vissen zonder vispas....???

Plaats reactie
yke piesens
Berichten: 25
Lid geworden op: 15-08-2005 18:52
Locatie: Leiderdorp

17-10-2007 19:59

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort met een maat van mij gaan karperen, een dagje of een nachtje eraan vast. Hij heeft nog nooit gekarperd (lees gevist:(). Nu wil ik hem een beetje enthousiast maken voor de hobby.
Nu dus de vraag, is er in nederland (liefst zuidholland, omgeving Leiden) water waar ik hem mee naartoe kan nemen en dan een dag vergunning halen en waar ik dan kan vissen zonder direct voor hem een vispas te moeten kopen. Dit vind ik nl een beetje zonde geld, want misschien is dit wel zijn eerste en laatste keer. Spullen heb ik genoeg, dus das geen probleem. Ik weet het beleid hier omtrend betaalwater, dus misschien reacties via email of pb. Kan dit misschien via een hengelsportvereniging?

Hoor graag iets,

Mzl,

Yke.
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

17-10-2007 20:35

weinig dagvergunning meer

vraag gewoon even aan een maat van je voor een daggie ze vergunning

probleem opgelost

tenzij je controle krijgt en een lastige politie agent/te die om je id vragen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt

aangezien je ook een nachie wil( wat niet meer mag tenzij je op water zit waar dit het hele jaar door mag) zou ik ergens in de bush bush gaan zitten

suc6
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

17-10-2007 20:36

weinig dagvergunning meer

vraag gewoon even aan een maat van je voor een daggie ze vergunning

probleem opgelost

tenzij je controle krijgt en een lastige politie agent/te die om je id vragen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt

aangezien je ook een nachie wil( wat niet meer mag tenzij je op water zit waar dit het hele jaar door mag) zou ik ergens in de bush bush gaan zitten

suc6
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

17-10-2007 20:36

weinig dagvergunning meer

vraag gewoon even aan een maat van je voor een daggie ze vergunning

probleem opgelost

tenzij je controle krijgt en een lastige politie agent/te die om je id vragen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt

aangezien je ook een nachie wil( wat niet meer mag tenzij je op water zit waar dit het hele jaar door mag) zou ik ergens in de bush bush gaan zitten

suc6
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

17-10-2007 21:42

ga gewoon met twee hengels vissen, ben je overal vanaf.
vispas=twee hengels, toch????

gr
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

17-10-2007 21:50

gewoon met 2 hengels en dan laat je maat gewoon vissen, komt er controle zie ik geen probleem..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
yke piesens
Berichten: 25
Lid geworden op: 15-08-2005 18:52
Locatie: Leiderdorp

17-10-2007 21:54

gewoon met 2 hengels en dan laat je maat gewoon vissen, komt er controle zie ik geen probleem..


dan zal je zien, staat hij de eerste karper van zijn leven te drillen...politie...geloof mij, dat geluk heeft hij zijn helel leve :(

kan je bij zoiets als centerparcs ofzo, niet gewoon 1 daggie vissen zonder vispas? is toch privé terrein??

hoor het graag,
Yke
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

17-10-2007 22:02

betwijfel of dat zo is,heb volgensmij een keer gelezen dat iedereen die aanwezig is bij de vis plek(die mee vist) dus ook een vergunning moet hebben.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-10-2007 22:47

Iedereen die vist heeft een vispas nodig.
De keuze is aan de visser, een vispas of een weekvergunning die overal te koop is of de kans op € 75,00 waar je twee jaar voor kunt vissen.
Bij geen ID die aansluit bij de vispas ben je ook lekker het haasje.
Vissen is een hobby, geen religie!
yke piesens
Berichten: 25
Lid geworden op: 15-08-2005 18:52
Locatie: Leiderdorp

17-10-2007 22:57

... of een weekvergunning die overal te koop is....


kan je een weekverunning kopen die je dezelfde rechten geeft als een vispas? Zo ja, wat zijn de kosten hiervan? misschien website?

thxs alvast
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-10-2007 23:01

De weekvergunning die uitgegeven wordt door de federaties geeft alle rechten die je ook hebt met de vispas.
Voor de verkooppunten moet je een HSV in de buurt bellen, in Friesland kost de weekvergunning € 10,00.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

18-10-2007 01:10

Iedereen die vist heeft een vispas nodig.

Niet helemaal waar Douwe.
Op Nieuwkoop kun je een dag/week en jaarvergunning kopen voor het vissen met 2 hengels.
Hoewel het geen betaalwater in die zin is , heb je op Nieuwkoop geen vispas nodig.
staat ook op/in de vergunning, en het is niet ver van Leiderdorp
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-10-2007 09:35

Oke kleine maar niet onbelangrijke nuancering: iedereen die vist heeft een schriftelijke toestemming om op dat water te mogen vissen nodig.
Dat is overigens ook de enig juiste omschrijving.

Henk bedankt voor je terechte opmerking.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

24-10-2007 19:32

ik weet wel een aardig stekkie. Ook daar mag je niet nachtvissen vanaf de waterkant. Je kunt er echter wel een eilandje huren, kost 3 euro per nacht, per persoon. Inclusief een roeiboot ben je ongeveer 20 euro kwijt. Het stuk water dat het eiland omringd is eigendom van de verhuurder en deze heeft dus ook het visrecht. Het is wel redelijk moeilijk water en een veenachtige bodem dus ik weet niet of het wel geschikt is voor een beginner hoewel ik er m'n allereerste sessie ook heb gevist en ik toch ook verslaafd ben geraakt.

Geinteresseerden......PB!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

24-10-2007 19:52

wes daan schreef:tenzij je controle krijgt en een lastige politie agent/te die om je id vragen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt


dat heb ik dus weer vaak zat meegemaakt. mijn vispas vragen maar ook direct mijn legitimatie. ik heb zelfs 1 keer gehad dat ik werd gecontroleerd door iemand van het board, die kende mij ook van hier, die zei zelfs mijn naam, maar vroeg toch daarna om een id. kijk daar mee uit dus.

maar lastig is het niet, die mensen doen gewoon hun werk. en als dat de regels zijn, vind ik het wel best.
Danny Mieremet

24-10-2007 20:18

Mourad Aviara schreef:
wes daan schreef:tenzij je controle krijgt en een lastige politie agent/te die om je id vragen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt


dat heb ik dus weer vaak zat meegemaakt. mijn vispas vragen maar ook direct mijn legitimatie. ik heb zelfs 1 keer gehad dat ik werd gecontroleerd door iemand van het board, die kende mij ook van hier, die zei zelfs mijn naam, maar vroeg toch daarna om een id. kijk daar mee uit dus.

maar lastig is het niet, die mensen doen gewoon hun werk. en als dat de regels zijn, vind ik het wel best.


Ben jij niet toevallig een buitenlander :wink:
Zal daar wel mee te maken hebben denk ik?
Gr Mieremet
Plaats reactie