Nachtvissen GZH wateren.

Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

14-07-2007 19:24

Klinkt heel goed!! Moet je hier lid zijn van Delft, Rotterdam of Den Haag?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-07-2007 11:37

b j van houten schreef:Heren!

Voordat er een hoop veren in mijn reet worden gestoken:Dit is het werkt van verschillende bestuuren en van de federatie!

Zij verdienen in mijn ogen alle lof voor het vele werk dat er gedaan is!
Ik heb het alleen maar hier bekend gemaakt omdat ik weet dat vele niet of nauwelijks de site van de federatie bezoeken.

Gr Bart

en nog bescheiden ook...halleluja :lol: :D
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

15-07-2007 13:38

B J RULES!!!!!
:lol: :lol: :lol:
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2007 01:10

Jeetje...

Ik mailde met het verzoek om de verhunning te krijgen. Dit mailtje was voor de middag. De volgende dag (binnen 24 uur) had ik de postbode welke mij het goede nieuws al kwam brengen......

Hoe bedoel je service....nu maar hopen dat er niet al te veel collega vissers hetzelfde water gaan kiezen buiten de periode..... Enfin ik verstop me wel op een of ander eiland..


Pat....al binnen???
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

16-07-2007 20:04

yep,

vandaag kwam de "goedheiligman"...

dus nu kenne we eindelijk legaal doen wat we willen......
live the life you love and
love the life you live ..
hans van der spek
Berichten: 19
Lid geworden op: 02-04-2006 01:55

17-07-2007 14:24

He mannen,

Allereerst een paar veren voor de federatie, zeer snelle reactie en inderdaad op de deurmat. TOP.
Ik hoop dat er op een juiste manier gebruik van wordt gemaakt, m.a.w. laten we het niet verkloten. Er zijn al andere voorbeelden waar het de verkeerde kant uit is gegaan. Ik denk dat je dit als een pilot moet zien en ik hoop dan ook dat iedeeen zich hier aan houd.
Nog een paar voorbeelden van hoe het niet moet: troep achter laten, beetmelders knalhard, te veel hengels gebruiken, riet of ander groen weghalen en vul verder zelf maar in.

Visgroeten Hans.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-07-2007 14:40

Beste Hans, het is een illusie dat iedereen zich hieraan zal houden. Helaas, helaas, werkt het zo niet in de praktijk van alle dag.
Wat mij vies tegenvalt is dat hier nog geen enkele karpervisser heeft gemeld dat hij zich als controleur heeft opgegeven...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-07-2007 15:04

Daar werkt een discussie zoals Hoogeveen ook niet bepaald aan mee Aart.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-07-2007 22:14

Ongelooflijk!!!!

idd binnen 24 uur op de mat, maar wat gaat t gebeuren nu kosten?? geen flauw benul.. weet wel dat het KK vaarwel wordt gezegt nu ik hier lekker m'n gang kan gaan zonder geauwehoer..

Nu idd maar hopen dat het niet verpest wordt, dit hebben we allemaal ook een beetje zelf in de hand, ik neem wel weer wat extra vuilniszakken mee :-)

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-07-2007 22:44

We lopen allemaal wel te juichen, maar het gebruik van " enig ander onderkomen " is nog niet geregeld.

:o
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

18-07-2007 00:35

i.d.d supersnel binnen.

Maar.....let wel op en verpest het a.u.b niet !
Op een aantal wateren op het lijstje wordt een tent/bivy of welk ander onderkomen voor de nacht absoluut niet gedoogd door de betreffende GZH heren. Het betreft dus een vrijstelling voor het nachtvissen, dus niet om te overnachten !! Ook met deze privaatrechtelijke toestemming in bezit blijft "kamperen" langs de waterkant verboden.

Ben benieuwd hoe lang dit stand gaat houden, i.e.g een stap in de goede richting...of juist niet misschien.....
Bernard Holtkamp

18-07-2007 08:03

Rene als we met zijn alle die rotte appels blijven aanspreken op hun gedrag zou het wel eens kunnen zijn dat ze of weg blijven of hun leven verbeteren?

Zo maar een idee hoor :wink:

En als de gene die nu veel gebruik gaan maken van de ontheffing zich nu eens aan melden als controleur?
Zo maar een idee hoor :wink:

En wat betrefd het overnachten aan het water: daar word aan gewerkt!

Maar laten we het dus in gods naam netjes houden en misschien komt er dan met een paar jaar wel een stevige uitbreiding van nacht wateren.
Wie weet!
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-07-2007 15:39

betreft controleren door nachtvergunninghouders...Waarom wordt dit niet als verplichting gesteld zoals bij Busloo?? gewoon 1 keer in de twee maanden een controlledag en 1 keer in de twee maanden een opruimdag of zo...

Zo filter je gelijk de welwillende en de nietwillende van elkaar, laten nou net die nietwillende vaak ook de rotte appels zijn...

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

18-07-2007 15:54

Hoi.

Krijgen we dan wel bescherming mee :lol:

Als ik tegenwoordig langs loop vraag ik al niks meer.
Kijk niet eens meer naar hoe of wat,maar loop het liefst met boog om tentjes heen :cry:
Dus laat staan om nu om papieren te vragen,de boswachter heeft er nog trauma's van :roll:
Dat is al jaren terug,en aangezien de sfeer en de mensen er niet gemoedelijker op worden zijn,is het er zeker niet veiliger op geworden.

Het is van veel mensen geen onwil,om vrijwilligers werk te doen,maar komen veel meer dingen bij kijken.

Franca.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

18-07-2007 17:39

Prachtig dat de mogelijkheid word geboden om weer het hele jaar te nachtvissen.
En zeker heel belangrijk dat we het niet verpesten met zn alle.
Wat dat voorstel van Vinnie betrfeft over die controles,ik ben voor.
er moeten toch goede afspraken gemaakt kunnen worden met een redelijk aantal mensen hoe we het 1 en ander controleerbaar kunnen houden?

We hebben met zijn alle nu een prachtige mogelijkheid in handen om te laten zien dat het netjes en zonder overlast kan.
Laten we in godsnaam die mogelijkheid benutten en niet verpesten.
Mzzl Bart
Martin Taal
Berichten: 67
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Leidschenveen (beter bekend als D'Haag)

18-07-2007 23:16

Los van het feit van mogelijke controles van HSV's of vanuit de Federatie, weet iemand of er nu met de GZH BOA's of politie afspraken zijn gemaakt aangaande het hanteren van regels en de controle daarop?

Ik vind de 'oproep' tot het aanmelden tot controleur een nobel streven, en ik zou daarbij best wel willen helpen, maar zonder hulp/steun van officieel controlerende instantie wordt het volgens mij, m.n. op sommige wateren (zoals b.v. het Delftse Hout), dweilen met de kraan open.
De ANWB roept toch ook niet haar leden op om mede weg(mis)gebruikers te gaan controleren!

Mvg.
Martin
Bernard Holtkamp

19-07-2007 07:21

Martin ik weet nu nog niet of er duidelijke afspraken zijn gemaakt voor deze wateren.

Maar aangezien er 100 uur BOA controlle is ingehuurd voor dit jaar zou het zomaar kunnen dat men niet alleen in de zomer op de bekende wateren controleerd.

Ik zal later vandaag even informeren hoe dat geregeld is in deze.


Gr Bart
Bernard Holtkamp

20-07-2007 07:49

Controlle's gaan uitgevoerd worden door GZH en BOA'S.
Hier over zijn zover ik het nu weet goede afspraken gemaakt.
En natuurlijk word het niet bekend gemaakt wanneer er controlle is.

Gr Bart
Martin Taal
Berichten: 67
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Leidschenveen (beter bekend als D'Haag)

24-07-2007 12:54

Bart,

GZH en BOA's is volgens mij een en dezelfde persoon c.q. personen en ik hoop echt dat de federatie meer uren heeft ingekocht (of gaat 'kopen') dan die 100uur, want dat is een druppel op de gloeiende plaat.
Controle wordt (meestal) door twee personen uitgevoerd, dus lijkt het dat we dan maar over 50uur en dus een paar dagdelen praten! :-(

MartinT
Bernard Holtkamp

24-07-2007 13:21

Martin voor zover ik nu weet is er nog een overleg binnenkort tussen de verschillende afdelingen.

Dus even afwachten wat er uitkomt.

Maar van mij(persoonlijke mening) mogen ze alle rotte appels direkt opknopen bij constateren van een overtreding.

GZH en BOA'S zijn niet de zelfde persoon of personen maar 2 verschillende instantie's die daar hun werk gaan doen.

Gr Bart
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

08-08-2007 11:14

Gisteren een brief op de mat gekregen. Periode buiten het nachtvis seizoen is ingekort.
Ook zijn de omstandigheden aangescherpt.. En dat nog voordat we van de vrijstelling gebruik hebben kunnen maken.
Weet iemand de reden hiervan ?..
TTB Baits !
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-08-2007 12:35

Ja, wat zou de reden zijn.....te koud om te controleren in november hihi

Het is jammer, maar ja. Wat ik overigens niet zo goed begreep....is dat de periode van 1 januari 2007 ook is teruggebracht naar 1 1 april 2007 :-? :-?

En extra regels...zoals geen drank e.d> Had is toch al niet...maar is een beetje lastig te controleren. Het lijkt er wel op dat de ''foute party'' vissers geweerd worden. Zo nu en dan kom je in de zomerperiode wel eens een stel vissers tegen waarbij er een 20 tal bierflesjes rondom de stretcher liggen. 2 aan de ziekte van heineken leidende vissers erbij.

Verders allemaal best logische regels.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-08-2007 14:10

Diverse regels zijn een herhaling van wat reeds in de wet staat.

Overbodig dus.

Voorbeeld: Iedereen weet dat je met een motorvoertuig niet over voet- en fietspaden mag rijden.
Gebruikersavatar
Anton Wstyle
Berichten: 33
Lid geworden op: 06-01-2005 10:35
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

09-08-2007 12:48

Die brief slaat helemaal nergens op.
Het enige wat ze hiermee willen bereiken is het corriseren van een impuls beslissing waar niet goed over nagedacht is.
Letop volgend jaar word deze vergunning niet meer verstrekt.

Ik heb gebeld met de heren die de brief hebben ondertekend.
Het antwoord was uiteindelijk na veel ontwijkende antwoorden dat de eigenaar van het water het niet eens was met deze vergunning en dat ze daarom deze brief (aanvulling) hebben verstuurd.
En er is helemaal niemand die mij kan verbieden om een 1 of 2 biertjes aan de waterkant te drinken, laat staan dat ze mij hiervoor kunnnen bekeuren.

Gr. Anton
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

09-08-2007 18:51

Het staat expliciet in je vergunning vermeldt dus ze kunnen je je er zeker wel op 'pakken'. Er staat immers dat iedereen die de regels overtreed geacht wordt zonder vergunning te vissen.

Ps. Vergeet je niet die aanvulling mee te nemen als je gaat vissen....