Twentekanaal,zwaaikom Hengelo..

Plaats reactie
Beelens Pascal
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-10-2006 13:04

31-08-2007 09:12

Hallo,

ik ga een week in november,op het twentekanaal;zwaaikom in hengelo;vissen,is eerste maal dat ik op zo'n kanaal ga vissen,indien iemand raad en tips heeft,zijn deze zeer welkom,waarvoor dank,
verder..greetings aan iedereen... 8)
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

31-08-2007 10:10

Zoek functie gebruiken. Er zijn al topics met dit onderwerp.
Smells like fish,looks like your mother
Beelens Pascal
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-10-2006 13:04

31-08-2007 11:06

Marc van Egmond schreef:Zoek functie gebruiken. Er zijn al topics met dit onderwerp.

Heb ik ook gedaan,Marc,...het is voor als iemand moest recente info hebben ofzo,toch bedankt.. 8)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

31-08-2007 11:17

dat stukje kanaal is het stuk waar het allerminst word gevangen van het hele twentekanaal. kennis van mij heeft een staanplaats aan het water. viste er vorig jaar weken lang continu en gewoon niets vangen dit jaar ook niet of misschien net 1 visje.!! er komen maar heel zelden vissen daar op de kant.

ik zou zeker buiten de camping gaan vissen. daar is het ook niet makkelijk maar een kans op een visje is wel iets groter.

Gr. emko
Beelens Pascal
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-10-2006 13:04

31-08-2007 12:02

Remko Oude Elferink schreef:dat stukje kanaal is het stuk waar het allerminst word gevangen van het hele twentekanaal. kennis van mij heeft een staanplaats aan het water. viste er vorig jaar weken lang continu en gewoon niets vangen dit jaar ook niet of misschien net 1 visje.!! er komen maar heel zelden vissen daar op de kant.

ik zou zeker buiten de camping gaan vissen. daar is het ook niet makkelijk maar een kans op een visje is wel iets groter.

Gr. emko

Bedankt,Remko!!
Gebruikersavatar
Erwin Broekate
Berichten: 32
Lid geworden op: 17-04-2007 16:58
Locatie: Drachten

10-09-2007 23:41

Ik was dan aan de andere kant vd sluis gaan zitten, daar heb je de AKZO met het warme water en in november wel kans op een vis....
Het is niet zo ver vanaf de camping... 1 km of zo..

Groeten Erwin
Een dag niet gevist, een dag niet geleefd...
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

11-09-2007 21:41

:o welk warme water???
Gebruikersavatar
Erwin Broekate
Berichten: 32
Lid geworden op: 17-04-2007 16:58
Locatie: Drachten

11-09-2007 22:28

Het warme water wat de akzo loost, in begin april was het al 25 graden Celcius...
Ze lozen echt nog wel:P
Een dag niet gevist, een dag niet geleefd...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-09-2007 11:03

Ze lozen inderdaad nog wel, maar wel veel minder dan vroeger. Bovendien zijn de interressante stekken vlak bij de uitlaat al een paar jaar geleden kapot gemaakt. Die punt levert niet veel meer op, bij de uitlaat zelf hoef je niks boven de 18 pond te verwachten.
De zwaaikom kan je waarschijnlijk ook vergeten, maar op de stukken kanaal er om heen is natuurlijk best vis te vangen. De vis komt bijna overal, maar even een paar stekjes aanvoeren werkt een stuk beter dan zomaar ergens neerploffen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Beelens Pascal
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-10-2006 13:04

13-09-2007 08:37

bedankt voor de reactie's tot hiertoe,zoals ik al las,zal het waarschijnlijk niets worden, :( daar aan de zwaaikom....,we hebben daar een chalet gehuurd voor een week....,dus heb ik geen ander keus als daar te vissen,is het dan daar zo 'slecht' of zit daar totaal geen vis meer op?..toch zou ik nog dit willen vragen,zou ik daar tbest voorvoederen met particles(mais kemp enz)of zijn tijgers ,of boillies aan te raden?of iets anders?,kga daar toch iets moeten proberen,dus vraag ik het liefst,langs deze weg,als het daar dan toch zo moeilijk is,...i.a.geval nog eens bedankt&groeten......... 8)
Gebruikersavatar
Erwin Broekate
Berichten: 32
Lid geworden op: 17-04-2007 16:58
Locatie: Drachten

13-09-2007 10:07

Heb je die via ECG gehuurd?
Wat ik heb gehoord, moet je daar dan op de boeien vissen...
En aangezien er daar ontzettend veel is gevist(dressuur), zou ik iets anders nemen dan boilies....
En het bestand is de laatste jaren er ook slechter op geworden door de duitsers/russen/polen, die alle vis meenemen, maar er zit wel dikke vis op het kanaal....
Ik zelf vind tijgernoten wel goed op het twentekanaal....

Hoop dat ik je heb kunnen helpen

Groetjes Erwin
Een dag niet gevist, een dag niet geleefd...
Beelens Pascal
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-10-2006 13:04

13-09-2007 12:20

Erwin Broekate schreef:Heb je die via ECG gehuurd?
Wat ik heb gehoord, moet je daar dan op de boeien vissen...
En aangezien er daar ontzettend veel is gevist(dressuur), zou ik iets anders nemen dan boilies....
En het bestand is de laatste jaren er ook slechter op geworden door de duitsers/russen/polen, die alle vis meenemen, maar er zit wel dikke vis op het kanaal....
Ik zelf vind tijgernoten wel goed op het twentekanaal....

Hoop dat ik je heb kunnen helpen

Groetjes Erwin


Inderdaad erwin,via ecg,chalet gehuurd,vergunning is zoals openbaar water,2 hengels dus,..bedankt voor info,is zeer welkom...grtz.....
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

13-09-2007 12:42

Ik kan je wel vertellen dat er echt nog zat karper zwemt op het twentekanaal, alleen net wat je zegt. Je het waarschijnlijk op andere plekken zal moeten zoeken dan de zwaaikom. Ik heb dit jaar een aantal nachtjes op het twentekanaal gezeten, in de buurt van Hengelo. Ik heb bepaald niet mogen klagen ;)!

Groeten
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

13-09-2007 23:44

:o :o niet nee :lol: :lol:

zou ook niet best zijn als je dat wel deed :wink:


groeten... :roll: 8) :roll:
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

14-09-2007 10:52

Hoi hoi, ik heb er van het voorjaar gezeten, een bekende van me had gevraagd of ik mee ging. Het was ronduit ruk. De visser naast ons viste met 8 hengels en voerde elk weekend 2x 25 liter emmer met voerboilies, van die groen geel rood en blauw en weet ik wat nog meer voor kleurstof rotzooi. Verder heb je daar elk weekend een invasie van feeder vissers waardoor er zoveel brasem voorbij komt dat je ze zelfs vangt op dubbele knikkers. En lelijk zijn ze ook nog, vol met vlekken en bulten en missende schubben. Ik zou niet gaan en reservering annuleren. Heeft helemaal geen zin, mocht je al wat vangen dan is het stom geluk want de vis kruist er op half water gewoon aan voorbij. Kan je beter je tentje pakken en een mooi stukje aan de vecht of de maas of wat ook uitzoeken. Of ga eens kijken op andere plekken van het twente kanaal, maar dan moet je wel beschikken over correcte info van lokale vissers, want anders ga je een leuk blank weekend met veel slaap tegemoet.

Gr Wiljo
Gewoon doen..........8)
Beelens Pascal
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-10-2006 13:04

14-09-2007 12:31

Wiljo van Eerden schreef:Hoi hoi, ik heb er van het voorjaar gezeten, een bekende van me had gevraagd of ik mee ging. Het was ronduit ruk. De visser naast ons viste met 8 hengels en voerde elk weekend 2x 25 liter emmer met voerboilies, van die groen geel rood en blauw en weet ik wat nog meer voor kleurstof rotzooi. Verder heb je daar elk weekend een invasie van feeder vissers waardoor er zoveel brasem voorbij komt dat je ze zelfs vangt op dubbele knikkers. En lelijk zijn ze ook nog, vol met vlekken en bulten en missende schubben. Ik zou niet gaan en reservering annuleren. Heeft helemaal geen zin, mocht je al wat vangen dan is het stom geluk want de vis kruist er op half water gewoon aan voorbij. Kan je beter je tentje pakken en een mooi stukje aan de vecht of de maas of wat ook uitzoeken. Of ga eens kijken op andere plekken van het twente kanaal, maar dan moet je wel beschikken over correcte info van lokale vissers, want anders ga je een leuk blank weekend

oei,dat is triestig...
annuleren kunnen we niet meer,is juist betaald,dus hebben we geen keus,onze eerste trip naar het twentekanaal ,zwaaikom,ziet er dan niet goed uit,maarja,zoals gezegd,geen keus,en gaan we toch proberen...bedankt voor de reactie's mannen..

Gr Wiljo
Plaats reactie