Dressuur put(je)

Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-10-2006 15:15

Ik ben opzoek naar een dressuur put(je).
Nu kan ik begrijpen dat niet iedereen zo'n mongool als ik in de buurt wil hebben, maar ik kan ook aardig zijn.

Ik ben opzoek naar een putje in de omgeving leiden en omstreken (ja,ja) met een matige tot behoorlijke dressuur.

Dit water wil ik gaan testen. Een zogenaamde dressuurtest. Hierbij stel ik van te voren scenario's op waaruit moet blijken wat dressuur nu eigen is.

Het maakt mij geen drol uit wat voor bestand het water bevat. Groot, klein, dik, zwaar. Het enige wat ik eigenlijk wel wil is dat ik er gewoon rustig kan zitten zonder overvallen te worden ;).

Mijn plan is om alleen overdag te vissen (eventueel in een later stadium de scenario's in de nacht uitvoeren).

Ik vis zelf nauwelijks op wateren met dressuur en kan er ook weinig verzinnen die dressuur hebben. Het enige dressuur dat ik weet zijn sommige delen op de ringvaart. Maar dat dressuur is ook minimum.

Misschien is het wel een beetje een rare vraag. Maar ik hoop dat iemand mij zo'n watertje kan aanwijzen. Het liefst dicht in de buurt (dat wil iedereen), maar omdat ik ook niet ga voeren (denk ik) mag het ook iets verder.

Alvast bedankt!
rene pilske
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-09-2006 19:01
Locatie: Terheijden

25-10-2006 16:13

Hoi bas ik ken wel in putje in Leiden.vissen van 60 pond heb ik gehoord.
Er zijn in de buurt wel wat dikke varkens te vangen. Gewoon een beetje biks als voer! Volle leders.... rose van kleur. Mooier zijn ze er niet. Trekroutes zijn ook eenvoudig te ontdekken. Ook een half broodje wil helpen.Wel even de slip goed instellen! :lol: succes
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-10-2006 16:14

hehehehe.
Ik wil helemaal geen dikke vissen! Gewoon dressuur :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-10-2006 16:21

Is een manege dan niet iets voor jou?
Dressuur zit maar op één plaats en dat is tussen de oren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-10-2006 16:32

Hoewel ik af en toe op een manage kom kan ik me daar toch niet echt plaatsen. Vooral de strank richt mij goed af om daar niet te komen.

Dressuur kan wel tussen de oren zitten, maar in feite richten wij de karper af om ons aas te pakken.

Er moet toch een manier zijn om bepaalde associaties die de karper heeft te wissen. Hoeveel associaties kan een vis uberhaupt hebben. Niet 100 neem ik aan. Hoewel wij een goed ontwikkeld hersenstelsel hebben ascosieren wij poep ook als vies. Daar hoef je niet over na te denken dat is een impuls. Iets wat ons is aangeleerd. Neem maar eens een hapje voor gein, wedden dat je over je nek gaan. (op de soep van gistere eters na).

Dat associaties van de vis anders zijn dan die van de mens mag duidelijk zijn. Alleen komen we niet echt verder als we hier met ze allen blijven gissen op internet naar de werkelijkheid. Dat moet worden toegepast in de praktijk en daarvoor moet het getest worden.


Maar ik zal mijn vraag even bij stellen. Want antwoord krijgen doe ik denk toch niet.

Dus bij deze de vraag.

Hoe herken ik een "dressuur" water? Ik kan namelijk niet elk water bevissen ;)
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

25-10-2006 16:33

Als je een paard kan dresseren gaat dat ook wel lukken bij een karper...
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-10-2006 16:38

Dat is wel een interessante theorie.

Zo zou je dus een karper kunnen africhten om te zwemmen zoals jij wilt. Dus over jou 5 aasplekken.

Alleen hoe....?
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

25-10-2006 16:43

Een karperfluisteraar inhuren wil weleens werken, succes gegarandeerd
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-10-2006 16:47

Staat die in de goudengids?
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

25-10-2006 16:58

Nee, dat niet, hier is een recente foto

Afbeelding

Volgens mij is het een vrouw
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-10-2006 17:02

Telefoonnummer?
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

25-10-2006 17:05

Zo iemand heeft geen telefoonnummer, die woont in het wild en slaapt onder een varenblad...
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-10-2006 17:11

hehehe. Nou ik zal het wel merken als onze paden elkaar kruizen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-10-2006 18:22

Bas je herkent het pas nadat je jou eigen geest vrij hebt gemaakt van de term dressuur en het africhten van.

Kies een moeilijk water waarvan iedereen zegt dat het vol met dressuur zit en zet je vrijgemaakte geest aan het werk.

Je kunt de vis niet africhten om over bepaalde plekken wel te komen en op plekken niet.
Jij moet achter de vis aan, niet anders om.

Je richt de vis niet af om je aas te pakken, je maakt gebruik van zijn overlevingsdrang, het wezen moet eten om te overleven.

Ook zonder jou aas overleeft hij wel.

Dressuur bestaat alleen en enkel alleen tussen de oren van de visser.

Hiermee ontken ik conditionering overigens niet, maar daarin zit onderling een wezenlijk verschil.
Vissen is een hobby, geen religie!
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-10-2006 23:20

breng eenbezoekje aan het ambachtse bax park daar vangt men super moeilijk vis
peter andrae

26-10-2006 00:11

Douwe die conditionering omzeil je weer door je vrije geest te gebruiken en het eens anders als andere te doen het is bijna allemaal 1 pot nat.



En nu ja nu ga ik lekker vissen op een dressuur watertje een parkwatertje wel te verstaan met hele mooie vissen eens kijken wat ik nu weer uit de hoge hoed ga toveren om iets te vangen als het maar geen konijn is die zitten er al zat.


Bas gewoon lekker gaan vissen er zijn zat druk beviste wateren die omschreven worden als zeer moeilijk steek er wat tijd in en doe het anders als andere geef je ogen goed de kost.


ik ga nu echt.


groetjes peet.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

26-10-2006 09:56

Ok.

Dresuur bestaat niet. Maar iedereen weet wel wat ermee bedoeld wordt. Daarmee doel ik natuurlijk niet op de echte dressuur zoals Douwe al aangaf bij paarden.

Gelukkig heb ik wat info ontvangen middels PB. Ben er blij mee en ga het onderzoeken. Hoewel ik dit topic serieus bedoelde was de stap naar hylarisch al snel gezet. Eerlijk gezegd vind ik dat ook niet erg.

Ik zal jullie wel op de hoogte houden van mijn "rete" interessante onderzoek. Alle grote geheime hou ik natuurlijk voor mezelf.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-10-2006 10:04

Je geheimen houd je maar voor je anders is het geen geheim meer.
Nog een inkoppertje: zodra je denkt dat je het weet kom je er achter dat je het niet weet.

Nog eentje dan: conditionering kun je omzeilen of er gebruik van maken, dressuur omzeil je in normale omstandigheden nooit.

Honger laat bij ieder levend wezen de voorzichtigheid vergeten, op dergelijke hongerputjes zou een zichzelf respecterende karpervissen niet moeten vissen.

Succes bij je zoektocht.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

26-10-2006 10:13

Douwe Bijlsma schreef:Honger laat bij ieder levend wezen de voorzichtigheid vergeten, op dergelijke hongerputjes zou een zichzelf respecterende karpervissen niet moeten vissen.

Succes bij je zoektocht.


Daar heb je gelijk in. Ik ben ook niet van plan om zoiets aan te pakken maar aan de andere zijde. Hoe herken je zo'n water. Daarnaast trekt een putje van 4 bij 4 mij totaal niet. (gelukkig).

Het is als visser natuurlijk altijd handig om een aantal "versier" trucs te hebben. Sommige kan iedereen voor zich verzinnen, maar ervaring met moeilijk te vangen vissen heb ik niet. Op dit moment heb ik dat ook niet nodig, maar wie weet.

Vervolgens kunt je natuurlijk ook afvragen of je als visser wilt vissen op vissen die moeilijk te vangen zijn. Maar daarin zijn natuurlijk een aantal verschillende categorien. Maar toch denk ik dat een visser netzoals de vis de klappen van de zweep moet kennen. Daarbij is het zoals je aangeeft juist hetgeen te doen wat ze beiden niet kennen.

Ik ben van mening dat wanneer je als visser je kennis wilt uitbreiden en ervaring wilt hebben op meerdere gebieden dit er ook bij hoort.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-10-2006 10:25

Met je laatste zin ben ik het eens.
Wel met de kanttekening dat iemand die niet de behoefte heeft om dergelijke vissen te belagen niet een mindere visser hoeft te zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

26-10-2006 10:30

Douwe Bijlsma schreef:Met je laatste zin ben ik het eens.
Wel met de kanttekening dat iemand die niet de behoefte heeft om dergelijke vissen te belagen niet een mindere visser hoeft te zijn.


Zeker niet!
Als je met plezier vist dan ben je een goede visser. Daarna is er definitie mogelijk voor een goede visser (want hoe kan je dat nou bepalen?)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

26-10-2006 10:38

negatief geconditioneerde dressuur vissen kun je positief conditioneren door hun instinctmatige handelingen(zwakheden) te manipuleren.

=boolies

:lol:
8)
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

26-10-2006 10:57

robert de jong schreef:negatief geconditioneerde dressuur vissen kun je positief conditioneren door hun instinctmatige handelingen(zwakheden) te manipuleren.

=boolies

:lol:


Voeren............

Wat nu als we alleen nog met natuurlijk aas zouden vissen. Bijvoorbeeld schaaldieren, zullen ze vissen ze ook dit links laten liggen?
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

26-10-2006 11:06

8)

ik denk dat, wanneer je goed voer op een goede plek neergooid,dat voer altijd wel gegeten wordt.

hoe beter de plek en hoe beter het voer, hoe eerder dit gebeurd.

eventueel pas als er geen lijnen (meer) liggen.

of wanneer die lijnen niet uit een bepaalde hoek komen.

als ie schaaldieren en ander natuurlijk voedsel gaat laten liggen zal het niet best met em gaan denk ik,

wat moet ie dan eten :wink:
8)
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

26-10-2006 11:17

Modder.... dan worden ze pas echt moddervet.

Wat ik me eigenlijk ook afvraag is wanneer conditionering optreed. Twee dingen / zaken moet dan vaker gebeuren zodat de ene geassocieerd word met de ander. Maar hoe vaak. 2x, 5x, 10x, 100x. Aan de andere kant zal dit wel per vis en per water afhankelijk zijn, maar dat is dan ook niet meer dan logisch.