Kardingerplas Groningen

Plaats reactie
Jesse van Oort
Berichten: 10
Lid geworden op: 29-05-2007 21:18
Locatie: Groningen

20-06-2007 09:11

Hallo,

weet iemand of je in Groningen op de Kardingerplas mag vissen? Zo ja: gelden er dan restricties (bijv. met 1 hengel)?

De Kardingerplas ligt vlak naast het Zilvermeer, aan de andere kant van het fietspad. Hat is een onderdeel van een wirwar aan kleinere kanaaltjes en slootjes in het gebied.

Het is mede daardoor geen vijver (denk ik), maar ik kan het water ook niet terugvinden in het boekje dat bij mijn vispas hoort.

Wie weet er iets over dit water te vertellen?
Is het uberhaubt wel de moeite om daar te vissen?

Groeten,

Jesse
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-06-2007 17:52

Beste Jesse,

Je mag inderdaad op de Kardingerplas vissen. Ik woon er zelf redelijk dicht bij en kom er daarom ook erg vaak. Het wordt weldegelijk gezien als een vijver en derhalve is het nachtvissen verboden en mag er slechts met 1 hengel gevist worden.

Wat betreft het bestand is het niet interessant om te bevissen. Er zwemt een hele berg brasem die er is uitgezet om het een aantrekkelijk water maakt om in te vissen (behalve voor ons karpervissers dus) en slechts een paar karpertjes. Deze karpers zijn ook nog niet van een formaat om over naar huis te schrijven (zeg maar tot een pond of 18 a 19) dus interessant is het niet.
Wat betreft controle op het nachtvissen etc.
Ik wist zelf eerst niet dat het werd gezien als een vijver en zat er een nacht te vissen toen ik controle kreeg. Gelukkig was de betreffende BOA erg aardig en kreeg ik slechts een waarschuwing. Daarna geen nachtjes meer gevist dus..

Overigens geldt voor de plas ernaast (zilvermeer) exact hetzelfde wat betreft het nachtvissen en het aantal hengels.

Groeten Bart
Jesse van Oort
Berichten: 10
Lid geworden op: 29-05-2007 21:18
Locatie: Groningen

21-06-2007 22:30

Hoi Bart,

bedankt voor je reactie. Als het de moeite niet waard is, dan is het ook niet erg dat je er maar met 1 hengel mag vissen zullen we maar zeggen :-)

Weet jij bij ons in de buurt (Lewenborg) nog een water (liefst geen stadsvijver) waar wel karper te vangen is?

Groeten,

Jesse
Coen Hartman
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-04-2006 13:05
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

22-06-2007 12:55

Dikke Bertha :P
Jesse van Oort
Berichten: 10
Lid geworden op: 29-05-2007 21:18
Locatie: Groningen

22-06-2007 16:29

Pardon?
Eric Bruggema
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-10-2007 15:36
Locatie: Groningen
Contacteer:

16-10-2007 15:45

Hey Jesse,

Zilvermeer mag dan niet zo goed zijn voor Karper de volgende vissen zitten er in de leukere formaten.

Zeelt.
Brasum (zoals al werdt medegedeeld)
Snoek (grootste is 98cm)
Snoekbaars (grootste is 75)

En beste bergen met witvis. Wil je gaan voor de grotere karper (20 pond) dan moet je toch echt zekers 150 meter vanaf de kant kunnen gooien, want karper zit daar tegen de eilanden aan...

Succes iig!
Registreer je visvangsten op visfreaks.nl
Plaats reactie