werkzaamheden Eindhovens kanaal

Plaats reactie
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

11-02-2007 17:18

Wie weet wat de plannen zijn met het eindhovens kanaal.. Ze zijn op een heel stuk nieuwe oevers ect aan het maken.. en ik was eigenlijk wel benieuwd...

gr Ian
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

11-02-2007 17:20

Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

11-02-2007 17:29

mooi kut dus... achterstallig onderhoud.. mooiste plekje van eindhoven ect noem ik het...


Afbeelding


ik vrees met grote vreezen.. ik ben net ook al tot de concusie gekomen dat ik niet bij mijn visplaats meer kan komen (waar ik al 6 jaar voer en vis) of ik moet besluiten om 2 km te lopen met me spullen...

ik vind het niks
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-02-2007 19:01

Beste Ian, op die inloopavond vorig jaar november had jij je zegje daar kunnen doen, achteraf mekkeren op dit board heeft geen enkele zin...
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

11-02-2007 19:10

Ik baal er wel van.. maja mekkeren....... Ik snap zelf ook wel dat ik er niks aan kan doen...

Mischien al in je opgekomen dat ik niets van de inloopavond afwist en zo ook niks van de plannen...
Daarom vraag ik hier of er mensen meer vanaf weten...

Dacht je echt dat als ik daar geweest was dat ze een jongen van 23 met een piercing, petje ect serieus zouden nemen? (een jongen met mss niet erg veel levenservaring maar wel met een diploma natuurbeheer en de nodige werkervaring opzak)

Ik ben gewoon bang dat het weer een kanaal word zoals de zuid willemsvaart oid

gr Ian
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

11-02-2007 19:59

Ian ben het met je eens. Vaak weet je niks af van plannen en je zegje doen werkt ook niet. Mooiste wateren zijn de wateren met het minste onderhoud.
Op grotere wateren redt de natuur zich wel.

Maar het grootste deel van de mensen wil alles perfect hebben. Geen onkruid, geen takken in het water en vooral voldoende ruimte langs het water zonder dat ze door de bush bush heen moeten.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-02-2007 20:53

Mannen, bij dergelijke ingrijpende plannen worden de betreffende HSV die er de visrechten hebben altijd betrokken. Een karpercommissie binnen je HSV of beheereenheid kan hier ook een rol spelen om belangen veilig te stellen.
Ben je lid van de KSN bestaat de mogelijkheid een beroep te doen op de R-CBB voor ondersteuning. Is wel belangrijk hun er in een zo vroeg mogelijk stadium bij te betrekken. Als eenling bereik je nu eenmaal niets in deze maatschappij. Steeds meer karpervissers binnen HSV gaan gelukkig het belang hiervan in zien.

Peter
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

11-02-2007 21:19

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet kapot ben van commissies ect. Maar in deze sta je met 100 commissies nog steeds machteloos. Ik snap het heel goed wat en waarom het allemaal gebeurt.. er word te veel gedumpt langs het water omdat hier auto's kunnen komen en de berijkbaarheid voor fietsers ect is gewoon belabbert.. en gebiedden zoals deze hebben we niet veel rondom Eindhoven.. ideaal voor receatie dus.. maar wel jammer dat ik dalijk 2km moet lopen/fietsen om op me stek te komen en dat ik ineens aan een druk fietspad zit waar ik eerst in een oaze van rust zat.

Maar ik ga toch overwegen om me aan te sluiten bij een commissie oid waar vanuit ik mss wel iets voor elkaar kan krijgen of igg op de hoogte blijf van dingen.. waar weet ik nog niet.. maar dat vogel ik nog wel uit

mvg Ian
nick koppers
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-10-2003 01:00

12-02-2007 22:59

Dr is en wordt genoeg "gemekkerd" over het eindhovensch door verschillende personen bij verschillende inloopavonden en instanties.
Heeft ook geen enkele zin gehad....

Feit is dat er enkele prioriteiten zijn gesteld (waaronder o.a. nieuwe bebouwing, fietspad, en vooral de lokale studentenroeivereniging) door deze instanties, waardoor het eindhovensch zijn charme voor de (karper)visser verliest....

Voor de plaatselijk HSV ook niet interessant om zich ermee te bemoeien, aangezien er weinig gevist wordt...

Helaas pindakaassss... weer een pareltje naar de klote....
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

18-02-2007 11:47

Hier is het wel heel duidelijk wie profiteerd ja....in ieder geval niet de visser......of je moet erg gecharmeerd zijn van die "mooie" steigertjes die ze dan gaan bouwen.......voor de hengelaar.....ik weet wel een ander steigertje.....maar die is (met belastingcenten) aangelegd voor een select gezelschap die van roeien houden.....tis wa !!!!
Plaats reactie