Lange water in Bergen op Zoom / Halsteren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomas de Wit
Berichten: 7
Lid geworden op: 29-06-2006 14:47
Locatie: Bergen op Zoom, NB

29-06-2006 15:19

Hallo,

Ik heb me net aangemeld hier! Na een paar jaar niet meer gevist te hebben wil ik van de zomer weer veel tijd uittrekken om op karper te gaan vissen.

Ik heb vroeger ieder water in en rond Bergen op Zoom bevist. Alleen heb ik wat betreft karper maar een paar wateren geprobeerd, eigenlijk alleen de Grote en Kleine Melanen en de Kanovijver.

Het lange water aan de Thoolse weg schijnt een goede plek te zijn voor karper, alleen heb ik er geen ervaring mee. Weet iemand hier wat van, of heeft iemand hier wel eens gevist? Als je vanaf de Thoolse weg meer richting General Electric gaat word het water breder, zijn hier goede visplekken?

Gr Thomas
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

29-06-2006 15:39

Ik weet welk water je bedoelt alleen heb ik er zelf geen ervaring mee. Maar aangezien je uit Bergen op Zoom komt, is het water op de plaat dan geen optie? Weet overigens niet of daar uberhaupt karper in zwemt. Misschien weten andere mensen dit wel.
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

29-06-2006 17:09

het lange water, heb er vroeger heel veel gevist. Is wel leuk vissen, gewoon heel simpel houden. Lekker met mais! Verwacht geen grote vangsten. Zwaarste wat ik er ooit heb gevangen......... 14 pond. Maar het leuke is wel dat er maar weinig gevist word, en de visjes erg fel zijn.

suc6!!!

grtz Danny
Gebruikersavatar
Thomas de Wit
Berichten: 7
Lid geworden op: 29-06-2006 14:47
Locatie: Bergen op Zoom, NB

29-06-2006 17:15

Bedankt voor de antwoorden!

Ik ga het zeker eens proberen op het Lange water. Ik ga het van tevoren wel eens bekijken waar goede visplekken zijn. Zou het helemaal niet werken om met boillie te vissen daar?

@Peter

Welk water bedoel je precies op de plaat? Ik weet dat er in de sloten wel grote karper zit, maar niet erg goed te vangen weet ik.
Er is ook nog dat water 'de snoekenplas' op de plaat, dat zal die naam niet voor niks hebben, maar zit er karper in?

Gr Thomas
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

29-06-2006 17:47

@ Thomas:

Gewoon de plaat zelf, de plas aan het zwembad, waar ook veel gesurft word ;)

suc6
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

30-06-2006 00:16

als je van intratuin halsteren richting phillip morris rijd langs die geluidswand ligt er achter die geluids wand een wijk. bij dat tankstation.

daar liggen 2 mooie watertjes en hier zit leuke vis.
Gebruikersavatar
Thomas de Wit
Berichten: 7
Lid geworden op: 29-06-2006 14:47
Locatie: Bergen op Zoom, NB

30-06-2006 12:14

Bedoel je de kleine melanen? Dit is overigens maar één water. Dat ligt achter het geluidsscherm als je over de randweg rijdt. Het is bij mij om de hoek, dit is in ieder geval mijn eerst keus als water, het is inderdaad erg mooi.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

01-07-2006 12:27

ja dat water bedoel ik als ik het me goed kan herrineren is dat 8 vormig dat bedoel ik eigenlijk met twee wateren. zit een leuk bestand op ook spiegels.
Gebruikersavatar
Thomas de Wit
Berichten: 7
Lid geworden op: 29-06-2006 14:47
Locatie: Bergen op Zoom, NB

03-07-2006 15:01

Dat is het inderdaad, het heeft een 8-vorm. Het is een mooi water, ik ga er van de week en in het weekend een paar keer 's avonds zitten denk ik, dan zijn de vangkansen het grootst. Zeker met dit weer.
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

03-07-2006 15:29

Yuri Monster schreef:ja dat water bedoel ik als ik het me goed kan herrineren is dat 8 vormig dat bedoel ik eigenlijk met twee wateren. zit een leuk bestand op ook spiegels.


Leuk bestand spiegels?????? Zwemt er nog 1tje die er ongeveer 3 a 4 x per jaar uitkomt en altijd 17 pond weegt. Heb er vele uurtjes versleten woon er gelijk naast. De enigste spiegel die ik zelf heb gevangen, en mn maatjes ook.

Verders wel heel leuk vissen daar, je kan daar met gemak 5 visjes op een nachtje vangen!!

suc6!!

grtz Danny
Gebruikersavatar
Thomas de Wit
Berichten: 7
Lid geworden op: 29-06-2006 14:47
Locatie: Bergen op Zoom, NB

03-07-2006 17:14

Mijn record is 3 runs (waarvan 2 verspilt, ahum) op een nacht, maar toen zijn we rond half 3 ongeveer weggegaan.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

04-07-2006 08:12

Danny Loch schreef:
Yuri Monster schreef:ja dat water bedoel ik als ik het me goed kan herrineren is dat 8 vormig dat bedoel ik eigenlijk met twee wateren. zit een leuk bestand op ook spiegels.


Leuk bestand spiegels?????? Zwemt er nog 1tje die er ongeveer 3 a 4 x per jaar uitkomt en altijd 17 pond weegt. Heb er vele uurtjes versleten woon er gelijk naast. De enigste spiegel die ik zelf heb gevangen, en mn maatjes ook.

Verders wel heel leuk vissen daar, je kan daar met gemak 5 visjes op een nachtje vangen!!

suc6!!

grtz Danny



zal vandeweek eens een foto mailen zou wel dezelfde zijn die mijn collega ving.
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

04-07-2006 16:17

@ Yuri:

Ok doe dat eens ben best benieuwd!

@Thomas:

Kijk aan das toch geen verkeerde vangst!!

grtz en suc6 danny
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

06-09-2006 16:47

Mag je daar nog nachtvissen(grote melane)? Was in de gemeente bergen toch verboden? In halsteren mag je volgens mij niet meer nachtvissen op de melane.

Peter
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

07-09-2006 10:16

Nope je mag nergers meer nachtvissen in Bergen op Zoom, de controle hierop valt wel mee. Maare bij de grote melane is het niet nodig om een nachtje te vissen voor vangsten. Vis daar geregeld overdag en ga nooit zonder schubben naar huis.

Helaas word het vissen daar niet leuker, mensen die veel zooi achterlaten of dingen slopen. Er is naar horen zelfs een zwaan gedood door een visser, omdat deze zwaan enkele malen aan een tent kwam bedelen om eten. De beste man had voorbijgangers gewaarschuwd als deze zwaan nog een x terug zou komen dat hij hem af zou maken. Helaas blijkt dit ook gebeurd te zijn. Politie is hier wel van op de hoogte.

Mocht je er gaan vissen, SUCCES!!
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

08-09-2006 05:30

Langewater ligt toch tussen steenbergen en kruisland? Als je op het langewater wilt gaan vissen is het misschien verstandig om daar een boot te nemen aangezien je anders daar nergens op de kant kunt zitten. De helft is natuurgebied en daar mag je niet op komen. En de andere helft is van boeren met prikkeldraad tot aan het water. Heb daar zelf een aantal keer bij een boer mogen nachtvissen en toch een aantal 20- ers weten te strikken(spiegel en schub). De meeste vissen vingen we langs de kanten van het water. In het midden is het daar echt een prut bodem, maar op sommige plekken liggen mosselbanken. Daar kunnen je gewoon op staan in het midden van het water. Maar toen mochten we niet meer op die stek zitten omdat andere zogenaamde karpervissers te veel troep achter lieten. Daarna maar naar de kanosteiger vooraan verhuisd. Daar wisten we ook nog een paar mooie te vangen, maar toen besloot de gemeente om dat stuk af te zetten met hekken, omdat er steeds jongeren daar dat huisje van de sluis naar de bovensas deden openbreken. Weg mooie stek. Daarna ben ik er nooit meer geweest, maar ken wel een paar mensen die daar nog wel eens vissen en die doen dat voornamelijk uit een boot. Vissen zwaarder dan 25 pond moeten er zeer zeker zitten. O ja, pas op voor de snoekbaars vissers, want die trollen zo over je lijnen heen.
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

12-09-2006 12:51

Langewater ri. Tholen is van Staatsbosbeheer, dus vissen verboden.
Worden regelmatig vissers beboet.

Gr
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
kevin mol
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-09-2006 20:32

19-09-2006 20:34

Het lange water een lekker water om te bevisse maarja er worden in iedergeval wel veel mensen beboet hoorde ik daarom ben ik ook gestopt met vissen daar maar wel mooie leuke vissen daar gevangen ik zou dan liever op de binnenschelde gaan vissen,, Maarja daar visse ook elke zaterdag en zondag zn 10 man tege lijk,, dus van ik het nix meer aan wil alleen in de boesboes zitten afz kevin
Plaats reactie