Visvijver Asten heusden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

21-05-2007 13:29

Heeft iemand ervaring met de Visvijver in Asten Heusden? Deze ligt volgens mij dicht bij dat kleine golfbaantje en bij de mange.
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

21-05-2007 15:35

Geen ervaring met karperen, vroeger wel eens op witvis gevist, en regelmatig een karpert eruit gehaald maar is al zo een 6 jaar terug ;).

vind het een hele mooie vijver, en zie er regelmatig wat mensen zitten.
zou zeggen loop van het weekend langs zit vast wel iemand en even wat vragen aan die persoon.
Gebruikersavatar
alexander huhuh
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-07-2006 21:16
Locatie: Eindhovuh!!

21-05-2007 16:04

Bart van de hurk is een moderator op deze site en die komt uit die regio.

Hij kan het je zeker vertellen!! :wink:
Niet vergeten he.......Kampioenen Kampi Kampioenen!
Kampioenen Kampi Kampioenen!
4X op rij!!
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

22-05-2007 19:36

Ik ben er vanmiddag even langsgereden. Prachtige stekken met riet, lelies en overhangende takken. Geen vuil. Lijkt mij top. Ik weet alleen niet wat er rondzwemt, maar dat moet wel goed zijn.
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

23-05-2007 21:07

volgens mij zwemt er tegenwoordig vanalles, waar het "vandaan komt" is me alleen een raadsel. :-? ze zeggen van het vele voeren.......
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

24-05-2007 11:36

Beste Ben,

Vergunningen zijn iig verkrijgbaar bij de Dobey Dierenspeciaalzaak in Asten. De vijver bezit een groot bestand aan grote brasem (4ton uitgezet na karpersterfte), zeelt, snoek, baars, voorn en natuurlijk karper. Het bestand aan karper is met 300 stuks uitgedund begin jaren 2000 door een virus helaas. Er zitten er nu dus een heel stuk minder op. Het bestand bestaat voornamelijk uit spiegels en schubs tussen de 10 en 20 pond.

Deze winter hebben we in samenwerking met Sportvisserij Nederland 96 kleine spiegeltjes uitgezet van rond de 1 kg. Dit als proefproject of het uitzetten van karper nog mogelijk is op wateren waar in het verleden sterfte heeft plaatsgevonden. Tot op heden zijn er nog maar een stuk of 3 gestorven, dus we houden de vingers gekruist in de hoop dat dit goed gaat. In de toekomst zal er dus hopelijk weer een mooi bestand aan karper zitten met een meerderheid aan spiegelkarpers van alle soorten.

Het probleem wat betreft de karpervangsten dit jaar is dat er te veel jongens aan het voeren zijn en zijn geweest, hierdoor is er het hele voorjaar nog maar slecht gevangen. Wil je kans maken op een karpertje dan zou ik nog even wachten tot dat de vissen zijn afgepaaid, dan zal het waarschijnlijk wel weer gaan lopen en kan je met regelmaat een visje vangen.

De vijver zelf is prachtig, dat is een ding wat zeker is. Hier zijn wij als bestuur maar al te trots op! Vissen is toegestaan met 2 hengels. Nachtvissen is verboden zonder controle/nachtvispas. Nachtvissen is enkel toegestaan met dit pas in de maanden juni, juli en augustus. Momenteel zijn al die passen vergeven. Verder zijn er niet zoveel beperkingen.

Oh ja, Een goede onthaakmat en schepnet zijn verplicht voor alle karpervissers

Zelf vis ik voornamelijk met de feeder op deze vijver omdat er dus een berg brasem zwemt. Dadelijk half juni zijn de koningswedstrijden weer en dan hoop ik mijn titel van 2004 weer eens dunnetjes over te doen. In de zomermaanden wil ik er nog wel eens een nachtje vissen voor de fun met mijn medebestuurslid Hans Joosten. Zit zelf in het bestuur van deze vereniging, dus als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

25-05-2007 09:58

Bart:

Maakt het wat de stekken betreft nog iets uit, wat de karpervangsten betreft? En de diepte? Bijvoorbeeld achter het eiland lijkt mij wat minder diep.

Ook de twee steigers lijken goede stekken.

Als je nog meer info kwijt wil, bij voorbaat dank. :D
Gebruikersavatar
Hans Joosten
Berichten: 16
Lid geworden op: 03-03-2006 21:03
Locatie: Nederweert

25-05-2007 13:49

Hoi Ben,

Op de vijver kun je echt overal vis vangen. Diepte is gemiddeld 2 - 2,5 meter. Ook de invalidesteigers zijn goed stekken. (invalide gaan echter altijd voor, al zul je die er bijna nooit aantreffen!) Enig nadeel is dat de invalidesteigers kort bij de parkeerplaats liggen, en dus vaak bezet zijn. Maar goed, dat is bijna overal zo. Hoe dichter de parkeerplaats bij bij de stek hoe meer er meestal gevist wordt.
Gr.

Hans Joosten

Er is maar één ding dat ik niet kan missen ! ... karpervissen.
Wil & Shinju

14-12-2015 12:39

Vist er nog wel is iemand op karper bij de vijver in Asten Heusden en wat zijn de resultaten?
Ik wil na 18 jaar niet meer gevist te hebben het weer is gaan proberen.

Gr. Wil
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 15-12-2015 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Even aanmelden met de voor en achternaam
Plaats reactie