karpervissen in de haarlemmerringvaart

Plaats reactie
danny jassen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-03-2007 17:51
Locatie: hillegom
Contacteer:

06-03-2007 16:58

Hey, vraagje over vissen in de haarlemmerringvaart, hoe kan je er het best voeren? wanneer kan je er het best vissen en op welke plaatsen kan je er het best vissen (in de vaartgeul, dicht tegen het kantje ofzow?) in iedergeval bedankt als je een reactie plaats :D
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

06-03-2007 17:17

niet slecht bedoeld hoor maar kan je dit niet beter bij vissen in nederland of onder aas of iets dergelijks zetten want wat heeft het met materiaal te maken
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

06-03-2007 18:08

danny ik zelf heb alleen ervaring met dit water vanaf lisse noordwijkerhout en voorhout.
Zal het er gelijk bij zeggen dat het niet echt makkelijk water is.
Dit heeft wel weer als voordeel dat er weinig karpervissers aanwezig zijn.
Ik zelf voerde met ongeveer een kilo bollies om de dag aangevult met 3 kilo mais , 1 kg hennep en 1 kilo tijgernoten.
Dit voerde ik op dinsdag en donderdag zaterdag en zondag ging ik vissen en gooide er dan alleen nog wat bollies in.
De plekken die ik gebruikte waren tegenover woonboten wat ze er doen ik weet het niet (waarschijnlijk krijgen de eentjes er brood) maar daar lagen ze zowel zomers als s'winters.
Verder gebruikte ik vanwege de (zomers) vele boten toplood.
Ik denk trouwens dat het ook een heel goed water voor de pen kan zijn al heb ik hier geen ervaring mee.
Karpervissers in en om zoetermeer kijk op http://www.carpclubzoetermeer.nl
Jôh, zèk nie amme kop met je riaulguppehagses
danny jassen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-03-2007 17:51
Locatie: hillegom
Contacteer:

06-03-2007 19:09

hey martijn bedankt voor je mailtje daar heb k wel wat aan;) ik woon zelf in hillegom dus lisse moet geen probleem zijn, heb hier trouwens ook stek met een brug en woonboten, ga ik t wel ff proberen :D in iedergeval bedankt voor je reactie;)

p.s weet iemand hoe ik me berichtje van materiaal naar vissen in nederland kan zetten? :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-03-2007 20:00

Je hebt PB.....
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

06-03-2007 20:11

kwoon er valk bij
hoor wel is dat mense er paar dagen voeren
en er dan een avondje gaan zitten
maar hoeveel ze voeren ofzo....
GEEN IDEE
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-03-2007 17:14

Sander Raaijmakers schreef:niet slecht bedoeld hoor maar kan je dit niet beter bij vissen in nederland of onder aas of iets dergelijks zetten want wat heeft het met materiaal te maken


Is gemoved, hoort hier idd niet thuis.

Groet,

Edward
danny jassen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-03-2007 17:51
Locatie: hillegom
Contacteer:

08-03-2007 08:50

weet iemand misschien hoe ik goed de bodem kan pijlen?
(heb geen fishfinder of boot)
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

08-03-2007 10:31

Hoi Danny, koop eens een peildobber van fox en een wartellood.
ik zeg specifiek fox omdat aan de achterkant van de verpakking het peilen duidelijk wordt uitgelegd.

Maar om een kort verhaal lang te maken.

neem een flinke dobber een gram of tien of nog zwaarder met een oogje aan de onderkant rijg je de lijn door het oogje dan rijg je op de lijn een stuk of 4 rubberen balletjes (deze dienen om je lood van de dobber af te houden en monteer je een wartellood aan de hoofdlijn.

Als je een oude werphengel hebt kun je doormiddel van tape of een watervaste viltstift vanaf de bovenkant van je handgreep 1 meter lengte uitzetten deze verdeel je dan weer in stukjes van 10 of 20 cm met op de halve meter een afwijkende streep of kleur.

voordat je gaat peilen meet je de afstand tussen de top van de dobber en de onderkant van het lood als deze tegen elkaar staan(dat is voor de nauwkeurigheid)

Nu gooi je het hele spul in het water en wacht je totdat het lood op de bodem ligt, daarna draai je eerst de dobber tegen het lood.

je slip moet redelijk los staan, dan trek je aan je lijn en meet je hoeveel
lijn je van de molen aftrekt langs meetlat op je hengel.

als je het totaal hebt, trek je de gemeten lengte van dobbertip plus lood af van de gemeten diepte.

en heb je een redelijke nauwkeurige diepte meting de werkelijke diepte is niet nauwkeurig te meten omdat je niet weet of ver het lood in de prut zakt.
dit kan varieren van niet(zand) tot enkele decimeters(modder), maar de ringvaart is redelijk schoon door de scheepvaart.

Als je er wat meer ervaring mee hebt kun je zelfs doormiddel van een stukje slepen uitvinden of je op een zandplaat, modderbank, klei of mosselbank ligt.

Nog even een tip, als een vaste stek hebt maak eens een tekening met vaste herkeningspunten zoals een brug ,sluis ,palen, woonboten,overhangende struiken en of bomen noem het maar op, als deze aanwezig zijn natuurlijk,
en ga een middagje alleen maar peilen en voelen en alles wat je vind opschrijven dieptes afstanden etc.
zo krijg je het snelst inzicht of je plek bepaalde hotspots heeft, en noteer eens je vangsten hoe je vist ,waarmee, hoelaat ,welk weer ,seizoen en waar.
Ik ben zo ook begonnen en pluk er nogsteeds de vruchten van.


groet Henk
Gebruikersavatar
Jan Ramp
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-03-2005 21:45
Locatie: Hoofddorp

08-03-2007 17:28

Je hebt een PB`tje
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

09-03-2007 16:49

Danny de Ringvaart kan heel grillig zijn mbt vangsten de vissen trekken door het kanaal en zitten soms op de aanliggende kanalen en meren .Het is gewoon zoeken, probeer de hit an run methode voor een tijdje en kijk waar ze zitten .Voer niet te lang 3 dagen is meer dan zat,qua voer hoeveelheden moet je zelf maar kijken wat je doet.Ik heb stekken onderhouden met 1 kg boilies per dag maar ook met 15 kg per dag het is maar wat je kan en wil voeren .Die 15 kg leverden per definitie niet meer vis op is mijn ervaring.
Particles kan je ook voeren maakt niet uit wat ze zijn er niet kieskeurig maar houd wel rekening met de brasem.Wat bertreft de stekken kijk naar de meest voor de hand liggende plekken ,maar vis niet te dicht bij bruggen daar de grotere vissen bere sterk zijn ,die hou je 9 van de 10 keer niet !!!
Je zal veel kleine vis kunnen vangen met heel af en toe een uitschieter,de vissen kunnen wel heel groot worden daar maar het zijn wel spelden in een hooiberg.
Mischien heb je wat aan deze info,succes


Dennis
Robert Lamboo

11-03-2007 01:01

Een tipje nog, laat eens een pennetje zakken bij een van de bruggen of in de haven :wink: Heb er al redelijk wat uitgetrokken dit jaar.
Plaats reactie