vissen hollandsch diep

Plaats reactie
jeffrey janse

09-03-2006 20:48

ik ben een karpervisser van 38 en vis al ruim 20 jaar voornamelijk op amsterdam sloterplas en meren en rivieren rond rotterdam.

ik heb mooie stekken gevonden op het hollandsch diep in de buurt van de moerdijkbrug wat is hier in de buurt gevangen en het liefst heb ik ook foto's ervan als u me persoonlijk emailt vertel ik het niet door.

waar worden de beste vangsten mee geboekt met vis of zoete bolies of particles?

en in welke maanden boekt u de beste vangsten onze informatie is mei/juni maar in de winter wordt er ook gevangen?

kan je met 3 hengels vissen of is er zware controle?

ik hoorde dat er rare snuiters rondlopen rond het hollandsch diep heeft iemand wat informatie hierover of dat er wat gestolen is zodat ik hier rekening mee kan houden.

ik zou graag wat informatie willen en hoop dat we elkaar misschien kunnen helpen zonder dat het openbaar wordt

hou me op de hoogte
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-03-2006 22:22

Zoekfunctie!

of ergens een paar topics onder deze staat meer dan genoeg.

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... sc&start=0

trouwens bij deze... :roll:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
jeffrey janse

09-03-2006 23:14

heb ik al gekeken maar ik kan niet de informatie daar vinden die ik nodig heb. zoals foto's eigelijk niets...en ik heb best lang gezocht dus als u links heeft ook goed!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-03-2006 09:56

Lees het boek van speurtocht naar giganten eens... :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
fred kwist
Berichten: 63
Lid geworden op: 04-03-2006 21:43
Locatie: roosendaal
Contacteer:

10-03-2006 11:44

stuur maar pb wat je wilt weten jeffrey.
heb een paar jaar op het diep gevist.

mvg fred
janwillem hilverts

10-03-2006 12:52

Jeroen Hof op't schreef:Lees het boek van speurtocht naar giganten eens... :wink:



Ik heb het boek, maar echter staat er over dit water neit veel in!!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-03-2006 13:46

Janwillem...

Dat antwoordt verwachte ik namelijk al :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

10-03-2006 16:42

hey fred,

ook op het board terecht gekomen.

ik wil hem helpen :evil:

hahahahaha :D nee leg jij het hem maar uit je heb al meer ervaring als ik op die massa water..

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
fred kwist
Berichten: 63
Lid geworden op: 04-03-2006 21:43
Locatie: roosendaal
Contacteer:

10-03-2006 16:59

hey roberto!


ja dacht zal ook eens kijken of ik iemand nog wijzer kan maken op dit board....... :wink:
hoe is het met de vangsten op het mooiste water van nederland? :lol:

grtz fred
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

13-03-2006 18:28

Rustig op dit moment maar vanaf mei ga ik weer aan de slag en jij?
Owjah je grasveldje is naar de maan trouwens er word een nieuwe haven gebouwd daar, zonde man...

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
fred kwist
Berichten: 63
Lid geworden op: 04-03-2006 21:43
Locatie: roosendaal
Contacteer:

13-03-2006 18:33

tja,ik weet het......

weer een goeie stek naar de maan,en er zijn er al zo weinig daar :evil:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-03-2006 10:56

Ontopic blijven, conversaties lekker in de Persoonlijke Berichten. Is niet echt handig dit zo te doen i.v.m. topicstarter die door een hoop geblaat moet bladeren...

Ik zou zeggen, ga er eens aan de gang, kom je vanzelf achter wanneer het goed is, waarmee je moet vissen, hoe het zit met controles en meer van dat. Alles voorgekauwd krijgen is toch niet echt de charme meer?

Of ben je te lui zelf te ontdekken en wil je snel veel en grote vis vangen? Blijf dan lekker op de Sloterplas, zit zat groot, en met jouw ervaring die je hebt opgelopen in de tijd dat je er vist(e) moet dat geen probleem zijn...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jeffrey janse

14-03-2006 12:58

nee zeker daar heb je helemaal gelijk in maar hollands diep heeft toch een wat andere charme, groot water nog grotere vissen het is gewoon anders en een nieuwe uitdaging.

en alles voorgekauwt krijgen is inderdaad niet leuk maar dat vissen en peilen heb ik al gedaan dat ontdek ik zelf maar criminaliteit en andere vervelende dingen leer ik liever van iemand anders dan dat ik ze zelf moet ondergaan vind je nie....
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

14-03-2006 16:37

he naamgenoot veel info zal je niet krijgen hoor ik ben er ook mee bezig
ik wil ook op het holandsdiep gaan hengelen (kijk topic moerdijk)

maar het eenigste wat je krijgt is over criminaliteit en dat soort dingen
en dit moet schijnbaar wel mee vallen tegen woordig
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-03-2006 10:25

jeffrey jochems schreef:he naamgenoot veel info zal je niet krijgen hoor ik ben er ook mee bezig
ik wil ook op het holandsdiep gaan hengelen (kijk topic moerdijk)

maar het eenigste wat je krijgt is over criminaliteit en dat soort dingen
en dit moet schijnbaar wel mee vallen tegen woordig


Dan ga je toch lekker uren investeren in observeren (vissers, vissen, dieren die in een wiland staan etc.), peilen, sessies houden waarbij je je stekkeuze steeds verandert, en zo heel veel waterinfo bekomt zonder dan je alles voorgekauwd krijgt. Als je toch al weet dat de criminaliteit meevalt....
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

15-03-2006 13:41

ach ja zo zie je maar weer dat karpervissen niet voor iedereen dezelfde betekenis heeft :wink:
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

15-03-2006 16:52

hebbem jullie ergens uit mijn tekst kunnen haalen dat ik alles voor gekauwd wil hebben dan??
denk het niet

en nog beter dat wil ik ook niet

maar wel de belangrijke info zoals vergunningen controlens en voorbij gangers

de rest docter ik zelf wel uit anders ken ik net zo goed stoppen met vissen he
patrick van oorschot
Berichten: 29
Lid geworden op: 24-05-2004 23:28
Locatie: etten-leur

15-03-2006 19:46

nou, nou, nou jongens wat een nare dingen toch weer allemaal zo tegen elkaar.
ikzelf vis ook wel eens op het hollandsch diep en moet je bekennen dat ik nog nooit last heb gehad van criminaliteit in welke vorm dan ook.
gelukkig maar moet ik bijna zeggen want je hoort wel eens anders.
maar is dat niet op ieder water zo? overal waar je komt is het zo dat zodra er een leuke vis gevangen is er toch weer mensen zijn die een ander dat niet gunnen en zo de bole gaan lopen verzieken.
ik heb inderdaad wel verhalen gehoord over het hollandsch diep dat er criminaliteit heerst en ga zo maar door.
maar zodra je je zelf als het ware kunt verstoppen voor de rest (zeg maar dat ze je niet zien zitten vanaf de weg of vanaf het water) dan valt het wel mee.

vergunningen heb je volgens mij enkel een sportvisakte en een grote vergunning nodig en als je het doet zoals ik jezelf weg laten brengen(let op ze zien dan geen auto/fiets staan) zal het met kijkers en andere 'nieuwsgierigen' ook wel meevallen.

verder is het belangrijk de stek goed uit te pijlen en niet bang zijn als er maar een meter water staat bij eb (je hebt er eb en vloed maar dat wist je natuurlijk al) ook daar zijn ze te vangen.
en zoek bij wat zonniger weer de kant op waar de wind vol op staat en dat mag best kracht 5 of 6 zijn daar vind je ze als je geluk hebt.

voor eventule verdere vragen stuur je me maar een pb zeg niet dat ik altijd een antwoord heb maar twee weten meer dan 1

succes
Plaats reactie