Info weddermeer

Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

19-01-2003 21:06

Op 2003-01-17 23:14, schreef John Pannekoek:
HW,

M'n vader, en die is nog ouder geworden dan ik reeds ben zei altijd "wie de schoen past likt m'n reet"!!!!
Vraag me niet waar het op slaat maar ik heb zo m'n ideeen.
Met opvoedende groet,

John


hmm wat zou jij een bruine tong hebben whoehaha :grin:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-01-2003 21:38

Welke tong? :sad:
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

20-01-2003 11:53

Beste Rob,

Ik moet nog 15 worden en zou echt niet gaan vragen naar betaalwateren,weddermeer en al die andere visvakanties. En ik spreek over weddermeer niet uit ervaring , maar een maat van mij heeft er gevist en de foto's vond ik schokkend.
Allemaal van die kleine karpers met kapotgescheurde bekken en overal wonden!




duzz patrick gewoon een ander water zoeken


mzl Thijs
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2003 14:14

Jongelui, de door de KSN jeugdcommissie georganiseerde karperviskampen in 2003 zijn zeker een goed alternatief.
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

22-01-2003 14:53

Thijs, De ervaring van Harry en Bas zijn toch wel ff anders. Toeval? Ik denk het niet. Mensen, ik zeg niet of jij het bent of die andere twee, zien de dingen vaak zoals ze ze willen zien. Je kan wel elk water gaan boycotten als er papegaaien rondzwemmen(of -vliegen) maar daar worden die vissen echt niet beter van. Je kan elkaar beter wijsheid bijbrengen om zo één en ander te voorkomen.

Aart, Wat is ook al weer het adres van de ksn, tot welke leeftijd kan je mee met zo'n kamp en zijn er evt. ook dergelijke kampen voor de oudere cathegorie?

mvg Rob
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

22-01-2003 14:55

Ik heb de link al gevonden dus dat antwoord heb ik al.
mvg Rob
mark hofman.

23-01-2003 14:55

het weddermeer is eigelijk ook een betaalwater.

maar het lijkt erop dat als het in nederland is dat weinig mensen er problemen mee hebben

als dit water in frankrijk lag was er vast anders gereageerd.

in dit water zit ook veels te veel vis.

ik ben er zelf ook twee keer geweest.een jaar of 4 geleden. toen wist ik nog niet beter.

mark
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

24-01-2003 17:04

hallo,

ik ben 2 jaar geleden ook naar het villapark weddermeer geweest, en daar heb ik ook gevist.(toen was ik niet van het vissenleed daar bewust)
persoonlijk raad ik je af om er te gaan vissen, omdat het ook een soort betaalwater is.
veel vissen daar zijn vergroeid, en vaak kom je ook zwaar verminkte vissen tegen.
maar als je er toch wilt vissen zal ik je wat tips geven
er heerst daar erge dressuur en de karpers die je vangt wegen gemiddeld tussen de 8 en 10 pond, er zwemmen volgens mij ook wel zwaardere karpers rond, maar die zijn amper te vangen.
als aas zou ik geen boilies gebruiken, maar partikels (tijgernoten, kikkererwten en mais, voeren zou ik ook niet doen (hoogstens een klein handje), want dat hebben je voorgangers hoogstwaarschijnlijk al gedaan.
je kunt het beste ook niet vanuit je achtertuintje gaan zitten vissen, maar bij kleine zijslootjes en bruggetjes, als je vanuit je bungalow vist, zou ik als ik jou was gewoon 1 hengel om de hoek leggen en 1 in het midden (naar mijn ervaring vangt dit het best).
bij sommige bungalows heb je alleen een steiger vanaf waar je kunt vissen, en de rest is begroeid met groen, dus een rod pod zou wel handig zijn.
oja en ik zou als ik jou was voordat je je lijntje gaat inwerpen eerst ff rondvragen waar alle andere mensen die op dat stuk vissen hun aasjes hebben liggen, anders raken je lijnen misschien nog in de war met die van de andere vissers.
ook toplood zou handig zijn, want als iemand anders een karper aan de lijn krijgt en die zwemt door jou lijn zit je ook met een probleem.

mvgr Richard
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

06-02-2003 21:02

hoi patrick

als je werkelijke informatie wild over het weddermeer bel dan met de hengelsportbeheerder ter plekke hij heet peter van de berg tel.9597-563355 of mob. 06-50523378.
hij is dit weekeinde ook op de karperbeurs.

groeten huub
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

16-02-2003 19:12

huub,

dat is zeker die gast die zo goed karpers kan wegen, toen ik daar was, had mijn maat een karper gevangen en toen kwam er ook zo'n beheerder die vond dat mijn maat niet goed behandelde (wel een beetje terecht)en hij zou die karper wel ff wegen, laat ie die karper zo op de grond vallen.

mvgr Ricahrd
harrie de riet
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-09-2008 15:08

04-09-2008 12:04

mensen jullie praten door mekaar over 2 wateren het weddermeer is het meer dat aan het park grenst en het villa park weddermeer vaker hier geweest maar ik zit nooit aan het huisje idd veel kleine vis veel spiegel leuk vangen voor de beginnende visser ik had toen idd niet veel beschadigde vissen daar kan intussen wel zo zijn misschien.. maar als je serieus wilt vissen ga dan op het grote meer vissen je betaald dan wel iets meer maar daar zitten wel mooie vissen op en is groot genoeg met dieptes tot 12 meter is dit een leuk meer.. en ook hier kun je karper op karper vangen vis maar eens met trauvit of trauvit boillies dan vang je genoeg grote vis mijn grootste daar was 28 pond maar denk dat ze ondertusen al wel gegroeid zijn.. en die peter kun je veel over zeggen die man kan wel vissen en zorgt goed voor dit water en iedereen heeft wel ooit en vis laten vallen het is neit wat je wilt maar het visje doet ook soms gek..
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

04-09-2008 12:17

Gelukkig is dit dan ook een topic uit 2003 :wink:
Gebruikersavatar
Pim Laurenssen
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-05-2006 11:53
Locatie: Noord-Brabant

06-09-2008 14:59

Iemand die ik ken gaat naar het weddermeer en is van plan een snoekhengel mee te nemen.
Zit er eigenlijk veel snoek op het Weddermeer?
Ik bedoel op de vijvers in het park zelf.
Micha de jongg
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-12-2010 21:03

26-12-2010 13:44

Hallo,

Welk huisje kan je het beste boeken.
Ik zelf zat te denken aan nummer 33.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

27-12-2010 12:07

Als je overdag ook nog wat wilt vangen zou ik niet voor 33 gaan; veel wandelaars en struiners die over het brugje en in het kantje gaan en zo de boel verstoren. Ik zat twee jaar terug op nr 27. Voordeel is dat je dan tegen de bosrand kan vissen (strak tegen de kant onder de struiken). Niet vergeten: 's nachts hengel onder je eigen kantje. Bijna niemand deed dat toen ik er zat. Levert gegarandeerd vis op!

Voerboten zijn officieel niet toegestaan, maar wordt niets over gezegd als je het wel gebruikt... Op het stuk waar ik zat kon je lopen naar de overkant. Ik denk maximaal zo'n 1,5 meter diep. Onder de struiken zal maximaal 30 cm. water staan.

Overdag ging ik nog weleens met variantjes naar de overkant (loopt een minimaal paadje achter de struiken). Tussen de struiken door vissen. Leverde ook altijd vis op.

Al-met-al leuk om (voor een keertje) twee weken met zoonlief knollen te vangen. Ik zou het echter niet zo gauw een tweede keer doen, simpelweg omdat twee weken alleen maar knollen vangen ook gaat vervelen ;-) Overigens weet je soms niet wat je ziet: bijvoorbeeld buurman die twee weken per jaar op karper vist (zomervakantie)...

Wil je meer info, dan hoor ik het wel.
...