Info weddermeer

patrick Groenewegen
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Krimpen a/d Ijssel

15-01-2003 23:07

Ik ga voor het eerst op vakantie naar het Weddermeer. Ik weet niets over het water. Ik wil hier gaan karperen.

- Hoe diep is het water
- Waar bestaat het visbestand uit.
- Zitten er ook zware karpers.
- Met hoeveel hengels mag ik daar vissen.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

16-01-2003 18:43

Best Patrick,

Weddermeer is een water waar verschrikkelijk veel vis zit, het is zwaar overbezet. Maar toch een leuk water waar je veel kunt leren.

* Het water is ongeveer overal 1,2 - 1,5m.

* Het visbestand is 70% spiegel en 25% schub, verder zitten er ook rijen en lederkarpers, behalve de leders heb ik alle varieteiten gevangen. ik ben er namelijk 2 jaar op vakantie geweest en veel geleerd.

* of dat er ook zware karpers zitten, betwijfel ik een beetje, dit water zit namelijk zo vol dat 20-ers degraderen tot 10-ponders. de zwaarste van de laatste vakantie had mijn vader: 14 pond!!!???

* je mag met max. 4 hengels vissen (dacht ik), maar ze kijken niet zo nauw.

* Tot slot wil ik je nog een verschikkelijk goede tip geven: Vis anders dan de rest:
Dat houdt in:
- steek de toppen van je hengel in het water zodat de lijn zo direct langs of over debodem loopt.
- vis met TIJGERNOTEN
- vis met schuiflood
ALs je deze instructies volgt, moet je voor de grap eens goed rondkijken naar wat jij vangt en de rest van het meer. (je lacht jezelf kapot!!!)Wij (3 man) hebben namelijk in een week tijd 101 vissen gevangen, beste dag: 25 stuks, het gemiddelde van de rest: 2, hooguit 5 stuks. Oh ja, vis zoveel mogelijk onder het kantje, fontein, struiken, bomen.

Nou patrick, ik hoop dat je dit bericht nog leest en op prijs stelt en ik garandeer je dat je minimaal, zo'n 25 vissen in een week zult vangen.

MVG en veel suc6,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Laurent van de Vrede
Berichten: 92
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goes

16-01-2003 18:48

Of gewoon met slappe lijnen vissen, met kikkererwten.
Lijkt mij de oplossing voor dit water....

Mzzl,

The Laus
C.T.Z. maakt het mogelijk!

The Laus
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

16-01-2003 18:50

Dat kan wel maar als je met slappe lijnen vist, heb je kans (op de stekken waar ik gevist heb) dat je vis zich vastzwemmen in de opstakels, want als je hier beet krijgt, knallen ze ervandoor alsof ze een vuurpijl in hun aars hebben!!

MVG

Bas
Gebruikersavatar
Laurent van de Vrede
Berichten: 92
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goes

16-01-2003 19:00

ok ik weet het niet, want ik heb er nog nooit gevist en zal dit ook nooit gaan doen.
Maar bij ons cultuur watertje hier in Goes, zouden ze ook in de obstakels moeten knallen maar dat doen ze niet. Ik heb ook geen idee hoe dat komt :???: :???:
Maar beet krijgen is beter dan geen beet krijgen, inverband met lijn-dressuur.

Mzzl,

The Laus
C.T.Z. maakt het mogelijk!

The Laus
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

16-01-2003 19:22

Weddermeer, is dat niet dat betaalwatertje in Oost Groningen met al die verminkte karpers (lees pappegaaiebekken)??

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

16-01-2003 20:17

vraagje:

wil jij een karper vangen met kapotgescheurde bekken?

IK NIET

TZ
harry bos
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-06-2002 02:00

16-01-2003 20:39

Ik vraag me af waar die scheve bekken weg komen??? {karpervissers} Ik vis daar 1 of 2 keer per jaar en veel papagaaien kom ik er niet tegen, en toch ook wel vissen van over de 20 pond.
HansPeter van Ee

16-01-2003 20:58

Heren

Hopelijk hebben zij ook een mooi enquete formulier ontvangen van de Studiegroep.

met analfabetische groet

HPE
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

16-01-2003 21:25

Hoe komen jullie aan de wetenschap dat je daar veel vissen vangt met papegaaienbekken?
wij hebben daar met zijn drieen 101 karpers gevangen en daarvan waren er maar hooguit 5 met zo'n bek. Zwaar overdreven als je het mij vraagt. Je kunt pas ergens over meepraten als je het zelf ervaren hebt!?

MVG en no hard feelings!!

Bas Hofkens
martijn holsderver
Berichten: 12
Lid geworden op: 03-01-2003 01:00
Locatie: grootebroek

16-01-2003 21:54

heej patrick

ik ben er een paar jaar geleden 2 weken geweest.we hebben daar zeer goed gevangen. maar het gewicht vonden wij wel wat tegen vallen .op het algemeen vingen we visje van een pond of 9.de grootste was een spiegel van 26 pond.we hadden toen de beschiking over een boot met electramoter en diepte meter. en ik kan je vertelen dat er een paar heele groote plateau's te vinden zijn. wij hebben daar op de meeste vis gevangen.wat ook een heele goeie stek is is de kop van de land tong. daar liep het op het begeven moment zo goed dat als we de lijnen aan het uitvaaren waaren dat we halverwegen al weer een karper aan het drillen waren.de karpers die wij gevangen hadden waren allemaal punt gaaf,maar of dat nu nog zo is kan ik niet zeggen.als je kans wilt maken op grootere vis dan ligt er bijna naast het park nog wel een leuk kanaaltje.hier heb je echter een nadeel het stikt er van de krabben. in iedergeval veel succes
martijn
-Edwin den Hartog-
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-08-2002 02:00
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

16-01-2003 22:06

Peppie water,
leuk voor als je net begint, maar daar is ook alles mee gezegt.
Ik zou er zelfs nooit willen vissen.
In elke tuin staad een rod pod.
lache hoor kun je met je buuren gaan vlechten met lijnen:P

mzzl Edwin
patrick Groenewegen
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Krimpen a/d Ijssel

16-01-2003 22:35

Bedankt dat je wat wou vertellen van dit meer, ik hoop dat het allemaal echt waar is, want op deze site liegen ze ook vaak.

Patrick
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

16-01-2003 22:44

Over een dooddoener gesproken!

Heeft trouwens niets met jou persoonlijk te maken hoor, Patrick. Zelf kijk ik over de leugens heen! :wink:
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

17-01-2003 08:54

hoy,

ik vraag me af waar sommige hier mee bezig zijn??
een jongen van 15 jaar vraagt info over een meer waar hij wil gaan vissen, en direct beginnen er weer een paar mensen hier te zeiken over betaal water en verminkte bekken! realiseer je eens dat deze jongen ook op visvakantie wil! aangezien zijn ervaring kan ik me best voorstellen dat hij daar wil gaan vissen!! en hij zal er vast en zeker iets leren!

ik wilde wel eens weten wie er van jullie zelf allemaal al gevist heeft!

overigens wat wil die jongen, als hij gevraagd had over een of ander laagbezet onbekend meer in frankrijk, hadden jullie hem uitgelachen omdat hij pas 15 is en niks te zoeken heeft in frankrijk!!

wanneer is dat gezeiks nu eens afgelopen hier op dit carpboard!

dat er kritiek wordt gegeven op betaalwaters in frankrijk met gestolen vis en dergelijke vind ik wel goed, ik ben er zelf ook tegen maar begin eens niet altijd meteen te zeiken tegen iemand en laten we de sfeer eens gezellig houden hier op de carpboard!!

als je het niet eens bent met deze jongen, tel dan gewoon eens tot 10 en reageer dan niet!!

met vriendelijke groet rob
wilco ravenhorst
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-01-2003 01:00
Locatie: ****

17-01-2003 11:45

Eindelijk iemand die eens zegt waar het op staat.

Ga zo door Rob
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-01-2003 18:58

Beste Rob,

Ik vindt dat je lichtelijk overdrijft met je reply.
Ten eerste behoort ook deze mischien "beginnende" jongen te weten wat voor wanpraktijken er op bepaalde wateren plaatsvinden.
Ten tweede krijgt hij over het algemeen genomen best wel relevante info waar hij iets mee kan.
En ten derde komt de kritiek uit een hoek die BIJNA louter uit leeftijdsgenoten bestaat.
Kortom, als iedereen alleen maar positieve postings plaatste zou hij er uiteindelijk ook niet veel wijzer van worden. Al kan ik me iets bij je gedachtengang voorstellen.

Patrick,

Ik hoop dat je er een leuke vakantie hebt maar ook dat je iets begrijpt van de kritiek die sommigen (ook ik) hebben.
Al klinkt het niet altijd zo in de berichten maar deze mensen hebben het over het algemeen goed voor met de karpers daar.
Groet,

John
HansPeter van Ee

17-01-2003 22:42

Jeroen

Dat geeft niet, ik weet wie het zegt dat is onlangs wel duidelijk geworden.

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Wie het laatst lacht...

met lachende groet

HPE
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

17-01-2003 22:49

hoy

john ik begrijp je mening best wel, maar er komt gewoon contstante kritiek als iemand iets vraagt over een bepaald water, het probleem zit em erin dat die jongen pas 15 is en niet veel moeglijkheden heeft tot een redelijke visvakantie!!
ik vind dat we eens iedereen moeten accepteren, ook als hij op wedermeer vist, ik weet zlef niks van het bestand aan vis af, kan best dat het overbezet is, maar over gestolen vis en dergelijke kan ik me slecht voorstellen!!
maarja ieder zijn eigen mening!!

ik vind wel dat iedereen zich eens moet bedenken voor je zon *** praat hier opzet, stuur dan die jongen ene prive bericht en zeg hem wat daar gebeurt, maar er wordt aleen maar gezeikt hier!!

ik krig zelf steeds minder zin om hier aan discussies mee te doen door deze onzin!!

mvg rob
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-01-2003 23:14

HW,

M'n vader, en die is nog ouder geworden dan ik reeds ben zei altijd "wie de schoen past likt m'n reet"!!!!
Vraag me niet waar het op slaat maar ik heb zo m'n ideeen.
Met opvoedende groet,

John
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

18-01-2003 17:04

Rob, Ik ben het helemaal met je eens.
John en anderen,
Laat die jongen gewoon daar vissen en leren en geef hem gewoon nuttige tips. Als je dat niet wil dan doe je het gewoon niet. Over die 'wanpraktijken' kan hij gewoon de rest van dit board omspitten.
Patrick, Ik denk dat je het meeste aan de tips van Bas hebt. Ik ben er zelf een jaar of 6 geleden geweest en ik zal de situatie ff schetsen ik zat met mijn broertje met twee 'karperstokken' te vissen met een schuifloodje en een wakertje en ik had daar een kilo ongelofelijk dure (en waardeloze) knikkers gekiocht en twee keer gevist van s'middags tot s'avonds. Als we gingen eten dan verzette we de hengels 20 meter naar het huis toe en dan keken we tijdens het eten om de minuut of de waker al naar boven geschoven was.
Get the picture?
Ik weet niet of ik er dit jaar nog een keer naartoe ga. Dat hangt o.a. van de financiën en de tijd af.

mvg Rob
mark hofman.

18-01-2003 17:58

ben er ook twee jaar geweest.

veel kliene spiegels van een pondje of 8 gevangen.

ik had de zwaarste vis van de week 22pond schub!

het is slim om de eerste dag avonds naar het informatie avondje te gaan.

ik ving alle vis langs de kanten, met vierkant gesneden boillies en ik viste zelf met kleine bollie blokjes en mais op een hair.(daar had ik die twintiger op)

ik hb er trouwens ook een spiegel van 16 gevangen.dat is ook zwaar boven het gemiddeld.

je moet daar heen gaan om veel te vangen en niet om zwaren te vangen, wanr die zitten daarn niet

succes

mark
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

18-01-2003 18:35

Mark, de reden dat ze er niet zitten is?

Te veel karper, en nog jonge karpertjes. Maar vooral te veel?


Klopt dat?

MVG J

_________________
Huisregel Forum

Topics waar informatie gevraagd wordt over betaalwateren. De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren. Voor informatie kunt u terecht bij de organisatie waar u geboekt heeft.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-01-18 18:37 ]</font>
HansPeter van Ee

18-01-2003 19:41

Johan

Het is wel zeker dat daar teveel karper zit.
Ik zou er ook geen uitdaging in zien, en ik vind het zelfs zielig voor deze vissen dat ze moeten eten wat de vissers hen bieden.

Namens de karpers van het Weddermeer:'Wij eisen vrijheid van voedselkeuze'.

met demonstrerende groet

HPE
HansPeter van Ee

18-01-2003 20:12

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2003-01-18 21:17 ]</font>