Camping de visotter, Nieuwkoopse plassen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijs de Lange
Berichten: 93
Lid geworden op: 23-02-2006 14:13
Locatie: Flevoland

05-04-2006 10:10

Ik ga eind april naar de nieuwkoopse plassen. Om precies te zijn naar camping “de visotter’. Ik heb in de zoekfunctie gekeken maar kon niet echt iets vinden wat vrij recent is.

Weet iemand misschien hoe de visstand daar momenteel is en of er daar een grote hengeldruk is op dat stuk water?

Alvast bedankt,

Grtz Thijs
tja...
Gebruikersavatar
erik buitendijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2005 12:34
Locatie: Limburg

05-04-2006 12:34

Ik ben er twee jaar geleden ook geweest. Ik zou niet gaan vissen in de wateren van de Visotter maar op de Nieuwkoopse plassen zelf. In die slootjes van de Visotter vissen is niet echt mijn ding als een veel mooier watergebied naast je ligt.

Succes
Gebruikersavatar
Thijs de Lange
Berichten: 93
Lid geworden op: 23-02-2006 14:13
Locatie: Flevoland

05-04-2006 12:58

je bedoelt de kromme meidrecht, bosweg en de hollandse kade etc?

was het succesvol?
tja...
Gebruikersavatar
erik buitendijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2005 12:34
Locatie: Limburg

05-04-2006 14:19

Ik bedoel het water op het terrein van de Visotter (kleine slootjes). Maar ik zag al dat je op de Nieuwkoopse plassen zelf wilt vissen, sorry.

Ik heb zelf met een bootje van Groenendijk gevist in zijn gebied. Ik was er een week en heb twee stekken in de buurt van het Schippergat bevist. Het was toen de heetste week van het jaar, maarja ik kon niet in een andere week. Ik heb toen drie vissen gevangen, iets van 19, 21 en 24 pond. Ik heb alleen 's ochtends vroeg en laat in de avond gevist omdat het overdag midden op het water in de brandende zon niet uit te houden was. Zonder bootje zijn de plassen moeilijk te bevissen, alleen stekken zoals de Bosweg en Hollandse kade. Ik raad je aan een bootje te huren (10 euro p/d en voeren is gratis). Je zit dan in een veel mooier gebied. Stekken zijn er genoeg, ik zou wel even met een steekstok de bodem in kaart brengen, veel stukken bestaan uit bagger en tegen de kanten zijn nog wel harde stukken te vinden. Maar of deze harde stukken beter vangen dan midden in de drap........

Succes,

PS Ik voerde per stek per dag 1 kilo bolies en een halve kilo tijgers. Alle vissen gevangen met bolies terwijl ze tijger uitscheten!!
Gebruikersavatar
Thijs de Lange
Berichten: 93
Lid geworden op: 23-02-2006 14:13
Locatie: Flevoland

05-04-2006 15:51

waar huurde je dat bootje dan?

Waren het mooie gave vissen?
tja...
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

05-04-2006 20:44

Thijs,

ik ben er ook 2 jaar geleden geweest en ook in april/mei.. Je hebt misschien geluk dat het nu nog niet zo druk is (dat was bij mij het geval).
Je kan op het park heel leuk pennen als je het goed aanpak.Je moet vooral vroeg zijn en het beste is nog 's nachts, dit omdat de meeste die er vissen dan lekker in hun stacaravan slapen.
Er word ook de rest van het jaar veel overdag
gevist en weinig 's nachts. Ik heb samen met me broertje de eerste dag dat we er kwamen gecheckt hoeveel vissers er al waren en ze opgezocht om wat info te vragen en wat ze van plan waren. Ik kreeg te horen dat ze alleen overdag viste met de pen dus ik kon makkelijk voerstekken opbouwen. Er ging een anderhalve 10liter in het water met duivenvoer en tijgernoten. Dit werd in de kom gevoerd van de 2 sloten aan het einde van het park. Een dag later gingen we er vissen en we vingen redelijk goed voor die tijd en de rest ving echt niks behalve me broertje en ik, dus is de moeite waard om te proberen. Voor de rest ook gepend en wat vissen gevangen maar vooral statisch ging goed omdat bijna niemand dit deed.

Het bestand is nou niet super te noemen maar er zwemmen wel leuke vissen rond en je kan leuk vangen.

Of er nu veel hengeldruk is weet ik niet maar ik weet wel bijna zeker dat er nu in het voorjaar veel beter gevist kan worden dan in de zomer.
voor vragen kan je altijd mailen op robertg24@hotmail.com
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
erik buitendijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2005 12:34
Locatie: Limburg

06-04-2006 09:14

Het bootje kun je huren bij Groenendijk, gewoon ff in google intikken en dan moet je het wel kunnen vinden. Volgens mij is dit het telefoonnummer: 071-2408216. Als je bv een week gaat vissen, mag je waarschijnlijk wel je steekstokken op je stek laten staan. Iedereen weet dan dat jij daar vist.

De vissen waren natuurlijk gewoon gaaf, donker geel en met grote staarten.
nicky breedijk
Berichten: 20
Lid geworden op: 02-02-2006 18:36
Locatie: noorden

07-04-2006 18:16

he thijs,

op de nieuwkoopse plassen is de hengeldruk niet groot vooral omdat, je er alleen vanuit een boot kan vissen die je wel op verschillende plekken kan huren. Alleen wat er al gezegt was is is de hollandse kade en de bosweg maar daar mag je niet nachtvissen bij leo groenendijk mag dat wel maar dat zijn roeiboten. En de visstand er zwemmen hele mooie vissen rond zijn bijna allemaal helemaal gaaf maar zijn niet eenvoudig te vangen.
Als je nog meer vragen heb ik woon in noorden dus kan je gewoon vragen

gr. nick
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

08-04-2006 17:00

Misschien ben je in het bezit ( of lenen) van het boek van Evert Aalten, Speurtocht naar Giganten, daar wordt veel over Nieuwkoop geschreven en er vallen volgens mij ook wel wat tips uit te halen.

Ben zelf +- 10 jaar geleden geweest op de camping en de Hollandse kade/Bosweg, maar helaas niets gevangen.

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

01-06-2006 16:52

Ik ga hier zaterdag heen, lekker 4 daagjes hengelen...
Ik heb dur zin an ......

ben 2 jaar geleden ook geweest maar toen niets gevangen ,hoop nu op een betere sessie.
veel runs toegewenst....
Gebruikersavatar
Jermaine Timmerman
Berichten: 274
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: onder de pannen

01-06-2006 20:05

hey thuis,

ik heb daar ook eens gevist in de slootjes zelf niets gevangen niet eens een piepje er werd toen helemaal niet gevangen de beste periodes waren toen in october maar dan zijn ze gesloten weet niet of dat nu nog is
maar toen wel en achterin heb je een kanaal lopen daar werd wel gevangen waren 2 engelsen aan het visse hadde toen 4 karpers boven de 20+ en meen zelf een bove de 30pond!!!

echter heb ik zelf niet gevist op het kanaal zitte wel veel mosselbanken zei de eigenaar tegen mij en de engelsen ook!

hoop dat je er wat aan hebt?!

mvg jermaine
Ga op je gevoel af en laat advies van andere in je achterhoofd. gewoon vissen!
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

01-06-2006 22:39

ooh okeej thx man ,alle info is nuttig ,ik heb er echt heel veel zin in..
veel runs toegewenst....
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

07-06-2006 17:47

nou het zit er weer op ,het avontuur is alleen niet bevallen we zaten met z'n vijfen en gewoon niet 1 run gehad.
Ook op het park waar ik 4 jaar terug wel karpers kon landen ,was het ook bar en boos en ik was niet de enige, ik heb niemand iets zien vangen,het enigste wat ik heb gevangen is een toevallige Snoek van ongeveer 60 cm.

Op de Nieuw koopse plassen was een virus ,en er zijn daar weer een aantal top karpers gestorven wat ik daar gehoord heb van de locale vissers ,die zeiden mij ook dat je nu meestal graskarpers vangt omdat die de enigste zijn die alles overleven.

Dus voor wie nog plannen heeft .....misschien heb je er wat aan


groet erik.
veel runs toegewenst....
Arjen van den Akker
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-06-2006 17:37
Contacteer:

20-06-2006 17:49

Dat er een virus in de wateren van de nieuwkoopse plassen heeft gezeten kan ik bevestigen, gelukkig is dit virus afgestorven en is de vis weer gezond. Uit de rubrieken die ik lees komt helaas vaak naar voren dat de visstand ernstig omlaag zou zijn gegaan, hier valt daar niets van te merken want er word zeker op dit moment door de meeste vissers uitstekend gevangen. ik vis zelf graag op de nieuwkoopse plassen en op het land van 'caravanpark De Visotter' en ik heb veel successen geboekt. Daarnaast staat het nederlandse record van meer dan 60 ponden nog steeds op naam van een visser uit deze regio die is gevangen in de nieukoopse plassen. En er zitten er meer! Ik heb er zelf één mogen voelen alleen helaas niet kunnen landen, maar uit de krachten van dit beest kon ik duidelijk opmaken dat de vis minimaal boven de 40 pond uitkwam.

Interesse? kijk even op http://www.devisotter.nl
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

20-06-2006 17:55

Arjen van den Akker schreef:Dat er een virus in de wateren van de nieuwkoopse plassen heeft gezeten kan ik bevestigen, gelukkig is dit virus afgestorven en is de vis weer gezond. Uit de rubrieken die ik lees komt helaas vaak naar voren dat de visstand ernstig omlaag zou zijn gegaan, hier valt daar niets van te merken want er word zeker op dit moment door de meeste vissers uitstekend gevangen. ik vis zelf graag op de nieuwkoopse plassen en op het land van 'caravanpark De Visotter' en ik heb veel successen geboekt. Daarnaast staat het nederlandse record van meer dan 60 ponden nog steeds op naam van een visser uit deze regio die is gevangen in de nieukoopse plassen. En er zitten er meer! Ik heb er zelf één mogen voelen alleen helaas niet kunnen landen, maar uit de krachten van dit beest kon ik duidelijk opmaken dat de vis minimaal boven de 40 pond uitkwam.

Interesse? kijk even op http://www.devisotter.nl


ik vind het knap dat jij kan voelen dat hij minimaal 40 pond was.
waarschijnlijk een keer in Tiel geweest bij ene Jomanda.
wat een bullshit verhaal.
Arjen van den Akker
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-06-2006 17:37
Contacteer:

20-06-2006 17:57

wie uberhaupt iets wil weten over caravanpark De Visotter of over de nieuwkoopse plassen kan mij mailen. Ik weet alles over deze regio want ik woon zelf op caravanpark De Visotter.

akkertje1@hotmail.com
Arjen van den Akker
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-06-2006 17:37
Contacteer:

20-06-2006 18:02

Iets precies voelen kan niet nee maar je kan wel een goede gok doen, een beetje visser weet van te voren wat voor caliber vis hij in zijn net krijgt.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-06-2006 19:36

beloni
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

20-06-2006 19:58

:lol:
groetjes henk
Alfred de Lange
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-06-2006 11:15
Locatie: Vianen

29-06-2006 15:08

Arjen van den Akker schreef:Dat er een virus in de wateren van de nieuwkoopse plassen heeft gezeten kan ik bevestigen, gelukkig is dit virus afgestorven en is de vis weer gezond. Uit de rubrieken die ik lees komt helaas vaak naar voren dat de visstand ernstig omlaag zou zijn gegaan, hier valt daar niets van te merken want er word zeker op dit moment door de meeste vissers uitstekend gevangen. ik vis zelf graag op de nieuwkoopse plassen en op het land van 'caravanpark De Visotter' en ik heb veel successen geboekt. Daarnaast staat het nederlandse record van meer dan 60 ponden nog steeds op naam van een visser uit deze regio die is gevangen in de nieukoopse plassen. En er zitten er meer! Ik heb er zelf één mogen voelen alleen helaas niet kunnen landen, maar uit de krachten van dit beest kon ik duidelijk opmaken dat de vis minimaal boven de 40 pond uitkwam.

Interesse? kijk even op http://www.devisotter.nl


Nieuwe vorm van reclame?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-06-2006 16:12

keloel
Alfred de Lange
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-06-2006 11:15
Locatie: Vianen

30-06-2006 11:50

Arjen van den Akker.... Is dat niet de eigenaar van De Visotter?
Plaats reactie