Boete aan de Merwede!!!!!!

Plaats reactie
manuel schotman
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-11-2005 13:03
Locatie: nieuwendijk

18-06-2006 12:09

Ook goede morgen!!!!!!!!!!!!!!!

Vanmorgen zat ik te vissen met mijn zoontje Luke (9 jaar), aan de Merwede.
Mijn zoontje kreeg het koud en is in de auto gaan zitten niet ver van de visstek af, maar Luke zat ook te vissen met 1 hengel. Eenmaal in de auto is hij in slaap gevallen. Laat ik op dat moment nu net controle krijgen van die wouten, die mij even haarfijn staan uit te leggen dat ik daar niet mag vissen (gemaal) waar overigens al 15 jaar wordt gevist door jan en alleman, er wordt mij gesommeerd dat ik met een windscherm zit te vissen met stretcher, en OOOK DAT IK MET 3 HENGELS ZAT TE VISSEN terwijl mijn zoontje is slaap was gedommeld in de auto. BOETE 110 EURO voor vissen met 3 hengels. Nou daar gaat je leuke vaderdag.
Maar het feit is dat als ik op m'n andere stek gaat vissen zit ik ook op een gemaal en vis ik ook hetzelfde zoals ik vandaag heb gedaan, dan krijg ik geen boete van ze, dan is het de normaalste zaak van de wereld dat je daar vist. Het is gewoon zoeken naar overtredingen om iemand op de bon te slingeren.
Ik krijg dus een boete waar ze eigelijk mijn zoontje officieel op de bon hadden moeten slingeren voor het slapen langs de waterkant. (kost volgens mij minder)

Heren van de politie, hartelijk dank en prettig weekeinde
dennis akker
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-06-2006 12:54

18-06-2006 13:03

ze hebben liefer dat je niet vist en fietsen gaat jatten denk ik wat een sukkels joh erg man
Gebruikersavatar
Marco Schepers
Berichten: 63
Lid geworden op: 13-05-2006 18:43
Locatie: Emmen

18-06-2006 13:13

Hoi

Hmm dat was dus een vaderdag van niks :(



Marco
Gebruikersavatar
erik buitendijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2005 12:34
Locatie: Limburg

18-06-2006 13:20

Ik ben ook al een paar keer gecontroleerd op de Merwede. Ik zat met drie hengels en een shelter met stretcher. Ik heb alle keren geen boetes gehad. Shelter wordt volgens drie verschillende controleurs getolereerd.
Het vissen met drie hengels mocht ik de volgende keer niet meer doen. Wist er zogenaamd niks van, heb mijn grote vergunning, grote sportvisakte en drie-hengel-vergunning laten zien. Ze zeiden dat ik wel mijn best hand gedaan om de juiste vergunningen te hebben.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

18-06-2006 13:27

Ben je niet op het idee gekomen die hengel van je zoontje er even uit te halen? Hoe kunnen de wouten nu zien van wie die hengel is, je zoontje lag immers in de auto te slapen.

Dat had je in ieder geval die 110 euri gescheeld.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2006 15:11

Weet je wat de ellende is? dat excuus wordt honderden keren gebruikt.
De verbalisant kan niet beoordelen, en moet dat ook helemaal niet gaan doen overigens, of je met opzet of per ongeluk die hengels laat liggen.
Boete is in mijn ogen terecht gegeven het is aan jou om verweer aan te tekenen.
Je ziet het ook vaak gebeuren bij karpervissers waarvan de maat boodschappen gaat doen of eventjes een rondje water gaat maken.
Bij controle waarschuw ik dan omdat ik weet dat een verbalisant een boete kan geven voor teveel hengels.
Het is heel simpel te voorkomen vis met het aantal hengels waar je mee mag vissen en ga niet op de hengels van je maat passen.
Doe je het wel neem je het risico dat je een bekeuring krijgt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-06-2006 14:34

Een zoontje van 9 die jouw derde hengel "bemand"? Komt er een rivierkarper aan, dan vangt hij hem ook nog zeker? Laat me niet lachen. Je had, als het daar verboden te vissen is minimaal het dubbele kunnen krijgen, dan moet je ook niet op dit board mekkeren.

Neem je verlies sportief op, je weet welk risico je neemt!
Laatst gewijzigd door Kees Verheij op 23-06-2006 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

23-06-2006 17:06

hoi.

Een kind van 5jaar kan inderdaad wel vissen,mijn zoontje is op die leeftijd ook begonnen met zelf vissen.

Wat wij wel hebben gedaan is,een vergunning voor hem aanschaffen.
Kost een berg moeite,omdat ze erg moeilijk doen om kinderen een vergunning te verkopen.

Maar als we controle kregen,was er niets aan de hand,je krijgt ook nog te horen dat het niet nodig is,als je dan uitlegt dat het met 2 hengels wel nodig is,krijg je wel gelijk :lol:

Met 1 hengel is het vaak niet nodig,kan per water verschillen,en als hij met 1 hengel met kunstaas bezig is,dan is het dus weer wel nodig.

Vaak de tegen reactie tegen agent oid,kan ook erg veel verschil maken :P

Maar neem als hij vaker meegaat lekker een vergunning op zijn naam,komt wel weer goed terecht ook.
Vergunning voor kinderen is vaak goedkoper ook.
Nu is het zuur,maar klagen heeft inderdaad geen nut.

Franca.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-06-2006 22:17

OK, John, met een driemetertelescoopje op voorntjes, maar een karper op de rivier vangen aan een 12 voeter? Lijkt me niet. En ja, ik heb ook zoontjes die vissen. Maar als ze 7 a 8 zijn en een karper(tje) drillen aan een 1-ponds stokje zijn ze al zo moe als een hond.

Toch vis ik tegenwoordig op de rivier ook wel eens met 3 hengels als er een zoontje meegaat. Meestal beaas ik hem dan met mais, kan hij die zo verfoeide brasems en windes vangen. En er kan ook zomaar een karper op komen, maar dan doet pa toch echt even het werk. :wink:

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

24-06-2006 07:53

Als ik jonge kinderen zou hebben, zou ik ze eerst leren boilies draaien :wink:

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
manuel schotman
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-11-2005 13:03
Locatie: nieuwendijk

28-06-2006 20:40

Bedankt voor jullie reacties, waarop ik wel het een en ander op wil antwoorden.
Mijn zoontje gaat al zo'n drie jaar mee, zo nu en dan.
Hij vist zelf ook op karper, daar moet je niet mee op een rivier mee beginnen, maar op een klein watertje, wat wij dus ook gedaan hebben, dus vandaar.
Hij heeft ook een vergunning van de visvereniging, maar heeft op de rivier geen vergunning nodig omdat hij nog geen 15 jaar is.
We gaan gewoon lekker verder op andere stekken, waar niemand ons wat kan maken.

groeten, Manuel
Plaats reactie