GROOT PROBLEEM!!!!!!!!!!!

Plaats reactie
Ruud Hoeks.

08-01-2003 18:38

men vriend heeft een vijvertje in de tuin zun 2 jaar maar we vangen bijna nooit iets elke keer proberen we iets uit dan vangen we wat maar dan na 2weken weer niks. die karper is 50 cm op zijn groots dus helemaal niet groot
we hebben al veel ge probeert tijgernoten ,boilies,mais,brood,kattenbrokken

kunnen jullie mij helpen want k weet het niet meer
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

08-01-2003 18:47

Ruud, ik snap geen bal van je posting, kun je iets duidelijker zijn?

Groeten ChrisN
Ruud Hoeks.

08-01-2003 18:49

Op 2003-01-08 18:47, schreef Chris Noorlander:
Ruud, ik snap geen bal van je posting, kun je iets duidelijker zijn?

Groeten ChrisN


kijk hij heeft een vijvertje met hele kleine karpers. maar we vangen nooit iets. dan hebben we weer een nieuw aas bedacht en in het begin vangen we dan weer maar naar een week of 2 niks meer
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

08-01-2003 19:49

Ruud, dat is wat karpervissers "dressuur" noemen. In het begin van die twee weken is er voor die karper geen probleem om je nieuwe aas te pakken...maar naarmate je zo'n beest in de loop van die twee weken meerdere keren vangt met dat aas, dan gaan ze steeds wantrouwiger worden. Ze gaan je aas assioceren (hoe schrijf je dat?) met gevaar. Niet alleen het vangen maakt wantrouwig, maar ook het zien/merken vangen van een collega-karper.

Groeten ChrisN
-Edwin den Hartog-
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-08-2002 02:00
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

08-01-2003 22:25

hoe groot is dat water?
Martijn Schild

08-01-2003 22:34

ik wil even een oproep plaatsen aan sommige mensen kunnen jullie misschien wat meer leestekens en hoofdletters gebruiken

etzetara en wat meer op de nederlandse spelling letten want ik word er af en toe helemaal niet goed
van ik wil best wel helpen en normaal reageren maar als ik zulke posts lees dan wordt
het voor mij al minder leuk om te lezen in ieder geval ik wil altijd leren en uit de meeste topics is wel wat bruikbaars te halen ik kan zo nog wel even doorgaan maar ik denk dat sommigen wel begrijpen wat ik bedoel want ik ben niet de enige die zich hieraan irriteert die msntaal die de meeste hier gebruiken kan je beter bij de mensen gebruike die je op msn spreekt maar hier is het wat makkelijker voor anderen als je dat niet doen
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

09-01-2003 00:31

Ruud, een haak met onderlijn ongeveer met de lijndikte van 20 honderste en de haakmaat 12 ofzo, een zoete< uit blik > maiskorrel eraan en vissen maar met het dobbertje. Waarom zo dunne draad zalt u denken, meestal zijn de vijver" niet zo groot :smile: dus kan je bij wijzen van spreken, het niet eens drillen noemen. MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Ruud Hoeks.

09-01-2003 12:33

Op 2003-01-08 22:34, schreef Martijn Schild:
ik wil even een oproep plaatsen aan sommige mensen kunnen jullie misschien wat meer leestekens en hoofdletters gebruiken

etzetara en wat meer op de nederlandse spelling letten want ik word er af en toe helemaal niet goed
van ik wil best wel helpen en normaal reageren maar als ik zulke posts lees dan wordt
het voor mij al minder leuk om te lezen in ieder geval ik wil altijd leren en uit de meeste topics is wel wat bruikbaars te halen ik kan zo nog wel even doorgaan maar ik denk dat sommigen wel begrijpen wat ik bedoel want ik ben niet de enige die zich hieraan irriteert die msntaal die de meeste hier gebruiken kan je beter bij de mensen gebruike die je op msn spreekt maar hier is het wat makkelijker voor anderen als je dat niet doen




doe je dat zelf wel dan?
Ruud Hoeks.

09-01-2003 12:34

Op 2003-01-08 22:25, schreef -Edwin den Hartog-:
hoe groot is dat water?


half voetbal veld ongeveer

50 bij 40 zoiets meters
Martijn Schild

09-01-2003 13:04

Sorry, ik zal het niet meer doen. Ik wilde er alleen op wijzen, dat een bericht makkelijker te lezen is met leestekens/hoofdletters/etc. voor anderen. Ik ben altijd bereid om te helpen, daar waar ik kan. Maar zulke posts zijn voor mij niet te volgen. En omdat ik dat de laatste tijd steeds meer zie, begin ik mij er steeds meer over te ergeren.
Ik zal wel de enige zijn, ik ga me maar bezig houden met andere dingen... vissen bijvoorbeeld.
Ruud, ik hoop dat je dat niet meent: "en hij typt zelf niet eens met leestekens en hoofdletters."

Mvg,
Martijn

Ps: Trouwens, ik ben ook niet de beste in de Nederlandse taal, maar probeer het wel overzichtelijk te houden voor anderen. Ik laat me hierna niet meer over dit soort dingen uit.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

09-01-2003 13:19

Martijn,

Mensen zijn niet echt heel slim in 't opvatten van een Sarcastisch bedoelde text.
Voor die mensen is 't soms wat makkelijker als er een smiley in verwerkt is, zodat ze zeker weten dat 't niet serieus bedoeld is.

Chris,

Mijn *zucht* was mischien iets te voorbarig, maar toen ik de 'vraag' van de topic las, leek m'n zucht genoeg op z'n plaats.

Zoals ik het las, leek 't net of z'n vriendje een vijver in z'n tuin had (heeft ie ook, maar bij een vijvertje,
denk ik aan een klein rond dingetje met water erin).
En als ik dan lees dat hij dat karpertje van 50cm keer op keer wil vangen..........

Nu dat ik lees dat z'n vijver 40 bij 50m is, veranderd de zaak, en zal mijn *zucht* iets minder op z'n plaats zijn.

Hopelijk nu meer opheldering,

Christiaan van Klaveren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christiaan van Klaveren op 2003-01-09 13:21 ]</font>
Ruud Hoeks.

09-01-2003 17:13

oke maar kun je me ook helpen, ja er zitten wel meer karpers in ook veel kleinere iemand van vlemmix wilde zelfs komen vissen
Martijn Schild

09-01-2003 17:19

Beste Ruud, als je al heel hebt geprobeerd en je komt niet (echt) meer uit, waarom probeer je dan geen ander water? Misschien dat je daar dan ook nog kans hebt op een water grotere karper, dan van +/- 50 cm.
Verder kun je natuurlijk van soort boilie veranderen. Ik weet niet met welke jij al hebt gevist?
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

09-01-2003 17:27

Ruud,
Waarom wil je die karper dan zo vaak vangen?
En het lijkt mij sterk dat iemand van vlemmix wil vissen in een vijver van 40 bij 50 meter waar enkele karpers in zitten de grootste 50 cm en dan ook nog bij iemand in de tuin.
Waarom vis je daar : is het de rust, de spanning van het onbekende, de gratis koffie of de lengte van de vis.

met afvragende groet,
Wim
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

09-01-2003 17:38

Op 2003-01-08 22:34, schreef Martijn Schild:
ik wil even een oproep plaatsen aan sommige mensen kunnen jullie misschien wat meer leestekens en hoofdletters gebruiken

etzetara en wat meer op de nederlandse spelling letten want ik word er af en toe helemaal niet goed
van ik wil best wel helpen en normaal reageren maar als ik zulke posts lees dan wordt
het voor mij al minder leuk om te lezen in ieder geval ik wil altijd leren en uit de meeste topics is wel wat bruikbaars te halen ik kan zo nog wel even doorgaan maar ik denk dat sommigen wel begrijpen wat ik bedoel want ik ben niet de enige die zich hieraan irriteert die msntaal die de meeste hier gebruiken kan je beter bij de mensen gebruike die je op msn spreekt maar hier is het wat makkelijker voor anderen als je dat niet doen

Beste Martijn,
Begin dan zelf maar met leestekens,hoofdletters en foutloos schrijven, want jouw bericht is al niet veel beter...............
Pluk de dag
Martijn Schild

09-01-2003 17:40

Hahaha, je moet wel een topic doorlezen :grin:.

Mvg,
Martijn :wink:

Ps: Beste JP, begrijp je me nu of niet?

_________________
Als ie gaat, dan gaat ie. Als ie niet gaat, dan gaat ie niet :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Schild op 2003-01-09 17:44 ]</font>
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

09-01-2003 17:51

ja Martijn blijft lachen dat mensen jou posting niet snappen.
Het aantal hersenloze mensen is wel stijgende hier op dit board maar dat kan ook aan mij liggen, want ik erger mij ook dood aan onzin topics en het taalgebruik van sommigen onder ons(dan bedoel ik nog slechter dan het mijne).

Maar mischien komt het gewoon doordat ik niet kan vissen en daarom in een slecht humeur ben.

Wim
michel van neerven
Berichten: 65
Lid geworden op: 02-12-2002 01:00
Locatie: mierlo

10-01-2003 00:52

?! Deze topic slaat alse een lul op een drumstel!!!!
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

10-01-2003 10:57

hey michel

vreemde drumgewoontes hou jij er op na!!!
Ruud Hoeks.

10-01-2003 20:03

kunnen jullie ook iets nuttigs zeggen?
HansPeter van Ee

11-01-2003 19:29

Ruud

Nu het water overal toch dichtgevroren is heb jij vast wel wat tijd over op dit moment.
Als je slim bent ga jij gewoon een flink aantal kilo's vismeelboilie's (het liefts 8-of 10 mm) maken.
Zodra de watertemperatuur van jouw vijvertje de tien graden Celcius overschreidt, begin je met voeren.
Houd dat voeren minimaal een maand vol voordat jij de eerste keer gaat vissen.

Succes!!

HPE
Plaats reactie