vissen op de oude maas.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

27-09-2007 18:28

hey ik heb een vraagje, ik woon in zwijndrecht en daar stroom dus de ouden maas, zijn er mensen die er wel is vissen op karper.
mijn lijkt het een uitdaging, maar velen zeggen, dat het kansloos is ivm met de zalbrikken. egter k weet een plekje met een bootlaatje, waar geen zalbrikken liggen, is dit een optie voor een grote rivier, of hebben jullie andere ideeen tips?

grtz leon
mvg Leon
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

28-09-2007 08:24

Ken het water alleen van het verticalen op snoekbaars. Prachtig groot water waar het kan stromen als een kogel. Op- en afgaand water, enorme grote vrachtschepen etc etc. Lijkt me niet makkelijk maar waarom niet? Heb er in de 4 jaar dat ik zowat elke zaterdag op dat water vertoefde een paar keer een karpervisser zien zitten. Zeg maar globaal gezien tussen Puttershoek en de suikerfabriek. Maar als dat 5x in 4 jaar is geweest is het op volgens mij.

Succes, zullen best bakken zwemmen!
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

28-09-2007 08:25

Ken het water alleen van het verticalen op snoekbaars. Prachtig groot water waar het kan stromen als een kogel. Op- en afgaand water, enorme grote vrachtschepen etc etc. Lijkt me niet makkelijk maar waarom niet? Heb er in de 4 jaar dat ik zowat elke zaterdag op dat water vertoefde een paar keer een karpervisser zien zitten. Zeg maar globaal gezien tussen Puttershoek en de suikerfabriek. Maar als dat 5x in 4 jaar is geweest is het op volgens mij.

Succes, zullen best bakken zwemmen!
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

28-09-2007 14:56

Hoi,

Vissen in de oude maas is een moeilijke visserij. Maar wanneer je goed je huiswerk doet (Het tij kent, de stroming in de gaten houd, bodemstructuur etc.) kan je wel degelijk een mooie rivier karper vangen.

Zoeken, zoeken en nog is zoeken is dus een must. Bij jouw in Zwijndrecht heb je wel een stek waar je aardig uit de voeten kunt, maar daar ben je nu eigenlijk al te laat voor aangezien het regen seizoen al weer begonnen is en daardoor dus de stroming te sterk is.

Het is er vrij smal, ik ga niet op internet zetten waar dit is, maar als je goed zoekt zal je zien welke stek ik bedoel. Ook is het aan te raden goed te voeren. Wanneer je ergens veel windes vangt zit je vaak goed, ook al is het aan een 'recht toe recht aan kant'. Het is een kwestie van geduld, en dat is de rede dat er dus ook veel karpervissers afhaken op de oude maas. Het kan lang duren voor je het voor je zelf hebt uitgevonden hoe daar te vissen.

Een maat van mij ving de eerste nacht op de oude maas al direct een mooie 17 pond schub, dus het kan alle kanten op.

Succes!
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

02-10-2007 18:01

ok dankjewel, ik zie het ijgenlijk als een grote uitdaging, en ik ben die overbeviste putjes in zwijndrecht een beetje zat, maar ik ga even lekker de tijd ervoor nemen, en even mijn strategie gaan bepalen.

grtz leon
mvg Leon
Plaats reactie