brabandse bijvangst van plus minus 10 kilo

Plaats reactie
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

29-06-2006 11:16

Deze ervaring is al een beetje op memory lane , het is 2 jaar geleden.

Op een mooie zomerse vrijdag ging ik naar me werk met me auto vol met ontelbare kilo,s aan karpervis benodigheden.
Om na het werk als een razende roeland naar mijn beminde water toe de razen.
Na een dikke 20 minuten door kleine dorpjes te hebben gereden reste me aleen nog om in the midle of nowhere te rijden , zandpaadjes en dergelijke.
Het heerlijke van deze plek is dat je soms een nachtje vist daar zonder ook maar iemand te zien.
Eenmaal aangekomen haalde ik een keer diep adem om vervolgens al me vispullen naar het water te sjouwen , hetgeen het enige nadeel van die stek is .

Alles opzetten en dan eindelijk relaxen , lekker voor de tent zitten en wat met me vismaat ouwehoeren.
De karper hield zich angstvallig stil .
Tot het begon te schemeren. opeens hoorde we een plons die werkelijk alles overtrof.
2 seconde later ging me pieper even te keer .
Als door een wesp gestoken stonden we natuurlijk gelijk op onze achterste benen.
We keken nogal achterlijk op toen we een hert in het water zagen zwemmen.
Het beest sprong waarschijnlijk op mijn vislijn, een geluk dat hij vlug loskwam , zou het vreselijk hebben gevonden als hij werd gehaakt .
Het bleef dus bij een lijnzwemmende hert.
Het bewuste beest gaf er geen sjoegen aan en zwemde rustig door naar de overkant om daar prins heerlijk z,n weg te vervolgen.
Met een grijnzz van oor tot oor haalde ik me hengel op en vernieuwde het aas om maar weer opnieuw in te gooien.

Zo zie je maar weer , altijd als je denkt dat je alles hebt meegemaakt heeft de natuur weer een verrassing , and sometime,s it is a big one
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

29-06-2006 12:24

De meesten mensen "zwommen" Voor dieren is dat niet veel anders denk ik ;-)

Voor de rest een leuk verhaaltje.

gr. Rene
Robert Lamboo

29-06-2006 20:11

Een kleine correctie, ik denk dat het bewuste hert een ree geweest is, aangezien herten alleen op de Veluwe voorkomen :wink:

Maar mooi verhaal 8)
Plaats reactie