het valleikanaal

Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

25-10-2002 20:40

Dag mensen.

2 dagen na mijn verhuizing ben ik op zoek gegaan naar viswater in mijn nieuwe buurt en ik stuitte op het Valleikanaal...

omdat ik nergens karpervissers of andere vissers heb gezien wil ik hier vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met het vissen op dit water en die misschien weten hoe het bestand er min of meer uitziet.

Laat wat horen als je het weet...

mvg, Frank Avezaat
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

26-10-2002 14:49

hey bedankt... van mij horen ze de vangsten daar toch niet dus dat komt wel goed... een eigen stekkie opbouwen lukt wel.

bedankt

Frank
HansPeter van Ee

14-11-2002 19:43

Frank

Het Valleikanaal is mij bekend, en heb het een enkele keer bevist.
Ik heb wel wat 'inside-information' en zal het wel even versturen per privé berichtje.

met informerende groet

HPE
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

14-11-2002 23:05

Ik heb zojuist jou bericht gelezen omtrent het valleikanaal, zelf heb ik er enkele keren gevist, ook in de richting van overberg/renswoude.

moet eerlijk zeggen, dat het mij een beetje tegenviel, wel vis gevangen, maar klein.
Ik weet wel uit zeer betrouwbare bronnen, dat er zeer mooie vissen rondzwemmen, die zeker de 30 ponds grens overschreiden. Ik heb horen zeggen, dat er een vis van 40 is gevangen richting woudenberg, of dit echt zo is, durf ik je niet te zeggen. Wat ik van onze visvereniging heb horen zeggen, is dat de waterkwaliteit na de rode haan in veenendaal achteruit gaat, omdat er net na de rode haan, een afwatering is van de "enka "fabriek in ede. Deze fabriek scheint nogal veel water te lozen met een te hoog koper gehalte, deze informatie is voortgekomen uit een visstandsbeheerplan van de verschillende verenigingen.

Moet je eerlijk vertellen, dat het een schitterend water is, maar aangezien ik zelf graag met de pen vis, kom ik er te weinig, omdat hij vooral in het najaar erg hard kan stromen. Zelf heb ik in veenendaal van de zomer een voercampagne opgezet, met het droevige resultaat van 0 vissen.
In de toekomst ga ik zeer zeker weer op dit water vissen, mede omdat je er eigenlijk GEEN dressuur tegenkomt, alsook andere vissers, wat zowiezo hier in veenendaal toch al de spuigaten uitloopt.

Ik zal je ook 1 tip geven, mocht je er gaan vissen, raad ik je toplood aan, omdat er soms hele grasvelden voorbijkomen, let wel op eventuele mosselbanken, die komen er namelijk ook in voor

succes

groeten erik,
mocht je nog iets willen weten, mail maar naar snee22@hotmail.com
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

14-11-2002 23:11

Hoi,

ff recente info: het waperpeil is in twee dagen meer dan 50cm gezakt. Mijn voerplek lag dus bijna droog vanochtend....

dit komt omdat ze aan het werk zijn met een van de sluisjes.

tot zaterdag!

Jeroen
HansPeter van Ee

15-11-2002 09:29

Erik/Jeroen

Is het niet zo dat waar jullie op dit riviertje vissen het anders heet??
Pas vanaf Renswoude heet het water het Valleikanaal.

met vriendelijke groet

HPE
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

17-11-2002 23:16

Bonjour,

bedankt voor de info allen.
Jeroen... ben vanmiddag ff gaan voeren en jouw reactie over die waterstand.. damn!!! you're right haha... ook mijn geplande stek stond droog.

Hans-Peter, het kanaal heet bij mij wel degelijk het valleikanaal... hopen dat ik er een paar visjes mag vangen.

Cheers, Frank
HansPeter van Ee

18-11-2002 00:05

Frank

Waar jij woont wel, maar waar Jeroen en Erik wonen niet.

met wetende groet

HPE
Arnold Haandrik

18-11-2002 00:05

dat maak je niet vaak mee!gebruik van maken jongens.ik zou willen dat bepaalde stukken die ik bevis eens droog kwamen te liggen..

met-dromende-groet
Harald.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

18-11-2002 21:40

nu 2 dagen gevoerd... morgen eens vissen.
kom ik vanmiddag aan om te voeren... staan er 3 snoekvissers zich HELEMAAL klem te vangen op mijn voerstek haha... denk nu toch dat de witvis vol op mijn mais zit... dat belooft brasems voor morgen.

mzl, Frank
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

02-01-2003 13:09

Frank,

In het verleden heb ik ook regelmatig op grift/valleikanaal gevist.
Over het algemeen is het vissen er niet lastig, als je een paar keer stevig voert komt er meestal wel een visje uit.
Zelf voerde ik meestal een week lang een dan om de dag, je boilies mogen trouwens best iets sterker geflavourd zijn dan normaal, hierdoor krijg je een mooi geurspoor in het stromende water.
Als je veel last hebt van veel vuil in de lijn dan is het zaak om een met een achterloodje te vissen in kombinatie met een stek onder de eigen kant, meestal ben je dan wel van deze ellende verlost.
Het meeste heb ik overigens op ongeveer een meter uit de (over)-kant gevangen, waardoor ik er vanuit ga dat de karper ook op het valleikanaal vlak onder de kant zijn kostje bij elkaar scharrelt
HansPeter van Ee

03-01-2003 11:13

Frank

Leuk om te horen dat jij ook dat riviertje hebt bevist in het verleden.
Voor mij was dit het water waar ik voor het eerst van mijn leven op karper viste met boilie's.

Dat jij een meter uit de kant vangt op dit water is ook logisch gezien het bodemverloop.
Een meter uit de kant vis jij of op het talud of onder aan het talud.
Onder aan het talud ligt de route van de karper wanneer deze op zoek is naar voedsel.
Veel natuurlijk voedsel wat de karpers hier vinden, vinden zij onder kant.
Van nature azen de vissen dus al veel aan de kanten en dat komt gedeeltelijk voort uit het feit dat er in het midden een gigantische laag blubber ligt.
Wat niet zegt dat men geen karpers uit het midden kan wegvangen.

met stromende groet

HPE
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

03-01-2003 23:37

hpe en frank,

weten jullie wat van het wintervissen op het valleikanaal? Ik vraag niet om bepaalde stekken maar is de wintervisserij op het kanaal redelijk lonend of is het alles behalve een winterwater?

Groeten, Frank
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

05-01-2003 13:11

Beste Frank,

Het wintervissen op het valleikanaal en ander stromend water kan zeker wel de moeite waard zijn.
Naar mijn mening komt dit door het feit dat de vissen op stromend water meer genoodzaakt zijn om zich te verplaatsen (stilliggen op de bodem is wat lastig als er stroming staat)
Als een vis zwemt dan gebruikt hij hierbij altijd energie, wat ook weer aangevult moet worden met een maaltijd.
Aangezien er in de winter een stuk minder natuurlijk voedsel te vinden is, kunnen onze boillies een leuke aanvulling zijn op het magere voedselaanbod.
Ikzelf gebruik in de winter graag koolhydraatrijke boillies om niet te veel verzadiging te veroorzaken
frank janssen
Berichten: 29
Lid geworden op: 28-02-2003 01:00
Locatie: Austerlitz
Contacteer:

09-03-2003 18:49

Vandaag ook voor het eerst gaan vissen in het Valleikanaal. 3 dagen ervoor gevoerd. Vriend van mij heeft een 16 ponder gevangen. Het klopt inderdaad dat bruggen erg populair zijn bij de vissers. Binnen een mum van tijd stonden er 6 man te snoeken.
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

10-03-2003 13:47

Hoi,

ik ben net weer terug van die boerensloot en ik ben helemaal gek geworden van de brasem. lappen tot 70cm (!) en een winde...

Ik heb nog geen karper gezien, laat staan gevangen, maar wat mij opviel was dat alle witvis uit de blubber kwam. Het natuurlijk voedselaanbod langs de kanten is sterk gereduceerd door de honderden ganzen en tientallen zwanen die hier de winter hebben doorgebracht. Overal liggen opengebroken mosselschelpen op de kant.

Ik denk dat de theorie dat de vissen meer/eerder moeten eten door de stroming hier niet opgaat omdat het daar niet hard genoeg voor stroomt (het afgelopen halfjaar altans) vissen zijn gestroomlijnd en spoelen echt niet weg als ze op de bodem liggen. Als ze dan af en toe hun bek open doen stromen er vanzelf voedseldeeltjes naar binnen, reden om zich juist niet te hoeven verplaatsen!

Maar goed, het voorjaar komt er aan en de watertemperatuur proeft al aan de tien graden grens. het kan niet lang meer duren.

jeroen
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

10-08-2003 12:12

Zelf vis ik vaak met bouilies in het kanaal,krijg regelmatig stootjes maar vang niks.Zou iemand een mossel bankje weten in de omgeving van:Leusden/Amersfoort.Want misschien vang ik daar beter of moet ik beter voeren,voer nu 5 bouilies per dag.


Alvast bedankt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kevin de boer op 2003-08-10 12:27 ]</font>
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

10-08-2003 13:02

Kevin,

5 boilies????? ik hoop dat je 50 bedoelt, want 5 zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Probeer ook eens met particles te voeren, dit zou kunnen helpen. Ook zou ik eens naar je montage kijken, omdat de karper blijkbaar nogal wantrouwig op jou aasaanbieding reageerd, en van dressuur kan toch niet echt sprake zijn op het Valleikanaal. Ik zou in ieder geval 3-4 dagen van te voren flink voeren, en dan moet je de karper wel aan het vreten krijgen, ook aan jou boilie!!

Vang ze,

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

11-08-2003 11:16

eh thijs hij is 11 en heeft denk ik niet zo veel geld om een flinke voercampagne op te zetten


Kevin probeer gewoon met maiss een voerstek te maken dit is goedkoop en trekt ook goed de vis naar je stek dan kan je volstaan met 5A10 boilies per dag erbij

en een mosselbank kan je zoeken gewoon alleen een stuk lood aan je lijn in gooien en langzaam binnen halen een mosselbank zal voelen als allemaal kleine tikjes

succes
Bart Hold
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

21-08-2003 00:56

Kevin,

Probeer het eens wat verder richting Amersfoort ipv Leusden. Een goede plek is bijvoorbeeld daar waar de Barneveldse Beek in het Valleikanaal uitkomt. Tegenwoordig hebben ze mooie vistrappen geplaatst in die Beek, waardoor de vis lekker actief is.

Aangezien het vallei kanaal vrij lang is, verschillen de vangsten ook. Ikzelf vis daar niet meer (vroeger wel), aangezien er veel begroeiing is (vanaf leusden). Dit kan mijn inziens komen door te hoge concentratie van bepaalde stoffen in het water (lozing).

Bij Amersfoort (zegmaar vanaf leusden tot de Eem) kan je over het algemeen wat grotere vissen verwachten, het water is hier dieper. Ook heb je hier stukken minder last van onderwater begroeiing.

Succes,

Bart
Remco van Beek
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: veenendaal

25-08-2003 10:08

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Remco van Beek op 2003-08-25 16:03 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Remco van Beek op 2003-08-25 16:05 ]</font>
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

18-11-2003 15:47

nou alle bedankt hier zal ik veel aan hebben
ik zol eens een voerstek met mais gaan maken

groetjes kevin de boer
Gerco Boeve
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Maarn

14-04-2004 23:46

Beste Frank dat je op t kanaal goed een visje kan vangen zal je al wel weten alleen waar zwemmen de biggen30+!!!!!!! Als je wil weten welke vissen waar uithangen kunnen we misschien info ruilen.Groet co ut maarn
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

15-04-2004 00:09

30+ vissen ?? ze zitten er wel, en worden ook wel gevangen, maar bij mijn weten heel sporadisch
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

27-04-2004 11:41

Ik heb daar NOOIT gevangen ligt niet aan mijn presentatie niet aan het voeren maar misschien aan de stek ik zat bij de grote sluis bij renswoude.

Vang ze!