karpervissers uit Zoetermeer...verenig u

Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-09-2006 22:40

Aart Lokhorst schreef:Hans, het juiste antwoord is te vinden op:
http://utopia.knoware.nl/users/oterhaar/wetten/bw2.htm


Aart...heeft iemand wel eens gezegd dat je goud waard bent?..bij deze dan :wink:

Gaat dus niet lukken... :(

Belangengroep dan?....of een andere suggestie?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-09-2006 08:47

Zoetermeerse karpervissers commissie
Zoetermeerse karpervissers club
Comité Zoetermeerse karpervissers
etc.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-09-2006 09:44

Vooral Vrienden van enz. geeft een leuk resultaat vandaar dat er veel clubs gebruik maken van een Vrienden van constructie.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-09-2006 23:24

Hallo Hans , even een vraagje waarom geen echte vereniging?
Gezien de ontwikkelingen bij jullie in de buurt zou dat zeker niet overbodig zijn.
groet Henk
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-09-2006 23:28

Hallo Henk
Daar kan ik wel tig redenen voor verzinnen
Het zou zeker niet overbodig zijn, maar er komt nogal wat kijken bij het opstarten van een echte vereniging
statuten, inschrijving kamer van koophandel, bestuur, ledenvergaderingen
etc etc
En wie zal dat allemaal moeten gaan bekostigen en besturen?....
Vind het zo al werk genoeg :wink:
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-09-2006 23:42

Hans ,
Al eens gepraat met HSV de Opsteker,deze heeft al een bestuur statuten etc etc
groet Henk
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-09-2006 00:28

Henk Janssen schreef:Hans ,
Al eens gepraat met HSV de Opsteker,deze heeft al een bestuur statuten etc etc
groet Henk

Nee, daar dit een witvisvereniging is zonder eigen wateren in beheer en voor ons wellicht daarom ook niet interresant. Heb ook niet het idee dat zij op ons zitten te wachten...iets waar ik me wel iets bij kan voorstellen 8)
Schat verder zo in dat nagenoeg geen enkel lid (65 leden op dit moment )van Carp club zoetermeer lid is van deze vereniging.
Dus wat schiet je ermee op?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-09-2006 07:38

Hans,

Je bent al een vereniging a;s er 2 of meer personen een bepaald doel na streven.

zie mailbox

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-09-2006 08:24

Hallo Hans,
wat ik mij erzo bij kan voorstellen is het volgende,
Dit is een (droge)vereinging die al bestaat ,mischien al bekend is bij de Gemeente Zoetermeer
De wateren zijn in beheer van de Gemeente , jullie kunnen dus naar mijn mening met een goed verhaal oa in lijn van het VBC en Het Spiegelkarperproject wellicht deze wateren ism HSV ``de Opsteker``in beheer krijgen.
Waarom overlaten aan Gravenhaagse voor kennis is er de KSN en het Internet.
Groet Henk
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-09-2006 19:43

Klaas van den Herik schreef:Hans,

Je bent al een vereniging a;s er 2 of meer personen een bepaald doel na streven.

zie mailbox

MVG

Klaas

klaas...correctie
Je kunt al een vereniging zijn als er 2 of meer personen een bepaald doel na streven
Of het wenselijk is...?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-09-2006 19:47

Henk,

Deze vereniging mag naar ik mag aannemen inderdaad bekend zijn bij de gemeente.
Waarom overlaten aan Gravenhaagse voor kennis is er de KSN en het Internet.

Tja..hier zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, al is de materie kader richtlijn water best wel heftig.
Zal eens een balletje opgooien bij de rest van het bestuur hoe zij erover denken.
Evenals een "echte" verenigingsvorm...voor mij persoonlijk hoeft dat laatste namelijk niet zo :wink:
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-09-2006 20:05

Hans,
Gezien de wateren die Gem.Zoetermeer in eigen beheer heeft is het niet voor niets, zeker als zij ook een vbc plan moeten gaan opstellen.
Nu hebben jullie nog de kans om wateren in eigen beheer te krijgen(een zeldzaamheid)
groet Henk
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-10-2006 19:30

Hele snelle kleine update... :D

Alle leden hebben al een tijdje niets meer gehoord :oops: :oops: ...maaaaaar ik kan jullie verzekeren dat er achter de schermen hard gewerkt wordt hoor! :D

Er is achter de schermen een voorlopig bestuur gevormd uit leden die kenbaar gemaakt hebben een bestuursfunctie te ambieeren.
Vanavond 18 oktober komen deze bestuursleden voor het eerst bij elkaar om kennis te maken en een hele hoop zaken te bespreken.
Kernpunt zal zijn worden we een belangengroepering een echte vereninging of wordt het een stichting?
En wie gaat wat doen en nog veel meer... :o
Dus zeer binnenkort volgt er een 4 e nieuwsbrief voor alle leden met hopenlijk veel goed nieuws :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-01-2007 00:01

Ondertussen hebben we allang een eigen website en forum.

Zie http://www.carpclubzoetermeer.nl , forum meer bedoelt voor Zoetermeerse aangelegenheden :wink:

Neem eens een kijkje zou ik zeggen en meld je via de website met je volledige voor en achternaam aan als lid om toegang te krijgen tot het forum.

mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-02-2007 12:42

Onderstaand bericht zal een dezer dagen verstuurd worden naar alle leden van Carp Club Zoetermeer.
Vragen hieromtrent kun je stellen op ons eigen forum , want deze is er immers niet voor niks... :wink:

Beste leden van Carp Club Zoetermeer,

Langs deze weg willen wij jullie deels informeren omtrent grote veranderingen die er zeer recent heeft plaatsgevonden.
Op dit moment (februari 2007) is het (nog steeds) NIET toegestaan te vissen in alle Zoetermeerse wateren!.
Grote uitzondering hierop is uitsluitend de Zoetermeerse plas mits je in het bezit bent van een vispas.
Het e.e.a. is ontstaan doordat de gemeente de visrechten zo goed als zeker heeft over gedaan aan de s'Gravenhaagsche hengelsportvereniging.
Om te mogen vissen binnen zoetermeer dient u in het bezit te zijn van een schriftelijke toestemming van de GHV.
Wanneer deze verstrekt gaan worden is vooralsnog op dit moment onduidelijk.

Alles over de wijzigingen en gevolgen kun je zeer uitgebreid lezen op onze forum van onze website http://www.carpclubzoetermeer.nl

Per email zullen wij hierover geen verdere vragen beantwoorden... immers wij hebben speciaal voor dit doel voor alle leden van Carp Club Zoetermeer een website plus forum opgericht....maak er dus maar eens (dankbaar) gebruik van zou ik zeggen...

Heb je je nog niet aangemeld voor het forum?, dan is dit het moment om het alsnog te gaan doen!
Houd je aan de forumregels, inschrijven voor het forum is enkel toegestaan met voor en achternaam, nicknames zullen verwijderd worden.
Bovenstaand bericht is geen broodje aap verhaal om jullie naar ons forum te lokken en berust op waarheid.

Met vriendelijke groeten

Hans Brinkel , voorzitter Carp Club Zoetermeer
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-02-2007 19:12

# Op dit moment telt carp club Zoetermeer maar liefst 135 leden :o

# Toegevoegd op onze website is het fotoalbum
Er volgt zeer binnenkort nog meer fotoalbums van enkele prominenten :wink:

# Lees tevens op ons forum alles over de regiomeeting Den Haag van de KSN...met als gastspreker Piet Vogel.
Carpoolen vanuit Zoetermeer voor deze avond is mogelijk, meer info hieromtrent op ons forum :wink:

# Via onze website http://www.carpclubzoetermeer.nl , kom je op ons forum.

gr
Hans Brinkel
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

26-02-2007 19:27

goed idee

meld me aan via cheeshouse@msn.com



succes hans :lol:
het woord Cassien zegt toch genoeg
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-02-2007 21:39

robert van vliet schreef:goed idee

meld me aan via cheeshouse@msn.com
succes hans :lol:


Robert, ik begrijp je bericht niet geheel..sorry
Je kunt je enkel als lid aanmelden via onze website, en voor het forum dien je je apart aan te melden.
Hopenlijk zien we ook jou als nieuw lid tegemoet
gr
hans
Bernard Holtkamp

27-02-2007 10:24

Er is weer een serie onderweg hans :wink:
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

27-02-2007 18:55

sorry hans ik ga me aanmelden op de site

bedankt Robert
het woord Cassien zegt toch genoeg
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-06-2007 23:20

Allemaal de lokale krant van vandaag gelezen? en het AD?
Zoals gevreesd...door aanhoudende overlast heeft het college besloten tot uitbreiding van verbod op het nachtvissen binnen Zoetermeer.

Kan het nog begrijpen ook...
Immers het was al verboden om binnen een straal van 100 meter te vissen met beetmelders tot de dichtsbijzijnde woningen.
Jammer dat de Benthuizerse plas nu ook verboden gebied is voor het nachtvissen...what's next??


Het jammelijke vindt ik de sterk negatieve toon van het krantenbericht.
citaat: " het feit dat veel vissers afval laten rondslingeren , is voor het college een andere belangrijke reden om het nachtvissen aan banden te leggen ".
De afgelopen week nog een ander berichtje in de krant van Mart
de faunabeheerder, die wederom vislijnen uit de bomen kan halen en te maken kreeg met "stoere "sportvissers... :-?

Tja, we staan er als "karpervissers" weer fraai op

De moed begint me werkelijk in de schoenen te zakken om hiermee verder te gaan.
Het begint op dweilen met de kraan open te lijken... :evil:
Leg mij eens uit, hoe we in hemelsnaam voor "ons" belangrijke zaken nu nog voor elkaar moeten gaan krijgen.

gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

22-06-2007 23:31

Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-06-2007 23:45

Bedankt voor de link Jos.
Het krantenbericht is in werkelijkheid ietsje uitgebreider, er wordt o.a ook melding gemaakt dat veel vissers afval laten rondslingeren.
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-06-2007 14:07

Hans smste me vrijdag al om te vragen of ik de krant gelezen had.
En toen ik ging kijken was ik niet eens echt verbaast eerlijk gezegd.

Onderstaande trof ik twee weken geleden aan in het westerpark in zoetermeer en was al te lezen op de site van carpclubzoetermeer:


************************************************************

Ik was afgelopen zondag in een bomvolle speeltuin in het westerpark. Het terras van de bowling zat ook vol. Aan de overkant......

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ja 'we' staan er weer lekker op bij een hoop mensen.

Voor de duidelijkheid, het is een park, en je mag daar dus helemaal niet komen met je auto.

Dan denk ik bij mezelf, parkeer je auto zo dichtmogelijk bij het water, aan de overkant bij de bowling dus, dan sta je 10 meter van het water af, en vaar je spullen over, als je te besodemieterd bent om te sjouwen.

Voor diegene die zichzelf herkennen, leg mij nou eens uit waarom je het op deze manier doet...

ik had mn kinderen bij me om op te letten dus ik ben niet omgelopen om het te vragen, de foto's zijn met mn mobiel van redelijk grote afstand, vandaar dat ze zo wazig zijn. (uitvergroot)

************************************************************

Overbodig om te zeggen dat er zich nog niemand gemeldt heeft die gezegd heeft : 'dat was ik en dit is de reden waarom ik het nodig vond om mn auto achter mn tent te parkeren'.

Wij van carpclubzoetermeer proberen om te laten zien aan gemeente/politie/inwoners dat er ook nog een andere groep karpervissers in zoetermeer actief is die geen overlast veroorzaakt.
Voor diegene die ons nog niet kennen: http://www.carpclubzoetermeer.nl

gr.
Paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

23-06-2007 18:45

Is niet de eerste auto die ik afgelopen weken heb gezien....

Fiets regelmatig ff met de penhengel een rondje WesterP, en het is dit jaar echt te triest voor worden ! Als je een praatje "probeert" te maken, en de betreffende personen er op attent maakt dat dit toch echt niet kan, kijg je nog een dom antwoord ook. Zo niet een veel te grote bek.
Ik denk, weet bijna zeker, dat de volgende stap van de gemeente Zoetermeer is, om hier een nachtvisverbod op te leggen. Zoniet een algeheel visverbod.

Mensen met honden die met de dood worden bedreigd omdat hun hond het water in springt, auto's en aanhangers op het gras, boten dwars door het riet, vergiftiging van het water door zéér overdreven voeren, het wegzagen van takken omdat deze in de weg zitten, en ik denk het belangrijkste van allemaal; je hele tering zooi inclusief schijtpapier en lekke Bart-Smit-bootjes zo op een hoop te pleuren. Er staan godver op elke hoek en pad afval bakken.

De geen die zich aangesproken voelen, en die zitten zeker ook hier op het karperboard, flikker op en ga lekker een teringzooi in je eigen huis maken !!

Die geen met die auto van die posting hier boven, zit ook hier op het board. Schijnheilen zijn het. Hier een beetje lopen zeiken tegen andere over "heb je wel een onthakingsmatje..... " terwijl ze zelf de gedragscode in alle opzichten overtreden.

Ik denk dat ik ze eerdaags een nachie de stuipen op het lijf ga jagen, ik heb nog wel een paar lawinepijlen over die voor dit doel goed van pas komen.

YOU ARE WARNED !!!