Weer midden in troep zitten?

Plaats reactie
Craig Brown
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-02-2006 12:52
Locatie: Noordwijk ZH

06-05-2006 11:08

Het weer is opgewarmd en als karper visser zal je denken dat het een van de mooiste tijden van het jaar aankomt,maar, ben langs mijn lokaal kanaal iedere dag dit week geweest en de troep begint nu al op te stapelen.Leeg blikken,plastic tassen, vuurgestoken gras.Ik weet het zeker dat 99 % van dit afval achter gelaten is door groepen jongeren van onder de twintig jaar leeftijd want ik heb ze allemal zien zitten en dan het volgende dag,ja, weer een zootje troep.Deze mensen hebben helemaal geen respect voor de natuur/milieu.Ik vraag me af of het overal zo is en hoe kunnen we wat daar aan doen{zonder in de bak te landen voor vrijwillige geweld}Als buitenlander mischien heb ik het verkeerd{excuses voor mijn slecht Nederlandse} maar volgens mij moeten ze meer respect leeren van hun ouders,leerars enzo.
Zijn jullie mee eens?
Gr
Craig. :evil:
Eat my boily!!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

06-05-2006 14:09

Ja het is vaak op veel plaatsen idd een ramp! Zijn ook al flink wat topics van op het forum hier met ergenissen. Zelf hier in de buurt erger ik me er ook vaak kapot aan. :x

Alleen het heeft niet alleen met de leeftijd te maken. Ik zelf ben ook nog niet zo oud en ken nog genoeg vissers van mijn leeftijd of jonger die wel respect hebben voor hun omgeving. Natuurlijk zijn er ook jonge mensen die dit doen, die kom je helaas ook te vaak tegen, maar ik heb het ook zeker mensen van ouder dan 18 zien doen.

Tsjah wat we eraan moeten doen daar ligt het moeilijke. Politie kan niet zomaar bekeuren als er iets ligt omdat dat niet het bewijs en dat het van degene is die er bij in de buurt zit, ze moeten het weggooien letterlijk zien. Maar hopelijk komt er nog eens een goede oplossing voor.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

06-05-2006 17:19

Bij ons kan ik weinig gedaan krijgen van de politie. Heb ze eens een avond gebeld toen ik aan het water zat omdat een stel vandalen de (nieuwe) vissteiger in de brand staken. Er werd melding van gemaakt zeiden ze, heb de hele avond geen politie gezien :o Vandaag ook weer een rondje 'meer' gelopen, wat een gore bende, de kunst is nog om niet in de menselijke stront te gaan staan. 't zal niet de eerste plas zijn die op slot gaat van staatsbosbeheer omdat de mensen er zo'n zooi van maken. Maar ja, als je d'r iets van zegt lachen ze je uit
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-05-2006 19:42

We hebben er hier plekken bij zitten waar je als je 2 dagen hebt gezeten de rotzooi waar je mee thuis komt 1 grote vuilniszak is waar een klein pedaalemmerzakje inzit waar wat koffiefilters, lege verpakkingen e.d. inzitten wat dan van mezelf is, en de rest is allemaal zwerfvuil wat je op de plek tegenkomt. Elke keer neem je wel wat mee dat het netjes is, en elke keer kun je wel aan de gang blijven.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

08-05-2006 10:08

Het is inderdaad een grote stoornis al dat vuil langs de waterkant. Soms ben je nog langer bezig het vuilk van een ander op te ruimen dan dat je kan vissen.

Degene die dit doen, noem ik geen vissers, een echte visser zorgt altijd dat hij een vuilniszak of iets anders bij zich heeft waarmee hij of zij het vuil mee kan nemen en de plek weer netjes en schoon achterlaat.

De mensen die dit vaak niet doen zijn veelal de groepen die het hele nachtvissen verpesten door er dag en nacht een groot feest van te maken langs de waterkant. Zo was het hier in de buurt ook van de week 3 tenten op een klein stukje bij elkaar geplant en dag en nacht was er minimaal een groep van 30 man bij die tenten en dat ook allemaal in de buurt van huizen endergelijke.

De leeftijd van de mensen speelt verder geen rol dit waren dan jongeren dan mij maar ik zie ook vaak zat ouderen dan mij zitten die er gewoon t*ring bende van maken. En daar word dan weer elke karpervisser op aangekeken, helaas.

Ik vind dat er voortaan maar op 1 of andere manier gecontroleerd moet worden dat ze kunnen zien wie nou echt de slechtere zijn en dat deze mensen geweerd kunnen worden van de waterkant.

Maar of dat zal lukkern en mogelijk is.....iedereen moet maar gewoon de natuur respecteren en alles achterlaten zoals het hoort.

Groeten Mike
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-05-2006 20:55

Volgens mij is dit niet alleen ergerlijk, maar zelfs een grote bedreiging voor de karpervisserij. Waterbeheerders zien het verschil doorgaans niet tussen afval van hangjeugd en afval van vissers.
Wat je er aan kan doen is eigenlijk erg weinig, als je in je eentje tegen zo'n groep een opmerking krijgt kan je in de meeste gevallen een grote bek terugverwachte, als je een beetje pech hebt zelfs klappen.
Ik heb een maandje geleden aan twee schoonmaakacties meegedaan en elke keer viel het weer op dat er heel erg veel afval ligt dat absoluut niet van vissers is.
Ik zie zo lang de politie hier niks aan doet ook niet echt een oplossing. Het probleem voor de politie is dat als die jongeren van het water weggestuurd worden ze meestal ergens in de stad gaan zitten, waar ze nog meer overlast en schade veroorzaken. Ik kan me voorstellen dat de politie daar ook niet op zit te wachten.
Respect voor de natuur is iets dat niet echt actueel is binnen de meeste videogames, dus zullen ze het ergens anders weg moeten halen. Ik denk dat een groot deel van de jeugd te weinig buiten komt en te weinig leert over de natuur om er echt diep respect voor te kweken. Op de basisschool wordt wel aan dit soort dingen gewerkt, maar op de middelbare school gebeurt er doorgaans niks meer mee.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

08-05-2006 21:10

misschien zou je je gemeente kunnen vragen prullenbakken te plaatsen op de plekken waar het vaak voorkomt(als die er nog niet staan) , op de visplekken waar ik kom is 9 van de 10 keer ook geen prullenbak.

alleen is het de vraag of die hangjongeren hun afval er dan ingooien
maar het is het proberen waard...
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

08-05-2006 23:21

lars van der sluijs schreef:misschien zou je je gemeente kunnen vragen prullenbakken te plaatsen op de plekken waar het vaak voorkomt(als die er nog niet staan) , op de visplekken waar ik kom is 9 van de 10 keer ook geen prullenbak.

alleen is het de vraag of die hangjongeren hun afval er dan ingooien
maar het is het proberen waard...


Mmm vind het eigenlijk wel een erg goed idee Lars, simpel maar nooit over nagedacht. Misschien dat het kan helpen, baadt het niet dan schaadt het ook niet toch?! :)

Mvg, Koen
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

08-05-2006 23:27

alleen heb je dan wel.....de meeste vissers houden ook van een beetjuh natuur op de visplek...staat er dan ineens een prullebak op de stek is dat wel jammer voor de omgeving(afval is dit overigens ook)
Craig Brown
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-02-2006 12:52
Locatie: Noordwijk ZH

09-05-2006 07:55

Ik zal wel liever 10 groen{of mooie camo!} prullenbakken langs de kanaal zien als de rotzooi die daar nu overal ligt! Mischien ga ik wel een brief schrijven en wat fotos mee stuuren.
En over de kans van een klap te krijgen voor wat zeggen dan ben ik er klaar voor want de meeste heb alleen een grote mond en als wat gebeurd dan ik hoop dat ze kunnen zwemmen! :evil:
Eat my boily!!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

09-05-2006 08:39

Vuilnisbakken hebben ze hier ook wel op een paar plekken neergezet, die worden gewoon gesloopt :o
Boel papier erin, fikkie erbij en zeg maar dag tegen de vuilnisbak.
Als het echt te gek werd dan maakte ik eerst foto's alvorens op te ruimen, mail die naar de hengelsportvereniging zodat die wat wist voor het geval dat ze er klachten over krijgen. Want 80% van de rotzooi is gewoon van jongeren/jeugd. Heb ze er zelf zien zitten. Ouderen zitten er niet, die pakken een terras. De jeugd heeft daar de centen niet voor, gaan naar de supermarkt, halen bier, chips en frisdrank, zoeken een leuk plekje op, hebben het 'gezellig' (lees: maken een boel herrie), donderen de rotzooi van zich af en een ander mag het opruimen.
Laatst gewijzigd door Lukas Linde op 09-05-2006 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissie kump zo!
janwillem hilverts

09-05-2006 12:30

Prullenbakken is een niet al te slim idee, dit omdat de meeste jongeren ze, of slopen, in de fik steken of het water ingooien! Dit is ook al diverse keren bij ons op het meer gebeurd. Niet alleen prullenbakken maar ook complete bankjes om op te zitten en dergelijke..

Wat een idee kan zijn.....

Wij hebben bij onze verenigingen diverse controleurs lopen die dus elke dag een ronde doen en hierdoor de mensen in de gaten kunnen houden die er een "tering" bende van maken.. Denk hierbij aan.. Ze komen langs en op dat moment is het een grote treop bij de tent o.i.d en de volgende als die langskomt ligt het er nog.. Hierdoor weet je dus wie het gedaan heeft en dat kan je aanklagen bij het bestuur van je vereniging.. Maar denk niet alleen aan controleurs.. Maar ook aan jezelf.. Je kan zelf ook om hun papieren vragen of de namen en het aanpraten bij het bestuur.. Oke.. Het is niet altijd leuk een ander er letterlijk "bijnaaien" Maar zo houd je het voor je eigen wel mooi aan je water en zit jij niet meer met al die troep..
Plaats reactie