Roosendaalse vliet

Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

15-04-2006 13:34

Hoi collega's :D ,

Ik ben van plan binnekort de vliet weer eens uit te proberen. Ik vroeg me af of er dit jaar al gevist is en of er wat gevangen is ? ik heb nog niemand zien zitten maarja je kunt niet altijd alles zien he 8)

ik hoor het graag van jullie

groeten
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

15-04-2006 14:45

ik weet dat er vorige maand 3 man aan het vissen waaren op de 3 sprong

1 weekend en geen 1 visje zelf geen piepje

maar er schijnt weer wat gevangen te worden op de vliet hoor ik van verhalen

zelf stop ik geen tijd in de vliet
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

15-04-2006 18:13

Ik zou zeggen, let goed op waar de mosselbankjes zijn. Dit heeft mij veel vis bezorgt en gelost helaas.
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

16-04-2006 22:17

ja ik ben van plan om bij het gedeelte bij roosendaal te proberen, en hoezo steek jij er geen tijd meer in Jeffrey ?

Ik heb daar in het verleden toch leuke vis uitgehaald alleen na dat gebeuren met zuurstofgebrek is het achteruit gegaan dus was benieuwd of dat weer een beetje in orde is en of er nu weer mooie vis uit wordt gehaald.

Welk gedeelte viste jij Danny in de buurt van Roosendaal of meer richting OUd Gastel of zelfs nog verder ?
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

17-04-2006 16:30

ik besteed er geeb tijd meer in vanwegen het zuurstofgebrek een aantal jaren geleden

er word momenteel zekker wel weer vis gevangen maar ik ben het water gewoon uit het oog verloren

en heb mooiere water die ik bevis

maar de vliet is zekker het proberen waard
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

18-04-2006 20:23

Ja hoop ook een paar mooie er uit te halen :lol:

Weet jij wat ongeveer het zwaarste is wat er in dat gedeelte, tussen de roosendaalse haven en de oud gastel brug, gevangen is ?

Hoop dat je er op die wateren nog een paar mooie uit haalt dit jaar het weer slaat in ieder geval goed om nu :D Wordt weer lekker warm hoop ik.
Gebruikersavatar
Johan van Os
Berichten: 406
Lid geworden op: 19-02-2006 21:08
Locatie: Roosendaal

18-04-2006 23:47

heyy. naar mijn weten vissen er nog regelmatig wat jongere gastjes... ( jaar of 17) (spijt me als ike r naast zit)

heb gehoord dat ze ook al redelijk wat gevangen hebben tot 24 pond..

zelf ben ike r nog niet boven de 22 pond uitgekomen..
succes!
bij vlagen ben ik geniaal...helaas is t hier altijd windstil...
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

19-04-2006 16:48

naar mijn weten is de zwaarste die gevangen is 26 pond

maar de verhalen gaan snel en verandere om de minuut he
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

19-04-2006 17:05

Weet wel dat als er voetbalwedstrijde gespeeld worden tegen PSV ook supporters te vangen zijn in de Vliet.

Over de rest van het bestand kan ik je helaas weinig zeggen, hoewel er wel veel kleine vis rondzwemt!!!!! ook wel grotere exemplare maar verwacht er geen monsters
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

19-04-2006 18:18

ja mijn zwaarste is 24 pond daar maar vroeg me af of er hier mensen waren die achter in de 20 of 30 pond hebben gevangen

ja inderdaad verhalen zijn er zat maar of je die ook zomaar kunt geloven :roll:

je zou toch zeggen dat ze op zo'n water wel rond zwemmen ? of ben ik nou stom aan het lullen :-?
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

20-04-2006 09:11

zou zeggen ga er gewoon eens vissen!
Kan je wel vertellen dat wij er meer dan 20 jaar geleden toenmaals enkele 20+ hebben kunnen vangen tot 24p.

Hee toen logeerde jullie nog allemaal bij je vader :lol: :lol:

Grtz Toon
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

20-04-2006 21:30

Ja anton daar heb je gelijk in :lol:

En ik ben er al regelmatig wezen vissen maar heb eigenlijk nog nooit wat boven de 24 pond gevangen. Ach ja wie weet misschien dit jaar :oops:

Morgennacht maar is een poging wagen :wink: laat het hier nog wel weten wat het was :) hoop dat ze wel beetje azen anders wordt het weer een nachtje blanken :cry:
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

22-04-2006 08:44

nou jongens dit was me het nachtje wel zeg....
we dachten we proberen het is met de boillies van Eddy Sterkx. Nou we hebben het geweten, er zat meer dan genoeg vis op ons stek maar volgens mij allemaal brasem.
Hier komt het op neer:
Aantal runs: ongeveer 20 ; dan geen super runs maar toch voldoende om aan te slaan, meteen aanslaan had geen succes en door laten bijten ook niet :(
Resultaat: geen enkele vis alleen een eend nou hoe dat beest heeft kunnen bijten ben ik nog niet over uit. We kregen een run op de hengel die aan de overkant lag, me maat slaat aan en er zat een eend aan die al aan onze kant zat. Schiet mij maar lek ik snap er niks van.

Kortom het was een zware nacht met 0,0 resultaat. :cry: op de eend na maar daar waren we ook niet echt blij mee. Volgende keer beter hoop ik
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

22-04-2006 09:21

gewoon blijven proberen

ik weet zekker dat er wat te vangen valt
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

22-04-2006 09:35

ja er valt zeker wel wat te vangen alleen deze nacht zat het wat dat betreft niet echt mee.
Gebruikersavatar
Robbin Rebel
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-08-2004 22:52
Contacteer:

22-04-2006 15:58

In 2005 5 nachten wezen vissen echter geen vin gezien.
Nu vind ik de bodem zeer modderig, en heb gevist met inlinelood.
Nu ik de Korda dvd's heb gezien, had ik beter met met los lood dmv lead clips kunnen gaan vissen.
Door de modderige bodem kan je stif rig ook mee getrokken worden in de modder, waardoor de boilie niet op de bodem ligt maar boven de bodem zweeft, en dan maak je weinig kans om iets te haken.
Met een los lood en misschien een iets langere rig kan je dit voorkomen.

Heb dit jaar nog niet gevist en denk dat er ook niet veel van komt.
Maar vind het een heel mooi water, en er moeten toch mooie vissen te vangen zijn.

Alleen moet je een goede voorbereiding zal je deze uit het water krijgen.


Afbeelding


Bron Korda state of the underwater carp fishing part 2


Foto laat zien dat een inline lood de stif rig de bodem in trekt waardoor de rig om hoog komt te staan.
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

23-04-2006 21:48

hey robin

dankje voor je reactie !! Heb jij zelf ook regelmatig op de vliet gevist dan.. ?

wat is je zwaarste vangst daar ?

groeten jeroen
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

24-04-2006 12:10

jongens, op de vliet op de juiste stek, aantal dagen voeren en het kan niet mis gaan. Vis genoeg
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Gebruikersavatar
Robbin Rebel
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-08-2004 22:52
Contacteer:

24-04-2006 22:58

Hallo daar.

Heb in 2004 een denk 3 of 4 nachten daar gezet, en een paar keer een paar uurtjes in de avond.
De zwaarste karper die ik daar gevangen heb waseen pond of 12 niet echt zwaar dus.

Heb een week gevoerd met mais en boilies, zaterdag ochtend om 5 uur de eerste hengel in gegooit.
om een uur of 12 alle twee m'm piepers schreeuwen tegelijk moord en brand, doe mijn ogen open en had een mooie rijnaak van 50 meter gehaakt allles weg.
gebruik backleads van Fox maar dat helpt dus niet alles wordt mee gezogen door die grote boten.
na me lijnen na gekeken te hebben weer alles opnieuw gemonteerd en op zijn plek geworden te hebben was het weer rustig die middag.

om een uur of 10 s'avonds ben ik me bedje op gaan zoeken en lag nog geen 10 minuten of er kwam geluid uit me sounderbox wat resulteerde in een (schub van 12 pond)

Om half een kreeg ik me tweede run, deze voelde een stuk zwaarder aan echter brak mijn lijn al na een paar seconde alles weg (vis zelf gelukkig met een platgeknepen weerhaak en een systeem waarbij hij het lood kan lozen).

Om half 3 weer een run deze wel binnen gehaald en was weer zo'n 12 pond.


Heb er denk nu 4 weten te vangen, en die heb ik kunnen strikken nadat ik een week gevoerd heb. ben zoals gezegt een paar keer een paar uurtjes geweest zonder voor te voeren echter geen piepje gehad.

Als ik daar ga vissen dan ga ik voor voeren, want dat geeft voor mij gevoel de meeste kansen.

Maar nogmaals ik denk als je je eigen goed voorbereid dat je de toppers er best kan uithalen.
Dus goed de bodem uitpijlen, en een goede voerplek opbouwen dat moet resultaat op leveren.
Heb nu diverse dvd gezien van Korda, en deze hebben me veel ideeen opgedaan waar ik nooit bij stil stond.
dus zodra ik weer de tijd heb ga ik het anders aanpakken.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.


Groeten Robbin
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

25-04-2006 11:55

Ben gisteren ook voor het eerst dit jaar op een stuk van de Steenbergsche vliet wezen vissen. Niets voorgevoerd puur instant. Na een aantal boilies (15mm) gevoerd te hebben kreeg ik vis op mijn stek. Constant stoten op mijn top gevolgd door een kleine run (brasem). Hierna overgestapt op 18mm bollen. Heb vervolgens nog een paar stoten gehad maar was wel van die halve runs af. Heb er van 14:00 tot 20:00 gezeten maar geen karper gezien. Heb wel een sterk vermoeden dat hier mooie karper is te vangen. Nu maar is beginnen met voorvoeren en dan verder kijken.
Jeroentje Evers
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-04-2006 13:28
Locatie: roosendaal

25-04-2006 18:47

hey robbin,
Dank je voor je antwoord en ja daar kan ik wel wat mee...
Ik had er inderdaad zelf ook al aan zitten denken om maar eens een paar nieuwe plekjes te gaan ontdekken op de vliet. Mocht jij nog gaan veel succes :P

Hey Peter,
Bij ons zat er ook constant vis op de stek ( zie kort verslag van de nacht). Ik vermoed dat dat alleen maar brasems waren echt om gek van te worden !!

En ook ik denk dat er mooie vis op de vliet moet rond zwemmen het nare is alleen dat ik alleen maar verhalen heb gehoord maar nooit bewijs zoals foto's gezien heb.

Ook jij heel veel succes dit jaar Peter
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

26-04-2006 09:38

even een tipje over het verplaatsen van de hele zooi door een boot, vis ff met wat zwaarder lood, 140 gram is echt geen probleem aangezien je normaal gesproken toch tegen je eigen kant aan kan vissen!!

toplood is dan niet echt nodig maar kan voor de zekerheid, die kano-ers komen soms tot in je stokke!!

mzzls
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Gebruikersavatar
Robbin Rebel
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-08-2004 22:52
Contacteer:

26-04-2006 12:57

Het liefst vis ik zo ver mogelijk van me vandaan de reden hiervan is het volgende.
Het kanaal is een echt rechthoekig sleuf van ca 2-3 meter diepen en 50 meter breed.
vanaf de kant gezien is het al na een meter 2-3 meter diep.
dus hoe dichter je bij de kant ligt hoe sneller de lijn om hoog komt, en dit wil ik dus vermijden (kans dat de vis je lijn ziet/raakt is vele malen groter).
nu heb ik al eens gebruik gemaakt van backleads van Fox. echter kwamen deze al snel vast te zitten tussen de stenen die onder water liggen.
Gebruikersavatar
Johan van Os
Berichten: 406
Lid geworden op: 19-02-2006 21:08
Locatie: Roosendaal

26-04-2006 18:32

waarom niet steeds ophalen bij een boot???

heb al zeer vaak gehad dat als er een boot passert dat mn haak vol vuil, afval etc zit..
bij vlagen ben ik geniaal...helaas is t hier altijd windstil...
Gebruikersavatar
Robbin Rebel
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-08-2004 22:52
Contacteer:

26-04-2006 19:22

Doe ik zo ie zo maar je ziet ze niet goed aankomen door het hoge riet.
en zodra je ze ziet en je moet dan nog 2 of 3 hengels binnen draaien ben je te laat.
Heb altijd in het stuk nabij de Borgwerf 2 gezeten, maar ben daar uitgeken en wil meer richting de Mark toe in de hoop op een mooiere bodem met minder bladeren, en een beter uitzicht.