Nationaal park De Weerribben/Wieden in oprichting

Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

07-09-2007 12:35

Beste karpervisvrienden,
Ik moet voor school (saxion hogescholen Deventer, Milieukunde) de kanoinfrastructuur en recreatie in het gebied verbeteren. Nu is mijn vraag wie er nu in het gebied (vooral de Wieden) vist of belangstelling heeft om er te gaan vissen en wat hun ervaringen daar zijn op het gebied van regelgeving, bereikbaarheid, mogelijkheden en/of last van andere recreanten. Met behulp van deze informatie krijg ik een beeld van hoe het nu in het gebied is geregeld en wat de ervaringen ermee zijn. Zo kan ik in mijn plan (dat rechtstreeks bij de secretaris van het Nationaal Park komt) misschien nog aanbevelingen doen wat betreft de vismogelijkheden in het gebied. Dit kan jullie allen ten goede komen...

Ik hoor heel graag van jullie!

Alvast bedankt!!
Een nieuwsgierige 2e jaars Milieukunde student
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

07-09-2007 13:26

haha, bakker!
Alleen de wieden dan, want de hele kano-infrastructuur van de weerribben heb ik al gedaan!
Top stage bij staatbosbeheer, maar ik neem aan dat jij je project hebt lopen bij natuurmankementen :P

1 ding, er zitten daar bar veel teken in de veengebieden. Alleen al bij het verkennen van mn stek had ik er twee!
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

07-09-2007 13:33

Dat heb je dan goed gedaan in de weerribben!! Mijn project loopt nu bij de mensen van het Nationaal park zelf... Maar jij vist zelf dus ook in de Wieden?
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

07-09-2007 14:09

ik woon in lelystad en liep stage bij SBB in de weerribben. Ik heb dus alleen in de weerribben gevist.
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

07-09-2007 15:39

Hoe heb je dat gedaan? met bootje of?? en hoe is het daar bevallen qua vismogelijkheden en regelgeving?(ivm nationaal park)

ben hier wel benieuwd naar...

denk je dat het een goede recreatieve optie is?
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

07-09-2007 17:55

Ik woon er 2 km vanaf....Weerribben dan maar heb er nooit gevist.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-09-2007 16:37

Bart,
De opdracht is een kanoplan, niet een hengelsportplan :wink:
Zie je maandag.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

08-09-2007 20:21

Er mag in het NP niet gevist worden behalve in het kanaal dat door Kalenberg en Ossenzijl heen loopt. Op dat kanaal valt er goed te vissen op witvis. Ook soorten als snoek, paling en zeelt komen er veel voor.

Door de apparte ondergrond heeft zich er een hele apparte visstand ontwikkeld. Hier moet je jezelf maar in verdiepen als het je interesseert.

Wat betreft de voorzieningen is alles top geregeld. De kanten worden super strak gemaaid. Met de fiets zijn de meeste plekken goed berijkbaar en met de auto zijn er ook genoeg mogelijkheden.

Als je het nog beter wilt regelen moet je de knutjes en de scheepvaart aanpakken. Maar daar maak je geen vrienden mee denk ik.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

18-09-2007 19:58

Hallo , ik was op Vakantie in de Weerribben op Camping de Kluft . Op het kanaal zat degelijk vis .. en op zo'n putje in het dorpje daarzo had een man er eentje van 17 pond .. Zelf gezien . Maar , Als je van de camping naar rechts rijd en je rijd de weg helemaal af dan kom je langs 2 meertjes zowat vol met Lelyvelden .. Weet iemand hier nog wat van ?

Groet ,

Taco
Plaats reactie