info vinkenveense plassen

Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

05-10-2007 10:51

anton da karper man schreef:als jij dat zegt zal het wel?
ik heb er nog nooit gezeik gehad met de pas van de ahv en derde hengel vergunning en ben er tog al een heleboel keer gecontroleerd heb je daar ook een verklaring voor dan


Waarom moet ik daar een verklaring voor hebben dan? :-? Ik ben geen BOA. Ben dan ook heel benieuwd door wie je gecontroleerd bent dan, het recreatieschap soms? Dan zijn zij (is hij) niet goed op de hoogte van het huidige regelement. Ik zal het bij hem aankaarten van de week.

Op je 3 hengelvergunning van de AHV kan je trouwnes lezen op welke wateren die vergunning van toepassing is... daar staat vinkeveen niet bij.

PS
Kan je je echte naam gebruiken op het forum hier? Dat is namelijk ook verplicht.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-10-2007 11:28

Beste Anton, er staat wel een naam ja, maar 'anton da karperman' is vast niet je gewone naam. En het gebruiken van je gewone naam is wel verplicht op dit board. Je hebt dus een grote kans dat je de volgende keer op Vinkeveen wel een bekeuring krijgt met je AHV Vispas en je AHV 3e hengelvergunning, omdat die daar simpelweg niet geldig zijn, zoals Martin ook al terecht opmerkte.
K. van den Herik

05-10-2007 12:03

Anton heeft gelijk:


40. De Vinkeveense- en Proosdijer Plassen.


Bijzondere bepalingen:

a. De terreinen aangeduid door een bord met het opschrift 'De Goede Vangst' of 'V.V.V. De Vinkeveense Plassen,Verboden Toegang Art. 461 W.v.s.' gecombineerd met een nummer, mogen van 1 maart t/m 30 september niet worden betreden.

b. Het is ten strengste verboden in het land te spitten of te graven. Intrekking van de vergunning en een boete kunnen worden opgelegd, zulks ter beoordeling van de verhuurder van het water.

c. Het is verboden houtvuren aan te leggen.

d. Het is verboden af te meren in de rietkragen.

e. Schade veroorzaakt door de vergunninghouder, in welke vorm dan ook, zal door deze dienen te worden vergoed, tot een bedrag te bepalen door de verhuurder van het visrecht. Bij herhaling zal de vergunning worden ingetrokken.

f. De vergunningen dienen te allen tijde op vordering voor controle te worden getoond.

g. Het is verboden aan of bij het viswater meer dan 1 snoek, 2 snoekbaarzen of 1 snoek en 1 snoekbaars, in bezit te hebben.

h. Voor alle AWHB-wateren geldt een meeneemverbod voor karper. Gevangen karper dient direct in hetzelfde water teruggezet te worden, verboden voor enige tijd te bewaren.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-10-2007 12:09

Sorry, de AHV vispas is wel geldig daar maar de 3e hengelvergunning van de AHV dus niet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-10-2007 12:18

Als een reglement zo belangrijk voor jou is moet je daar ook aan houden is het niet.
Lees de huisregels nog maar eens door wat die zegt over een naam.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

05-10-2007 13:11

Dat klopt inderdaad Klaas, dat heb ik ook nooit tegengesproken. Het gaat hier om de 3 hengels waar ik het over had.
Met een AHV vergunning met je op vinkeveen vissen, maar niet met 3 hengels.
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

08-01-2008 16:03

Martin schreef zoiets als; Met een AHV vergunning mag je op vinkeveen vissen, maar niet met 3 hengels.....

kleine maar belangrijke toevoeging.....
en in 2008 ook niet meer s nachts (ook niet in de zomer maanden!)

Dus allemaal lid worden van de AWHB, heeft die club gelijk ook voldoende inkomen om het 100 jarig bestaan van te 4en :roll:

Ik heb zelf de documenten wel al betaald (begin november) maar nog geen nachtvis / derde hengelvergunning ontvangen....probeer al een paar weken in contact te komen met de leden administratie maar die zijn nog niet bereikbaar

We zijn er maar druk mee......
Succes
Joey Cuijpers
Berichten: 17
Lid geworden op: 25-12-2007 15:37
Locatie: heythuysen
Contacteer:

08-01-2008 19:48

ga die dvd's halen van door de ogen van de karper die zijn op de vinkeveense plassen gemaakt krijk je veel informatie van
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

08-01-2008 20:58

Rob,
een kleine aanvulling, je hoeft niet percee lid te zijn van de weesper om de 3 hengelvergunning te kunnen gebruiken (als ik het goed begrepen had). Je kan de vergunning ook bij het VVV halen/krijgen.

en nou niet zeuren over dat geld, hier worden oa de kosten van de skp's mee betaald. Wees blij dat we onderhoud uitvoeren ipv te zeuren over het geld. Oh ja, het was kiezen... Deze vergunning (dus de 3 hengel + nachtvissen) of helemaal niet meer nachtvissen. De weesper is namelijk niet de enige die er iets over te zeggen heeft (plassenraad & goede vangst & vereniging van eigenaren zijn er ook nog)

Wel apart dat de 3 hengelvergunning nu ineens wel wordt verkocht... de jaren ervoor waren dat er hooguit 40. En er waren echt wel meer dan 40 vissers die ook nog eens met 3 enof 4 hengels zaten. Das nu echt over, dat beloof ik.

Oh ja, de beroepsvisser is ook weg. Best een aardige vereniging die er voor de hengelaars iets van wil maken.

Ik heb mn papieren al wel binnen 8)
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

09-01-2008 18:02

Leuk dat deze topic weer in de lucht is, ik heb van Martin geen antwoord gekregen op mijn vraag en zo vreemd was deze niet! Inmiddels begrijp ik dat je nu met je Amsterdamse vergunning helemaal s'nacht niet mag vissen op Vinkeveen! En ja dat is ook een manier.
Zie er inmiddels wel de voordelen van in je houdt het klein en overzichtelijk dus je weet dat als er rotzooi gemaakt is dat het vissers van jouw vereniging zijn :o .
De vispas is zo zijn doel al weer voorbij gestreefd, leuk al die pasjes van verschillende verenigingen in je portemonee lijkt het net of er veel geld in zit!! :wink:
Gebruikersavatar
Vincent van Meerlant
Berichten: 13
Lid geworden op: 13-08-2007 21:46
Locatie: Mijdrecht

17-02-2008 15:15

Indien je al een vispas hebt via de amsterdamse etc. kan je een tweede vispas via awhb aanvragen om vervolgens je vergunning voor derde hengel en nachtvissen te halen.

Ja je hebt dan 2 x de vispas, even bellen met sportvisserij nederland en je krijgt je dubbel betaald vispas retour. oke het is 13,50, maar toch. het gaat toch om het principe.