Maas...

Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

14-02-2007 09:57

Luke ondanks ons discussietje wens ik je ook veel succes,en dat je een paar dikke kerps mag vangen.

Ik begin ook nog maar pas op de rivier,ik had het na mijn idee veel eerder moeten doen.

sterkte jong :lol:
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

14-02-2007 10:55

Ik zou inderdaad gaan voor 45 honderdste. Je kunt op de Maas immers toch niet heel ver uit de kant vissen in verband met stroming en scheepvaart want dan blijven zelfs je big grippa's niet liggen. Denk ook aan de basaltkeien aan eigen zijde. Toppen omhoog en niet te veel naar links of rechts voor de keien langs vissen want dan gaat het bij de (vaak snelle) runs nogal eens verkeerd. Persoonlijk viste ik vaak op afstanden waarbij minder dan 25 meter lijn uit stond en bleef ik zelf op enkele meters van de waterkant verwijderd. Geen tientallen meters omdat je wel snel bij je hengels moet zijn maar een meter of vier vijf is voldoende. Let vooral op bij je aankomst en aanwezigheid op de stek dat je zo weinig mogelijk lawaai maakt en rustig/voorzichtig loopt. Er is al meer vis weggejaagd dan een hoop mensen vermoeden.

Veel succes en laat de betweters op dit forum maar eens zien dat ook 14 jarigen prima vissers kunnen zijn.

Peter
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

14-02-2007 16:17

Staan goede bruikbare tip's in ga deze zomer ook een 2 weken vissen aan de lek dus komt wel goed.
gewoon dagjes vissen en een paar nachten onder de shelter met de stretcher vanwige de koeien in de wei naast de camping :oops:

Mvg Martin
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

14-02-2007 16:23

Ruben vd Worp schreef:Luke ondanks ons discussietje wens ik je ook veel succes,en dat je een paar dikke kerps mag vangen.

Ik begin ook nog maar pas op de rivier,ik had het na mijn idee veel eerder moeten doen.

sterkte jong :lol:


Jij ook veel succes dan he :D
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

14-02-2007 16:35

dan nog een vraag uit mijn kant

ik heb daar dus een stek gevonden achter een lange krib dus je zit er vrij uit de stroming maar daar heeft zich dus ook een "Sliblaag" gevormd en die ben ik verders nog nergens op die rivier tegen gekomen zo'n Sliblaag zou dit dan juist beter zijn of minder ?

Mvg Martin
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

14-02-2007 17:22

zou wel goed kunnen zijn in dat slib zou wel eens natuurlijk voedsel van de karper kunnen zitten denk ik..
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

14-02-2007 22:39

Zou wel veel natuurlijk voedsel (moeten) kunen herbergen en achter een krip ?!.. dan zal het helemaal wel goed zitten met natuurlijk voedsel pas wel op dat je lood dan niet wegzakt..
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

15-02-2007 17:04

:evil: weer veel te laat zien staan dit topic 8)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

15-02-2007 17:38

menno laarmans schreef::evil: weer veel te laat zien staan dit topic 8)


Haha, anders..?
Gebruikersavatar
Remco van der Maas
Berichten: 122
Lid geworden op: 29-05-2006 09:02
Locatie: Barendrecht

20-02-2007 19:43

Heb me prima vermaakt met het lezen van dit topic en heb zelf ook weer veel geleerd!

Leeftijd zegt helemaal niks, ik ben 2 keer zo oud als Luke maar heb nog weinig op een rivier gevist, dus veel meer ervaring heb ik niet.

Gelukkig zijn er veel mensen die nog tips willen geven en niet direct anderen kleineren.

Luke, veel succes en laat ons even weten wat de resultaten zijn!!
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

20-02-2007 21:42

Luke,

ik zou aan beide hengels in ieder geval gewoon met boilies vissen, met mais wordt je gek van de brasem en winde-aanbeten. Verder moet het wel goedkomen. Hopelijk zijn ze al een beetje actief met deze temperaturen.

Good luck!
Gebruikersavatar
Remco van der Maas
Berichten: 122
Lid geworden op: 29-05-2006 09:02
Locatie: Barendrecht

06-03-2007 18:04

Luke,

ben benieuwd of je al wat resultaat hebt kunnen boeken!!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

10-03-2007 03:41

Hoi Luke en iedereen meer...

Staan natuurlijk wel wat leuke tips bij maar ook veel giswerk naar mijn idee!

Perfecte stek, is diep, liefst vol met basalt, talud, kuilen.........noem het maar op!

Stekkeuze hang af van trekgedrag, en dat hangt weer af van omstandigheden zoals jaargetijden, waterstand en nog veeeeel meer! Om hier uberhaupt een beetje een beeld van te krijgen moet je gewoon heel veel uren maken en genieten van de rivier..

Ik weet nog goed toen ik eindelijk een run kreeg ik het niet kon geloven dat karper was (net iets teveel brasem, windes etc gevangen). Maar ja het kan dus echt...hou dat vooral in je acterhoofd....want anders knap je af...wat ik overigens niet heel erg zou vinden want dan blijft het nog een beetje rustig :wink:

Verder materiaal ligt aan stekkeuze, vis je op vrij obstakelvrij water dan is 35 prima, vis je bovenop basalt (............) daar heb ik een hoofdlijntje van 65/100 voor. Ik heb hier zelfs met 35 opgevist aangezien ik onder mij toppen vis en bij een run de karper er mooi vandoor zeilt (vaak stroomafwaarts) geen enkel probleem gehad met lijnbreuk. Wel is het lostrekken bij vastraken tussen het basalt wat makkelijker met 65/100 en trek je gewoon je haak recht! Molens tja liever wel iets groter want ze kunnen er echt als een speer vandoor gaan en dan moet je ze toch eens afremmen niet?????

Harde bekken op de rivier.....geen last van......maatje 6/4 niet groter en niet te dik dradig......laat de vis maar gaan en vecht het op het midden van de rivier uit........vandaar ook niet vlak onder de kant afdrillen want dat is natuurlijk vragen om problemen! Verder heel veel onderlijnen omdat je haak vrijveel beweegt onder water en snel bot slaat.

Tja en als je wilt rivier vissen ga dan gewoon je eigen**** weg want daarom is het je dan toch ook te doen? Grote karper is echt een stuk makkelijker te vangen op andere wateren, en zal een stuk goedkoper zijn ook. Dus doe het voor je ding en dan laat je je toch niet gek maken of wel....

Gr

Pieter Bas