Leuk (betaal)watertje in Nederland?

Paul van der Weide
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: Zeist
Contacteer:

21-01-2003 13:40

Hey

Ik zoek een leuk water om met zijn 3-en ff lekker wat karpers te vange. Ik ben al een keer naar ut weddermer gweest, maar ik zoek misschien toch iets anders...waar grotere vissen zitte, maar er wel redelijk gevangen wordt....Ik ben ook al naar Frankrijk geweest en daar ga ik cker nog een x naar toe maar ik wil een water voor in de korte vakanties.....misschien belgie???

m.v.g.
Pauluz
-Edwin den Hartog-
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-08-2002 02:00
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

21-01-2003 13:53

Ga eens kijken bij Timmerholt in Drenthe,
Ben ik vorig jaar geweest egt heel tof water maar nie makkelijk.
als je meer info wil moet je me ff toevoegen op msn of mailen, ik heb ook foto,s

mzzl Edwin
-Edwin den Hartog-
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-08-2002 02:00
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

21-01-2003 13:56

me e-mail is trouwens
<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:karper21@hotmail.com" class=bericht>karper21@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

21-01-2003 13:56

Leuke wateren zijn er genoeg, misschien zelfs een thuis water. Helaas is dit board niet echt blij met betaalwateren, en er zijn vast een paar mensen die je niet willen helpen.
Maar zoek gewoon een leuk watertje bij jou in de buurt, zullen er vast wel zijn, nietwaar?

mvg
Robbert
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-01-2003 15:26

Je kan je ook inschrijven voor de jeudkarperviskampen van de KSN. Die vinden oa plaats op het noord-willemskanaal, en op de Snoekbaars in Belgie en tevens ook in La France !!

Kijk voor meer info op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl" target="_blank" class=bericht>www.karperstudiegroep.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->

mvg
stefan
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

22-01-2003 07:50

Makkelijk vangen en groot vangen, wat klopt er in dit verhaal niet?
Volgens mij zijn dit twee trefwoorden die niet bij elkaar horen in het groot woordenboek der karpervissers.
Voor een grote vis moet je keihard werken een uren maken.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-01-2003 10:23

Leuk én betaalwateren, wat klopt er hier niet.

volgens mij zijn dit twee woorden die niet bij elkaar horen in het groot (groter, grootst :grin:) woordenboek der karpervissers.

Groet,Kiron
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

22-01-2003 14:38

Gaan we het nou weer daar over hebben???!!!!!
Hou nou toh eens op mannen!!!!
Als hij naar een betaalwater wil dan doet ie dat. Ik heb in een andere topic deze week al aangegeven dat hij de meningen over betaalwateren over dit halve board gaan lezen! We kunnen bijvoorbeeld onder elke reply van Kiron het provocerende onderschrift lezen.
Ik begin hier gewoon langzamerhand moe van te worden.

met uitgeputte groet Rob
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-01-2003 15:15

Rob, Ook ik wordt er zo langzamerhand moe van. Ik wordt er moe van dat men bezig is om onze (ja echt waar, niet alleen de mijne maar ook de jouwe) hobby om zeep te helpen........

Je kop in het zand steken is géén optie!!! Zolang men zelf niet getroffen wordt, kijkt men de andere kant op, of negeert men het probleem gewoon!!! Zodra jezelf de negatieve aspecten ervaart ben je vaak al te laat!!! Het willens en wetens oogluikend toe staan of negeren van dit soort wantoestanden is nix minder erg dan er zelf aan deelnemen.

Met provocerende en waarschijnlijk veel vijanden makende groet,

Kiron

PS. Letten jullie nog ff op mijn onderschrift!!!

PS2 Voor degene die zich weer eens aangevallen voelen en vinden dat ze weer per mail moeten reageren op bovenstaand, probeer het dit keer eens leesbaar en beschaafd te houden!

_________________
Betaalwatervissers en betaalwaterverhuurders zijn medeplichtig aan de diefstal van, de mishandeling van, en de moord op de vis die zij zo graag zeggen te vangen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-01-22 15:17 ]</font>
Marcel Hoefman

22-01-2003 15:45

Kiron,

Tuurlijk, met de kop in het zand sluit je automatisch je ogen voor misstanden. Tegelijkertijd kun je je ook afvragen wat het DOEL is van "alweer een tirade afsteken tegen betaalwateren". Ik schat zo in dat de diverse meningen inmiddels wel bekend zijn.
Ik sluit me vanuit die optiek helemaal aan bij Rob: het begint inderdaad vervelend te worden. Niet omdat het onderwerp inhoudelijk niet het bespreken waard is, integendeel. Wel omdat de toon waarop dit (te)vaak gebeurt wel erg een erg hoog moralistisch en drammerig karakter heeft.Hieraan valt nog toe te voegen dat de "anti-betaalwater-ridders"(om maar's een term te introduceren :wink:)bijna altijd dezelfde personen zijn die bijna altijd dezelfde argumenten aanhalen. Op die manier krijgt een dergelijke discussie -hoe goed de intenties ook mogen zijn- een wel erg voorspelbaar, vermoeiend en vaak overbodig karakter. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daarop zitten te wachten.

Met leefbare en beschaafde groet,

Marcel Hoefman
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-01-2003 16:47

Zolang er hier mensen zijn die het noodzakelijk vinden om naar betaalwateren te vragen, blijf ik het noodzakelijk vinden hier op te reageren.

Waarom wij elke keer dezelfde argumenten aandragen? Laat ik het zo stellen: "wees blij dat wij niet elke keer nieuwe argumenten tegen btw zouden moeten aandragen, want dat zou een nog verdere aftakeling betekenen van de hedendaagse visserij. Want nieuwe argumenten komen voort uit nieuwe wantoestanden." Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daarop zitten te wachten.

Marcel, bijna elke dag komen er nieuwe db-leden bij. Vaak komen zij met vragen die in het verleden al vaak zijn beantwoord, hieruit blijkt dat zij niet de moeite nemen om de geschiedenis en/of de regels van het board door te nemen. Neem maar van mij aan dat ik deze discussie liever ook niet elke keer zou moeten voeren......... Jouw reactie kan ik al stukken beter begrijpen dan die van Rob, zijn onderstaande uitspraak kan bij mij geen begrip opwekken.

Als hij naar een betaalwater wil dan doet ie dat.

Dat is nu precies wat ik bedoel met je kop in het zand.............

Met strijdende groet,

Kiron
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

22-01-2003 17:32

Rob en Marcel,

Het is mei 2006... Je zit te vissen aan je watertje met een zeer mooi bestand, het is al jaaaaaaren je thuiswater! Je hebt alle vissen zien opgroeien. Van 10 ponder naar 20-er naar 30-er... Alle vissen hebben een naam en je houdt warempel van ze! Alsof het je kinderen zijn.

Maar dan op die vrijdag namiddag 17 mei; je komt aan bij je water. En tot je verbazing staan er brede bandensporen in het gras. Het lijkt wel alsof er een vrachtauto heeft gereden, DAT MAG TOCH HELEMAAL NIET :S !
Maarja, je keilt je hengeltjes toch maar in en tot je grote verbazing blank je!

Je vermoedt nog niets totdat er een van de plaatselijke wandelaars je uit je tentje lepelt voor het dagelijkse praatje.
De wandelaar begint een heel verhaal over vrachtauto's... engelsen... karpers in zakken... karpers die op de grond vielen en toch in de vrachtwagen werden gestopt... in grote tanks!

Natuurlijk ben je totaal in shock en voelt het alsof je (karper) wereld vergaat. Maarja een ruime 3 jaar geleden schreef je nog:

Gaan we het nou weer daar over hebben???!!!!!
Hou nou toh eens op mannen!!!!

Wat heb je je ge-ergerd aan al die discussies toen in 2003 ! Maarja, het komt toch nooit (bedenk hoe tijdsloos dit begrip overigens is...) voor in mijn persoonlijke omgeving dus wat interesseerd het nou!

Maar goed nieuws: je kan altijd nog een spiegelkarperproject opstarten op je (lege) water!

Als je Joris z'n email wilt moet je dan (05-2006) maar ff prive bericht sturen!

Met bezorgde en voorspellende groet,

Michiel Pilaar
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Laurent van de Vrede
Berichten: 92
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goes

22-01-2003 17:46

Jaja Piller, zo is het maar net.

Al die teringlijers die straks al die karpers over gaan zetten voor geld!!

En dan nu zeggen, op een manier hoe pedo's tegen je praten: "Ach laat dat lieve jongetje toch op een betaal-water vissen, dan vangt ie ook nog wat".

Ik zou ze met mijn luchtbuksje (liever met een diemaco C7A1, waar ik buitengewoon goed mee om kan gaan.) door hun KNAR willen schieten. Maar dat geheel ter zijde.

Voor de rest is alles met me goed, maar ik vind het diep triest dat dit soort dingen gebeuren. En dat sommige mensen het nog goed keuren ook :cry: :cry:

Mzzl,

The Laus
C.T.Z. maakt het mogelijk!

The Laus
Marcel Hoefman

22-01-2003 17:54

Kiron,

Het feit dat je bevestigt dat het idd steeds dezelfde argumenten zijn die aangedragen worden vormt ook een bevestiging dat mensen zich door die argumenten er blijkbaar niet van laten weerhouden om naar betaalwateren te gaan. Op die manier krijgt e.e.a. een soort Don-Quichotte-achtig karakter.
Nogmaals vraag ik me af wat het doel is van je strijd.
Dus in die zin word ik er juist niet blij van dat het steeds weer dezelfde riedel is die wordt afgestoken.
Voor alle duidelijkheid:ik ben geen voorstander van de kop-in-het-zand-steek-strategie, maar ik heb wel moeite met het rigoreus demoniseren van groepen vissers die een andere beleving hebben bij hun hobby dan jij en ik.
Tenzij duidelijk aantoonbaar is dat hun handelen opzettelijke en rechtstreekse negatieve gevolgen heeft voor de karper.
Maar tussen zwart en wit kun je als je wat verder kijkt nog heel wat waardevolle grijsnuances onderscheiden.

Met nuancerende groet,

Marcel Hoefman
Paul van der Weide
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: Zeist
Contacteer:

22-01-2003 17:56

Hallo mense...

Ik vraag me zolangzamerhand af of er hier niet gewoon antwoord kan worden gegaven op de vraag, het lijkt hier de politiek wel...ik weet ook dat sommige privewateren niet "geheel eerlijk" aan hun karperbestand komen maar daar vraag ik tog ook nix over??

met een klein beetje geiriteerde groet Paul
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-01-2003 18:02

Marcel,

Voor jouw en vele anderen zijn het steeds terugkerende argumenten, maar voor nieuwe db-gebruikers absoluut niet!!!

Het Doel van de strijd? Mensen enig besef bij brengen van wat zij teweegbrengen en wat zij veroorzaken bij de vis die zij zo graag zeggen te vangen.

Demoniseren is nogal een modern woord hé :grin:

Als die andere beleving van de sport een gevaarlijk gevolg heeft voor de vis en de sport opzich, dan moet men er zich voor inzetten dat te voorkomen. Dit gevolg is aantoonbaar en valt te verklaren uit de marktwerking gebaseerd op vraag en aanbod....

Groet,
Kiron
Marcel Hoefman

22-01-2003 18:04

Michiel,

Ik ben het volledig met jou eens. Je schetst een horror-scenario waar ik echt niet aan moet denken. Ik moet overigens ook niet denken aan een water waar alle vissen een naam hebben, maar dat terzijde...
Ik denk ook dat de manier waarop deze problematiek vaak (niet altijd!) wordt benaderd (bijvoorbeeld op dit DB) een dergelijk scenario niet zal kunnen voorkomen.

Daar helpt zelfs het luchtbuksje van Laurens niet tegen...

Met dekking-zoekende groet :wink:

Marcel Hoefman
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-01-2003 18:05

Paul jij bent typisch het voorbeeld van een struisvogel!!!

Helaas :sad:

Kiron
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

22-01-2003 18:29

Zolang de mensen vragen naar betaalwaters vindt ik dat we er op moeten reageren en ze te wijzen op de negatieve praktijken die er op veel waters plaats vinden.....

De mensen die erom vragen zien immers alleen de advertentie in de folders (makkelijk veel grote vis, op een veilige locatie). De andere kant van het verhaal horen(zien) ze niet, en als je niet beter weet, denk je al gauw een soort van hemel gevonden te hebben.
Daarom moeten we ze ook de negatieve kanten van het fenomeen betaalwaters laten zien.

Ik vind het ook niet leuk maar ja....het is beter dan " je kop in het zand te steken" en ze maar laten doen.

Edwin
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

22-01-2003 18:45

Hallo, enkele citaten van bovenstaande discussie waar ik 1 reactie op heb:

"Hou nou toh eens op mannen!!!!
Als hij naar een betaalwater wil dan doet ie dat. Ik heb in een andere topic deze week al aangegeven dat hij de meningen over betaalwateren over dit halve board gaan lezen!"

"Tegelijkertijd kun je je ook afvragen wat het DOEL is van "alweer een tirade afsteken tegen betaalwateren". Ik schat zo in dat de diverse meningen inmiddels wel bekend zijn."

"Het feit dat je bevestigt dat het idd steeds dezelfde argumenten zijn die aangedragen worden vormt ook een bevestiging dat mensen zich door die argumenten er blijkbaar niet van laten weerhouden om naar betaalwateren te gaan"

"Nogmaals vraag ik me af wat het doel is van je strijd."

Ten eerste slaat Edwin Otte de spijker flink raak, en ik wil er dit aan toevoegen: In het verleden tot en met nu is het gebleken dat er meerdere gevallen zijn geweest van (niet-wetende?) karpervissers die vragen naar een betaalwater, toch nog over de drempel zijn gehaald, dus overgehaald om naar een openbaar water te gaan. Dit dankzij de "eeuwige" zelfde argumenten van bijvoorbeeld Kiron. Dus geheel nutteloos is het niet om steeds weer negatief op dit onderwerp -betaalwateren- in te gaan!

Groeten ChrisN
Marcel Hoefman

22-01-2003 18:47

Kiron,

Je kunt "nieuwe" gebruikers toch ook verwijzen naar 1 van de vele discussies over betaalwateren op het board?

Overigens, het rechtstreekse verband tussen de "andere" beleving en het schade toebrengen aan vis en sport lijkt me niet zo eenvoudig en zwart-wit aantoonbaar als jouw stelling doet vermoeden.
En als het te verklaren zou zijn vanuit principes zoals marktwerking en vraag-en-aanbod dan kunnen we deze hele consumptiemaatschappij wel opdoeken...
Ik denk dat iets meer nuanceren en verder kijken niet alleen meer inzicht oplevert maar je tegelijkertijd in staat stelt om nog scherper te schieten als dat nodig is (om maar even in de belevingswereld van Laurent te spreken :wink:

En tja, demoniseren is niet alleen een modern maar helaas ook redelijk actueel woord. Wel handig, want ik denk dat veel mensen inmiddels begrijpen waar het toe kan leiden...

Anyway, ik wens je veel succes en wijsheid met je strijd voor het (want dat ben ik volledig met je eens!)goede doel.

Met wensende groet,

Marcel Hoefman
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-01-2003 19:29

Marcel, natuurlijk kan ik die mensen verwijzen naar een eerder gevoerde topic over het zelfde onderwerp. Maar als deze mensen niet eens de moeite willen nemen om de huisregels door te lezen van het db, waarom dan wel een eerder gevoerde lange discussie?

citaat uit de huisregels:

1e.Topics waar informatie gevraagd wordt over betaalwateren of waar reclame gemaakt wordt voor betaalwateren. De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren. Voor informatie kunt u terecht bij de organisatie waar u geboekt heeft.

Lijkt me vrij duidelijk, ook voor een 16 jarige struisvogel.

De "andere" beleving creeert een vraag namelijk makkelijk vis vangen op (voornamelijk) franse wateren (want jah, frankrijk das het avontuur). De beheerder voldoet aan de vraag door het water vol te storten met vis, welke vaak niet rechtmatig zijn verkregen, met daarbij de o.a de volgende risico's: hongersterfte....., ziektes....., Lichamelijke mishandeling bij overzetting van de vis......., het benadelen van andere vissers.... enz enz enz, wat weer ten gevolgen heeft een negatieve beeldvorming van het karpervissen. Iets wat onze sport/hobby/beleving/obsessie niet kan hebben. Laten we nou onszelf niet te gronde richten........ Er zijn al genoeg organisaties die staan te trappelen om onze poten onder de stoel vandaan te zagen

Vraag en aanbod heeft niet alleen negatieve kanten. Alleen jammer dat marktwerking en vraag-en aanbod vaak onderhevig is aan hebzucht en geldelijk gewin ten koste van alles.........

Met op een betere toekomst hopende groet,
Kiron
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

23-01-2003 15:12

Kiron,
dat ik jou onderschrift provocerend vind wil niet zeggen dat ik jouw mening niet respecteer. Ik vind het helemaal niet erg ofzo dat jij dat vind, je hebt een uitgesproken mening en laat zien waar je voor staat. Ik ben het er alleen niet mee eens. Dat betekent dus niet dat ik mijn kop in het zand steek (daar ben ik het type niet voor :wink: ). Ik ontken ook niet dat de bedoelde zaken plaatsvinden alleen wil ik niet generaliseren want er zitten ook genoeg 'goede' tussen.
Met "Als hij naar een betaalwater wil dan doet ie dat." bedoel ik juist dat hij zelf een keuze moet maken over het al dan niet gaan naar zo'n water. Bij zijn beslissing moet ie zelf bekijken of hij, de topics die hierover gaan, leest of niet. Een simpele verwijzing moet maar genoeg zijn vind ik. Als elke topic in dit soort discussies veranderd (wat ik in mijn eerste reply tevergeefs wilde voorkomen) dan denken mensen zoals Paul gewoon "Bekijken jullie het maar, als jullie geen gewoon antwoord kunnen geven dan zoek ik het zelf wel uit". In dat geval is de kans juist groter dat ze naar de verkeerde wateren gaan!!!!!

Marcel,
Jou reply is precies wat ik bedoel. Het is gewoon steeds meer van hetzelfde. Ik vind ook dat het niet zo zwart-wit gesteld moet worden (Ik ben op 18-jarige leeftijd gewoon een beetje grijs :lol: )

Michiel,
Ik zie toch echt iets heel anders in mijn glazen bol!!!

Laurent,
Ik keur niks goed in dit geval, ik heb gewoon geen zin om te gaan generaliseren.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

mvg Rob
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

23-01-2003 15:44

Kiron, keep up the good work!

"De kop in het zand steken". Tja, ik denk dat de beheerders van dit forum daar ook aan meedoen. Zij zouden overeenkomstig de forumregels dienen te handelen, hetgeen eigenlijk zou moeten betekenen dat postings die pro-betaalwater zijn zonder pardon verwijderd dienen te worden. Dit voorkomt ook dat we in herhaling vallen, hetgeen voor sommigen schijnbaar irritant begint te worden. Daar staat weer tegen over dat men niet verplicht is om de postings te lezen (u weet wel, staat het voetbal op tv u niet aan; er zit een knop op de tv).

Ron
Willem Barnas

24-01-2003 17:03

HET IS HIER FANTASTISCH!!!

Kiron, blijf zo doorgaan, die wateren en hun beleid/beheer, kunnen wat mij betreft niet genoeg afgezeken worden. En dan zijn er ook nog mensen die het effe op gaan nemen voor een stel van die hufters die onze mooie wereld van het KARPERVISSEN zoals dat bedoeld is, om zeep willen helpen.
Betaalwateren? Het zou verboden moeten worden, al was het enkel maar omdat Kiron dan z'n mond houdt, want dat willen jullie toch?

Betaalwatervissers en betaalwaterverhuurders zijn medeplichtig aan de diefstal van, de mishandeling van, en de moord op de vis die zij zo graag zeggen te vangen!

Met vriendelijke groet (ja echt!),
Willem Barnas