Maas...

Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-02-2007 18:25

SLOTJE, IK VRAAG TOCH GEWOON OM INFORMATIE
DAN HOEF IK NIET ALLEMAAL DAT COMMENTAAR
Laatst gewijzigd door Luke Peters op 13-02-2007 07:49, 3 keer totaal gewijzigd.
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

12-02-2007 18:31

gebruik de zoekfunctie en vraag mensen in de buurt wat rond. elk stuk rivier is anders door hoeveelheid scheepsvaart en dergelijke
groet`n ramon
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-02-2007 18:38

ramon ansing schreef:gebruik de zoekfunctie en vraag mensen in de buurt wat rond. elk stuk rivier is anders door hoeveelheid scheepsvaart en dergelijke



Zoekfunctie: gedaan, wel wat geleerd maar niets(tot bijna niets) geleerd over de maas, er zijn een paar mensen uit Limburg hier actief op het forum en hoopte dat ik daar wat informatie van kon winnen..
mvg,
Luke
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

12-02-2007 19:07

Luke wil je mijn mening?

Ik zie dat je 14 bent,waarom nog niet even wat meer ervaring opdoen op de cultuur watertjes en kanalen,daarna groote plassen met dikke vissen en daarna pas op de rivier.

mvg ruben
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

12-02-2007 19:13

hoi luke vis al jaren op de maas.
geloof me ,je zult toch uren moeten gaan draaien.
je wilt de stukken bij venlo gaan bevissen lees ik.
vergeet de oude brug maar je komt er nergens meer.
of je moet een eind gaan lopen,wil je een goed stuk hebben.
er zijn stukken zat die goed te bevissen zijn.
voeren is ook wel anders als normaal,ligt er aan waar je gaat zitten,als je een stek gevonden hebt.
je hebt met stroming te maken ,en daar kom je niet onderuit.
pas daarom je lood aan en eventueel je rig.
hoop dat je iets wijzer geworden bent.
Laatst gewijzigd door weerensteyn harold op 12-02-2007 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-02-2007 19:38

...
Laatst gewijzigd door Luke Peters op 13-02-2007 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg,
Luke
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-02-2007 19:40

weerensteyn harold schreef:hoi luke vis al jaren op de maas.
geloof me ,je zult toch uren moeten gaan draaien.
je wilt de stukken bij venlo gaan bevissen lees ik.
vergeet de oude brug maar je komt er nergens meer.
of je moet een eind gaan lopen,wil je een goed stuk hebben.
er zijn stukken zat die goed te bevissen zijn.
voeren is ook wel anders als normaal,ligt er aan waar je gaat zitten,als je een stek gevonden hebt.
je hebt met stroming te maken ,en daar kom je niet onderuit.
pas daarom je lood aan en eventueel je rig.
hoop dat je iets wijzer geworden bent.


Harold, je hoeft me geen goede stek aan te wijzen... Maar in welke richting moet ik dan lopen om een goede plek te vinden? :lol: :lol: :D

Want ik neem aan dat ik toch eerst een plek zal moeten gaan zoeken met minder stroming, anders stromen mijn bollen toch alleen maar weg. :P

Kun je me dan een beetje een indicatie geven over de hoeveelheid voer, lood hoe zwaar en welke rig raad je me aan?
Laatst gewijzigd door Luke Peters op 12-02-2007 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

12-02-2007 19:46

ja dat is net wat je wil luke.
overal is wel wat te vangen,en lopen?doe ik niet meer
ik ryd meestal tot de stek omdat ik gewoon lui ben.
nee grapje,normaal loop je met je spullen wel 4x,daarom zet ik de auto zo dicht mogelijk bij de plek neer.
luke als je vragen hebt vraag gewoon.
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

12-02-2007 19:49

ik voer normaal 3 dagen van te voren.
mais of duivenvoer,wel in combinatie van boilies.
en lood gebruik ik meestal van 120 tot 140 gram.
maar ook dat wil wel eens wegrollen als er wat langskomt.
ik hoor het wel luke
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-02-2007 19:55

weerensteyn harold schreef:ja dat is net wat je wil luke.
overal is wel wat te vangen,en lopen?doe ik niet meer
ik ryd meestal tot de stek omdat ik gewoon lui ben.
nee grapje,normaal loop je met je spullen wel 4x,daarom zet ik de auto zo dicht mogelijk bij de plek neer.
luke als je vragen hebt vraag gewoon.


Maar in principe zou ik wel onder de brug kunnen vissen? Heb gehoord dat Richard van Fish Inn er ook vaker vist. Zal eens kijken of ik daar wat informatie kan winnen. Maar als ik dan onder de brug zou vissen, stroomt het voer meteen weg of blijft dit wel liggen? Ter indicatie voor hoe sterk de stroming er ong. is...

Of moet ik voordat ik kan beginnen toch echt een plaats met minder stroming zien te vinden?

Als jij een plek voor mij weet waar minder stroming is... graag!
Laatst gewijzigd door Luke Peters op 12-02-2007 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

12-02-2007 19:58

ja richard heeft er vroeger veel gezeten maar die plek is kapotgevist.
ik weet niet van welke kant jij komt venlose kant of blerickse kant
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

12-02-2007 20:11

Luke Peters schreef:
ramon ansing schreef:gebruik de zoekfunctie en vraag mensen in de buurt wat rond. elk stuk rivier is anders door hoeveelheid scheepsvaart en dergelijke



Zoekfunctie: gedaan, wel wat geleerd maar niets(tot bijna niets) geleerd over de maas, er zijn een paar mensen uit Limburg hier actief op het forum en hoopte dat ik daar wat informatie van kon winnen..


:o :o :o

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... light=maas

http://www.karperwereld.nl/rotary/rotaryindex.php

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... light=maas

Nou jongen, als je hier niets van kan leren...?
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-02-2007 20:12

weerensteyn harold schreef:ja richard heeft er vroeger veel gezeten maar die plek is kapotgevist.
ik weet niet van welke kant jij komt venlose kant of blerickse kant


Woon in Hout-Blerick, dat ligt vlak langs het meuleveld. Wellicht kan je het watertje de tangkoel hier? Kom er regelmatig, en is altijd wel een karpertje te verschalken. Hier heb ik dan ook mijn eerste karpers van dit jaar gevangen, klein maar fijn :D Alleen balen van de lange wachtlijsten je moet jaren wachten op een vergunning. En het water waar ik het hierboven over had is het mortelsven, heb je wellicht ook weleens gevist? Was een fijn water, er zat alles van paling tot steur :o Allemaal de pijp uit door het zuurstofgebrek :cry: Ben de laatste jaren ook wel eens vaker op het Zaarderheike geweest en een ander water in Blitterswijk hier kon je mooie tijden beleven, in de schemer 's avonds op een hete zomeravond met een penhengel, en een turksbrood struinend langs de waterkant. Hier heb ik dan ook mijn eerste echte karpers gevangen een van 36 pond en ben er ook verdomde trots op :D
Laatst gewijzigd door Luke Peters op 12-02-2007 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg,
Luke
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-02-2007 20:15

Raymond Tilmans schreef:
Luke Peters schreef:
ramon ansing schreef:gebruik de zoekfunctie en vraag mensen in de buurt wat rond. elk stuk rivier is anders door hoeveelheid scheepsvaart en dergelijke



Zoekfunctie: gedaan, wel wat geleerd maar niets(tot bijna niets) geleerd over de maas, er zijn een paar mensen uit Limburg hier actief op het forum en hoopte dat ik daar wat informatie van kon winnen..


:o :o :o

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... light=maas



http://www.karperwereld.nl/rotary/rotaryindex.php

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... light=maas

Nou jongen, als je hier niets van kan leren...?



Deze heb ik inderdaad gelezen, lees elk artikel hier! :D
Maar ieder water is anders, en de karper verschilt ook per water. Maar ik heb er inderdaad wat van kunnen leren :wink:
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

12-02-2007 20:18

ja zo ben ik ook begonnen op die waters.
aleen wilde ik groter,daarom ben ik eerst naar de kanalen gegaan .
ook goed gevangen,maar wilde weer iets anders.
ben toen naar de maas gegaan,en ook goede resultaten geboekt.
zit nu dus 8 jaar op de maas en makkelijk is het echt niet.
maar haak je wat ,dan is het de moeite waard.
msn praat makkelijker dan dan domme antwoorden van de heren .gebruik de zoek funktie maar,waarom moeilijk doen als het makkelij gaat.
maja de heren willen het mischien niet vertellen.
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

12-02-2007 20:33

***
Laatst gewijzigd door Raymond Tilmans op 17-02-2007 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

12-02-2007 20:37

hij mag toch wel wat vragen?? vragen staat vry.
wist jij het dan wat je moest doen?
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-02-2007 20:59

Raymond Tilmans schreef:Mwa, ik heb hier op het board zelf toch al redelijk wat info neergezet... :roll:

25 jaar rivierervaring(!!!) heeft mij geleerd dat het gewoon heel moeilijk is. En, dat je riviervissen alleen kunt leren door dit heel veel te doen, niet door te lezen en rond te vragen...

De groeten en succes ermee!


...
Laatst gewijzigd door Luke Peters op 13-02-2007 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg,
Luke
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

12-02-2007 22:24

Ik zie te vaak dat het mis gaat met KINDEREN van jou leeftijd,zo
word hier een water naar de terring geholpen door jou leeftijd genootjes die niet weten wat ze doen.

Jij mag dan best een goede vissers zijn maar je bent nog maar 14 en hebt nog een hoop te leren.

Maak je 1 foutje op de rivier,dan kom jij of de vis er bekaaid vanaf.
Daarom mijn goedwillende reactie.

Echter de reactie die jij mij nu voorschotelt zegt voor mij al genoeg.
Dat puberale gedrag van je ,meteen op die korte teentjes getrapt.
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

12-02-2007 22:59

Luke Peters schreef:
Ruben vd Worp schreef:Luke wil je mijn mening?

Ik zie dat je 14 bent,waarom nog niet even wat meer ervaring opdoen op de cultuur watertjes en kanalen,daarna groote plassen met dikke vissen en daarna pas op de rivier.

mvg ruben


Kan jij mij deze belachelijke reactie uitleggen? Trouwens REAGEER MAAR HELEMAAL NIET, als je toch niks fatsoenlijks te zeggen ehbt

Vis al vanaf mijn 7de en al die tijd (7jaar als je kunt rekenen) heb ik rondgebracht op die cultuurwateren... Heb gevist op een water van 4ha met een gemiddelde diepte van 3.5meter en het diepste punt 7meter, helemaal uitgepeilt, voerplekken aangelegt, en bijna het hele bestand gevangen...(ongeveer 25vissen die over bleven door zuurstofgebrek die bijna het hele bestand heeft genekt..) Draai zelf boillies, heb mijn eigen setje om mee te pennen en een setje om statisch mee te vissen. Maak mijn eigen rigs en zo kan ik nog wel even doorgaan! Ik weet heus wel hoe ik een water moet aanpakken, maar stromend water is voor mij gewoon nog nieuw :wink:
Omdat jij 14jaar ouder bent hoef jij nog niet wijzer dan mij te zijn, en perce meer te weten over karpervissen...


Ben bereid om heel veel tijd in de maas te gaan steken


Ik denk dat jij het wel red :roll: Jij gaat binnekort wel eens op je bek.... Sorry dat ik het zeg.Ik ben het wel met Ruben eens....Elk water is anders en door te vragen schiet je weinig op.Je moet vissen om ze te vangen...

Maar ik zou als 14 jarige wel uitkijken met wat je doet..

Je moet zelf beslissen ...maar mischien kan je beter ff die veer uit je eigen halen;)
Vat dit niet op als een aanval maar je had beter wat normaler kenne reageren op Ruben die je mischien wel VEEEL BETERE INFO GEEFT hou dat maar ff in je achterhoofd ;)

MVG Dennis
Laatst gewijzigd door dennis wilemsma op 12-02-2007 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

12-02-2007 23:01

Ruben,

er zit tussen al dat uitschot natuurlijk ook wel wat goeds.
je moet niet alles over een kam scheren.
Misschien is Luke nou net diegene die wel goed bezig is, dus iets minder kan wel :wink: , al begrijp ik je wel.
En Luke, de meeste boarders hier hebben behoorlijk wat meer ervaring dan jij, dus van dat putje van jou zijn ze niet echt onder de indruk,
een iets andere reactie zou dan wel zo gepast zijn.

er is veel info over riviervissen te vinden, dus effe zoeken, dat jij nu op de maas vist maakt niet zoveel uit.
de omstandigheden zijn vaak hetzelfde.

Ruben heeft in zoverre wel gelijk; proberen is nog steeds de beste leermeester. :wink: .

succes,
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

12-02-2007 23:17

Hoi,
Ik denk dat je het beste gewoon is wat tijd in moet steken om de omgeving eens te verkennen.
Ga gewoon eens in de buurt kijken als er mensen bezig zijn met het opzetten van een voerplek of aan het vissen zijn.
De eerste paar keer gewoon op een afstand daarna een gesprekje aanknopen.
Als men ziet dat je serieus geintereseerd bent zal je vanzelf meer info krijgen.
En ga gewoon expirementeren en uitproberen, daarnaast gewoon lezen
over riviervissen er is genoeg info te vinden op het internet.

Dat zijn leeftijd bepalend is voor ervaring is naar mijn bescheiden mening bullshit van de bovenste plank.
Ik heb als controleur genoeg gasten gezien ook boven de 20 die een plek volledig naar de klooten hebben geholpen en zich echte karpervissers noemen.
Ik denk dat die gretigheid van Luke alleen maar positief is, hij wil echt leren om in de rivieren te vissen.
Ik zelf ben alweer boven de 40 maar ik vind het riviervissen 1 van de spannenste manieren van vissen is.

Ik zelf ben zo begonnen gewoon eerst een tijdje kijken ,ik vis voornamelijk in de oude Maas in de buurt van Den Bosch
Ga eens kijken bij laag water, kun je wat makkelijker de mosselbankjes vinden en maak een schetsje waar ze liggen ten opzichten van herkeningspunten boven water.
Ik voer in het begin een kilo of 2 aan 22mm boillies vis met liters duivenvoer die gooi ik rekening houdend met de stroming een meter of 4 ,5 voor de plek waar ik mijn boillies ingooi, meestal vis ik niet meer dan een meter of 8 uit de kant of tegen de stroom afwaardse krib aan.
Ook met het lood moet je gewoon uitproberen .
ik begin met een 100 gram maar als ik moet tot aan 200 gram, ik maak het net zo zwaar dat het lood net aan stil ligt
Als rig gebruik ik een standaard rig tegen de grond me en meestal haak 2 of 4

groet Henk
Laatst gewijzigd door Henk Janssen op 12-02-2007 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-02-2007 23:32

Henk, zijn reacties geven soms wel blijk van zijn leeftijd :oops: Luke, als je daar zo dicht bij woont raad ik je aan er gewoon te gaan vissen. Dat is een betere leerschool dan alle suggesties op dit board. En al vissend kom je vanzelf achter de antwoorden op jouw vragen en gezien jij zegt er een heleboel tijd in te willen steken zullen die antwoorden niet al te lang op zich laten wachten. Neem wat verschillende loodgewichten mee, dan kom je er direct al achter wat je daar nodig hebt. En maak je niet al te druk om je rigs, een simpele rig volstaat. Idem wat boilies betreft.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

12-02-2007 23:39

Hallo Aart ,
denk dat zijn reactie vrij normaal is voor zijn leeftijd.
Hij kan nog niet zo argumenteren als wij ``volwassen`` mensen, maar dat komt vanzelf.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

13-02-2007 08:47

Wat was het vroeger makkelijk, toen ik 25 jaar geleden begon te vissen op de Maas was er niks te vragen, geen info, geen internet, geen bladen zelfs geen plaatselijke info van karpervissers die op de Maas viste omdat er domweg niemand was hier die dit deed.

Gevolg was gewoon beginnen erop, veel blanken, veel problemen, maar meer nog een heeeeeel goeie leerschool.
Een leerschool van vallen en op staan maar alla, je leerde razendsnel omdat je nergens op kon terugvallen als op je eigen successen en fouten.

Moraal van het verhaal??????

Denk dat je die wel weet.