Het Brielse Meer

groot meer , diep vissen of ondiep ??

Peiling eindigde op 24-05-2007 22:05

diep
2
12%
ondiep
15
88%
 
Totaal aantal stemmen: 17
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-06-2011 18:11

Net weer terug van een nachtje blanken op Brielle wat een wier zeg op alle diepte onder de 4 meter staat wier. Verder valt me op nu ik hier weer na een paar jaar terug ben dat het water helderder is geworden en grote delen echt visloos zijn alleen een paar brasems en 2 knollen waargenomen na lang zoeken. Ik vis er nu vanuit mijn bootje en wist dat het er moeilijk zou gaan worden de 3 eerste blanks zijn jammer maar heb wel lekker gevist verder en daar gaat het mij ook om. Nu nog even verder puzellen alle zinnige info is welkom, de eeste run/vis ook.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-06-2011 00:12

Welkom bij de club :lol:
Heb er tot nu toe 2 korte sessie's gedaan,alleen niks gevangen en na vele observatie's enkele platte waargenomen.

En ik ga ook hier weer alles overdenken.

8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-06-2011 00:19

Ik ga eerst 2 investeringen doen 1 een anker en 2 steekstokken met boorpunt.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

03-06-2011 00:32

Leen is de put niet iets voor u?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-06-2011 00:42

Zoals je het inderdaad zegt

Niet :lol:

Komt wel goed. Gewoon volhouden en dan maak je zelf succes,al zitten er dan meer uren in werk en voorbereiding dan daadwerkelijk vissen.

Ach ben het gewend de laatste jaren op dat soort wateren.
Kansen komen vanzelf wel meer en meer als het weer eens een keer gaat omslaan. Vissen sterven van het natuurlijk voedsel ook en vissen in deze tijden van het jaar is vaak een harde les.

ZWer 6 troebel soep water en wat regen daar wachten we op.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-06-2011 10:17

Toch zijn er stekken waar altijd wel een visje te vangen is.
Dat het heel moeilijk is is zeker. Als je een boot hebt dan ben je al een eind in de goede richting.
Vaar de haven van Geijseman uit ga gelijk rechts af prik de steekstokken in de grond op de rand van het talud en vis in de voet naar links ( langs het muurtje onder water) en de ander nar rechts een meter of honderd verder om de boel niet te verstoren. voer en vis met vismeel boilies liefst 25 mm. Ook tijgernoten doen het goed.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

06-06-2011 12:48

ron cuyten schreef:Toch zijn er stekken waar altijd wel een visje te vangen is.
Dat het heel moeilijk is is zeker. Als je een boot hebt dan ben je al een eind in de goede richting.
Vaar de haven van Geijseman uit ga gelijk rechts af prik de steekstokken in de grond op de rand van het talud en vis in de voet naar links ( langs het muurtje onder water) en de ander nar rechts een meter of honderd verder om de boel niet te verstoren. voer en vis met vismeel boilies liefst 25 mm. Ook tijgernoten doen het goed.


Jullie komen ook overal met die RELEXboot he :P
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-06-2011 16:36

Ja Ron bedankt hé ! Ik ben net bezig op die stek, knal je eigen stekken waar je zelf momenteel actief bezig bent er lekker op ! Gelukkig vang ik er nog geen moer, wordt gek van het wier en zitten er 100 meerkoeten bovenop anders was ik niet blij met je geweest.
Let op slagboom !
patrick wagenveld
Berichten: 10
Lid geworden op: 26-02-2007 13:55
Locatie: zuid-holland

06-06-2011 19:05

zwaar kut al die planten & glas helder beetje wind en je ken ieder uur je lijnen leeg plukken met wier,
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-06-2011 19:43

Ik geef niet meer dan de door jou gevraagde info. de stek die ik geef is er een van de weinige die door meerdere mensen regelmatig bevist wordt. Je zal (als je daar door vist) zeker nog wel ruzie krijgen. Vooral als je net zo reageert als hier op het Board. Staar je niet blind op 1 stek zeker niet als je vanuit de boot kan vissen. Voer meerdere stekken aan die meerkoeten laten juist zien of je voer er nog ligt of weg gegegeten is. Doe er je voordeel mee. :wink:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-06-2011 19:51

[.[/quote]

Jullie komen ook overal met die RELEXboot he :P[/quote]

James.

Zelf vis ik niet van de RELEX m'n broer heeft zijn deel van de boot verkocht aan lange Remco.
En ik heb mijn boot ook verkocht. Zodra mijn dochter weer wat ouder is komt er weer ruimte voor een boot. Vis nu bijna 23 jaar op karper dus ken de stekjes wel hier in de buurt. Zal verdere info maar voor me houden gezien mensen die blanken weinig kunnen hebben.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-06-2011 21:29

Kan echt wel wat hebben hoor Ron ik heb een aantal jaren geleden daar al met een klein open bootje gelegen, we vaarde dan naar stekken op de kant toe en liepen dan met een waadpak erin. Op de stek die jij omschreef heeft een vismaat van mij een keer de hele nacht door runs gehad, dit was één van onze eerste weekende daar. Al snel kwamen we er achter dat er 2 jongens met de boot vanuit Brielle kwamen en daar voerde en visten ze zaten totaal verscholen. We hebben de stek los gelaten en hebben op hele kleine succesjes na nooit wat kunnen uithalen op Brielle. Op de omschreven stek heb ik nog wel vanuit de haven gevist en af en toe een vis gevangen maar vooral veel geblankt. Vanaf het begin van het seizoen heb ik de stek in de gaten gehouden en er niemand zien vissen , vorige week 2 nachten geprobeerd voor het eerst vanuit de boot maar mijn huidige steekstokken volstaan niet. Ik kreeg ze niet de grond in, de stokken met boorkop zijn onderweg. Ik baal omdat jij van alle stekken op Brielle nou net deze in de picture zet, terwijl ik er ook nog plannen mee had. Daar is niks vreemd aan toch ? Ik heb er buiten die jongens uit Brielle toen der tijd echt nog nooit iemand anders zien vissen en op de kant was ook al heel lang niemand meer geweest.
Let op slagboom !
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

07-06-2011 13:43

K ben niet zo'n maas man (meer), heb de grootste al gevangen toen ie nog gewoon z'n rondjes in spijk zwom.
Toen ik er nog wel viste had ik het meeste last van homo's (die 'hun' stek een meter of 500 verderop hadden) (stekinfo :wink: )en controle's. Op bepaald moment vond ik andere delen stuk interessanter (voedings, bernisse). Met alle ervaring die ik hier heb opgedaan, heb ik geleerd dat ik het beste vang op de stukken waar anderen niet vissen, moeilijk kunnen komen of het druk is met recreanten. Kortom zoek een stek waar geen karpervisser komt en doe je eigen ding!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-09-2011 21:04

Dit jaar weer terug op dit schitterende water, gewoon weer verliefd ! De boot moest het geheime wapen worden, uren zoeken, dieptemeter varen, praten met snoekvissers en weet ik het allemaal. Ik sta gewoon nog op nul op dit water, minimaal 18 blanks om mijn oren. Maar o wat is ze mooi, misschien gaat ze mij komende maand toch nog een beetje verwennen. Want ondanks dat ik niet veel vistijd heb gaat het gas er toch nog even flink op.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-09-2011 21:26

Ligt er mooi bij Dennis,kijk er elke week wel 4 keer (Ligt maar 2 km van me huis vandaan)
Straks word je vanzelf weer beloond voor de vele moeite!

Succes verder daar

Gr,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

28-09-2011 22:48

Leen woont u in rozenburg?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-09-2011 23:05

Ja ik weet wat je bedoelt Dennis. Het is gewoon een kneiter bruut water. Het is moeilijk maar ik heb ook tijden gehad dat alles lukte. Er zit echt genoeg vis. Al controle gehad vanaf het water? Die GZH maakt het je ook niet makkelijk daar hoor.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-09-2011 23:24

stefan laurijssens schreef:Leen woont u in rozenburg?


Jah

Enne nog 1 keer,schij eens uit met dat u! :wink: :D
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-09-2011 08:09

Ja je wordt oud Leen.

Ennuh je weet dat je niet met levendaas mag vissen he?
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

29-09-2011 14:46

Poosje terug (gehoord van karpervisser uit s'land) is de beroeps ,die zn boot in t Voedings had, op heterdaad betrapt in de Bernisse. (Verdomt de roofvissers zeggen allemaal dat t een stuk minder is daar.) Ook wilde deze man (geen idee hoe ie heet) mij niet laten zien wat z'n vangst was toen hij aankwam om af te meren in het stukje kanaal waar de sluis naar de maas zit. Toen ik vroeg hoe t zat met zijn visrechten werd ik doodgekeken en verder compleet genegeerd. Vraag me af of er een mogelijk verband is ? :-?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-09-2011 17:59

Ik vindt alles prima op het meer,kwa bevissing maare als ik zie hoe er weer 2 figuren bezig zijn bij het spuigat dan zakt de moed weer in mijn schoenen :cry:

verticalen vanaf de sluis en dan zoveel mogelijk brasem aanraggen met een dreghaak,en 5-6 meter omhoog takelen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

29-09-2011 23:24

Sorry leen, dank je :wink:
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-10-2011 19:45

mark berk schreef:K ben niet zo'n maas man (meer), heb de grootste al gevangen toen ie nog gewoon z'n rondjes in spijk zwom.
Toen ik er nog wel viste had ik het meeste last van homo's (die 'hun' stek een meter of 500 verderop hadden) (stekinfo :wink: )en controle's. Op bepaald moment vond ik andere delen stuk interessanter (voedings, bernisse). Met alle ervaring die ik hier heb opgedaan, heb ik geleerd dat ik het beste vang op de stukken waar anderen niet vissen, moeilijk kunnen komen of het druk is met recreanten. Kortom zoek een stek waar geen karpervisser komt en doe je eigen ding!


Ben vandaag eens een flink stuk wezen varen maar vanaf de meeste kanten kan toch wel gevist worden volgens mij. Vanaf campings en havens zal toch ook wel gevist worden lijkt mij.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-10-2011 21:13

Jah kan makkelijk,alleen kwa controle zit het er niet mee.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-10-2011 19:07

ron cuyten schreef:Ja ik weet wat je bedoelt Dennis. Het is gewoon een kneiter bruut water. Het is moeilijk maar ik heb ook tijden gehad dat alles lukte. Er zit echt genoeg vis. Al controle gehad vanaf het water? Die GZH maakt het je ook niet makkelijk daar hoor.


Ben afgelopen paar dagen echt veel op het water geweest, geen karper, geen controle, geen karpervissers helemaal niets. Zondag was alles wat bleef drijven op het water echt heel druk. Ik dacht nog ongelovelijk dat dat allemaal goed gaat met die speedboten er tussendoor. En dan hoor je van z'n ongeluk op de Maas gisteravond. Heb trouwens vannacht na een aantal voerbeurten in 14 dagen op de door jou besproken stek gezeten ook omdat ik daar in het verleden wel eens wat gevangen had, en weer een blank erbij. Een paar jaar geleden zag je hier s'morgens vroeg ook brasems draaien, die zie ik ook niet meer.
Let op slagboom !