Keuze veluwe randmeren

Plaats reactie
Ronald Drogt
Berichten: 57
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Amsterdam

25-05-2006 08:49

Hallo allemaal,
Wie kan helpen! het vele autorijden naar mooie visgronden ben ik behoorlijk zat (rij al genoeg) en wil dit jaar dichter bij huis gaan zoeken.
De Hoge Vaart is leuk vangen maar groot water is veeeeel mooier om op te vissen...
Vissen op de zuidelijke randmeren zogezegd!

Maar welke van de randmeren kan ik het best beginnen....
Veluwemeer/Drontermeer,
Wolderwijd/|Nuldernauw
Nijkerkernauw/Gooi/Eemmeer

Hoe zit het met het bodemverloop in de sectoren? Hoe is de opbouw van het VISbestand ten opzichte van van de verschillende meren?

Heb ik het bij het rechte eind dat het karperbastand langzaam in balans komt? (dus met een gavarieerder visbestand qua ponden?). Immers, de waterkwaliteit wordt stilletjes aan beter. Of vang je op de hoge/lage Vaart hetzelfde type karper?

Kortom, ik zoek geen stekken maar een richting.... De stekken vind ik zelf denk ik wel met de boot.

Algemene info:
http://www.harderwijkonline.nl/masterfr ... dmeer.html


Gr.
Ronald
Think Global act Local
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

25-05-2006 11:49

Ronald,

Er heerst hier i.m.o. eenb soort van haantjes gedrag.
Niets of niemand wil of durft hier zulke informatie los te geven.
Ookal vraag je alleen om globale info die krijg je (bijna) niet.

Zo vroeg ik laatst een klein beetje info over een water bij Tiel in een topic van iemand.
Alleen over welke hsv daar het visrecht had en misschien wat helpende tips.

Ze zijn hier heel erg bang voor stekken pezers etc etc
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
janwillem hilverts

25-05-2006 17:46

Maistro,


Dicht bij huis.... Tja, ik kan er niet al te veel over zeggen, dan heb ik ruzie met een mededorpsgenoot van je die er ook vist.. JE weet denk ik wel wat ik hiermee bedoel..

Ik kan je alleen zeggen.. Pak de boot, vaar vanaf het strand richting nijkerk, en zoek de wat hogerliggende stekken of rare bodemstructuren, denk hierbij aan schelpen/mosselen en dergelijke.. De dingen die ik je volgens mij al vaker heb verteld over dat stuk..

Als je (met de boot) richting nijkerk gaat, krijg je, na nog wel aardig wat honderd meter, een mooi klein aanleg plaatsje in de kant.. Kijk daar eens rond met je boot en dieptemeter, je zal daar nog heel raar staan te kijken wat je tegenkomt en wat voor dieptes je daar hebt.. Zeer antrekkelijk!! Ik heb er alleen gekeken en met een hengel de bodem afgegaan, het is dat het voor mij niet te doen is met de fiets anders had ik er al gezeten.. Meer gooi ik er hier niet uit, dan geef je maar even een belletje..

Groeten,

P.S we moeten snel weer ff een keer gaan vissen, heb weer zeer mooie dingen erbij die je wel kan gebruiken en interessant zijn! Vanavond wat te doen? Ik heb dan een nachtwedstrijd aan de put (watergoor) Moet je, als je kan, maar even langskomen, weer even bijlullen..

Spreek je
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

25-05-2006 18:39

En als je spiegels vangt, even melden AUB.
http://www.freewebs.com/skp-zrm
groetjes henk
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

28-05-2006 08:52

begin deze week weer aan de nijkerker kant te voeren is zeer leuk om aan de gang te zijn op het randmeer.Naar mijn beschieden mening wordt dit het topwater in europa 40 en 50 pond plus is mogelijk.mar goed daar kan ik niet over mee praten misschien dit jaar
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
janwillem hilverts

30-05-2006 12:40

Remon,

waar vooer je? Laat me dat even weten als je wil, want ik ge het weekend ook het randmeer op.. Stuur me anders even een pb'tje met je nummer.. Dan bellen we even, en we moeten snel weer is een keer samen gaan vissen.. Of ergens iets leuks opbouwen.. Misschien samen het Randmeer?? Ik wil er namelijk dit hele seizoen zitten en voor die ene vis gaan.. Daar vertel ik je nog wel over.. It is a BEAUTY

Ik spreek je
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

01-06-2006 00:07

janwillem je heb een pb
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
janwillem hilverts

01-06-2006 12:23

Gelezen Remon..

Ik zit ongeveer schuin tegenover je :) Mooi uitzicht daar haha :)

Ik bel je van de week wel even..
Plaats reactie