landal green parks schatberg

Plaats reactie
arjanvonk
Berichten: 22
Lid geworden op: 29-01-2007 17:29
Locatie: castricum

08-02-2007 15:24

hallo,
ik ga in de vakantie naar landal greenparks schatberg toe,
ergens in limburg maar daar schijnt wel groot water te zijn,
wie heeft daar meer info over..?

gr. arjan
karper vissen is me lust en me leven!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

08-02-2007 15:39

Typ bij zoekfunctie eens "Schatberg" in, volgens mij moeten er dan wel een paar topics in beeld verschijnen!
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

09-02-2007 13:48

Hallo Arjan

Kijk eens op http://www.carpheaven.nl
Als je meer informatie wilt dan mail je me maar.

gr. huub engelen
Gijs Zuijderduijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-02-2007 21:16

11-02-2007 21:39

Hallo Arjan,
Ik ben 2 jaar geleden ook op de Schatberg geweest. Zat er een week en heb toen iedere avond 2 á 3 uurtjes gevist (van 19.30-22.30 uur). Niet op het grote meer, maar op dat water wat voor de receptie ligt. Boordevol karper/graskarper. Tip: vis in het midden met twee hengels op de piepers. Niet teveel voeren; 10 á 15 boilies per hengel is zat. Als je een werppijp hebt, meenemen! Eventueel met een pva zakje pellets eraan werkt ook goed. Boilies van Dynamite baits doen het er goed (pine-apple deed het in mei erg goed....). Overdag is het op dat water behoorlijk druk, maar 's avonds valt het wel mee (je mag op dat watertje niet nachtvissen). Vis dus in het midden, want bijna iedereen vist onder het kantje of in ieder geval dichtbij. De vis gaat dan lekker in het midden liggen..... Niet aan de kant van de camping gaan zitten maar aan de overkant (rustiger). Ik heb daar iedere avond wel 2 karpers weten te pakken. Geen monsters (grootste ong. 18 á 19 pond en af en toe een mooie flinke graskarper tot 85 cm). Ik weet dat het grote meer bij de meeste karpervissers de interesse heeft want dat is inderdaad een mooie plas. Moeilijk water met diepe stukken. Tijdens een rondje om het meer sprak ik iemand die daar in de buurt woont en er al een paar jaar vist. Wist te vertellen dat de top op 36 pond ligt, maar zelf was hij nog nooit verder gekomen dan 32 pond. Voorslag is nodig daar want er liggen behoorlijk wat met mossels begroeide keien. Voor uitdaging dus het grote meer en gewoon lekker een paar karpers vangen het kleine water voor de receptie kiezen. Wens je een goede vangst tijdens je vakantie. Groet, Gijs.
arjanvonk
Berichten: 22
Lid geworden op: 29-01-2007 17:29
Locatie: castricum

12-02-2007 12:47

ok dankje wel gijs maar viste je met inline lood of met savety clip..?
gr. arjan
karper vissen is me lust en me leven!
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

12-02-2007 20:28

Ik ging altijd zwemmen bij de schatberg. Je hebt hier 2 wateren, 1 natuurwater waar je kunt zwemmen(eerst ook vissen maar dat is nu verboden, geen groot bestand maar er zitten een paar flinke tussen WORD STRENG GECONTROLEERD dus..... :roll: ) en dan het andere water waar je wel mag vissen, hier heb je hierboven al een flinke beschrijving over gekregen en daar hoef ik niks aan toe te voegen :D
mvg,
Luke
Gijs Zuijderduijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-02-2007 21:16

14-02-2007 21:11

arjanvonk schreef:ok dankje wel gijs maar viste je met inline lood of met savety clip..?
gr. arjan


Hallo Arjan,
Ik viste op de Schatberg met onderlijntjes van Green Hornet, pb products. Ongeveer 15 tot 20 cm lang waarvan 2 cm boven de haak gestript. Fluorcarbon stiffrig ook goed zo´n 12 tot 15 cm. In combinatie met safety/clips en lood van 2,5 ounce zwaarder is niet nodig. Je kunt evt. met toplood vissen (dat heb ik overigens niet gedaan). Als het water goed op temperatuur is zou ik gewoon niet teveel bijvoeren. Hoe minder voer des te eerder een run. Een PVA string met 3 of 4 boilies ging ook goed. Gewoon twee verschillende dingen proberen als je met twee hengels vist en kijken wat het beste werkt. De vissen zijn gewend om iedere dag voer te zien omdat er toch wel veel gevist wordt aldaar. Niet veel gaan voorvoeren dus want dat zal geen meerwaarde hebben.
Goed aas en op de juiste plek vissen, dan weet ik zeker dat je er een aantal zult pakken! Groet, Gijs.
arjanvonk
Berichten: 22
Lid geworden op: 29-01-2007 17:29
Locatie: castricum

17-02-2007 20:01

hallo,
zijn er nog meer mensen die mij informatie kunne geven over het water bij landal schatberg>?
gr arjan
karper vissen is me lust en me leven!
Plaats reactie