nachtvissen Veendam verboden

Plaats reactie
Harold Pomp
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-10-2005 12:54
Locatie: Veendam

25-05-2006 17:52

Op zeer korte termijn zal er in het recreatiegebied Borgerswold niet meer nacht gevist mogen worden. Dit door onverlaten en herrieschoppers die hun rommel niet opruimen en het nodig vinden om brandvuren te stichten en rotzooi te trappen. Van mij mogen ze die lui opsluiten in een zeecontainer en af laten zinken in de Syberische zee!!

Dit wou ik gewoon even kwijt!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

25-05-2006 22:13

Harold Pomp schreef:Op zeer korte termijn zal er in het recreatiegebied Borgerswold niet meer nacht gevist mogen worden. Dit door onverlaten en herrieschoppers die hun rommel niet opruimen en het nodig vinden om brandvuren te stichten en rotzooi te trappen. Van mij mogen ze die lui opsluiten in een zeecontainer en af laten zinken in de Syberische zee!!

Dit wou ik gewoon even kwijt!


Niet goed opgelet, nachtvissen onder een plu wel toegestaan. En er zijn nog wat aanvullende regels die van kracht gaan worden.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Harold Pomp
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-10-2005 12:54
Locatie: Veendam

26-05-2006 10:01

Ja onder een plu. Twee of drie nachten op je goedlopende voerstek onder een plu is ook geen pretje. Bedankt jongens voor het verknallen van het nachtvissen met tent. Het heeft misschien wel een ander voordeel: misschienblijven ze nu wel weg uit Borgerswold en kan ik lekker mn gang gaan verscholen in de bossen MET TENT.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-05-2006 10:06

Harold Pomp schreef:Ja onder een plu. Twee of drie nachten op je goedlopende voerstek onder een plu is ook geen pretje. Bedankt jongens voor het verknallen van het nachtvissen met tent. Het heeft misschien wel een ander voordeel: misschienblijven ze nu wel weg uit Borgerswold en kan ik lekker mn gang gaan verscholen in de bossen MET TENT.


Nee voor de doorgewinterde festiviteiten visser niet nee, en laat dat nou ook net de bedoeling zijn.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

26-05-2006 12:37

Beetje karpervisser vist gewoon onder de Plu :-)

Okay je kunt iets minder rotzooi kwijt onder de plu maar dat is ook weer handig hoef je ook minder mee te slepen naar het water!

Kortom goed alternatief voor veendam


Mvg Ulco,
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-05-2006 12:54

Weer een verkeerde topic naam...
Nachtvissen wordt niet verboden, vistentje wel. Maar dat vistentje werd alleen maar gedoogd, was en is sowieso volgens de nog geldende WOR verboden. Wees blij dat een plu nog gedoogd wordt want volgens de letter van de wet is ook die plu 's nachts namelijk niet toegestaan...

Voor de zoveelste keer: het nachtvissen op zich is in de Visserijwet geregeld. Een 'onderkomen' tijdens het nachtvissen is nog nergens geregeld (kan via de APV in iedere gemeente vanaf 1-1-2008) volgens de letterlijke tekst van de WOR is ieder onderkomen 's nachts verboden, behalve op de officiële campings / recreatieterreinen.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-05-2006 15:46

Harold Pomp schreef:Ja onder een plu. Twee of drie nachten op je goedlopende voerstek onder een plu is ook geen pretje. Bedankt jongens voor het verknallen van het nachtvissen met tent. Het heeft misschien wel een ander voordeel: misschienblijven ze nu wel weg uit Borgerswold en kan ik lekker mn gang gaan verscholen in de bossen MET TENT.


harold,
paar opmerkingen cq vraagjes:
1) wat is er geen pretje aan dan, onder die plu voor een paar dagen, je zegt een goedlopende stek ? je bent dus meer onder de plu weg vanwege het drillen ;-)
2) je hoeft eddy niet te bedanken voor het verknallen kan hij niets aan doen, wees eerder blij dat het regio cbb na goed lullen en het in ieder geval nog voor elkaar heeft gekegen dat je er uberhaupt nog mag vissen.
3) dus jij gaat alsnog met die tent zitten zodat je het straks zover voor jezelf verknalt dat je er helemaal niet meer mag vissen ? lekker bezig.

gegroet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Harold Pomp
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-10-2005 12:54
Locatie: Veendam

30-05-2006 20:52

Hee Peter,

Ik vis het hele jaar door dus ook in de winterperiode. Zit jij een aantal nachten onder een plu in de winter? In de winterperiode is het vaak afzien ook met een lopende voerstek en een tent is wel zo prettig. Maar ja een mooiweervisser heeft natuurlijk geen tent nodig...

Ps. die bierdrinkende en jointsrokende waailappn, die bovendien het park vernielen zijn de oorzaak van het tentverbod, niet ik! En ook al verbieden ze het nachtvissen helemaal in Borgerswold blijft het wel lekker rustig daar.Dan ga ik wel met mn goeie gedrag verscholen als een rat in het riet met mn tentje lekker vissen.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

31-05-2006 07:37

Harold,
ja ook in de winter gebruik ik rustig een plu, voor je info ik vis in de winter altijd door.

mvg,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 31-05-2006 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

31-05-2006 08:14

Harold Pomp schreef:
.Dan ga ik wel met mn goeie gedrag verscholen als een rat in het riet met mn tentje lekker vissen.


Ach dan komen de prenten vanzelf. De nieuwe regels zijn nog maar amper van kracht en jij treed ze alweer met handen en voeten. Goed voorbeeld Harold, sjapoo! :roll:

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

31-05-2006 09:32

Ik sluit me bij Harold aan, en wel hierom. Ik heb tijdens het vissen meedere keren politie gebeld omdat vandalen de boel afbraken rondom de plas, wordt vervolgens melding van gemaakt en er gebeurd geen ene kloot. 's Zomers komt er zo'n 3 x politie een ronde lopen en de enige die gecontroleerd worden zijn de vissers. Het maakt ze niet uit of de honden door de rietkragen springen of dat de hele familie Tokkie staat te barbequeuen. Dit stuit mij tegen de borst en voel er weinig voor om de vrijheid die ik (nog) heb in te leveren.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

31-05-2006 10:45

Ik weet niet of het nog niet duidelijk was, maar het is of een gedeelte van je vrijheid inleveren of alles inleveren en een algeheel nachtvisverbod op de wateren.
Dat er ook andere mensen als karpervissers rotzooi trappen is wel duidelijk, maar het feit lag er en dit was het hoogst haalbare. Als jullie zelf de dingen beter kunnen regelen moet je het niet nalaten om bij de gemeente aan te kloppen. Roepen vanaf de zijlijn kunnen er veel, daadwerkelijk werk ervan maken zijn er maar weinig.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

31-05-2006 22:02

Ik weet niet of het nog niet duidelijk was, maar het is of een gedeelte van je vrijheid inleveren of alles inleveren en een algeheel nachtvisverbod op de wateren.


Ik neem aan dat jullie dan ook 's nachts niet slapen in je tentje / onder de plu?


Roepen vanaf de zijlijn kunnen er veel, daadwerkelijk werk ervan maken zijn er maar weinig.


Ik betaal nog altijd voor mijn vergunningen waarvan een gedeelte bestemd is voor waterbeheer etc, recht van spreken heb ik dan ook wel.
Hoewel ik misschien niet voldoende kennis van zaken heb om goed voor de karpervisserij in mijn gemeente op te kunnen komen ben ik nu wel benieuwd op welke manier er dingen te regelen vallen. Ik zou zeggen brand los!
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

02-06-2006 06:58

Hoi Arjen,
ja ik slaap rustig onder de plu, begrijp me niet verkeerd een tent is zeker in winterperiode iets prettiger ook al heb ik ook dan over het algemeen de tent open en een grondzeil gebruik ik niet, maar als ik geen keuze heb dan gaat gewoon de plu op, snap alleen even niet in welke context je deze vraag stelt.

en twee indien interesse bezoek eens een regiomeeting van de ksn regio noord, hier zijn voldoende mensen die je graag van dienst willen zijn als je mee wilt werken aan de karpervisserij in je eigen regio. Je kan ook altijd even contact op nemen met eddy, die heeft nog zitten in de regio cbb, ben er zelf uit i.v.m tijdgebrek.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
marcel rozema
Berichten: 39
Lid geworden op: 23-01-2005 11:22
Locatie: hellum

05-06-2006 18:56

niet lullen maar vissen en je aan de regels houden.
:evil:
als je dat een tijdje doet keert het tij mischien ook wel.
dus onder de plu :D
ga je in een tent dan is het mischien binnen kort wel hele maal over :cry:
dus even door bijten en over een jaar naar de gemeente om te praten.
dus laat zien dat jullie van goede wil zijn .

vr.gr.marcel
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-06-2006 20:12

Kijk Marcel,
Jij hebt hem tenminste door ;-)
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Harald Bremmer

08-06-2006 23:28

Yo Pomp,

wel jammer dat het toch zo ver moest komen. Het voordeel wel is dat nu de idioten grootendeels wegblijven. :wink: Je kan dus iets meer je eigen gang gaan.

Het zal er nu wie weet eindelijk een beetje netjes worden........ :D

En ben je lang geleden ook niet zo begonnen? 't is voor mij ook geen probleem. Slaap nu ook al weer heel wat jaartjes onder een plu. (heb trouwens nooit veel anders gedaan)

Nu maar hopen dat er een beetje controle komt die er ook op toeziet dat de regels nageleefd worden.
Vang ze in elk geval!!! en we komen elkaar vast wel weer tegen.

Groeten Bremmer
Plaats reactie