Camping / huisje nabij een leuk water in Duitsland / Belgie

Plaats reactie
Ivo Heus
Berichten: 13
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00

23-01-2002 10:34

Beste Sjoerd,

Ga het eens proberen op camping de SchatBerg in Limburg.

De camping heeft drie grote plassen en achterin bij de huur huizen nog een klein water waar je heel mooi kan vliegvissen.

Op de drie grote plassen zwemt veel karper en witvis.

De eerste plas is de zwem plas en hier mag je ook in vissen alleen gaat er na zonondergang het hek dicht. Je kan dan dus niet bij het water vandaan tot de volgende ochtend.

Het tweede water is de vis plas. Ondanks dat het de vis plas is wordt hier haast niet gevist. Dit is niet echt slim want er zitten hele mooie vissen, omdat iedreen bij de surf plas gaat zitten is hier eigenlijk altijd wel plaatst. Er wordt hierin ook af en toe een forelle wedstrijd gehouden, er worden dan zo’n 50 forelle uitgezet en daar kan dan op gevist worden. Aan het eind van de dag worden ze geteld en op gegeten. Natuurlijk komen nooit alle forelle er uit dus er zwemmen er altijd wel een aantal rond.

De derde plas is de grootste. Dit is de surf plas.
Deze plas is ook het diepst. Deze plas is ontstaan doordat er een aantal jaren geleden zand nodig was voor de bouw van de snelweg.

Het schijn t zo te zijn dat de plas in het midden dieptes haalt van wel 35 meter.

Als je hier gaat vissen moet je wel rekening houden met de surfers en kinderen die met de boot het water in gaan.

Dit mogen ze echter maar tot een uurtje of 19.30 dus daarna kan je rustige vissen.

er zit hier een mooi bestand aan karpers en er zwemt ook meerval.

Toen ik er een 5 jaar geleden op vakantie was werd er op een vismeel boilie een meerval gevangen van 1,5 meter.

Op de camping heb je geen vergunning nodig.

Er mag ook genacht vist worden.

In het hoofd seizoen is dit zo’n 3 keer per week en soms meer. Dit wordt omgeroepen.

In het voor en na seizoen heb je grote kans dat als je rustig bent en geen rotzooi maakt dat je gewoon elke nacht mag vissen.

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven en ik hoop ooit nog eens wat te horen van de visstand daar nu.

Ivo heus
Plaats reactie