Vissen omg en in Nijmegen

Plaats reactie
Melvin Boekhout
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-07-2005 11:38
Locatie: Utrecht

11-04-2006 12:40

Hallo....

Wie weet er voor mij nog leuke wateren in en omg nijmegen....?
Reageer het liefst via pb. Niet iedereen hoeft te weten waar jij en anderen zitten te vissen...
Woon zelf in utrecht maar ben veel bij mijn vriendin in nijmegen en die moet weleens werken dan kan ik beter een hengeltje uitgooien...
Oja vermeld er a.u.b. ook bij welke vergunning ik er nodig heb en waar ik die kan krijgen..
Met vriendelijke groeten Melvin Boekhout
Niet elke mooie vis moet groot zijn
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

11-04-2006 16:29

hee halllo

word lid van de voorn deze beheren het meeste water in nijmegen

http://www.nhvdevoorn.nl/

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

13-04-2006 19:28

Mijn hengelsportvereniging zit bij federatie Veluwezoom.
Deze federatie bestaat uit 25 hengelsportverenigingen in gelderland. o.a. De Voorn en De Sportvisser
Kan / mag ik dan gewoon in alle wateren van de aangesloten verenigingen vissen?
Of hoe zit dit precies?
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-04-2006 01:44

Bas, dat kun je lezen in de federatievergunning die je bij je gewone vergunning hebt gekregen...
Erkan Efek
Berichten: 51
Lid geworden op: 29-03-2005 11:55
Locatie: Apeldoorn

14-04-2006 12:34

Hij gaf toch aan via PB?

Waarom nu weer reklame maken? Willen jullie op een wachtlijst ofzo?
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

15-04-2006 07:17

Bas,

Je mag in alle aangesloten wateren vissen alleen niet op karper en geen nachten! Het vissen op karper en het nachtvissen is enkel toegestaan aan eigen leden. Kort betekend dit dus dat je van elke vereniging lid dient te worden als karpervisser zijnde. Hierbij zit ook nog een adertje onder het gras, er zijn verenigingen bij waar je alleen maar lid kunt worden als je inwoner of oud inwoner bent van die plaats........ Tja, ik hoor de meeste denken en ik vind het ook zo krom als een hoepel. Daarom zijn we nu met een groepje karpervissers bezig om als bestuursleden binnen die verenigingen te komen en zo misschien wat veranderingen tot stand kunnen krijgen. Want dit slaat natuurlijk nergens op.

Cheers
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

15-04-2006 16:38

Bart Janssen schreef:Bas,

Je mag in alle aangesloten wateren vissen alleen niet op karper en geen nachten! Het vissen op karper en het nachtvissen is enkel toegestaan aan eigen leden. Kort betekend dit dus dat je van elke vereniging lid dient te worden als karpervisser zijnde. Hierbij zit ook nog een adertje onder het gras, er zijn verenigingen bij waar je alleen maar lid kunt worden als je inwoner of oud inwoner bent van die plaats........ Tja, ik hoor de meeste denken en ik vind het ook zo krom als een hoepel. Daarom zijn we nu met een groepje karpervissers bezig om als bestuursleden binnen die verenigingen te komen en zo misschien wat veranderingen tot stand kunnen krijgen. Want dit slaat natuurlijk nergens op.

Cheers


Alzo, dit kon ik niet terug vinden in mijn federatie vergunning inderdaad.
Het gene wat je wel terug vind in welke wateren je wel mag vissen met deze federatie vergunning en welke ingevoegd zijn door andere verenigingen en of federaties.
Of je mag nachtvissen of niet,of je wel of geen bivvy's mag gebruiken.

Maar niet dat je als karpervisser niet in deze wateren mag vissen.
Hoezo mag dit eigenlijk niet? Kan aan mij liggen maar dat snap ik niet.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

16-04-2006 07:29

Bas,

Ik bedoel dat als je op karper wilt vissen moet je lid zijn van de HSV zelf. Wij hebben hier de Betuwe Combinatie, dit bestaat uit zo'n 7 of 8 verschillende HSVen. De witvissers hoeven alleen maar 1 vergunning aan te schaffen van zo'n aangesloten HSV en mogen dan in al die andere wateren op witvis/roofvis vissen. Wij als karpervissers zouden dan al die 7 of 8 vergunningen moet kopen om in al die wateren te mogen karperen..... Wat ik al zei, zo krom als een hoepel en typisch een getroffen maatregel/gemaakte afspraak door witvis bestuur.......

Jij moet gewoon goed lezen wat er in jou vergunning staat. Er zijn zat vissers die bovenstaande niet weten en denken niks fout te doen en krijgen dan plotseling een prent van een BOA of politieagent. Schiet niet op, zonde van de euro's

Bart
Plaats reactie