vaste stekken

Gebruikersavatar
bas v breukelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 12-06-2006 14:37

12-06-2006 17:24

ik wil gaan vissen op de stille plas in maarsen maar dat gaat niet :-? er zitten daar mensen die zitten er al meer dan 10 jaar op de zelfde stek,je kom er gwn niet tussen,ze hebben al die vissen al gevangen en gedubbelt,als je een x op hun plek gaat vissen barst de bom los,van dit is mijn stek.zucht zoek tog is een ander water na zoveel jaar
TELL ME ALL OF YOUR DREAMS,YouR HOPES AND YOUR FEARS,LET ME WALK TROUGH YOUR MIND,AND DRY ALL YOUR TEARS
michael jansen
Berichten: 83
Lid geworden op: 03-05-2006 16:51
Locatie: utrecht
Contacteer:

12-06-2006 19:21

hee maat van me ,gooi de plump in de plomp en dan heb je het rampeneren met die volgens mijn legt er cement op die stek van hun en zijn ze 10 jaar geleden er op gaan staan en er nooit meer weg te krijgen ik denk dat we savonds is een keer een hamer en een bijtel mee moeten nemen....wat denk jij ????
karper
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-06-2006 19:29

ik ken het water niet maar wel de situatie,
als je er echt wilt vissen zul je net als hun veel uren moeten draaien.
zoek een plekje op waar niet gevist word en ga daar vissen. toon respect naar de medevissers en na een tijdje zul je wel merken dat ze wat losser worden en je meer mogelijkheden krijgt.

maar let er op dat je in het begin niemand in de weg zit en je gezicht er maar vaak genoeg laat zien.

Ik vind het persoonlijk een kloten situatie voor je, daarom laat ik dit soort visserij mooi aan me voorbij gaan en vang ik elders wel me mooie visjes.

Gr. Remko
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

13-06-2006 00:17

Ken iemand die daar vist. Als je ze vriendelijk aan spreekt kun je ver komen.

Maar begrijp best dat als ze daar al 10 jaar vissen en duizenden uren tijd in het water hebben gestoken ze niet zitten te wachten op nieuwkomers.
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

13-06-2006 07:38

Sorry hoor, maar wat een slap geouwehoer :evil: Water is nu eenmaal gemeenschappelijk goed. Dat je al 10 jaar een vaste stek hebt wil nog niet zeggen dat je deze zondermeer kan claimen. Bij mij gebeurt het ook wel eens dat er iemand op mijn ''vaste'' plekje zit, ook dat hoort bij het vissen.

Dus Bas, trek je geen reet aan van dit soort trieste eikels. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Zo simpel is het. En dan krijg je maar een paar boze blikken, met dat soort figuren hoef je toch geen vrienden te worden.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

13-06-2006 08:20

10 jaar op een vaste stek....? Zijn ze wel helemaal lekker daar in dat Maarssen? :P :D 8) Ik loop daar vaak met de hond, maar zie nooit iemand zitten :-?

Als ik 4 weken achtereen op dezelfde stek zit wordt ik al gek, hoe bedoel je "vast geroest in de gewoontes..."

Martin
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

13-06-2006 09:26

Martin Doelman schreef:Als ik 4 weken achtereen op dezelfde stek zit wordt ik al gek,


Dat heb ik dus ook ja. Hoewel ik wel een aantal stekken heb, waar ik graag meerdere malen per jaar ga vissen.

Als je al 10 jaar op dezelfde stek zit, heeft dit volgens mij te maken met de beperking van de visser. Of een totaal gebrek aan ''uitdaging zoeken''.
Gebruikersavatar
bas v breukelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 12-06-2006 14:37

13-06-2006 11:14

:D oke ga ik doen ik ga er vaker langs en maak vaker een praatje met de vissers :wink: :roll: zal mij benieuwen
TELL ME ALL OF YOUR DREAMS,YouR HOPES AND YOUR FEARS,LET ME WALK TROUGH YOUR MIND,AND DRY ALL YOUR TEARS
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

13-06-2006 11:20

Jij baalt toch ook als je altijd ergens vist en in eens zit er iemand anders? Maar als je gewoon vriendelijk bent en afspraken kan maken wie er wanneer vist is er toch niks aan de hand? Wordt je allebij bter van denk ik?

En waarom stille plas maarseveen? Alle vissen zijn bekend? Is het dan voor jezelf nog wel een uitdaging?
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

13-06-2006 11:46

Misschien zwemmen er wel mooie vissen die het vissen daar waard maken... 8)

Op welke wateren zwemt tegenwoordig nog een verrassing?
Gebruikersavatar
bas v breukelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 12-06-2006 14:37

13-06-2006 12:17

jaah waar zwemt nu nog een onbekende vis jah op de rivieren.en ik wil er zitten omdat ik de meeste waters heb gehad nu in de buurt en er zitten mooie vissen op :P ook niet onbelangrijk
TELL ME ALL OF YOUR DREAMS,YouR HOPES AND YOUR FEARS,LET ME WALK TROUGH YOUR MIND,AND DRY ALL YOUR TEARS
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

13-06-2006 13:01

Er zijn nog echt wel onbekende grote vissen. Niet iedereen schept op over zijn grote vangsten.
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Gebruikersavatar
bas v breukelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 12-06-2006 14:37

13-06-2006 13:37

:-? dus als je zeg wat je heb gevangen schep je op :-? als je zeg dat je nx vangt kan je niet vissen,als je zeg dat je veel vangt ben je een opschepper of een leugenaar :wink:
TELL ME ALL OF YOUR DREAMS,YouR HOPES AND YOUR FEARS,LET ME WALK TROUGH YOUR MIND,AND DRY ALL YOUR TEARS
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

13-06-2006 13:49

zijn jouw woorden. Maar ik bedoel dat niet iedereen zijn mond open doet als hij ergens een dikke 30+ of zwaarder eruit haalt.
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

13-06-2006 15:36

ik heb een vaste masstek daar vis ik al twee jaar en voer ik ook stevig.
Als iemand daar gaat zitten wordt ik echt wel pist.
To The Boat!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

13-06-2006 15:52

Wim hanegraaf schreef:ik heb een vaste masstek daar vis ik al twee jaar en voer ik ook stevig.
Als iemand daar gaat zitten wordt ik echt wel pist.


Tuurlijk,maar verder is het jou probleem,als ik daar zit kan je hoog of laag springen,met een vriendelijk woord kom je verder als met boos worden.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

13-06-2006 20:00

ja, oke ik zeg ook niet dat ik boos wordt. Maar de vermoedens zijn wel heel groot als je daar gaat zitten. Mar ja wat klaag ik het is tot op heden nog niet gebeurd, meestal weten de vissers op de maas elkaars stekken wel te respecteren en met rust te laten.
To The Boat!
Remco van de Wetering
Berichten: 129
Lid geworden op: 10-05-2004 15:56
Locatie: Hoofddorp

14-06-2006 11:07

Water is idd zoals al eerder vermeld gemeenschappelijk goed, maar als het zeer duidelijk aantoonbaar is dat een visser of meerdere in deze plek al zeer veel tijd heeft gestoken, dan is het deels wel begrijpelijk. Maar zolang er gewoon goed gecommuniceerd wordt dan kan er nooit veel aan de hand zijn.
Gebruikersavatar
Tim van der Steen
Berichten: 125
Lid geworden op: 25-07-2005 22:43
Locatie: Houten

14-06-2006 11:41

en wat nou al de gozer met de vaste stek er elke week zit te voeren, zoals de situatie waar ik in zit?
Karpervissen... 'Even helemaal weg'
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

14-06-2006 12:40

Als 'tie er elke week voert en je weet dat blijf je toch gewoon van die stek weg? Lijkt me meer dan logisch toch? Nogmaals, met een beetje overleg en begrip kom je best wel een eind :wink:
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

14-06-2006 13:05

als je iets wilt kopen in de winkel maar je wacht er even een dagje mee om even te bespreken met het thuisfront, je vraagt of ze het vast willen leggen, heelaaaaaas geen optie..
keesje zocht ook zo'n ding en koopt hem gelijk. U komt terug en weg is die.. dat was de laatste. tja!! niet fijn zoiets maar keesje had erook recht op. Staat geen bordje op zn stek niet gereserveerd of weet ik het allemaal. dan mag je toch wel daar vissen! We hebben tenslotte allemal zo'n papiertje opzak. niet zo'n papiertje waar opstaat dat je recht heb op die stek. en ik walg er al helemaal van als ze zeggen het is MIJN stek.
Niks is van hun ook al vissen ze er 80jaar. Ook zo jammer is dat ze tegenwoordig de jongeren onder ons anders aankijken. Drank drugs en feesten langs t waterkant kijken ze ons allemaal mee aan.. ze zien het verscheel niet eens meer tussen goed hout en slecht hout..
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

14-06-2006 13:42

Vaste stek :o

Tegenwoordig lijkt het er wel op dat ze een karperstok krijgen als ze in groep 8 komen :lol:

Dat betekend veel meer vissers als 10,20,enz. jaar geleden.
Wij vissen nu ongeveer 26jaar gericht op karper,maar als ik nu langs stekken rijd waar we jaren met plezier en heel veel rust hebben gevist,zitten er al mensen (vissers)

Het lijkt nu wel zo erg,dat we zoiets hebben van,zullen we wel gaan vissen :-?
Niet voor het vissen,maar om in drukte te zitten,en achter in de rij aansluiten,kunnen we dus even niet opbrengen.

Voorvoeren is al een aantal jaar een risico,niet met opzet,maar wel door meerdere vissers,eerder stekken bezet.

En NEE je kan niet zeggen:ik vis hier al jaren,dus ik heb meer recht als iemand die er voor de 1e keer zit.
Praten kan altijd,maar als iemand al zijn spullen al heeft staan,en van plan is een heel weekend daar te blijven,kan ik ook begrijpen dat ze niet elders hun vissen willen proberen te vangen.

Ja er zijn mensen die graag op plekken gaan zitten waar ze anderen hebben zien voeren/vangen.
Maar ook daar is niets aan te doen.


Denk dus ook aan mensen die voor jou al fanatiek met karperen bezig waren,nog voor de bolie tijd,die hebben dat gevoel nog erger :wink:

Ook zijn er mensen die het weer eens op willen pakken,zo even op een stek waar ze jaren terug zo lekker hebben kunnen vissen,en vangen.
Blijkt dat nu (jouw) een stek te zijn die vaker bezet is,maar deze man/vrouw is gewend om lekker vroeg te beginnen,en de andere visser komt een uurtje later,heeft die andere dan het recht om deze visser(s) weg te sturen :roll:

Leer ermee leven, zo is een stek vrij,volgende keer is de stek bezet.
Pak een andere stek,en balen kan altijd,maar vertellen of klagen dat diegene op (jouw) stek zit is de grootste onzin die er maar bestaat.

Een goede optie is: sparen en dan een eigen water kopen,dan kan je zeggen dit is MIJN stek (water) :P

Geniet zolang het nog kan :wink:

Franca.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

14-06-2006 16:14

er is altijd een oplossing maar heeel veeel mensen in nederland hebben moeilijk met communiceren. alles wordt van een muis een olifant gemaakt.
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Michiel Zijdewind
Berichten: 21
Lid geworden op: 18-03-2006 19:11
Locatie: nieuwegein
Contacteer:

07-08-2006 16:18

Als iemand op ''mijn plekje'' zit, rij ik gewoon door, jammer maar helaas voor mij, weet zat andere watertjes waar ik terecht kan, ik gun een ander ook zn visje. Alleen soms kunnen bepaalde idioten die stek niet netjes houden en tja dat wekt wel ergenis. Als dat gasten ''je stek'' geruineerd hebben dan hoef ik er dus vaak al niet meer terug te komen. (is me helaas laatst overkomen...zucht).

m.v.g. Michiel
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

24-08-2006 09:59

Martin Doelman schreef:Misschien zwemmen er wel mooie vissen die het vissen daar waard maken... 8)

Op welke wateren zwemt tegenwoordig nog een verrassing?


Wie weet.............