oude schoenen algen de hele reutemeteut!!



Maar hoe zit het met de rest van nederland?

Dat de grens provincies hinder ondervinden en speciale regeltjes opgelegd krijgen dat is duidelijk.

Maar hoe zit het nu in al die ander provincies? Hoe is het bij jullie geregeld? Ook geen nachtvissen meer? Ook last van loslopend wild ( met uitzondering van nederlanders die zich niet kunnen gedragen)
Jeroen Leuven

23-01-2003 10:38

Tim,

Volgens mij gaat het in heel nederland zo.
Zolang er in de vergunningen van de hengelsportverenigingen staat dat je 2 vissen (of dat nou karper,brasem of oude schoenen zijn)in je bezit mag hebben verandert daar niets aan.
Er moet gewoon een algeheel meeneem verbod komen, maar dan moet dat ook gecontroleerd worden.
Maar ja zolang er geen controleurs zijn blijf je vechten tegen de bekende bierkaai.

Gr.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

23-01-2003 11:38

Meeneem verbod hoeft niet eens! De grenzen dicht was al een hele oplossing!!! hahaha!
Mijn mobiele nummer: +31655896490
Jeroen Leuven

23-01-2003 13:50

Ja en dan niemand er in en niemand eruit. :lol:

Gr.
Plaats reactie