(belanchelijk) strenge controles Tilburg eo

Plaats reactie
Jan-Willem Arts
Berichten: 93
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

15-04-2007 09:39

De laatste weken (inclusief dit laatste weekend) zijn er op plassen en kanalen in Tilburg eo veel controles geweest. Normaal gesproken was de controle gericht op derde henegel en papieren. Helaas is er een target bijgekomen; "nachtvissen". Op wateren waar dit altijd oogluikend is toegestaan worden nu meteen bekeuringen geschreven. Ik heb meerdere malen 's nachts controle gehad maar nooit een bekeuring of waarschuwing gehad voor nachtvissen, werd ook altijd aangegeven dat dit oogluikend wordt toegestaan.
De controleures (Van Opstal en Stuit), bij vele wel bekend, geven aan dat dit in opdracht van de Tilburgse visvereniging de Ruisschvoorn wordt uitgevoerd!!!
Onze eigen vereniging!! Er is onlangs een tak "karpvervissen" opgericht binnen deze vereiging om het een en ander beter op elkaar te laten aansluiten. Dit werkt goed!!
Onbegrijpelijk dat op deze wateren de controle zo streng wordt; ze liggen buiten de bebouwde kom, ze worden door bouwprojecten verprutst. Ook kan mijn inziens de controles beter op andere aspecten plaats want veel van "onze" wateren in Brabant worden 's nachts gebruikt voor; homo-ontmoetingsplek, kampvuren, drugsgebruik en dealing, prostitutie en het wordt een vuilnisbeld wanneer de temperatuur boven de 25 graden komt. Dit wordt allemaal oogluikend toegstaan. En dan gaat onze eigen vereniging extra controles op het nachtvissen doorvoeren.
En met die controleurs (BOA's denk ik) daar is ook geen normaal gesprek mee te voeren (als gevolg van hun niveau denk ik...).

Nou Ruischvoorn je krijgt van mij een dikke vinger...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-04-2007 13:28

Wat recht zetten.

Boa’s die zich met controles van de visserij wetgeving zijn hier in Brabant aangesteld door de FZWN. Een dertigtal houden zich hier op dit moment meebezig, zij kunnen op elk viswater dus ook niet federatie viswater controles uitvoeren. Alle HSV in dit gebied zijn hier van in kennis gesteld. Ga er vanuit dat de leden ervan in kennis gesteld zijn dat controles sterk uitgebreid zullen worden iets wat beslist nodig is. Is de grootste onzin om HSV de Ruisvoorn hier voor een dikke vinger te geven. Handhaven van regels die we als leden van een HSV afspreken zullen moeten worden uitgevoerd. Ben je de pineut moet je niet zeuren.

Het uitbreiding van de nachtvis periode is mogelijk voor een groot aantal viswateren. Als karpervisser zal je dit zelf aan de orde moeten stellen binnen je HSV. Je daar hard voor maken is iets meer werk dan hier op KWO lopen klagen. Goed dat er een karpercommissie is opgericht binnen de HSV Ruisvoorn.

Vanmorgen trof ik als controleur van de federatie nog twee personen aan die zonder toestemming van de visrecht hebbende in dit geval de FZWN zaten te vissen op karper. Waarvan een met drie hengels vissend een boot aan de haak sloeg. De grote verrijdbare bak die iets verder stond om vis op te slaan toont aan dat er nog steeds personen zijn die lak hebben aan alles en iedereen.

Een boa die werkt voor de federatie, controleert alleen op het uitvoeren van de visserijwet. Met afwerkt plaatsen voor mannen en vrouwen en drugsdealers aan de waterkant heeft hij niets te maken.

Peter
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

15-04-2007 17:29

Dit gaat de komende tijd landelijk gebeuren dus wees gewaarschuwd!!!!!
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

15-04-2007 17:43

tis momenteel heel streng twee van me maten hebben eenbekeuring deze week dat waren twee van de 20...
Lupack
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

15-04-2007 18:46

Mijd de weekenden, dat is het enige wat mij redelijk van de boetes af houdt.. :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

15-04-2007 20:04

je weet wat BOA betekent,bijzonder opgezwollen aap
Jan-Willem Arts
Berichten: 93
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

15-04-2007 20:46

Het wordt zo niet echt leuk meer om op karper te vissen...door werk kan ik zo ie zo niet door de week en overdag vissen neem ik de tijd niet voor.
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

15-04-2007 21:35

Straks in de maand Mei veel vrije dagen dus extra controle op nachtvissen door BOA`s en er wordt gelijk bekeurd,dit is medegedeeldt aan onze hengelsportvereniging.Gelukkig zit er een karpervisser in het bestuur die ons daarvoor gewaarschuwd heeft,het kan natuurlijk een lulverhaal zijn maar ik ben er niet gerust op .Ik mijd de drukke wateren dus maar.
Gebruikersavatar
franck holzken
Berichten: 98
Lid geworden op: 09-09-2004 17:12
Locatie: tilburg

15-04-2007 22:55

jan willem klopt die van opstal schryft iedereen op :-(
die koekwaus
is niet leuk mer om hier een nachtje te pakken



mvg frankie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-04-2007 23:11

pj otte schreef:Wat recht zetten.

Boa’s die zich met controles van de visserij wetgeving zijn hier in Brabant aangesteld door de FZWN. Een dertigtal houden zich hier op dit moment meebezig, zij kunnen op elk viswater dus ook niet federatie viswater controles uitvoeren. Alle HSV in dit gebied zijn hier van in kennis gesteld. Ga er vanuit dat de leden ervan in kennis gesteld zijn dat controles sterk uitgebreid zullen worden iets wat beslist nodig is. Is de grootste onzin om HSV de Ruisvoorn hier voor een dikke vinger te geven. Handhaven van regels die we als leden van een HSV afspreken zullen moeten worden uitgevoerd. Ben je de pineut moet je niet zeuren.

Het uitbreiding van de nachtvis periode is mogelijk voor een groot aantal viswateren. Als karpervisser zal je dit zelf aan de orde moeten stellen binnen je HSV. Je daar hard voor maken is iets meer werk dan hier op KWO lopen klagen. Goed dat er een karpercommissie is opgericht binnen de HSV Ruisvoorn.

Vanmorgen trof ik als controleur van de federatie nog twee personen aan die zonder toestemming van de visrecht hebbende in dit geval de FZWN zaten te vissen op karper. Waarvan een met drie hengels vissend een boot aan de haak sloeg. De grote verrijdbare bak die iets verder stond om vis op te slaan toont aan dat er nog steeds personen zijn die lak hebben aan alles en iedereen.

Een boa die werkt voor de federatie, controleert alleen op het uitvoeren van de visserijwet. Met afwerkt plaatsen voor mannen en vrouwen en drugsdealers aan de waterkant heeft hij niets te maken.

Peter


Aangezien je toch nog niet mag nachtvissen vóór juni is er mooi tijd over om eens te gaan proberen het nachtvissen voor het hele jaar te regelen?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
franck holzken
Berichten: 98
Lid geworden op: 09-09-2004 17:12
Locatie: tilburg

16-04-2007 00:17

[quote="Kees Ouwehand"][quote="pj otte"]Wat recht zetten.

Boa’s die zich met controles van de visserij wetgeving zijn hier in Brabant aangesteld door de FZWN. Een dertigtal houden zich hier op dit moment meebezig, zij kunnen op elk viswater dus ook niet federatie viswater controles uitvoeren. Alle HSV in dit gebied zijn hier van in kennis gesteld. Ga er vanuit dat de leden ervan in kennis gesteld zijn dat controles sterk uitgebreid zullen worden iets wat beslist nodig is. Is de grootste onzin om HSV de Ruisvoorn hier voor een dikke vinger te geven. Handhaven van regels die we als leden van een HSV afspreken zullen moeten worden uitgevoerd. Ben je de pineut moet je niet zeuren.

Het uitbreiding van de nachtvis periode is mogelijk voor een groot aantal viswateren. Als karpervisser zal je dit zelf aan de orde moeten stellen binnen je HSV. Je daar hard voor maken is iets meer werk dan hier op KWO lopen klagen. Goed dat er een karpercommissie is opgericht binnen de HSV Ruisvoorn.

Vanmorgen trof ik als controleur van de federatie nog twee personen aan die zonder toestemming van de visrecht hebbende in dit geval de FZWN zaten te vissen op karper. Waarvan een met drie hengels vissend een boot aan de haak sloeg. De grote verrijdbare bak die iets verder stond om vis op te slaan toont aan dat er nog steeds personen zijn die lak hebben aan alles en iedereen.

Een boa die werkt voor de federatie, controleert alleen op het uitvoeren van de visserijwet. Met afwerkt plaatsen voor mannen en vrouwen en drugsdealers aan de waterkant heeft hij niets te maken.

Peter[/quote]

Aangezien je toch nog niet mag nachtvissen vóór juni is er mooi tijd over om eens te gaan proberen het nachtvissen voor het hele jaar te regelen?

Groet, Kees[/quote]


kees daar zyn we met de vereniging mee bezig ;-)
Gebruikersavatar
Eric Romijn
Berichten: 166
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00

16-04-2007 13:02

Hoi,

Dat er controles zijn begrijp ik.
Maar dat ze controleren op het nachtvis gebeuren vindt ik belachelijk.

Laten we met zijn allen lekker gaan rond hangen s'nachts.
De meesten van ons houden zich aan de regels en ruimen de troep op.

Ik kan nog een heel boekwerk schrijven, maar dat heeft toch geen zin.


GR

Eric
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

16-04-2007 13:51

Eric Romijn schreef:Hoi,

Dat er controles zijn begrijp ik.
Maar dat ze controleren op het nachtvis gebeuren vindt ik belachelijk.

Laten we met zijn allen lekker gaan rond hangen s'nachts.
De meesten van ons houden zich aan de regels en ruimen de troep op.

Ik kan nog een heel boekwerk schrijven, maar dat heeft toch geen zin.


GR

Eric
mee eens ,gaan we lekker bier zuipen en kut roepen
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

16-04-2007 16:55

Vind het idd ook zwaar belachelijk al die boetes waar eerst "oogluikend" nachtvissen werd gedoogd.
Wat nuttiger en effectiever zou zijn is volgens mij het volgende.
Stel binnen je hsv enkele controleurs op die controleren op,rotzooi,herrie,vernielen van kanten,3 hengels(waar het niet mag),kampvuren,enz.enz.
Maak je leden duidelijk dat je met gele en rode kaarten gaat werken,ernstige overtreding direct rood en geroyeerd als lid.
Bij minder ernstige overtredingen gele kaart,bij 2 keer geel alsnog rood.
Naar mijn mening ga je op deze manier het kaf van het koren scheiden,waardoor je op termijn alleen serieuze vissers over houd in je hsvdie er geen teringzooi van maken.
Op die manier word ook de sociale controle langs het water beter.
En als er gewoon in de nacht gevist mag worden,lijkt me dat de drempel voor het man/man verkeer ook iets groter word op zulke plaatsen.

Het is toch gewoon te gek voor woorden dat je tegenwoordig maar constant langs het water zit te denken"hoop dat er geen controle komt".
Al heb je dan alle vergunningen die je kunt hebben.

Denk ook dat er in veel hsv's een soort van laagdunkend naar het karpervissen word gekeken door de oudere heren wedstrijdvissers(witvis),uitzonderingen daar gelaten.
Die denken al snel van dat karperen is geen vissen met hun piepers en dan gaan liggen slapen,dat kan iedereen en is geen kunst aan.
Zoals een hsv waar ik zelf lid bij ben,ze hebben jarenlang vol gehouden dat ze en de 3e hengelvergunningen en de nachtvis verbod ontheffing niet los kregen bij het ministerie.
Nu zijn de zaken natuurlijk veranderd en zullen ze moeten of toe gaan geven dat ze het niet willen hebben of in ieder de 3e hengel vergunning moeten gaan toestaan.
Het is in behandeling.MIJ IS BENIEUWD.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-04-2007 17:41

Bart,

Wat je voorstelt aan controles gebeurt al op veel verenigingswater. Nachtvissen en met een tent verblijven gedurende het hele,jaar aan viswater is een zaak van veel meer instanties. Waar je allemaal mee te maken kan krijgen is de landelijke overheid, federaties, gemeente en natuur organisaties. Je gedachten is best leuk, helaas is de praktijk anders. Wat ik wel weet dat veel HSV hier al jaren geleden op ingesprongen zijn. De inbreng van karpervissers is hier debet aan. Het gemak waarmee hengelsportbesturen zwart gemaakt worden verbaast mij. Goede argumenten ondersteuning vanuit de KSN heeft al vele besturen tot een ander inzicht in de materie gegeven. Zijn geen zaken die je effen in een namiddag regeld.

Peter
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

19-04-2007 16:56

Controlles zijn opzich goed. Maar niet wanneer er eerst toegezegd wordt dat een nachtje vissen toegelaten wordt en een week later iedereen op de bon wordt geslingerd. Dan moet je natuurlijk wel consequent zijn.

Het ergste is nog dat er aan echte afvalmakers, herrieschoppers en feestbouwers aan het water niks gedaan wordt, wellicht omdat ze hier bang voor zijn. De jongens die hun stek schoonhouden (ook al is het niet hun afval), met 2 hengels vissen en zonder grondzeil vissen worden keer op keer bekeurd, dit maakt het er niet makkelijker en leuker op. Waarom is dit jaren gedoogd en altijd goed gegaan en moet hun nu zo.
Volgens mij kun je beter voort in de stad hangen en daar de boel gaan verzieken want dan krijg je nog een mildere straf dan wanneer je aan de waterkant rustig zit te vissen.

Ben net weesten voeren, kwam weer met een volle vuilniszak thuis. :cry:
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

19-04-2007 17:01

Paul van de Wiel schreef:tis momenteel heel streng twee van me maten hebben eenbekeuring deze week dat waren twee van de 20...


Paul het waren er 27 afgelopen vrijdag op zaterdag nacht
Gebruikersavatar
franck holzken
Berichten: 98
Lid geworden op: 09-09-2004 17:12
Locatie: tilburg

22-04-2007 02:45

[quote="Jan Coolen"][quote="Paul van de Wiel"]tis momenteel heel streng twee van me maten hebben eenbekeuring deze week dat waren twee van de 20...[/quote]

Paul het waren er 27 afgelopen vrijdag op zaterdag nacht[/quote]
en dat is toch niet normaal jan of wel dan ????






hmmmmmm jupiler doet wonderen jan ;-)
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

23-04-2007 10:37

Rene schuurmans ook :lol: :wink:
Lupack
Gebruikersavatar
franck holzken
Berichten: 98
Lid geworden op: 09-09-2004 17:12
Locatie: tilburg

23-04-2007 23:25

[quote="Paul van de Wiel"]Rene schuurmans ook :lol: :wink:[/quote]
ja daar was ik zaterdag paulus hahahahahahahahaha :lol:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

24-04-2007 16:38

Waar gaat het geld van die controles nu heen? Staatskas of het bankboekje van Sportvisserij Nederland? Dacht het eerste, toch...?

Het is dan ook eigenlijk raar dat juist de belangenbehartigers van de vissers BOA's in dienst gaan nemen (Federaties e.d.). Kunnen we dat geld niet beter steken in een aantal full time krachten die gaan zorgen dat alles m.b.t. nachtvissen, onderkomen en evt. 3de hengel goed geregeld is. Dit is namelijk in mijn ogen belangen behartigen, niet streng controleren of afdracht betalende leden (zwartvissers is een ander verhaal) aan de visserijwet houden. Taak van de overheid en politie..., zij ontvangen namelijk ook de centen. Dat federaties en verenigingen controleren op vergunningen (of aanvullende regelgeving omdat het op dat water specifiek nodig is) is een goede zaak, immers elke visser dient zijn papieren op orde te hebben. Controle is dus goed, op de juiste zaken door de goede instanties, maar belangen behartiging is de taak van SN en federaties in mijn ogen.
mvg

Bart van den Hurk
Plaats reactie