nieuwe regelgeving met betrekking tot het nachtvissen?????

Plaats reactie
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

18-06-2007 15:10

mogguh ,

weet er al iemand iets over het beleid van de gemeente den haag met betrekking op de nieuwe regelgeving over nacht visserij en recreatie .
aangezien dit volgend jaar door de gemeente bepaald gaat worden.

mvg vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2007 17:21

UHHHHHHHHHHHHH bij de gemeente of de HSV misschien?????
Vissen is een hobby, geen religie!
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

18-06-2007 21:33

uuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!

zou kunnen ???????

maar als het alweer zo moet .

en dan iedereen zich maar afvragen waarom er altijd onnodige en in mijn ogen nuttelose discussie ontstaan!!!

dit is weer zo'n school voorbeeld beetje jammer weer

maar ja sommige mensen he .

zou hier gelijk een lof zang aan satan moeten brengen ken dr gelijk een slot op!!
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-06-2007 21:44

Vinnie, er komt geen nieuwe regelgeving over de nachtvisserij. De HSV kan bij LNV ontheffing vragen om op bepaalde wateren het hele jaar door het nachtvissen toe te staan. Maar dat was sinds 1985 al zo.
T.a.v. het gebruik van een vistentje 's nachts KAN iedere gemeente in haar APV regelgeving opnemen om een vistentje op bepaalde wateren of zones van wateren te legaliseren. Dit kan niet vóór 1-1-2008 omdat tot die datum de huidige landelijke regelgeving (WOR) nog van kracht blijft.
Bernard Holtkamp

18-06-2007 21:44

Vinnie ik denk dat het bij de G3(waar de haagse ook deel van uitmaakt) nog niets bekend is.

Wij van het SVBDelfland zijn er nog druk mee bezig en resultaten zullen nog wel even op zich laten wachten vrees ik.

Gemeente Delft is helaas niet zo snel!
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

18-06-2007 22:06

heren,

bedankt voor deze duidelijke en normale reacties.

aart , dus voor duidelijkheid over de wor moet ik wachten tot na 1-1-2008
bedankt voor de info

b j ,

niet alleen in delft zijn ze nie zo snel hahahahahah
waarschijnlijk zal je in delft eerder reactie krijgen als hier.

mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2007 22:42

Vinnie mijn reactie komt omdat je bij een dergelijke vraag vaak antwoorden krijgt waar je niets mee kunt.
De enige die je iets kan vertellen over een voortgang is de HSV.
Ik blijf het vreemd vinden dat men hier vaak vragen stelt die direct beantwoord kunnen worden door de betreffende HSV of gemeente.

Wat Aart zegt kun je in een tich aantal topics terug vinden dat antwoord staat er al maanden.
Dat wachten tot 01-01-2008 kunnen wij ons in ieder geval niet permitereren en dat bedoeld Aart ook helemaal niet.
Aart wil zeggen dat er in dit jaar nog geen veranderingen ingesteld worden omdat de WOR nu nog steeds van kracht is.

En de WOR en een ontheffing op het nachtvissen zijn toch echt verschillende dingen ook al denken veel vissers daar anders over.
Vissen is een hobby, geen religie!
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

19-06-2007 22:18

douwe,

als je dan in heet vervolg op deze manier post hoeven we er ook geen drama over te maken toch .

we zijn immers volwassen mensen,

maar als de wor word afgeschaft in zn huidige vorm heeft dat toch zeker wel iets met de ontheffing van het nacht vissen te maken , mbt het gebruik van volledig afsluitbare bivvy's ???

ik begrijp het verschil namelijk wel tussen de ont heffing voor nacht vissen en de wor

maar het punt is dus dat wij deze dingen in combinatie met elkaar ervaren, en dat het zeker in verband met elkaar staat .

en dat ik deze informatie ook bij de gemeente kan op vragen was mij ook duidelijk maar om de zogehete bureaucratie te omzeilen dacht ik dat he een idee was om het hier eens te vragen .

ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar hier zijn ze daar niet zo snel mee
:wink:


overigens kunnen wij als sport vissers denk ik weinig anders doen als afwacht wat er gebeurt .

mvg vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-06-2007 23:25

Dat is dus in het geheel niet zo Vinnie.

Als de HSV er geen werk van maakt neemt de gemeente de algemene regelgeving over die grotendeels overeenkomt met de huidige WOR en geen uitzondering maakt voor karpervissers. Alleen als de HSV zich inspant om bij de gemeente het vissen in tentjes toe te staan zal er mogelijk wat gebeuren. Karpervissers moeten zich inzetten om de HSV zover te krijgen. Als iedereen denkt af te wachten verandert er dus niks. Of denk je dat de witvissers hierop zitten te wachten?

Dit is in even zovele topics al duidelijk gemaakt. Maar ik vermeld nogmaals dat informatie te vinden is op de KSN site. Zie aftiteling van dit bericht.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-06-2007 11:05

Vinnie ik heb aan de post van Kees niets toe te voegen.
Vissen is een hobby, geen religie!
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

20-06-2007 13:09

heren,



helemaal duidelijk,niet wachten maar de s'gravenhaagse achter de broek aanzitten... !!!!!!

anders veranderd er niks!!!!

zal de ksn site even raad plegen hier over

mvg vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
domien van der woude
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-11-2007 20:03
Locatie: achlum

05-11-2007 22:22

Nacht vissen wel of niet met een extra Nacht vis pas???
ik hoor alle maal verschilende verhalen???
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-11-2007 22:42

Kan beiden, maar waar het nu niet mag mag het volgend jaar ook in veel gevallen nog niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

05-11-2007 23:36

beter de site van de hsv raadplegen, daar staan de data van de (a)lv's

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-11-2007 23:37

Vinnie, binnen de ‘s-Gravenhaagse zijn ook karpervissers actief. Zij houden zich o.a. met het Spiegelkarperproject bezig, zullen ongetwijfeld KSN zijn. Moet mogelijk voor je zijn navraag te doen of en welke stappen zij ondernomen hebben om te komen tot een goede WOR overeenkomst met de gemeente Haagje.

Zie dat er nu een experiment loopt om de periode van het nachtvissen uit te bereiden. Zijn stappen in de goede richting men zit er zeker niet stil zo is mijn inschatting vanaf de zijlijn.

Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-11-2007 00:20

vinnie brule schreef:heren,

helemaal duidelijk,niet wachten maar de s'gravenhaagse achter de broek aanzitten... !!!!!!

anders veranderd er niks!!!!

zal de ksn site even raad plegen hier over

mvg vinnie


KSN heeft daar geen stem in. Moet GHV Den Haag zelf regelen. Zijn ze ook mee bezig overigens.

Veel beter om http://www.ghvdenhaag.nl/ te checken en eventuele vragen aan http://www.ghvdenhaag.nl/contact.html te sturen.
Plaats reactie