vissen in de schie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

02-08-2006 22:55

Heey allemaal

ik wil deze maand mij er aan wagen om voor het eerst op de schie te vissen en ik bedoe bij delft
miss kennen mensen uit de omgeving die hier ook hebben gevist mij tips geven

heb ook nog wat vragen

1.heeft voeren zin er komen namelijk tientallen hele GROTE boten voorbij

2.moet ik met mijn hengels om hoog vissen

3 ik vis vlak bij de stad omg moet ik speciale vergunningen hebben
daar wil ik vissen omdat ik daar vlak bij familie heb wonen

4.is spodden een effective manier op het kanaal
(*ik weet niets af van het aantal vissen wat hier zwemt dus vandaar dat ik ut vraag)

5.Peilen..?

verdere tips zij altijd welkom

MVG robert
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

02-08-2006 22:56

ohw nog wat

het is mijn eerste x kanaal vissen dus weet er niets van:P:P
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

08-08-2006 14:38

niemand,.....?
brian Stellingwerf
Berichten: 165
Lid geworden op: 18-02-2006 21:32
Locatie: delft

09-08-2006 21:42

-:
Laatst gewijzigd door brian Stellingwerf op 24-09-2006 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
voeg me maar op msn toe als je wil
brian_wippolder@hotmail.com
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-08-2006 20:27

als ik jou was zou ik met me toppen omlaag vissen en toplood gebruiken ivm de vele boten die er voorbij zwemmen
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-08-2006 20:27

voorbij varen natuurlijk WHHAWHAWHHWH :lol:
brian Stellingwerf
Berichten: 165
Lid geworden op: 18-02-2006 21:32
Locatie: delft

24-09-2006 14:46

Hey

Ik wil het over een tijdje ook proberen op die schie maar weet er nog niet echt veel van.Ik ga niet precies op het kanaal zitten maar in een sloot aan de Schie vast .

vraag 1 = Is het een groot bestand of laag bestand ?
vraag 2 = Hoelang moet je nou voeren ? en met wat ?
vraag 3= Wat voor systeem moet je gebruiken ? en onderlijn ?

Ik heb er wel eens gevist voor de deur maar toen aleen brasems gevangen.En ben nu een stuk op geschroven naar een brug en een soort r-vorming.

Alvast bedankt :wink:
voeg me maar op msn toe als je wil
brian_wippolder@hotmail.com
Gebruikersavatar
bob wensveen
Berichten: 25
Lid geworden op: 11-09-2004 15:08

04-10-2006 20:57

zit zeker veel vis maar moeilijk te vangen vis zelf aleen in de schie/vliet en vang goed en kwa voeren als er veel zand boten varen hoef je niet te gaan zitten je voer is snel weg en je vangt ze minder veel voeren moet zeer zeker wel om ze op je plek te krijgen met wat maakt niet echt uit

:D
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

28-07-2007 22:18

Ik vis vaak gewoon instant maar dan niet op het Kanaal maar meer op de Vaarten hier kan je goed tegen lelievelden en riet en nog veel meer vissen. Me maat had er zo 4 in een nacht waarvan zwaarste 22.5 pond.

Groet Taco
Gebruikersavatar
Danny v Swieten
Berichten: 117
Lid geworden op: 21-04-2006 19:44
Locatie: Zoetermeer

02-08-2007 13:40

hey,voer en vis als het rustig is met de boten etc.

zoek een mooie stek en vis langs de kanten...normaal voer ik niet erg veel, maar op de schie heb veel succes gehad met veel kilo's partices en een kleiner aantal boilies.

zwemmen hele mooie vissen.
Dat wou ik zeggen ja...
Gebruikersavatar
bob wensveen
Berichten: 25
Lid geworden op: 11-09-2004 15:08

03-08-2007 19:54

nou voeren heb geen zin daar heb het een week gedaan week gevist kom net thuis en heb er maar 2 gevangen 18 pond en 29 pond :cry:
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

03-08-2007 22:32

ik zou van te voren een redelijke voerstek aanleggen..
een leuke stek zoeken met eventuele hotspots..
vissen met toplood..
rigs maakt in mijn ogen vrij weinig uit omdat de karpers daar toch overal weinig of niet gevangen zijn.

en hopen dat ze langskomen :lol:
crowbar soleil

04-08-2007 10:34

hoe langer je voert hoe meer vis je gaat vangen, ik woon eraan dus ik heb verschillende dingen geprobeert. Maar particals zal ik niet proberen want er zit heel veel brasem, als de boot voorbij is is meestal een vis vangen, als het vaarverkeer stopt stoppen de vissen ook.!! dat is geen gein, er zit een hoop kleine vis, en heel af en toe vang je een 30er. succes.. :wink:
Gebruikersavatar
robert sterrenberg
Berichten: 155
Lid geworden op: 26-08-2006 11:13
Locatie: rotterdam

07-08-2007 11:41

tijdje gevist op het rotterdamse gedeelte, de zijarm die vanaf de gevangenis richting rotterdam noord loopt. weken hard gevoerd op de lelievelden aan de overkant, en je raadt al waar 3/4 van de vissen vandaan kwam...idd ja van het eigen onaangevoerde kantje!!! langer als 1 a 2 dagen zou ik er niet voeren als ik jou was, kanaalvissen kan je praktisch niet op een stek houden.vwb de boten zou ik proberen een kuil in de bodem te vinden en daar je voer in te deponeren, blijft het redelijk liggen. tegen een dieplader begin je echter niets, als die voorbij komen ligt zeker weten je voer door heel de schie heen..succes!
Rotterdam - Stad zonder hart maar ik heb hart voor mijn stad...
crowbar soleil

07-08-2007 13:18

robert sterrenberg schreef:tijdje gevist op het rotterdamse gedeelte, de zijarm die vanaf de gevangenis richting rotterdam noord loopt. weken hard gevoerd op de lelievelden aan de overkant, en je raadt al waar 3/4 van de vissen vandaan kwam...idd ja van het eigen onaangevoerde kantje!!! langer als 1 a 2 dagen zou ik er niet voeren als ik jou was, kanaalvissen kan je praktisch niet op een stek houden.vwb de boten zou ik proberen een kuil in de bodem te vinden en daar je voer in te deponeren, blijft het redelijk liggen. tegen een dieplader begin je echter niets, als die voorbij komen ligt zeker weten je voer door heel de schie heen..succes!

Robert,

deels ben ik het met je eens maar ook na dieplader boten blijft het voer op zijn (vaak) op zijn plek liggen!! want de duikeenden kwamen gewoon boven met mijn ballen, na heel wat grote dieplader schepen. lang voeren op de schie heeft wel zin, maar je moet je strikt aan tijden houden. klinkt stom maar zo is het echt!! ik woon pal aan de schie, mijn achtertuin is de schie en ik heb heel wat jaren evaring.

kijk makkelijk vissen is het zeker niet. Het kost erg veel geld en moeite om wat mooie vissen te vangen. en op ze plek te houden is niet te doen, maar erkenning dat daar voedsel ligt op een bepaalde tijd onthouden ze wel, ik heb zelfs gehad dat ik ging voeren en dat de vissen echt aan het wachten was. geloof het of niet hou aan bepaalde tijd voor het voeren en je zal veel meer suc6 boeken,

het beste is s ávonds en s óchtend voeren (zo doe ik het). het gedeelte waar jij hebt gevist is een goed gedeelte!! maar je bent niet de enige die daar zit te vissen en ook kanaal vissen weten wat een haak inhoud. zoek een rustig deelte op en pak het goed aan en je zal verbaasd zijn wat voor vissen je kan vangen. stek vragen kan je via PB doen
Plaats reactie