vervuiling Oude rijn

Plaats reactie
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

03-11-2002 03:49

hallo

naar aanleiding van een, door mij niet geziene uitzending op TV WEST(?) over het werk van rijkswaterstaat(?) wilde ik informatie vragen, omtrent vermeende vervuiling van de rivier de Oude Rijn, in omgeving Leiden etc. Een kennis van mij heeft dit halfslachtig te sprake gebracht, omdat hij wist dat mijn interresses hierna uitgaan. Hij wist mij niet te vertellen over welk water het precies ging, het ging voornamelijk over bodemsanering, oeverbeheer etc. Het ging waarschijnlijk niet zozeer om een recente vervuiling.

Iedere info omtrent deze uitzendig is best welkom ;o)

vriendelijke groet
ed
Peter Farla
Berichten: 21
Lid geworden op: 06-09-2002 02:00

03-11-2002 10:27

Ging die uitzending niet over de oude maas, lek of ijssel. Ik heb een uitzending gezien waar inderdaad over bodemsanering ed werd gesproken maar het ging zeker niet over de Oude Rijn.

groeten,

Peter Farla
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-11-2002 07:54

Beste Peter

zoals ik al aangaf, ik weet niet over welke rivier het wel of niet ging. Hij zal vermoedelijk wel slechts het woord Oude opgevangen hebben. Blij van je te lezen dat het in ieder geval niet de Oude Rijn betrof. Niet dat ik dit water ken, maar ik vind de naam zo mooi, en daar ik binnenkort ga verhuizen richting Voorhout, fantaseer ik al een poos daar te gaan vissen.

Bedankt voor het reageren ;o)
Ed
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2002 08:08

Mannen, ik heb die uitzending ook niet gezien. Maar waar wel de bodem gesaneerd wordt is het Ketelmeer, waar de IJssel in uitstroomt. Een gigantische klus waar men al jaren mee bezig is. De totale (vervuilde) sliblaag van gemiddeld 40-50 cm wordt verwijderd. Inclusief de opslagplaats waar dit vervuilde slib wordt gestort werden de kosten van deze operatie destijds begroot op 600 miljoen gulden.
Bijkomend verschijnsel is dat het karpervissen in het Ketelmeer zeer slecht is geworden de laatste jaren door al dat gebagger omdat het grootste deel van het natuurlijk voedsel hierdoor ook is verdwenen, maar dat komt op den duur wel weer goed.
Plaats reactie