Wat zou jij doen......?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

05-06-2007 12:31

Als eerste wil ik zeggen dat het me goed doet al die bekende namen te lezen na al deze tijd.

Waar velen me hier op het board voor hebben gewaarschuwd is ook gebeurd.
Als ik mezelf mag citeren: Met mijn zoontje op komst hou ik genoeg vistijd over, questie van goede afspraken maken met je partner".

Kom ik daar even op terug zeg....

Mijn vistijd werd steeds minder, en minder.
Niet dat ik het erg vond, het is mijn voorkeur om tijd met mijn zoontje door te brengen, en een pracht jong dat het is.

Ik ben me toen op m'n werk gaan concentreren om een extra zaksentje te verdienen voor mijn fam.
Van beveiliger naar assistent teamleider beveiliging en toen assistent objectbeheerder van Prisenhof (groot kantoor/woon/recr. pand in Den Haag.
Vervolgens viel mijn leidinggevende door ziekte weg en heb ik drie kwart jaar de hele boel overgenomen.
Tijdje terug zat ik aardig tegen overspannen aan, niet omdat ik het werk niet aan kon maar ik kon niet zo goed tegen die bedrijfsspelletjes.
Ik werd er nerveus van, van een afstand lijkt zoiets net een mierennest die wedstrijdje houden wie er als eerst het kleine gaatje in kan....
Moest steeds achterom kijken of niemand me een streek flikte, en ze hebben me wat streken geflikt...
Gevaarlijke mensen zijn dat, die zich willen profileren.
Ik heb altijd open en eerlijk gespeeld maar dat kost je de kop heb ik wel gemerkt....

Ik heb heel veel van dat werk laten vallen, draai nu dienstjes en beheer het techniek zoals sleutelplannen, parkeersijsteem, brandmeldinstallaties enz.

Tijd en rust zijn nu de mijne en de visplannen komen weer bovendrijven.
Alleen wil ik het wat anders doen, ik wil gaan wonen aan een rivier/kanaal om mijn visstilte te stillen.

Trek ik een afstandslijn door het groene hart, kom ik op het volgende:
Hollandse Ijsel, Vliet, Oude Rijn, Gouwe, alles binnen 30 min. te rijden.

Ik ben benieuwd naar jullie voorkeuren en waarom, alleen wil ik geen visgewichten zien.

Op het moment hebben mijn vrouw en ik een afspraak voor een huis in Nieuwerbrug....

Heel graag jullie input mannen voor deze grote stap!

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-06-2007 15:20

Heyyj Robert.

Allereerst goed om te horen dat alles goed gaat met je zoontje..
Inderdaad een tijd je naam niet gezien op het board.. al is dat in mijn geval ook wel eens wat vaker zo..

Ik ken me goed inleven in je situatie, ik heb onderhand twee van die bengels rondlopen en daar is toch heel wat vistijd voor omgeruild, maar wees eerlijk, welke dikke vis kan nou opwegen tegen je eigen dreumus?

Ik heb tijdens de zwangerschap van de eerste kleine (nu 5 jaar geleden) al van te voren ingezien dat ik niet meer elk weekend m'n uurtjes zou kunnen of willen pakken, Wij hebben toen het antwoord gezocht in een stacaravan aan het open water (incl boot natuurlijk) dit bevalt me heel goed...
Mijn vrouw is na de bevalling gestopt met werken waardoor ik net iets harder aan de slag moet om rond te komen, elk weekend dat ik op me plekje zit is nu een klein (vis)vakantie.. heerlijk!

De keuze voor een huis aan het water is natuurlijk helemaal goud, als je het kan vinden en bekostigen natuurlijk.... Schijf je kleine wel maar vast in voor zwemles, je zal de komende jaren niet rustig kunnen zitten in je tuin hoor! (tenzij het water aan de voorzijde ligt)

Mijn voorkeur van de door jou genoemde wateren ligt duidelijk bij de Hollandse IJsel, blijft het grootste en minst overzichtelijke... en ik ben er nog niet geslaagd :-)..... ik denk dat je hier ook het minst snel op uitgekeken bent!
Met kanalen als de vliet ben je in min ogen altijd wat meer aan goede/slechte periodes gebonden waardoor je uiteindelijk toch weer aan het rijden bent voor een visje....

Succes met je huizenjacht, en als je er niet uit komt denk dan eens aan onze oplossing....

Mazzlss Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

05-06-2007 15:50

Goed je te lezen Vinnie!

Voordat we ergens intrekken staat er een omheining voor de kleine.
Zwemles zeker, ik gooi hem in Nieuwkoop binnenkort :D

Ik ben ook heel veel bezig geweest met een recreatiewoning/buitenverblijf.
Heb veel geinformeerd bij Nieuwkoop (N11-A4 :( /Vinkeveen (advertentie van de eiland gezien iemand?).
Reeuwijk, auw wat een prijzen.
2 weken terug bij een recreatiewoning gekeken (12 mand. bewoonbaar) aan de Rottemeren. man man de karpers lagen in de achtertuin te paaien...
Alleen vond mijn vrouw die te klein, ik ga daar ook wel in mee.
Of een woonboot bij de Vlietlanden.. zag er leuk uit, alleen klein, je kon je kont niet keren en ik vond het doodeng met kleine Lex...

Met werken krijg ik niet mijn geluk, ben een simpele jongen ben ik achter.. en trots op ook.
Nou zoek ik wat me altijd gelukkig maakte.

De IJsel zeg je Vinnie, ooow de rivier de mij eerder verslagen heeft....
Ik zag wel een prachtige dijkwoning aan de IJsel alleen zat die aan de verkeerde kant.
Ook bij Moordrecht, wat een woning, IJsel was je achtertuin.
Alleen de financien trokken die niet...

Ik ben rustig aan het zoeken en plannen aan het smeden.

Spreek je vaker Vinnie,

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-06-2007 16:40

Moordrecht, oei oei... daar wil ik m'n achtertuin wel hebben... naast dat sluisje en het gemaal??

een familie lid van me is ruim 6 jaar aan het zoeken geweest voor hij eindelijk aan het water woonde... hij wilde perse aan een open groot water zitten en had iets met 6 nullen te besteden... zelfs met zo'n portomonaie heeft het heel lang geduurd!.. nu zit ik tegenwoordig bij verjaardagen te vissen aan de brasem ;-)

Jaagse!

PS.. als je gewoon wat minder luxe neemt ben je voor 1300 euro per jaar klaar inclusief ligplaats :-)

gr Vin


Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

06-06-2007 09:34

Hij lag vlak naast het oversteek pondje Vinnie, dat kieteld wel...
Kwam een kleine 60.000 E tekort :-?

Als kleine jongen riep ik al dat ik mijn eigen karperwater wilde, nog steeds beweer ik dat als ik het voor mijn 40ste niet heb, ik het op die verjaardag ga realiseren.
Nu vind ik het nog te link om mijn familie mee te trekken in mijn avonturen, financieel gezien...
Dan ga ik voor 2de keus, aan het water wonen met het vooruitzicht dat ik hiermee mijn plannen later kan bekostigen...

Ik droom er al zo lang van, en nu ik het dichtbij zie komen, laat ik het niet meer los (mijn vrouw stemt uiteraard mee :D ).

Wel moeilijk zoeken wat je zegt Vinnie.
Met de zoekopdrachten die ik invoer komen er eerst 20 miljoenenwoningen langs voordat er eentje rond een kwart daarvan langskomt.
Dat is nog een hele uitdaging en mijn vrouw moet het ook wat vinden.

Ik dacht wel dat het een lopende topic zou zijn hier, aangezien we met z'n allen door heel NL verspreid zitten aan het water en vast wel wat te koop zien staan.
Hopelijk tipt iemand me over een woning die ze gezien hebben en mischien steekt iemand hier ook wel wat van op die ook zoiets wil.

De benedenrivieren zijn ook een optie als ik de files kan ontwijken....
Iemand die aan de Nieuwe Waterweg, Nieuwe Maas of Lek woont en toevallig in Den Haag werkt?? ik hoor graag van je...

Vinnie bedankt voor het reageren!
Als je iets te binnen schiet, je weet me te vinden :wink:

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

06-06-2007 15:06

als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

06-06-2007 15:52

A ha, mooie aftrap Vinnie!

Wat een ligging heeft de eerste, daar raak je nooit uitgekeken denk ik.
Hou alleen mijn hart vast tijdens spitsuur.
Eerst de kleine wegbrengen, die kan ik rond 07.30-08.00 kwijt, ik ben bang dat ik niet op tijd op m'n werk kom.
Moet om 09.00 uur in Voorburg zijn.
Zou dat te doen zijn denk je?

De tweede link, mooi man we hebben dezelfde smaak.
Deze bedoelde ik eerdr waar we zijn wezen kijken.
Ik werd er wel een beetje verliefd op maar we besloten dat we hem te klein vonden.
De karpers sprongen net niet de tuin in daar Vinnie.
Ik zag ze draaien en vroeten in de blubber, wat een achtertuin!

De prijzen zijn trouwens super als je richting de benedenrivieren gaat.

Bedankt Vinnie.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-06-2007 13:58

Robert,

Ik schat in tijdens de spits vanaf spijkernisse over de A4 - A20 via het westland een klein uurtje naar de grens van Den Haag zuid, hmm lastig.. nog een 20 minuten naar voorburg karren dus een anderhalf uur voor de zekerheid..
Via de A4-A20-A13 zul je dat ook wel kwijt zijn denk ik..

Erg krab dus, tenzij je met de trein kan, misschien is het dan wel te doen?

Ben erg benieuwd hoe het je zal vergaan, Ik begin ook snode plannen te krijgen voor met een paar jaar :-)


gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

23-06-2007 23:23

Ha Robert ,

Nog wezen kijken in Nieuwerbrug?
Leuk om weer wat van je te lezen!

gr Sander.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

24-06-2007 10:38

He Sander, goed je te lezen!

Was met Vinnie via PB verder gegaan vanwege de weinige reacties.

Ben wezen kijken in Nieuwerbrug, prachtig plaatsje.
Mooi huis al was die een beetje klein.
Alleen voor de kleine had dat niks geworden.
Voor de deur zat een weg waar ze sprintjes trekken met de wagens en achter zou de kleine de breette van het Jagerspad hebben.
Komt er op neer dat Lexus de komende 5 jaar zijn kont niet kan keren.
We zijn verder gaan kijken, neemt niet weg dat er een heerlijke sfeertje hing langs de Oude Rijn, die voelde ik wel!

We gaan morgen kijken bij een woning in Oudekerk.
Een dijkwoning, pal aan de IJsel.
Krijg al kriebels in m'n buik als ik eraan denk......
En de kleine heeft hier 350m2 eigen grond waar die zijn lol op kan.

Maargoed emoties nemen weer de voorhand, we gaan eerst morgen lekker kijken en zien dan verder.

Op Google Earth zijn de woningen goed te zien, op de kopse kant van Oudekerk tegen de IJsel aan op de IJseldijk Noord.

Ik hou je op de hoogte Sander want een sessie moeten we nog afspreken!

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-06-2007 10:12

ben benieuwd RC!

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Plaats reactie