Jeugd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

16-10-2002 11:24

Is t niet een handige optie om de jeugdvissers te onderwijzen in t karpervissen en vissen in t algemeen?

Ik merk de laatste tijd dat de jeugd zich buitengaan aan t laten slingeren van zwerfvuil, overvoeren van viswateren, overmatig hoog decibelgehalte aan t water etc etc.

Ik stoor mij daaraan en zie dit gedrag graag veranderen.
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

16-10-2002 11:52

Beste Peter,

DE organistie van Nederland die de belangen van ALLE karpervissers behartigt en waar dus eigenlijk ook iedereen van lid behoort te zijn die het karpervissen een warm hart toedraagt, De KSN, heeft nu een KSN Jeugdcommissie opgezet om de jeugd te mobiliseren en de punten die jij aanhaalt zullen zeker veel besproken worden.

Ik denk dat Frank Avezaath of Stefan Slechten er wel meer over kunnen zeggen.

Een oproep op dit Carpboard aan alle jeugdige karpervissers om lid te worden van deze jeugdcommissie! Als jullie werkelijk wat willen doen voor het vissen wordt dan lid!

Vr.Gr.

Bertil
Bertil@Karperwereld.nl
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-10-2002 14:25

beste Peter,

ik kan je hier inderdaad al wat duidelijkheid over geven (bedankt Bertil voor je verwijzing).

Als voorlichter van de KSN jeugdcommissie weet ik precies wat je bedoelt. Het is inderdaad onze bedoeling om de jeugd "les" te gaan geven zoals ik het maar even zal noemen.

We zullen zodra we jeugdleden gaan krijgen dingen gaan organiseren als:
- opruimdagen waarbij we met jeugd de waterkanten af gaan en gezamenlijk alle meuk opruimen in hoop dat goed voorbeeld doet volgen
- viskampen en fish-ins organiseren waarbij we de jeugd dingen bij zullen brengen die belangrijk zijn in de karpervisserij. Wij zullen toezicht houden en dingen met de jeugd gaan doen als het draaien van boilies, opruimen, voorlichting over het vissen en de karper zelf.

Noem maar op en ga maar door.

Aangezien we pas net met deze jeugdcommissie zijn begonnen moet er nog heel wat gebeuren. Als je meer wilt weten over deze acties raad ik je aan om de KSN stand op de diverse beurzen te bezoeken. hier zal de jeugdcommissie ook staan met meerdere mensen waaronder ik en stefan slechten.

Ik kan je trouwens wel een zooi info geven als je in een prive bericht ff je adres geeft. Ik zit in Amersfoort op school en woon vanaf volgende week in Woudenberg dus misschien dat ik je dan wat meer kan vertellen als je nog vragen hebt.

Mvg, Frank Avezaat

ps; voor meer info over de jeugdcom. kijk op http://www.karperstudiegroep.nl en dan onder de button JEUGD.

_________________
Energy Ingrediënten... meer dan alleen een mix

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2002-10-16 14:27 ]</font>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-10-2002 14:31

Bij deze trouwens nogmaals een oproep aan de jeugd.

meld je aan... neem aub contact op met mij of een van de andere commissieleden voor de voorwaarden en andere informatie.

We kunnen je alles vertellen.

mijn gegevens:
hollandsekarpers@wanadoo.nl
mob: 06-27388094 (vanaf vanavond een nieuw nummer maar dan zal ik hem even veranderen.)

mvg, Frank
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

16-10-2002 14:39

Ik vind t leuk dat je deze oproep in deze forum of bij de KSN doet maar ik ben toch bang dat je t meerendeel van de jongeren er niet mee bereikt.

Het lijkt mij handiger, maar dat is volgens mij ook een actie van de lokale visverenigingen, om bijvoorbeeld bordjes bij de wateren te zetten met de mededeling dat men hun afval dient op te ruimen. OF dat de visverenigingen in hun maandbladen een dergelijke oproep plaatsen. Misschien dat de KSN de visverenigingen hierbij kan ondersteunen in een dergelijke actie.

Het zijn namelijk niet alleen de karperjeugd die hun rommel laat slingeren maar de overige visjeugd doet hetzelfde.

Kortom ik vind dat de visverenigingen dit punt behoren op te pakken, met of zonder steun van de KSN natuurlijk :smile:.

_________________
To Carp or not to Carp, Thats the question!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Emmerink op 2002-10-16 14:39 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Emmerink op 2002-10-16 14:40 ]</font>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-10-2002 14:49

met de ksn zijn we ook bezig om diverse andere dingen te regelen peter.

we doen wat we kunnen doen... meer kan niet. Ook in de bladen zal in de loop der tijd meer komen te staan dus we hopen dat alles zo goed mogelijk wordt verspreid.

Frank
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

16-10-2002 15:35

Wat ik trouwens ook niet erg zou vinden is dat de lokale visverenigingen meer controles zouden uitvoeren.

Ik vis al 4 jaar in de regio Amersfoort, voorheen Enschede, en ben nog nooit gecontroleerd. Ik merk dat veel vissers met meer dan 2 hengels vissen en dat sommigen zonder vergunning aan t water zitten.

Ik zal hierover wel een keer een mail richting de vereniging sturen om dit punt bij hen aanhangig te maken.
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Bart Smeets
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-05-2002 02:00

16-10-2002 15:46

Hey Frank,
kben wel geinteresseerd om bij de ksn jeugdcommisie te komen. Kzal je zometeen een mailtje sture.

Mvg,
Bart
Eat... Sleep... Go Fishing...
Plaats reactie