Oude Rijn nabij Leiden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

15-05-2006 23:28

Ben dit jaar maar eens lid geworden van de Leidse.
Woon nog niet zo heel lang hier in de omgeving en keerde telkens terug naar mijn oude stekken. Wil het dit jaar dus eens wat dichter bij huis zoeken. Wie hier, bevist dit gedeelte van de Oude Rijn ?
Kom er namelijk niet helemaal uit, via de vergunning, waar je nu wel en niet mag vissen op de Oude Rijn. Graag PB'tje .

Rene.
Gebruikersavatar
erik buitendijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2005 12:34
Locatie: Limburg

16-05-2006 09:04

Volgens mij mag je in de hele Oude Rijn vissen. Heb eigenlijk nooit goed in de vergunning gekeken en ben gewoon gaan vissen waar in wou. Nooit problemen (en wel controles) gehad. Je kan er leuk vissen. Vissen tussen de 14-23p. En als je een beetje geluk hebt van je een paar keer per jaar een grotere.

Succes,
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

16-05-2006 13:05

He Erik,

Bedankt voor je reactie !
Ik bedoel eigenlijk meer het gedeelte waar je het hele jaar mag nachtvissen en met 3 hengels. Staat wel in de vergunning maar beetje onduidelijk welke gedeeltes dit precies zijn.
Ga vanavond wel ff kijken daar.....

Rene.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

21-05-2006 12:39

Ben er nog nooit gecontroleerd. In Leiden doen ze meestal niet zo moeilijk. Makkelijk vis vangen echter niet snel een grote. T,is niet echtr mijn water meer maar succes is erg gemakkelijk te boeken hier.

Richard
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

12-06-2006 09:49

rondom alphen wordt zeker wel zwaar gecontroleerd op dit kanaal. Aangezien er een witvisser is die ook politieagent is en dus regelmatig 's ochtends even kijkt of het allemaal goed gebeurt. Mei nachtvissen levert dus al snel een prent/waarschuwing op.
Mijn ervaring is ook zelfde bestand, redelijk makkelijk na een paar keertjes voeren een paar visjes tot begin 20. En af en toe een ietsje grotere, klappers niet echt gemaakt.
Ik weet dat in alphen met de 3 hengelvergunning je gewoon met 3 hengels mag vissen, of het nodig is weet ik niet... Ik ving eigenlijk altijd gewoon vis op de vaargeul en een metertje of 5 uit de kant , derde hengel hoeft dan helemaal geen aanvulling te zijn of je moet veel verder weg vissen, maar aangezien ik altijd 2 daagjes voer heeft dat ook weer minder nut....

Niels
Plaats reactie